تاثیر مهندس طراح باسابقه در طراحی نقشه ساختمان بهینه برای فضای محدود آپارتمان نشینی - سازه برتر

تاثیر مهندس طراح باسابقه در طراحی نقشه ساختمان بهینه برای فضای محدود آپارتمان نشینی

  • شناسه : 23381
  • برچسب ها :


تاثیر مهندس طراح باسابقه در طراحی نقشه ساختمان بهینه برای فضای محدود آپارتمان نشینی

 

عوامل مختلفی می توانند بر روی کیفیت یک ساختمان اثرگذار باشند که اگر بخواهیم به مهم ترین آن ها اشاره ای داشته باشیم، طراحی نقشه را می توان نام برد. در واقع به بیان ساده تر لازم است بدانید، کیفیت یک ساختمان به عوامل و یا بهتر بگوییم فاکتورهای خاصی بستگی دارد. تمامی این عامل ها زمانی که کنار هم قرار گیرند قادرند تا یک محصول باکیفیت را تولید نمایند. یک نقشه بایستی به گونه ای طراحی گردد که کاملا منطقی بوده و پاسخگوی نیازهای کارفرما باشد.

خدمات فنی مهندسی هانیکا

برای حصول چنین خواسته ای بایستی حتما تدابیر بسیار مهمی در ارائه خدمات فنی مهندسی اندیشیده شوند که مهم ترین آن ها کمک گرفتن از یک طراح باسابقه می باشد. اگر قصد دارید تا طراحی را برای یک فضای محدود آپارتمانی انجام دهید این طراحان می توانند بررسی های لازم را انجام دهند تا بتوانید به نتایج مطلوبی دست یابید. پرسشی که مطرح می گردد این است که این بررسی ها در چه زمینه هایی هستند؟ یک طراح حرفه ای چه تاثیراتی در تولید یک طرح مناسب و منطقی دارد؟

 

تاثیرات یک مهندس طراح باسابقه در طراحی نقشه

ارائه طرح های حرفه ای یکی از مهم ترین خدمات فنی مهندسی است که شما می توانید از طراحان باسابقه دریافت نمایید. در بخش ابتدایی نوشتار نیز تاکید نمودیم که طراحان مجرب قبل از ارائه هرگونه طرحی بررسی هایی را انجام می دهند. طی این بررسی ها اقلیم و وضعیت آب و هوایی منطقه موردنظر مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر این ساختمان های همجوار با ملک موردنظر نیز بایستی به طور کامل ارزیابی گردند تا در نهایت بتوان به یک طرح مناسب برای فضاهای محدود آپارتمان نشینی دست یافت.

بهره گیری از یک طراح باسابقه به شما کمک می کند تا موفق به ترسیم و طراحی نقشه ایده آل شوید. طبیعی است که طرحی را می توان مناسب دانست که در گام اول قابل اجرا و کارآمد باشد و درگام دوم نیز از نظر زیبایی نیازمندی های شما را برآورده نماید. افرادی که به صورت حرفه ای در راستای طراحی نقشه فعالیت دارند به طور کامل به این نکات واقف هستند و به آن توجه می کنند.

طراحان باسابقه دانش لازم برای استفاده از اصول، چهارچوب ها و ضوابط دارند و می توانند با تکیه بر این فاکتورها نیازمندی های شما و کارفرمایان ساختمان را برآورده نمایند. با توجه به این مطالب می توان به این نتیجه دست یافت، طراحانی که در حوزه ارائه خدمات فنی مهندسی فعالیت دارند وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند. این وظایف شامل تهیه و تولید نقشه های فاز یک و فاز دو و طی نمودن مراحل مربوط به صدور پروانه ساختمان می شود.

 

وظایف مهندس طراح در ساختمان سازی

وظایف مهندس طراح در ارائه خدمات فی مهندسی به دسته های خاصی تقسیم می گردد. این وظایف به ترتیب به شرح زیر می باشند.

  • بررسی نقشه های ساختمانی

در طراحی نقشه بهینه ساختمان برای فضاهای محدود آپارتمان نشینی، یک طراح مهندس طراح باسابقه می تواند به شما کمک های قابل توجه ای نماید. توجه داشته باشید این مهندسین موظف به طراحی انواع نقشه های ساختمانی از جمله نقشه های فاز یک و نقشه های فاز دو در طول پروژه می باشند. هم چنین شما به واسطه این مهندسین می توانید به مدارک و مستندات اجرایی و فنی لازم برای دریافت تایید دست یابید.

 

 ارزیابی بارهای وارد شده بر ساختمان

نکته ای که لازم است بدانید این است که تمامی ساختمان ها متحمل بارهایی می شوند که برخی از آن ها طبیعی و برخی دیگر غیرطبیعی هستند. هنگام ساخت آپارتمان در فضاهای محدود بایستی حتما به این بارها توجه داشت چرا که می توانند تاثیرات بسیار زیادی بر روی استحکام آپارتمان ها داشته باشند. اگر بخواهیم اشاره ای به این بارها داشته باشیم لازم است بدانید بارهای وارد شده به ساختمان شامل بارهای زنده و بارهای مرده می شوند.

تفاوتی که این بارها با یک دیگر دارند در این است که بارهای مرده بدون هیچ گونه تغییر باقی خواهند ماند. در مقابل بارهای زنده طی زمان دچار تغییر می شوند. با این تفاسیر می توان به این نتیجه دست یافت که یک مهندس طراح باسابقه در راستای ارائه خدمات فنی و مهندسی بهتر حتما این بارها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد تا در ادامه دچار مشکل نشوید.

  • مدل سازی ساختمان

مدل سازی ها با استفاده از نرم افزارهای خاصی همچون ایتبس انجام می شوند. در این مدل ها شما می توانید به طور دقیق تری به بررسی جزئیات ساختمات خود بپردازید.

  • طراحی و کنترل و ارائه

یکی دیگر از وظایف مهندسین طراح در طراحی نقشه ساختمانی، صحت و کنترل مدل سازی ها می باشد. در این مرحله طراحان باسابقه با تکیه بر دانش و مهارت بالایی که دارند قادرند تا طرح های ارائه شده را کنترل نمایند تا عاری از هرگونه خطا و ایرادی باشند.

 

 ویژگی های بهترین مهندس طراح

شما برای انتخاب یک طراح باسابقه در راستای طراحی نقشه ساختمان در فضاهای کوچک بایستی ابتدا با ویژگی های وی آشنا شوید. از مهم ترین ویژگی های یک طراح حرفه ای و باتجربه موارد زیر را می توان نام برد.

  • برخورداری از اعتماد به نفس بالا
  • خلاق بودن
  • تطبیق پذیری
  • برخورداری از دانش گسترده
  • بهره مندی از سوابق اجرایی موفق

 

مجموعه خدمات فنی مهندسی در شرکت هانیکا  

این روزها شما می توانید شرکت های مهندسی بسیار زیادی را ببینید که خدمات فنی مهندسی را ارائه می نمایند. پرسشی که مطرح می گردد این است، آیا می توان تمام این شرکت ها را مجرب دانست؟ آیا طراحان فعال در شرکت سوابق لازم برای طراحی فضاهای محدود آپارتمان نشینی را دارند؟ خیر! ما در بخش های قبل نیز بیان نمودیم که سوابق بالای یک طراح اهمیت بسیار بالایی دارد. در واقع اگر یک طراح تجارب لازم را نداشته باشد قادر نخواهد بود تا نیازمندی های شما را برآورده نموده و وظایف خود را نیز به درستی انجام دهد.

چنین شرایطی ایجاب می کند تا به دنبال یک شرکت معتبر و مجرب برای طراحی نقشه ساختمانی باشید. ما در مجموعه هانیکا تدابیری را اندیشیده ایم تا بتوانید از خدماتی ویژه بهره مند شوید. خدمات مهندسی ما از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و توسط مهندسین باسابقه و باتجربه ارائه می گردند. هانیکا با سال ها سابقه درخشان خود در طراحی و ارائه نقشه های ساختمانی از بهترین و بزرگترین شرکت های کشور به شمار می رود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات هانیکا می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

021-44001200

09900100987

منبع: اهمیت دقت در طراحی نقشه ساختمان توسط دفتر خدمات فنی مهندسی

 

برچسب ها : طراحی نقشه,طراحی تاسیسات مکانیکی,طراحی سیستم برق,خدمات فنی مهندسی,دفتر فنی مهندسی