ویژگی های خانه چوبی سیار - سازه برتر



ویژگی های خانه چوبی سیار

 

ویژگی های خانه چوبی سیار

اگرچه خانه چوبی پیش‌ساخته یا سیار دارای ویژگی‌ها و روش‌های مختلف برای ساخت‌وساز است، اما تأثیر چندانی بر روی ساخت و استفاده از تأسیسات داخلی خانه‌های چوبی نخواهد داشت. شما می‌توانید هر نوع سیستم سنتی تأسیساتی را بر روی این خانه‌های چوبی نصب نمایید.

همچنین ساخت خانه چوبی یا ساخت خانه با متریال دیگر، زمان‌بر بوده و استفاده از مصالح پیش‌ساخته زمان طراحی و اجرای شما را کوتاه خواهد کرد. نقشه‌ها و طراحی‌های این مدل ویلاها و خانه‌های چوبی توسط متخصصان نرم‌افزار معماری انجام می‌شود. بسته به وضعیت پروژه و ویژگی‌های آن، می‌توانیم قیمت نهایی خانه را مشخص کنیم.

 

خانه چوبی سیار

تمام مواد چوبی مورد استفاده در خانه‌های چوبی در کارخانه تولید می‌شود. این چوب‌ها کیفیت بالایی داشته و در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند. استفاده از خطوط تولید اتوماتیک CNC این امکان را می‌دهد تا سرعت ساخت این خانه‌ها بیشتر شود.

ویلا چوبی یا خانه چوبی پیش‌ساخته به خانه‌هایی اطلاق می‌شود که قطعات آن در کارگاه تولید و آماده شده و در محل اجرا به هم متصل می‌شوند. این خانه‌ها به سبک‌های مدرن، کلاسیک و مینیمال تقسیم شده است.

نکته قابل توجه این است که بعضی از ویلاها یا همان خانه‌های چوبی قابل حمل هستند و معمولاً به عنوان خانه‌ها یا فروشگاه‌های سیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویلا چوبی چگونه و کجا ساخته می‌شود؟

 

ویلا چوبی چگونه و کجا ساخته می‌شود؟

ویلا چوبی به ساختمان‌هایی گفته می‌شود که اکثر اجزای آن از چوب ساخته شده و دارای انواع مختلفی هستند. این نوع سازه‌ها به چند شکل ساخته می‌شوند که مهمترین آنها ویلا چوبی پیش‌ساخته است. در واقع به این معنی که طراحی و ساخت ویلا چوبی در درون کارگاه انجام شده و سپس به محل اجرای ساختمان منتقل خواهد شد.

این ویلاها در مناطق مختلف کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهمترین شهرها می‌توان به گیلان، رامسر، فیروزکوه و حتی تهران اشاره داشت.

 

ویژگی‌های خانه‌های چوبی

مهمترین ویژگی‌های این ساختمان‌ها در ادامه آورده شده است:

۱. از مهمترین ویژگی‌های خانه چوبی طراحی زیبا و دلنشین آن بوده و باعث می‌شود تا ساکنان آن احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

۲. امنیت و اطمینان ساکنان این خانه‌ها از دیگر ویژگی‌های این ساختمان‌هاست. به همین جهت سازنده و مصرف‌کننده باید به این مسئله دقت ویژه‌ای کنند.

۳. ساختمان‌های پیش‌ساخته و به‌ویژه ساختمان‌های چوبی و خانه چوبی سیار در نگهداری انرژي بسیار مفید هستند. این خانه‌ها به انرژی کمتری برای تأمین انرژي گرمایشی و سرمایشی نیاز داشته و تأثیر تخریب زیست محیطی کمتری را نسبت به دیگر روش‌های ساختمان‌سازی خواهند داشت.

۴. چوب مانع از عبور حرارت به درون ساختمان شده و به عنوان یک عایق حرارتی بسیار خوب عمل می‌کند و از هدررفت انرژی جلوگیری خواهد کرد. ویلا چوبی در تابستان خنک و در زمستان گرم خواهد بود. این ویژگی خانه چوبی را به یک ایده ساختمانی بسیار عالی تبدیل کرده و بسیاری از افراد را ترغیب کرده تا با ساخت این نوع منازل سود خوبی کسب کنند.

۵. هزینه ساخت ویلا چوبی سیار و پیش‌ساخته نسبت به دیگر ساختمان‌ها کمتر بوده و شما علاوه بر صرفه‌جویی در زمان خود،‌ هزینه کمتری را برای دستمزد کارگر و نصب این ساختمان‌ها پرداخت خواهید کرد.

لازم به ذکر است که دیوارها و پنجره‌های این خانه‌ها نه تنها از ورود سروصدای بیرون جلوگیری می‌کند، بلکه به پایداری صدای داخلی موجود در درون ویلا چوبی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

استفاده از پارکت‌های چوبی در این خانه‌ها علاوه بر زیبایی، تطابق داخل و خارج خانه چوبی را بیش از پیش بیشتر کرده و محیط جذاب را ایجاد می‌کند. استفاده از پشم سنگ، پشم گوسفند، پنبه بازیافتی و … در خانه می‌تواند به زیبایی و عایق بودن آن کمک بسزایی کند.

 

نکات مهم در رابطه با ساخت ویلا چوبی

برای ساخت ویلا چوبی باید نکات بسیاری را مورد توجه قرار دهید. هنگام ساخت یک خانه چوبی باید قطر دیوار چوبی را مد نظر قرار داده و با توجه به شرایط محیط ساخت، متغییر خواهد بود. به طور نمونه در مناطق سردسیر باید قطر دیوار کمی بیشتر از مناطق گرمسیر باشد. به همین جهت قبل از این که اجزای سازه در کارخانه تولید شود باید اندازه و میزان متریال به کار رفته در خانه را به صورت دقیق تحویل دهید. همچنین نوع کاربری ساختمان نیز باید به اطلاع کارگاه یا کارخانه تولید ویلا چوبی یا خانه چوبی سیار برسد.

نکات مهم در رابطه با ساخت ویلا چوبی

 

جمع بندی

برای اجرای خانه چوبی باید با توجه به نیاز افراد ساکن در خانه و همین طور کاربری ساختمان برآورد حداقلی را انجام دهید. مثلاً هنگام نصب کابینت‌ها باید اندازه قد افراد ساکن در خانه لحاظ شود. همچنین میزان نورپسندی و دیگر مسائلی از این دست که مورد علاقه ساکنان خانه است مورد توجه قرار گیرد.

باید زمینی که در آن ویلا چوبی یا خانه چوبی نصب و ساخته خواهد شد مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس قیمت زمین و نوع کاربری آن و همچنین زیرسازی‌های لازم بنا، بر روی آن سوار شود.

این خانه‌های چوبی به راحتی با انواع طراحی‌های داخلی هماهنگ شده و می‌توان داخل خانه را با توجه به سلیقه شخصی تزئین کرد.