آشنایی کامل با مبلمان روف گاردن و معرفی انواع مدل های آن - سازه برتر



مبلمان روف گاردن

آشنایی کامل با مبلمان روف گاردن و معرفی انواع مدل های آن

مبلمان روف گاردن یکی از تجهیزاتی است که امکان استراحت و راحتی شما را در پشت بام خانه و ویلا فراهم خواهد کرد. در زمان ساخت ویلا و خانه های آپارتمانی اجرای روف گاردن مورد توجه قرار می گیرد.

مجهز کردن بام خانه ها و ایجاد روف گاردن یا بام سبز، به تزیینات، کفسازی، استفاده از گل و گیاهان و مبلمانی خاص که مناسب فضای باز باشد، احتیاج دارد. مبلمان روف گاردن بخاطر آنکه به‌ صورت طولانی ‌مدت در فضای باز پشت بام قرار می گیرند، باید مقاوم و دارای ویژگی‌هایی خاص باشد.

در این مقاله از سازه برتر به شما کمک خواهیم کرد تا با شناخت مبلمان روف گاردن و انواع مدل های آن، بتوانید از بام سبز خانه‌تان نهایت لذت و استفاده را ببرید.

 

استفاده از مبلمان روف گاردن در فضای باز پشت بام

با استفاده از مبلمان بام سبز و صندلی و میز مناسب روف گاردن، می ‌توان فضای خالی پشت‌بام را به محیطی راحت و دنج برای استراحت، تفریح و صرف غذا تبدیل کرد. برای انتخاب یک مبلمان مناسب برای روف گاردن بهتر است علاوه بر راحتی، به دوام آن نیز توجه کنید.

 

هماهنگی انواع مبلمان پشت بام با محیط

علاوه بر راحتی و دوام مبلمان بام سبز، نیاز است تا تجهیزات با توجه به محیط پشت بام و کارآیی موردنظر انتخاب شود و در صورت نیاز طراحی شود. محل قرار گرفتن ساختمان و منظره پیرامونی که از پشت بام دیده می‌ شود هم، این امکان را فراهم می‌کند تا از میان تنوع بالای جنس و طرح مبلمان پشت بام، بتوان بهترین گزینه را انتخاب کرد.

 

ویژگی های مبلمان روف گاردن

ویژگی های مبلمان روف گاردن

به‌طور کلی مبلمان روف گاردن، با توجه به شرایط محیط خارجی طراحی و ساخته می ‌شوند و از نظر تکنیک، مواد به‌کار رفته و ساخت، از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار هستند. مهمترین ویژگی‌های این نوع مبلمان که برای خریدی مطمئن باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

 

مقاومت در برابر آب و هوا

یکی از عوامل مهم در انتخاب انواع مبلمان روف گاردن، میزان دوام و کارایی آن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف است. مطمئنا فضای پشت‌بام از باران و طوفان و باد مصون نمی ماند و رطوبت، میزان گرد و غبار، میزان بارش، سرما و گرمای هوا، میزان وزش باد و مدت و میزان تابش خورشید در انتخاب شما موثر است.

 

قابلیت شستشو و تمیز کردن

باتوجه به اینکه مبلمان پشت بام در هوای آزاد قرار دارند، باید به راحتی تمیز شوند و در برابر شستشوی زیاد مقاوم باشند. سهولت در شستشو به این صورت است که تمیز کردن مبلمان تنها با مواد شوینده ملایم و آب امکان‌پذیر بوده و در همان محیط پشت‌بام شستشو انجام شود.

 

ضدآب بودن مبلمان

از آنجایی که وجود رطوبت و نفوذ آب می‌تواند باعث تغییرات فیزیکی و شیمیایی در مواد مختلف و کاهش کیفیت آنها شود، عایق بودن مبلمان یکی از مهمترین فاکتورهاست و استفاده از مبلمان روف گاردن ضد آب بهترین گزینه می‌باشد.

 

 

انواع مبلمان بام سبز

منظور از مبلمان بام سبز، تمام وسایل مورد استفاده در طراحی روف گاردن شیک و زیبا مانند آلاچیق، مبل، پرگولا، میز و صندلی، سایبان و نیمکت است که فضایی برای آسایش و راحتی و استراحت ما را فراهم می ‌کنند.

مبلمان بام سبز متناسب با جنس، کاربرد و ابعاد انواع گوناگونی داشته که بر اساس نوع طراحی فضای پشت بام و اجزای به‌کار رفته در آن استفاده می شوند. در میان انواع مبلمان روف گاردن، انتخاب نوع مناسب آن می‌ تواند کار سختی باشد، اما با شناخت هر یک از آنها انتخاب به راحتی انجام می شود.

آلاچیق، مبلمان روف گاردن چهار فصل

آلاچیق، نوعی مبلمان روف گاردن چهار فصل

آلاچیق فضایی کاملا مسقف است که از شما در برابر باران و باد و آفتاب محافظت می‌کند و در برابر شرایط بیرونی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. در بعضی موارد آلاچیق ها از چهار طرف نیز پوشیده هستند و به ‌همین‌ خاطر نوعی مبلمان روف گاردن چهار فصل شناخته می‌شوند که در تمام فصول قابل‌ استفاده می ‌باشند.

آلاچیق ها با داشتن حریم خصوصی، فضای بیشتری را برای نشستن در اختیار دارند و معمولا با گیاهان تزئین می‌شوند تا یک منطقه سایه ‌دار ایجاد کنند. این نوع از مبلمان پشت بام هیچ نقشه مشخصی برای شکل ظاهری ندارند و در اندازه‌ها و اشکال مختلف و همچنین با متریال‌های متفاوت، به‌ صورت متصل به خانه و یا مستقل، قابل طراحی و ساخت هستند.

در صنعت ساختمان آلاچیق به ‌صورت نوعی مبلمان روف گاردن چوبی، بسیار مرسوم و محبوب است و نوع فلزی آن نیز مقاومت بالایی دارد. آلاچیق شیشه ای نیز طرفداران بسیاری دارد و در فصل زمستان، مکانی مناسب برای برقراری ارتباط با طبیعت است. اما اگر به دنبال آلاچیقی هستید که با سبک خانه شما مطابقت داشته باشد، استفاده از آجر و سنگ یا دقیقا همان متریالی که در ساخت ساختمان به‌ کار رفته، پیشنهاد خوبی خواهد بود.

 

استفاده از پرگولا به‌عنوان مبلمان بام سبز

پرگولا سازه ای با ظاهر مینیمال و مدرن است که به عنوان سایبان در فضای باز پشت‌بام استفاده می شود. این نوع مبلمان روف گاردن برعکس آلاچیق که فضای مسقف پوشیده است، با سقف قوس‌دار یا صاف به ‌صورت مشبک، نیم‌سایه ایجاد می‌کند. تفاوت دیگر آن با آلاچیق این است که بیشتر به صورت چهارضلعی و با استفاده از چهار ستون در گوشه‌های آن درست می‌ شود و به ارتباط بیشتر با محیط اطراف و جریان هوا کمک می‌کند.

 

میز و صندلی، نوعی مبلمان روف گاردن ساده

میز و صندلی یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین مبلمان بام سبز و مکمل هم هستند که به ‌عنوان مبلمان‌های متحرک قابلیت جا‌به‌جایی دارند. این نوع مبلمان با متریال‌ها و طرح های مختلف به ‌صورت پلاستیکی، سیمانی، حصیری، چوبی، سنگی و فلزی درست می ‌شوند و نوع تاشو آنها نیز کاربرد زیادی دارد. میز و صندلی به ‌نوعی مبلمان روف گاردن چهار فصل به حساب می آیند، چون شرایط نگهداری سختی ندارند و در تمام شرایط آب و هوایی قابلیت استفاده دارند.

 

نیمکت، مبلمانی مناسب برای پشت بام

نیمکت نوعی از صندلی‌های مناسب برای استفاده در فضای پشت‌بام است که بیشتر به شکل نیمکت تک نفره یا چند نفره به ‌صورت پشتی‌دار، ساده و همراه با فلاورباکس ساخته می ‌شود. نیمکت‌ها بیشتر دارای بدنه فلزی و رویه چوبی هستند که با مزایایی از جمله مقاومت و استحکام بالا، جابجایی، قابلیت شستشو، طول عمر زیاد و شرایط نگهداری راحت مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند.

 مبلمان روف گاردن سنتی

مبلمان روف گاردن سنتی

اگر به‌دنبال مبلمان روف گاردن سنتی هستید، تخت‌ یا سکوهایی با ارتفاع بین 40 تا 65 سانتی‌متر از کف را به شما توصیه می کنیم. اگرچه نوع چوبی این نوع مبلمان حس سنتی بودن آن را بیشتر نشان می دهد‌، اما به‌ دلیل مقاومت پایین چوب در برابر تغییرات آب و هوایی و رطوبت، می ‌توان آنها را با متریال چوب پلاست یا ترموود و حتی فلز طراحی و اجرا کرد.

 

تاب، یک مبلمان روف گاردن جذاب

تاب به‌ عنوان یک مبلمان روف گاردن جذاب، با فراهم کردن فضایی برای نشستن، شرایط تفریح شما و فرزندانتان را نیز آماده می‌ کند. توجه داشته باشید که تاب‌های دو نفره و تک نفره با متریال مختلف، به ‌صورت اجرا در محل یا پرتابل، قابل استفاده هستند.

 

مبلمان باغی انتخابی مناسب برای ایجاد بام سبز لاکچری

مبلمان باغی در انواع مختلف ست‌های کوچک دو نفره، انفرادی و مدل‌های چند نفره بزرگ به‌ صورت مبلمان روف گاردن ساده یا رنگی طراحی شده‌اند و برای ایجاد بام سبز لاکچری انتخاب مناسبی به‌نظر می‌ آیند.

این مدل مبلمان بام سبز دارای تنوع بالایی است به‌ طوری که مدل ال آن با برخورداری از فضای مناسب برای پذیرایی، جلوه مدرن و جذابی  را به فضای مورد نظر می دهد و مبلمان نیم‌ست باغی نیز با اشغال کردن فضایی کم، کارایی بالایی دارد و برای فضاهای کوچک بهترین انتخاب است.

اگر علاقه‌مند به صرف غذا در فضای باز روف گاردن هستید، انتخاب مبلمان ناهارخوری به‌ صورت ترکیب مبل و نیمکت به‌شکل مستطیل و یا نیم دایره ای، مبل ال و یا مبل راحتی پیشنهادهای خوبی به‌ نظر می ‌رسند.

این نوع از مبلمان به‌ صورت مبلمان روف گاردن پارچه ای نیز قابل استفاده هستند و نکته‌ای که باید به آن توجه کرد جنس و کیفیت پارچه‌ آن است که باید برای چهارفصل مناسب و مرغوب باشد. گاهی نیز از تشکچه‌ها، بالشتک‌های رنگی و یا کوسن های مخصوص بر روی این مبلمان استفاده می‌ شود که با قابلیت شستشوی راحت و جا به جایی، مورد پسند بسیاری از افراد هستند.

 

سایبان، یکی از اصلی‌ترین مبلمان روف گاردن

براساس بودجه و سلیقه‌ شما انواع سایبان‌های دستی یا برقی می ‌توانند باعث کاربری بهتر فضای پشت‌بام شوند.

این وسیله معمولا از یک پایه ثابت یا متحرک به‌ صورت پایه‌ وسط پایه کنار سایبانی به شکل چتر در رنگ‌ها و طرح های مختلف ساخته می‌ شود و از افراد در برابر تابش خورشید و بارش باران محافظت می‌کند. جنس آن از فلکسی، پلی‌استر، برزنت و یا پارچه ترانزیتی است و در ساخت پایه‌ها از آلومینیوم، چوب و فولاد استفاده می‌ شود.

 

مبلمان روف گاردن با قابلیت جمع شدن

مبلمانی که به راحتی جمع می شوند تا مدت ها تمیز و سالم باقی می مانند. با این نوع از مبلمان می توانید کوسن، روکش های مبلمان و بالش هایی که استفاده نمی شوند را جمع کنید و در شرایط آب و هوایی مختلف نگران دوام و طول عمر آن ها نباشید.

 

انواع مبلان روف گاردن

متریال های قابل استفاده در ساخت انواع مبلمان روف گاردن

انواع مبلمان روف گاردن با متریال‌های مختلف قابلیت ساخت و طراحی دارند که در این میان مبلمان فلزی، چوبی، پلاستیکی و حصیری از محبوب ترین ‌ها هستند. هرکدام از این مواد، مزیت‌ها و معایب مخصوص به خود را دارند که در ادامه این بخش از سازه برتر به آنها اشاره می کنیم.

 

مبلمان روف گاردن چوبی

1) چوب: مبلمان روف گاردن چوبی به دلیل جنسی که دارند حس و حال طبیعت را در فضا به وجود می آورند. چوب‌ها دارای درجه‌های مختلفی از مقاومت و دوام هستند و برای اطمینان از طول‌ عمر بیشتر، نیاز به روغن و آسترهای ضد آب برای پوشش نهایی دارند.

در میان انواع چوب، چوب کاج برای ایجاد مبلمان به رنگی خاص و چوب ساج به ‌علت مقاومت طبیعی که در مقابل پوسیدگی دارد بسیار محبوب است. ترموود نیز همان چوب حرارت دیده است که در شرایط خاصی فرآوری می شود و مناسب فضاهای باز است.

 

مبلمان روف گاردن فلزی

2) فلز: مبلمان فلزی روف گاردن می‌تواند از جنس آلومینیوم، فولاد ضدزنگ، استیل و آهن ساخته شود. آلومینیوم زنگ نمی‌زند و سبک است اما از لحاظ زیبایی جذابیت کمتری نسبت به دیگر فلزها دارد.

فولاد ضد زنگ یا استیل نیز نسبت به آلومینیوم محکمتر بوده، اما نیاز به نگهداری منظم دارد. اما مبلمان آهنی با ظاهری لوکس، با دوام‌ترین مبلمان فلزی هستند که نیاز به نگهداری و تعمیر کمتری داشته و با اغلب سبک‌های طراحی هماهنگی دارند. همچنین وزن سنگین مبلمان آهنی آنها را به گزینه‌ای مناسب برای محیط‌هایی که باد زیادی می‌وزد، تبدیل کرده‌ است.

 

مبلمان روف گاردن پلاستیکی

3) پلاستیک: مبلمان پلاستیکی ارزان‌ترین نوع مبلمان روف گاردن هستند که در سبک‌ها و رنگ های  مختلف با طراحی‌های زیبا و به روز و همچنین کیفیت مناسب مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. این نوع مبلمان روف گاردن ضد آب، نگهداری راحتی دارد و به‌ علت سبک بودن وزن، به‌ عنوان مبلمان متحرک قابل جابه‌جایی شناخته می شوند.

 

مبلمان حصیری روف گاردن

4) حصیر: مبلمان حصیری روف گاردن نسبت به فلز و چوب ارزان است ولی جنبه زیباشناسی متفاوتی دارد. مبلمان حصیری معمولا از چوب درخت نخل ساخته می‌شود یا مصنوعی است که برای آب و هوای شرجی یا محیط‌های گرمسیری مناسب است.

در هنگام خرید این نوع مبلمان، توجه کنید که بافت محکم‌تر نشانه‌ای از کیفیت بهتر حصیر است. همچنین با انتخاب این نوع مبلمان به آسانی می‌توانید با تغییر بالشتک‌ها یا کوسن ها، دکوراسیون روف گاردن خود را تغییر دهید.

 

طراحی مبلمان روف گاردن

طراحی مبلمان روف گاردن کوچک

در تراس کوچک بهتر است فضا را خیلی شلوغ نکنید، مثلا به جای استفاده از مبلمان راحتی و میز و صندلی نهار خوری مجزا، نوعی از مبلمان را انتخاب کنید که هم برای نشستن مناسب باشد و هم برای غذاخوردن. اگر همه فضا را به مبلمان اختصاص دهید فضای کمی برای کاشت گل و گیاه دارید.

 

 

در زمان خرید مبلمان روف گاردن به این نکات توجه کنید

میزان مقاومت پایه‌های مبلمان را ببینید.

اندازه مکان و ابعادی که قرار است مبلمان در آنجا باشد را مدنظر قرار دهید.

قبل از انتخاب مبلمان بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بهترین نوع مبلمان پشت بام، راحت‌ترین آن است، پس مبلمانی را انتخاب کنید که با آناتومی بدن انسان در هماهنگی کامل باشد.

اگر نوعی از مبلمان را انتخاب می‌کنید که دارای بالش، کوسن ‌ یا روکش است، از قبل محل نگهداری این اجزای متحرک را مشخص کرده باشید.

در انتخاب مبلمان روف گاردن به سبک طراحی و دکوراسیون کل ساختمان نیز توجه داشته باشید زیرا ممکن است دکوراسیون ساختمان شما از نوع سبک ساده یا مدرن باشد و باید بر اساس آن بهترین گزینه را انتخاب کرد.

هزینه مبلمان روف گاردن

قیمت مبلمان روف گاردن

برای قیمت مبلمان روف گاردن طبیعتا نمی توان یک قیمت ثابت و مشخص را تعریف کرد و قیمت گذاری اقلام، ارتباط مستقیم با نوع طراحی، ظرافت، نوع متریال و میزان زمان مورد نیاز برای ساخت، حجم متریال و ابعاد و اندازه اقلام مصرفی دارد. در عین حال انتخاب مبلمان روف گاردن چهارفصل که امکان استفاده در تمام شرایط آب و هوایی را داشته باشد، مناسبتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

 

 

خدمات و محصولات خود را تبلیغ کنید

در صورتی که در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن یا تولید و فروش مبلمان روف گاردن فعالیت دارید، می توانید خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر معرفی کنید تا مخاطبان این سایت با شما آشنا شوند و بتوانند بدون واسطه از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

توجه داشته باشید که آگهی شما برای همیشه در سایت سازه برتر نمایش داده می شود و از سایت حذف نخواهد شد و همین موضوع باعث می شود که مخاطبان و مشتریان زیادی از طریق جستجو در گوگل، به آگهی ساختمانی شما در سازه برتر مراجعه نمایند و با شما آشنا شوند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و ثبت سفارش روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

 

سخن پایانی

چرا باید از مبلمان روف گاردن استفاده کنیم؟ زیرا تنها راه برای خارج کردن پشت بام از حالت بلا استفاده و داشتن مکانی برای استراحت، افزودن مبلمانبه روف گاردن خود است.

برای ایجاد فضایی قابل‌ استفاده و کاربردی در پشت‌بام ویلاها و خانه‌ها، مجهز کردن فضای پشت‌بام با مبلمان روف گاردن زیبا و راحت، یکی از پیشنهادهای ایده‌آل و بسیار عالی است. یک مبلمان بام سبز مناسب باید در برابر تغییرات و شرایط آب و هوایی مقاوم و محکم  باشد، به ‌راحتی تمیز شود، دچار پوسیدگی نشود، تغییر رنگ ندهد و همیشه آماده استفاده باشد.

به یاد داشته باشید، اگر تصمیم دارید از فضای پشت بام خود برای استراحت، غذاخوری و سرگرمی استفاده کنید، مبلمان باید راحت باشد، در غیر این صورت انرژی و هزینه خود را هدر می دهید و استفاده ای برایتان نخواهد داشت. و مبلمان راحت روی پشت بام در واقع یک سالن نشیمن در فضای باز تمیز و زیبا را به شما می دهد که سقف آن آسمان است.