بیشترین کاربرد ساندویچ پانل ها در کجاست؟ - سازه برتر



بیشترین کاربرد ساندویچ پانل ها در کجاست؟

چکیده : برای درک تمام مزایا و معایب ساندویچ پانل، باید مشخصات اصلی جنس، هدف و قیمت ساندویچ پانل را در نظر گرفت.

 

ساختمان های ساخته شده از ساندویچ پانل ظاهری جذاب و کیفیت بالایی دارند.
قیمت ساندویچ پانل نیز بسیار مناسب و به صرفه است. مجموعه ای از ساختمان های مدولار بزرگ را می توان در منطقه صنعتی، در ساخت و سازهای مسکونی و غیر مسکونی یافت.
ساندویچ پانل های رنگارنگ بخشی جدایی ناپذیر از نمای مراکز خرید و ساختمان های اداری مدرن هستند. بررسی های متعدد ادعا می کنند که گاراژها و خانه های روستایی ساخته شده از پانل های ساندویچ جایگزین عالی برای ساخت و ساز سنتی هستند.

ساندویچ پانل

مزایا و معایب ساختمان با ساندویچ پانل

اگر همه موارد فوق را نظام مند کنیم، می توانیم به نتایج زیر در ساخت ساندویچ پانل دست یابیم: سازه های ساندویچ پانلی را می توان در هر زمانی از سال ساخت. آنها در معرض دماهای پایین و بالا یا نوسانات دما نیستند. ساخت سریع. برخلاف ساخت و ساز بتنی، ساختمان های مدولار نیازی به پی ندارند. نصب ساده پانل ها به یک قاب از پیش آماده ساخته شده از تیرهای فلزی یا چوبی متصل می شوند.
قطعات محکم چسبانده شده اند، اجازه نفوذ رطوبت و هوا را نمی دهند. دوام ساندویچ پانل تاریخ انقضا ندارد. آنها در برابر خوردگی، آسیب، سایش مقاوم هستند. وزن سبک به شما امکان می دهد تجهیزات اضافی را ترک کنید. ایمنی برای محیط زیست و مردم. ساندویچ ها در حین کار بوی خارجی متصاعد نمی کنند.

معایب زیادی وجود ندارد، اما می توان به برخی از آنها اشاره کرد:
با وجود استحکام، پانل ها به راحتی در حین حمل و نقل آسیب می بینند.
دیوارهای مدولار برای بارهای سنگین و قفسه های سنگین طراحی نشده اند.

 

قیمت ساندویچ پانل و مزایای استفاده از آنها

محافظه کاری عمیقاً در صنعت ساخت و ساز ریشه دارد. بنابراین، اغلب ساختمان های سنتی وجود دارند که سال ها دوام می آورند. با این حال، در ساخت و ساز مدرن، زمانی که کیفیت و سرعت مهم است، به خصوص در مورد ساختمان های تجاری، ساندویچ پانل جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد. از طرفی قیمت ساندویچ پانل نیز بسیار مقرون به صرفه است.

سازه ساندویچ پانل
اکثر شرکت های ساخت و ساز حرفه ای این ماده را به دلیل تعادل قیمت و کیفیت، قابلیت ها و ویژگی های فنی آن انتخاب می کنند.
در این مقاله همه چیز را در مورد ساندویچ پانل به شما خواهیم گفت و به این نتیجه خواهیم رسید که چقدر می توان از آنها در ساخت و سازهای مسکونی و غیرمسکونی به صورت منطقی استفاده کرد.
ساندویچ پانل یکی از محبوب ترین سازه های ساختمانی است که امروزه با موفقیت جایگزین مصالح ساختمانی سنتی شده است. قیمت مقرون به صرفه ساندویچ پانل استفاده از آن را افزایش داده است.
استفاده از چنین پانل ها به طور قابل توجهی باعث صرفه جویی در زمان ساخت و ساز می شود. علاوه بر این، آنها تمام الزامات ساخت و سازهای مدرن را برآورده می کنند و برای کار در شرایط مختلف مناسب هستند.
سازه های پیش ساخته می توانند به راحتی دماهای پایین یا بالا را تحمل کنند. اگرچه آنها در عوض فونداسیون را بار نمی کنند، اما پایدار و قابل اعتماد باقی می مانند.
ساندویچ پانل ساختاری متشکل از دو لایه بیرونی با عایق حرارتی بین آنهاست.

پالت ساندویچ پانل
انواع اصلی ساندویچ پانل

دو نوع اصلی ساندویچ پانل وجود دارد: سقفی و دیواری.

 

ساندیچ پانل های دیواری

کاملاً جهانی، در نظر گرفته شده برای نصب دیوارها، سازه های شیبدار و افقی، پارتیشن ها، برای کف، با هم همپوشانی بین طبقات.
می توان از آن برای روکش خارجی، ایجاد اتاق های مجزا، تولید اتاق های سرد در هر منطقه استفاده کرد.
آنها ساختمان های مختلف و همچنین ساختمان های مستقل کوچکتر می سازند.
آنها اغلب در هنگام بازسازی ساختمان ها ساخته می شوند.

 

ساندویچ پانل های سقفی

برای پوشش سقف ساختمان ها از هر نوع و اندازه ای در نظر گرفته شده است.
در تولید این نوع پانل ها، عایق رطوبتی و باد در نظر گرفته شده است که باعث می شود ساندویچ پانل سقفی در برابر دماهای بالا و پایین و شرایط آب و هوایی شدید مقاوم باشد.
قیمت ساندویچ پانل سقفی بسیار مقرون به صرفه می باشد.
انواع عایق حرارتی
پانل ها با هسته های مختلف (پرکننده) ساخته می شوند که هر کدام دارای مشخصات فنی، هدف، وزن، تراکم و قیمت متفاوتی هستند.
امروزه انتخابی از پشم معدنی، فایبرگلاس، فوم پلی ایزوسیانورات (فوم پلی اورتان به روز شده)، فوم پلی اورتان، پرکننده مخلوط وجود دارد.
پشم معدنی:
نوع معمول عایق از سیلیکات ذوب شده و دارای ساختار فیبری است. این ماده در سراسر جهان محبوب است، به دلیل غیر قابل اشتعال بودن اغلب به عنوان عایق استفاده می شود. ساندویچ پانل با پشم معدنی عمدتاً برای ساخت ساختمان ها و کارخانه های تولیدی بسیار قابل اشتعال استفاده می شود.

 

چرا ساندویچ پانل؟

این ساختار به دلیل تعدادی مزیت، در درجه اول اقتصادی، محبوب شده است.
مقایسه فن آوری قاب (ساختمان های ساندویچ پانل) با تکنولوژی سنتی (ساختمان های آجری)، ساندویچ پانل مزایای انکارناپذیری دارد.
1. قیمت پایین ساندویچ پانل
2. دوره ساخت و ساز
ساخت ساختمان ها با استفاده از تکنولوژی سنتی، یعنی آجرکاری، حداقل می تواند 6-7 ماه طول بکشد.
همین ساختار با استفاده از ساندویچ پانل تنها در 1 ماه آماده می شود.
زمان ساخت و ساز برای تجارت بسیار مهم است. برای ساختمان‌های صنعتی یا انباری، تحویل سریع‌تر پروژه به معنای بازگشت سریع‌تر سرمایه‌گذاری است.
3. فناوری
الزامات طراحی تکنولوژیکی برای برخی از صنایع بسیار مهم است. ساختار قاب بر اساس فناوری خشک ساخته شده است که نیازی به آب ندارد. محدود به نصب طرح و تثبیت روکش (ساندویچ پانل) با استفاده از پیچ های اتوماتیک روی فلز می باشد.

خانه هایی که با استفاده از تکنولوژی سنتی ساخته شده اند، یعنی آجر، نیاز به مصرف آب قابل توجهی دارند. برای تهیه محلول، ریختن بتن یا گچ به آب زیادی نیاز است.
در برخی از صنایع مانند چوب، داروسازی و غیره، هر جا که شرایط تولید مستلزم حفظ رطوبت ثابت باشد، امکان ساخت ساختمان با تکنولوژی مرطوب وجود ندارد.