انواع کانال پیش ساخته و پیش عایق شده ساختمانی و صنعتی - سازه برتر



انواع کانال پیش ساخته و پیش عایق شده ساختمانی و صنعتی

انواع کانال پیش ساخته و پیش عایق شده از تجهیزات لازم و ضروری در دنیای امروز به شمار می روند. در گذشته کانال ها پس از فرایند نصب عایق کاری می شدند. این فرایند بسیار دشوار و زمان بر بود. به علاوه کیفیت عایق کاری پس از نصب کانال ها کاهش پیدا می کرد. از این رو انواع کانال های پیش عایق و پیش ساخته مورد توجه صنعتگران امروزی قرار گرفتند. استفاده از آن ها برای محیط هایی که سقف کوتاهی دارند، ضروری تر است و چالش های نصب عایق پس از تعبیه کانال در فضا را از بین می برد. در ادامه به بررسی انواع کانال پیش عایق شده می پردازیم.

انواع کانال پیش ساخته و پیش عایق

کانال های پلیمری کولر

انواع کانال پیش عایق برای نصب کولر نیز مورد استفاده قرار می گیرند. سرعت نصب این سازه ها در محیط بسیار بیشتر از کانال های بدون عایق است. به علاوه هزینه استفاده از این کانال ها نیز در عمل پایین تر از کانال های بدون عایق تعیین می شود. با استفاده از این کانال ها از بروز آلودگی صوتی در محیط پیشگیری می شود. به این ترتیب سر و صدای کولر و سیستم تهویه آن، آرامش محیط را بر هم نمی زند. با استفاده از این کانال ها در مصرف انرژی به شدت صرفه جویی می شود.

انواع این کانال های پیش عایق با استانداردهای بهداشتی بین المللی همخوانی دارند. قابلیت بهینه سازی انرژی با استفاده از این کولرها نیز بر مزایای استفاده از آن ها می افزاید. با وجود این کانال پیش عایق الموت تهویه پخش سرمایش کولر را نیز به بهترین نحو انجام خواهد شد. انواع این سازه ها در طولانی مدت دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. این مزایای مهم، ماندگاری و طول عمر هر یک از این سازه ها را در محل نصب کولرها افزایش می دهند.

 

کانال های فنولیک عایق شده

در میان انواع کانال پیش ساخته و پیش عایق، کانال های فنولیک نیز از جایگاه مهمی برخوردار است. با استفاده از قابلیت های این کانال ها می توان از اتلاف انرژی در محل نصب تا حد قابل توجهی پیشگیری کرد. وزن سبک این کانال ها نیز از دیگر مزیت های استفاده از این محصولات به شمار می رود. وزن کلی این اقلام حداقل 20 درصد کمتر از سازه های گالوانیزه است.

این اقلام با قابلیت های عایق کاری حرارتی در بخش های مختلف تاسیساتی به کار برده می شوند. مقاومت آن ها در برابر آسیب های فیزیکی نیز بسیار بالا است و بر میزان مصارف آن ها در محیط های مختلف می افزاید. به علاوه ویژگی کند سوزی هر یک از این کانال ها به دلیل ضریب انتقال حرارتی پایین آن ها ایجاد شده است. این کانال ها نیز با استفاده از انواع مواد عایق در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم شده اند و در طولانی مدت دچار پوسیدگی نمی شوند. این محصولات کاربردی برای نصب کولر کارایی قابل توجهی دارند و به سهولت در بخش های مورد نظر نصب می شوند.

انواع کانال پیش عایق و پیش ساخته

کانال های پلی یورتان پیش عایق

انواع کانال پیش عایق با استفاده از متریال پلی یورتان نیز قابل تولید خواهند بود. استفاده از مواد پلی اورتان یک روش بسیار مهم برای عایق سازی کانال های تاسیساتی صنعتی به شمار می رود. این کانال ها نیز با وزن بسیار پایینی ارائه می شوند. در ساختار آن ها از مواد فومی استفاده شده که فرایند نصب آن ها را در محیط تسهیل می کنند.

مواد به کار رفته در ساخت و آماده سازی هر یک از این کانال ها از خانواده پلیمرها بوده و مقاومت قابل توجهی در برابر عوامل محیطی دارند. هر یک از آن ها بسیار امن و بی خطر هستند و مشکلی در محل نصب به وجود نمی آورند. در ساختار این مواد عایق از مواد خطرناک استفاده نشده و تشعشع این مواد در محیط به وجود نمی آید.

در ساختار هر یک از این کانال های پیش ساخته از جدارهای فومی سرد تزریقی استفاده شده است. در دو طرف کار نیز از لایه های آلومینیومی استفاده کرده اند که کیفیت این محصولات را افزایش می دهند. انواع این کانال ها از نظر عملکرد، سرعت نصب و هزینه نگهداری و تعمیرات بهتر از نسل های قبل کانال های پیش عایق عمل می کنند.

 

نکات انتخاب کانال های پیش ساخته پلی اورتان

انواع کانال پیش ساخته و پیش عایق پلی اورتان با قابلیت های ویژه ای در دسترس مشتریان قرار می گیرند. برای خرید هر یک از این اقلام باید به کلاس های ساخت آن ها دقت داشته باشید. در عرصه های صنعتی دسته بندی های مختلفی از این محصولات تولید می شوند که هر یک برای مصارف به خصوصی به کار می روند. استفاده از این سازه ها در همه مناطق آب و هوایی میسر خواهد بود. به این ترتیب مشتریان با محدودیتی برای استفاده از آن ها رو به رو نمی شوند.

انواع کانال پیش عایق پلی اورتان با مقاومت فوق العاده ای تولید شده و در دسترس مشتریان قرار می گیرند. برای نصب و جایگزاری آن ها در محیط های ساختمانی نیازی به استفاده از اقلام جانبی نخواهید داشت. ضریب انتقال حرارتی پایین این تجهیزات نیز از دیگر مزیت های استفاده از آن ها به شمار می رود.

کانال پیش ساخته و پیش عایق

محدودیت های استفاده از کانال های پیش ساخته پلی اورتان

هر یک از انواع کانال پیش ساخته و پیش عایق مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگرچه مزایای استفاده و خرید انواع کانال های پلی یورتان بیشتر از معایب آن ها است، با این وجود برای آشنایی بیشتر با عملکرد این اقلام کاربردی باید با محدودیت های استفاده از آن ها نیز آشنایی داشته باشید. در این زمینه به روش استفاده از این کانال ها توجه ویژه ای می شود. در برخی موارد باید حتما از پلی یورتان تزریقی برای عایق سازی کانال ها استفاده کنید. در این خصوص فرایند نصب باید زیر نظر نصابان ماهر و باتجربه انجام شود. در غیر این صورت کانال پیش عایق شده کیفیت مطلوبی نخواهد داشت.

در این خصوص قطر و ضخامت این تجهیزات نیز بسیار مهم بوده و در کیفیت عایق کاری کانال ها تاثیر می گذارد. در نظر گرفتن محدوده دمایی تعیین شده برای استفاده از هر یک از این سازه ها نیز یکی از اصول نصب و راه اندازی این محصولات در محیط به شمار می رود. در صورتی که این نکات کاربردی در فرایند نصب این سازه ها رعایت نشوند، مقاومت حرارتی کانال های پلی اورتان تحت تاثیر قرار می گیرد. برخی از این کانال ها به دلیل نصب غیر اصولی، اشتعال پذیر شده و مشکلاتی در محل نصب به وجود می آورند.

 

جمع بندی

در این مطلب به بررسی برخی از مهمترین انواع کانال پیش عایق ساختمانی و صنعتی پرداختیم. در صورتی که قصد استفاده از این تجهیزات را در محیط دارید، باید با ویژگی ها و مشخصه های این اقلام آشنایی بیشتری داشته باشید. به این ترتیب استفاده بهتری از آن ها خواهید داشت. عملکرد هر یک از کانال های پیش عایق در محیط بسیار مطلوب بوده و هزینه های اجرای کانال و عایق کاری آن را به شدت کاهش می دهد.

در این میان انواع کانال پیش عایق شده پلی اورتان از استقبال بیشتری در بازارهای فروش برخوردار هستند. در بخش هایی از این مطلب به بررسی مزایا و محدودیت های این کانال ها پرداختیم. برای خرید این تجهیزات قیمت روز آن ها را استعلام کنید.

 

برچسب ها : عایق,مصالح ساختمانی,ساختمان