بازاریابی ویدیویی در صنعت ساختمان و نقش آن در پیشرفت شرکت ها - سازه برتر



آنچه در این مقاله می خوانید: (برای مشاهده توضیحات هر کدام، روی عنوان مورد نظر کلیک کنید.)

 

ویدئو مارکتینگ صنعت ساختمان

بازاریابی ویدیویی در صنعت ساختمان و نقش آن در پیشرفت شرکت ها

به گزارش سازه برتر، بازاریابی ویدیویی یا همان ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) یکی از روش های بسیار مهم و تأثیرگذار در دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود که شرکت های ساختمانی و معماری نیز باید در فرایند بازاریابی خود از این روش استفاده کنند تا میزان موفقیت فعالیت های تبلیغاتی خود را افزایش دهند.

تاثیر ویدئوهای موجود در سایت به حدی زیاد است که گوگل نیز امتیاز ویژه ای برای سایت های دارای ویدئو قائل است. ویدیو مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی صنعت ساختمان است که می تواند برای همه اهداف بازاریابی، از جمله ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان، برند سازی، معرفی شرکت و محصولات و خدمات آن مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین بازاریابی ویدئویی می تواند به عنوان یک وسیله برای نمایش دادن رضایتمندی کاربران، اتفاقات مهم و به روز و پخش محتواهای ویروسی و سرگرم کننده کاربرد داشته باشد.

 

 

بازاریابی ویدیویی چیست و چگونه کار می کند؟

در ظاهر بازاریابی ویدیویی آن چنان ساده به نظر می رسد که می توان آن را به این شکل توضیح داد: شما برای شرکت ساختمانی خود یک ویدیوی تبلیغاتی تولید می کنید که فروش را پیش می برد، توجه مخاطبان را به برند و محصولات شرکت شما معطوف می کند و یا مشتریان شما را با خود درگیر می کند.

اما در حقیقت، بازاریابی ویدئویی کمی پیچیده تر از این حرف هاست. مانند بسیاری از روش های بازاریابی، ویدیو مارکتینگ هم بر اساس داده و اطلاعات پیش می رود بنابراین شما باید به بسیاری از فاکتورها دقت کنید و مشتریان را زیر نظر داشته باشید.

طبق آمار بازدید روزانه ویدیوها در اینستاگرام بیش از 100 میلیون ساعت و در یوتیوب بیش از 1 میلیارد ساعت است و به جرات می توان که ویدیو یک ابزار بازاریابی ضروری برای شرکت های معماری و ساختمانی است. روند صعودی بی وقفه در اولویت دادن به ویدئو نسبت به متن، فرصتی برای برقراری ارتباط موثرتر از طریق ویدیو با مشتریان را فراهم می کند و مدیران شرکت های ساختمانی و معماری این امکان را خواهند داشت که از ویدیو مارکتینگ برای کسب نتیجه بهتر در فرایند بازاریابی اینترنتی صنعت ساختمان استفاده کنند.

 

 

موفقیت در ویدیو مارکتینگ

برای کسب نتیجه بهتر در ویدیو ماکتینگ چه کارهایی باید انجام داد؟

1- منابع کافی تخصیص دهید

باید برای ویدیو بودجه اختصاص دهید. حداقل تجهیزات خوب، نرم افزار ویرایش مناسب و یک گروه (یا تیم) بازاریابی ویدئویی و همچنین زمان برای ساخت آن.

2- داستان های خود را بگویید

داستان گویی در هیچ جای دیگری، هرگز به اندازه داستان سرایی در ویدیو مهم نبوده است، بنابراین به دقت فکر کنید که چه داستانی می خواهید بگویید و چگونه آن را تعریف می کنید؟

3- مخاطب را درگیر کنید

فقط قصه گفتن کافی نیست، شما باید در حین گفتن داستان، مخاطب را درگیر کنید. این موضوع بسیار مهم است که چگونه داستان را جذاب می کنید؟ چگونه شنوندگان را جذب می کنید؟

4- کوتاه و شیرین سخن بگویید

برای ویدیوهای بازاریابی هیچ محدودیتی وجود ندارد (اگرچه پیشنهاداتی وجود دارد)، اما هر چه کوتاهتر باشد بهتر است. بی رحمانه ویرایش کنید، هر چیزی که اضافه است را برش دهید زیرا توجه کاربران زیاد نیست. پس بهترینِ خود را نشان دهید.

5- بصورت گسترده پخش کنید

ویدیوهای خود را در همه جا و به صورت انبوه پخش کنید، آنها را در وب سایت شرکت ساختمانی خودتان و یوتیوب، آپارات، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی شرکتتان منتشر کنید.

6- بررسی کنید

همه فاکتورها را بررسی کنید تا بدانید کدام ویدیو بهتر عمل می کند و چرا.

 

 

مزایای ویدئو مارکتینگ در صنعت ساختمان

مزایای بازاریابی ویدئویی برای شرکت های ساختمانی و معماری

در سال های نه چندان دور، تولید و توزیع ویدئو هزینه بسیار زیادی را به همراه داشت. اما امروزه برای تولید محتوای ویدیویی، نه به تجهیزات گران قیمتی نیاز دارید و نه انتشار آن هزینه زیادی برای شما دارد. گوشی های هوشمند، شبکه های اجتماعی و پلتفرم هایی مانند یوتیوب و آپارات کار را برای شما آسان کرده اند. با این حال ممکن است این سوال همچنان در گوشه ذهن شما باقی مانده باشد که بازاریابی ویدئویی برای کسب و کارهای صنعت ساختمان چه مزایایی دربردارد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه این مقاله از سازه برتر به 4 مورد از مهمترین مزایای ویدیو مارکتینگ اشاره خواهیم کرد.

 

1- ایجاد و افزایش آگاهی از برند

استفاده از ویدیو یکی از موثرترین روش های برند سازی صنعت ساختمان است. وقتی ویدیوهای شرکت شما در دنیای مجازی توسط مخاطبان دست به دست می شود، افراد بیشتری با برند شما آشنا می شوند و نام شرکت شما همراه با همان ویدیو تکرار می شود. کاربران نه تنها علاقمند به تماشای ویدیو هستند، بلکه در صورتی که جذابیت لازم را داشته باشد، آن را با سایر دوستان خود نیز به اشتراک می گذارند. بر اساس آمار منتشر شده، بیش از 55 درصد افراد ویدیوهایی را که تماشا کرده اند برای دوستان خود ارسال کرده اند.

ضمن اینکه محتواهای ویدیویی نظرات بیشتری دریافت می کند. بنابراین به شما کمک می کنند فضای خوبی برای گفتگو با مخاطبان خود ایجاد کنید.

 

2- جلب اعتماد مخاطبان هدف

بسیاری از مشتریان بالقوه شرکت شما هنوز کمی از این می ترسند که مبادا سرشان کلاه برود و از شما خرید نمی کنند. در این شرایط، شما می توانید ویدیوهای آموزشی مرتبط با حوزه کاری خود تولید کنید و این ویدیوها را در سطح گسترده ای پخش کنید. ضمن اینکه می توانید نظرات مشتریان راضی خود را در قالب ویدیو منتشر کنید و اعتماد مخاطبان جدید را جلب کنید.

همچنین می توانید با تولید و انتشار ویدیوهایی که مربوط به پشتیبانی از محصولات و خدماتتان هستند، اعتماد مخاطبان هدف را جلب کنید.

 

3- بهبود سئو سایت ساختمانی و معماری

پس از طراحی سایت ساختمانی لازم است که برای آن محتوا تولید کنید و محتوای ویدیویی نیز یکی از انواع محتواهایی است که باید در سایت شرکت خود منتشر کنید. ویدئو مارکتینگ و محتوای ویدیویی یاریگر شما در زمینه سئو است.

البته ویدئوها به طور مستقیم نقشی در رتبه بندی و سئو سایت ندارند، اما باعث می شوند که بازدیدکننده ها، مدت بیشتری در سایت شرکت شما بمانند که این موضوع یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در رتبه بندی سایت نتایج جستجوی گوگل است.

به گفتهMoovly ، سایت هایی که ویدیوهای خوبی در صفحات خود دارند، 53 برابر بیشتر از سایر سایت ها در صفحه اول ظاهر می شوند و این موضوع نشان دهنده اهمیت بالای محتوای ویدیویی در بهبود جایگاه سایت است.

 

4- افزایش فروش از طریق ویدیو مارکتینگ

ویدیوها این قدرت را دارند که مخاطبان شما را به انجام کاری که مدنظرتان است، تشویق کنند. 90 % از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی اعلام کردند که پس از مشاهده محتوای ویدیویی تصمیم گرفته اند که چه چیزی بخرند. به عبارت دیگر، شما می توانید نرخ تبدیل و نرخ کلیک بیشتری را با کمک بازاریابی ویدئویی تجربه کنید.

یکی از مزایای ویدیوهای آموزشی این است که مخاطب هدف شما این ویدیوها را به عنوان یک تبلیغ آزاردهنده مشاهده نخواهد کرد، بنابراین به احتمال بسیار زیاد آن را تا انتها مشاهده می کنند و درخواست شما را عملی می کند. پس لازم است مطمئن شوید که نیازهای آنها را برآورده می کنید.

در واقع ویدیو مارکتینگ زمانی به رشد و توسعه شرکت شما کمک می کند که یک استراتژی قوی و مدون پشت آن باشد. بنابراین فقط با تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوایی می توانید انتظار داشته باشید که رشد قابل توجهی در نرخ کلیک و افزایش فروش داشته باشید.

 

 

انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی صنعت ساختمان

انواع بازاریابی ویدیویی

قبل از اینکه دوربین را در دست بگیرید و تولید ویدئو مارکتینگ خود را شروع کنید، باید با اشکال مختلف و انواع ویدئو مارکتینگ آشنا شوید. در ادامه 11 نوع ویدیو را معرفی می کنیم که می توانیم از آنها برای بازاریابی ویدیویی شرکت استفاده کنیم.

 

1- ویدیوهای معرفی برند شرکت

این ویدیوها معمولاً بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگتر هستند که چشم انداز، مأموریت، محصولات یا خدمات شرکت را به مخاطبان منتقل می کند. هدف از ساخت این ویدیوها ایجاد آگاهی از برند شرکت و جذب مخاطبان بالقوه است.

 

2- ویدیوهای معرفی محصول یا خدمت

این ویدئوها بیشتر برای توصیف و معرفی یک محصول یا یک خدمت خاص ساخته می شوند و معمولا توسط شرکت ها در رسانه های مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب و آپارات برای تبلیغ محصول منتشر می شوند.

 

3- ویدیوهای توضیحی

این ویدیوها در خصوص نحوه استفاده از یک محصول توضیح می دهند و به مخاطب کمک می کنند که کاربرد اصلی محصول را یاد بگیرد و بتواند به شکل صحیح از آن استفاده کند.

 

4- ویدئوی رویدادها و وقایع

این ویدئوها توسط برخی شرکت ها یا حتی رسانه های عمومی برای اطلاع رسانی در مورد یک رویداد تولید و منتشر می شوند. نمونه هایی از ویدئوهای معرفی همایش ها و گزارش های سالانه، از جمله این موارد هستند.

 

5- مصاحبه ها

در هر زمینه کاری، کارشناسانی وجود دارند که مصاحبه با آنها می تواند به شما در جلب اعتماد مخاطبان هدفتان کمک کند. چنین ویدئوهایی تخصص و مهارت شما را نشان می دهد. چرا که در این گفتگوها، بحث های تخصصی درباره دغدغه ها و نیازهای مخاطب شکل می گیرد. بدیهی است که این مصاحبه ها طولانی تر از ویدیوهای دیگر خواهد بود، اما تاثیر زیادی در تصمیم گیری مخاطب هدف دارند و باعث افزایش شهرت شما می شوند.

 

6- ویدیوهای آموزشی

این نوع بازاریابی ویدئویی برای آموزش مخاطبان هدف استفاده می شود تا آنچه را که می خواهند بدانند را به آنها آموزش دهید. اکثر برندها از این ویدیوها برای آموزش به مشتریان استفاده می کنند که چگونه از محصول خود بیشترین بهره را ببرند یا یک رابطه قابل اعتماد با مشتریان بالقوه ایجاد کنند. تیم فروش و خدمات مشتری نیز از این ویدئوها برای جذب مشتریان بیشتر و حفظ مشتریان فعلی استفاده می کنند.

 

7- ویدیوهای نیازسازی

ویدیوهای نیازسازی برای این است که به مخاطبان بگویید که چرا آنها به محصول یا خدمات شما نیاز دارند و چرا باید از راه حل شما استفاده کنند. در این نوع ویدیوها، یک سفر فرضی به مشتری نشان داده می شود تا مخاطبی که مشکل مشابهی دارد متوجه این موضوع بشود که چرا به محصول شما نیاز دارد. به عبارت دیگر، در این ویدیو فردی را نشان می دهید که با مشکلی دست و پنجه نرم می کند و سپس با خرید محصول یا استفاده از خدمات شما، آن را حل می کند.

 

8- ویدیوهای نظرات مشتریان قبلی

مخاطبانی که هنوز برای خرید از شما تصمیم قطعی نگرفته اند و مشتریان بالقوه، می خواهند مطمئن باشند که محصول شما می تواند مشکل آنها را حل کند. آنها بیشتر به صحبت های مشتریان قبلی شما توجه می کنند تا اینکه روی حرف شما حساب کنند. پس می توانید نظرات قبلی را در قالب ویدیوهایی منتشر کنید و به مشتریان احتمالی خود نشان دهید که چه مشکلات و نگرانی هایی داشتند و چگونه به آنها کمک کردید.

 

9- ویدیوهای زنده و لایو

با ویدیوهای زنده، پشت صحنه کسب و کارتان را به مخاطبان خود نشان دهید. لازم است بدانید که نرخ تعامل ویدیوهای زنده بسیار بالاتر از سایر ویدیوها است و اکثر افراد زمان زیادی را صرف تماشای آن می کنند. مصاحبه ها و رویدادهای خود را به صورت زنده در اینستاگرام یا آپارات پخش کنید و به سؤالات بینندگان پاسخ دهید تا افراد بیشتری را به مشارکت تشویق کنید.

 

10- انیمیشن

انیمیشن ها نسبت به سایر ویدیوها مزیت و برتری دارند زیرا امکان توسعه خلاقیت در آنها فراهم است، بنابراین هر زمان که موضوع دشواری در میان باشد، شرکت ها به سمت استفاده از انیمیشن روی می آورند.

 

11- ویدیوهای تبلیغاتی

ویدئوهای تبلیغاتی یکی از آشناترین انواع بازاریابی ویدئویی است که می توانید در تبلیغات ساختمانی از آنها برای افزایش فروش استفاده کنید. این نوع ویدیو یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که با آن می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. در این نوع ویدیو همه چیز حول محور برند و محصول شما می چرخد. به عبارت دیگر، آنها برای تبلیغ آشکار و مستقیم محصول و فروش آن طراحی شده اند. به طور معمول مدت زمان این نوع ویدیوها کمتر از 1 دقیقه است و به گونه ای طراحی شده اند که در ذهن مخاطب باقی بمانند.

 

 

مراحل تولید ویدئو مارکتینگ

مراحل تولید و ساخت ویدیو مارکتینگ

فقط زمانی می توانید از بازاریابی ویدئویی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید که از یک برنامه و استراتژی خاص و کارآمد پیروی کنید. برای اینکه بتوانید استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را به بهترین شکل ممکن طرح ریزی کنید بهترین نتیجه را تجربه کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

 

1- تعیین هدف ویدئو مارکتینگ

قبل از هر چیز دیگری باید اهداف خود را مشخص کنید. لازم است به این نکته توجه کنید که دقیقاً می خواهید از بازاریابی ویدیویی برای چه چیزی استفاده کنید. آیا می خواهید فقط برای تبلیغات و فروش ویدیو تولید کنید؟ یا ترافیک وب سایت خود را با کمک ویدیوها افزایش دهید؟ یا قصد برندسازی نام شرکتتان را دارید؟ یا از این نوع محتوا برای سایر اهداف ممکن برای کسب و کار خود استفاده کنید؟

هر هدفی که دارید، آن را روی کاغذ بیاورید. زیرا تمام مراحل بعدی کار شما، به مواردی که در این بخش مشخص می کنید، بستگی دارد. در واقع همه چیز از محتوا گرفته تا عملی که از مخاطب انتظار دارید پس از تماشای ویدیو انجام دهد، به هدفی که در این مرحله تعیین کرده اید بستگی دارد.

 

2- انتخاب مخاطب هدف

در مرحله دوم باید بدانید که ویدیوهای خود را برای چه افرادی تولید کنید تا به هدفی که در مرحله قبل مشخص کرده اید برسید. لحن شما در ویدئو، قالب آن و پیامی که در آن قرار می دهید باید با ویژگی ها و نیازهای مخاطب هدف شما مطابقت داشته باشد. در واقع مخاطب هدف شما تعیین می کند که چه چیزی را در ویدیوهایتان ارائه کنید.

با شناخت مخاطبان هدف خود، می توانید به خوبی رسانه هایی که باید ویدیوهایتان را در آنجا منتشر کنید را شناسایی کنید؛ زیرا شما باید ویدیوهای خود را به جایی ببرید که مخاطبان شما هستند.

 

3- انتخاب رسانه یا رسانه های تبلیغاتی

انتخاب رسانه تبلیغاتی، سومین مرحله ای است که در طراحی استراتژی ویدئو مارکتینگ باید آن را طی کنید. با توجه به شناختی که از مخاطب هدف خود به دست آورده اید، می توانید رسانه هایی که مخاطبان هدف بیشتری در آن حضور دارند را شناسایی کنید و ویدیوهای تبلیغاتی شرکت ساختمانی خود را در این رسانه ها منتشر کنید.

در حال حاظر رسانه های رایگان زیادی برای انتشار ویدیوهای شما وجود دارند، مانند آپارات، یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، لینکدین، توییتر و حتی سایت شرکت خودتان؛ و در صورتی که هنوز سایتی برای شرکت ندارید، باید این نکته را بدانید که هزینه های بازاریابی و برندینگ شرکت شما بسیار افزایش خواهد داشت، زیرا سایت پایگاه اصلی تمام فعالیت های اینترنتی شرکت شما خواهد بود و می توانید بوسیله آن، مخاطبان هدفمند زیادی را جذب کنید و بازاریابی شرکت خود برای آنها اجرا کنید و بیشترین بازدهی را دریافت کنید.

 

4- تعیین بودجه

حالا زمان آن رسیده که با توجه به هدفی که تعیین کرده اید و با در نظر گرفتن هزینه تبلیغات در رسانه هایی که انتخاب کرده اید، بودجه بازاریابی ویدیویی خود را مشخص کنید. اگر پول کافی برای اجرای تبلیغ در این رسانه ها را ندارید، بهتر است هدفتان را تغییر دهید تا با مشکل مواجه نشوید. در واقع باید با خود صادق باشید و بر اساس داشته هایتان هدفگذاری کنید.

البته همانطور که گفتیم رسانه های رایگان زیادی برای انتشار ویدیوهای شما وجود دارند، اما باید به این مساله توجه داشته باشید که باید تعداد مخاطبانی که از طریق این رسانه ها ویدیوهای شما را مشاهده می کنند، به اندازه ای باشد که بتوانید به هدف خود برسید؛ در غیر این صورت لازم است که از رسانه های پرمخاطب استفاده کنید و برای این کار هزینه بپردازید.

ضمنا هزینه تولید ویدیوها را نیز در این زمان باید مشخص کنید. در صورتی که در بودجه خود محدودیت دارید، می توانید هزینه های تولید ویدیوهای تبلیغاتی را کاهش دهید. در این صورت پیشنهاد می کنیم که در ابتدا به دنبال تجهیزات حرفه ای نباشید. داشتن یک گوشی هوشمند برای ضبط یک فیلم خوب کافی است و اگر یک میکروفون خوب برای ضبط صدا داشته باشید، نتیجه بهتری کسب خواهید کرد.

 

5- تعیین معیار موفقیت ویدئو مارکتینگ

داشتن یک معیار مشخص به شما کمک می کند که در هر زمان بتوانید میزان موفقیت فرایند بازاریابی ویدیویی شرکت خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما از بازاریابی ویدئویی، برندسازی برای شرکت ساختمانی است، باید معیارهایی مانند تعداد بازدید، لایک و اشتراک گذاری را برای اندازه گیری عملکرد خود در نظر بگیرید.

برای اینکه بدانید ویدیوی شما چقدر موثر بوده، باید بدانید که مخاطب شما چه مقدار از ویدیو را تماشا کرده اند و در چه نقطه و چه لحظه ای از ویدیو آن را رها کرده اند؟ این معیار به شما کمک می کند تا نقاط ضعف ویدیوی خود را شناسایی کرده و در آینده فرایند ویوئو مارکتینگ خود را بهبود ببخشید.

 

6- نوشتن سناریو

در این مرحله بهتر است برای ویدیوی خود یک داستان طراحی کنید. اگر نوشتن سناریو را نادیده بگیرید، ضبط و تدوین ویدیو بیشتر از آنچه که باید، طول می‌کشد. به این فکر کنید که می خواهید فیلم را با چه جمله ای و چه صحنه ای شروع کنید؟ چطور توجه مخاطب را تا انتهای ویدیو جلب کنید و در چطور محتوای مورد نظرتان را ارائه کنید که به موفقیت بیشتر ویدیو مارکتینگ شما کمک کند؟ و همچنین با چه حرکت یا جمله دیگری می خواهید آن را به پایان برسانید.

به تمام محتوایی که می خواهید در ویدیوی خود ارائه دهید فکر کنید و همه آنها را دسته بندی کنید. بهتر است در همان ابتدای ویدیو، هدفتان از ساختن آن را با مخاطبان در میان بگذارید و همچنین در انتهای آن، یک دعوت به اقدام (Call to Action) را در سناریوی خود بگنجانید. به عنوان مثال، در پایان ویدیوی خود از کاربر بخواهید بر روی یک لینک کلیک کند یا بر اساس محتوای آموزشی شما کاری را انجام دهد. تحقیقات ثابت کرده است که درخواست از مخاطبین برای اقدام مورد نظر، می تواند اثربخشی ویدیوها را چندین برابر افزایش دهد.

 

7- تولید ویدیو

در بخش های قبلی در خصوص انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی، توضیحاتی را ارائه کردیم. حالا وقت آن رسیده که با توجه به هدفتان از اجرای کمپین ویدئو مارکتینگ، نوع ویدئوی مورد نظرتان را انتخاب کنید و شروع به تولید ویدئو کنید.

کافیست مقابل دوربین بایستید و با توجه به سناریویی که در بخش قبلی طراحی کرده اید، شروع به ارائه محتوا کنید. البته باید دقت داشته باشید که فضای فیلمبرداری و تصویر پس زمینه با سناریوی شما مطابقت داشته باشد تا بتوانید ویدئویی تولید کنید که در راستای هدف بازاریابی ویدیویی شما باشد.

اگر صحبت کردن در مقابل دوربین برایتان سخت است، لازم که چندین بار دقیقا در مقابل دوربین روشن تمرین کنید تا این شرایط برایتان عادی شود و بتوانید با تسلط کافی به ارائه محتوای خود بپردازید.

 

8- تدوین ویدیو

پس از ضبط ویدیو، نوبت به ویرایش و تدوین آن می رسد. در این مرحله می توانید علاوه بر ویرایش ویدیویتان، مواردی را نیز به آن اضافه کنید تا تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشد. بعنوان مثال می توانید تیتر بخش های مهم را با فونت و انیمیشن زیبا به ویدیو اضافه کنید و همچنین روش های تماس مخاطبان با شما را در ویدئو قرار دهید.

برای تدوین ویدئو می توانید از نرم افزارهای رایگانی مانند Movie Creator و Adobe Premiere استفاده کنید یا از اپلیکیشن های ویرایش فیلم مخصوص گوشی مانند اینشات و کاین مستر بهره ببرید.

 

9- انتشار ویدیو

پس از ضبط و تدوین ویدیو، زمان انتشار آن می رسد. حالا می توانید ویدیوی خود را در رسانه هایی که انتخاب کرده بودید منتشر کنید. برای کسب نتیجه بهتر لازم است که برای ویدیوتان یک تصویر کاور، یک عنوان جذاب و ترغیب کننده، یک متن کوتاه و کنجکاو کننده همراه با روش لینک صفحه هدف، و چند هشتگ یا کلمه کلیدی مرتبط و پرتکرار را استفاده کنید.

ضمنا اگر چند رسانه مختلف را برای انتشار ویدیوی خود انتخاب کرده اید و یا در صورتی که بودجه مناسبی برای ویدئو مارکتینگ شرکت ساختمانی خود در نظر گرفته اید، بهتر است که ابتدا فقط بخش کوچکی از تبلیغات ویدیویی را شروع کنید تا بتوانید میزان بازخورد آن را بسنجید.

در صورتی که برای این کار بودجه کافی ندارید، می توانید از رسانه های ویدیویی خودتان برای انتشار تستی استفاده کنید و بدین ترتیب هزینه ای برای اجرای تستی بازاریابی ویدیویی پرداخت نمی کنید.

 

10- بررسی و بهینه سازی ویدیو

پس از انتشار تستی ویدیو در رسانه ها، زمان آن رسیده که نتیجه ای که از این انتشار دریافت کرده اید را بررسی و تحلیل کنید و براساس آن، ویدیوی خودتان را بهینه سازی کنید تا بتوانید خیلی سریعتر به هدف ویدئو مارکتینگ تعیین شده برسید.

فراموش نکنید که بررسی و بهینه سازی ویدیو می تواند اثر بخشی بازاریابی ویدیویی شرکت شما را تا چند برابر افزایش دهد؛ پس هرچقدر بیشتر این کار را در مراحل مختلف تکرار کنید و ویدیو خود را بیشتر بهینه کنید، نتیجه بسیار بهتری نیز دریافت خواهید کرد.

 

 

بهترین رسانه ها برای ویدئو مارکتینگ ساختمانی

از کدام رسانه ها برای ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم؟

در بخش انتخاب رسانه تبلیغاتی به این موضوع اشاره کردیم که امروزه برای انتشار ویدیوهایتان رسانه های رایگان زیادی در اختیار دارید که شامل سایت شرکت خودتان، آپارات، یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، لینکدین و توییتر می شود.

این رسانه ها بیشترین مخاطبان را به خود اختصاص داده اند که می توانید ویدیوهایتان را در آنها منتشر نمایید اما بهتر است که نوع رفتار مخاطبان در هر رسانه هم توجه داشته باشید. به عنوان مثال افرادی که از یوتیوب و آپارات استفاده می کنند، بیشتر به دنبال دریافت آموزش و اطلاعات کافی هستند و ویدیوهای طولانی برای این مخاطبان مشکلی را ایجاد نمی کند. در حالی که مخاطبانی که از اینستاگرام استفاده می کنند، هدفشان سرگرمی است که باید برای این قشر از مخاطبان خود، ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده تولید کنید. ضمنا فیسبوک و توییتر محیطهایی هستند که بیشتر مسائل سیاسی در آنها مطرح می شود و لینکدین هم یک رسانه تخصصی برای کسب و کارهاست که می توانید بصورت رسمی در آن فعالیت کنید و با سایر کسب و کارهای مشابه در ارتباط باشید.

نکته دیگر میزان فعالیت در هر رسانه است. طبیعتا در اینستاگرام با انتشار یک ویدیو در هفته، نمی توانید نتیجه مطلوبی کسب کنید و باید بصورت روزانه در اینستاگرام فعالیت کنید. در حالی که یوتیوب و آپارات مشکلی با این قضیه ندارند و می توانند برای افرادی که فرصت کمتری برای ساخت ویدیو دارند، مناسب باشند. فیسبوک، لینکدین و توییتر هم در این موضوع تقریبا شبیه آپارات و یوتیوب هستند و تلگرام نیز کارکردی شبیه اینستاگرام دارد.

 

 

نکته پایانی

ویدیو مارکتینگ یکی از روش های قدرتمند بازاریابی اینترنتی است که می تواند در رشد و توسعه فرایند بازاریابی شرکت های ساختمانی و معماری نقش بسیار موثری ایفا کند. به همین جهت پیشنهاد می کنیم که حتی اگر بودجه ای برای این کار اختصاص نداده اید، حتما از رسانه های رایگان برای انتشار ویدیوهای شرکتتان استفاده کنید زیرا همین روش های رایگان هم می توانند تاثیر مثبتی برای شما داشته باشند.

در صورتی که سوالی در این خصوص دارید، می توانید از بخش نظرات و یا از صفحه تماس با سازه برتر، سوالات، نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. مجموعه سازه برتر برای شرکت های حوزه صنعت ساختمان، خدمات اختصاصی دیجیتال مارکتینگ را ارائه می کند و خوشحال خواهیم شد که بتوانیم در زمینه تبلیغات ساختمانی در سطح اینترنت به شما کمک کنیم.