با این سه محصول خونتو لوکس کن - سازه برتر



کرتین وال

با این سه محصول خونتو لوکس کن

اگر می خواهید دکوراسیون خانه خود را لوکس کنید، حتما با چالش های مختلفی در خصوص استفاده از وسایل روبرو خواهید شد. اینکه چه چیزی می تواند خانه شما را لوکس و مجلل کند؟ آیا همین که مبل یا میز جلوی مبل خود را کمی جا به جا کنید، برای لوکس شدن منزل کافی است؟ به احتمال زیاد این تغییرات جزئی به لوکس شدن خانه منجر نخواهد شد و لازم است که از وسایل و تجهیزات مدرن و لوکس استفاده شود. در این بخش قصد داریم تجهیزاتی را به شما معرفی کنیم که به لوکس شدن نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی منزل کمک می کنند.

 

 

کرتین وال

یکی از بخش های مهم ساختمان که در لوکس بودن آن تاثیر بسیاری دارد، نمای ساختمان است که می توان از کرتین وال برای جذابیت هرچه بیشتر نمای ساختمان استفاده کرد. نمای کرتین وال یکی از نماهای مدرن ساختمانی است که ساختاری خود ایستا دارد. در این روش سنگینی وزن شیشه بر روی سازه کرتین وال و شاسی کشی‌های مربوطه است و هیچ گونه بار مرده‌ای را بر ساختمان تحمیل نمی‌کند. می‌توان گفت که سیستم کرتین وال یک سازه مجزا در ساختمان به شمار می‌رود.

در نمای کرتین وال از شیشه و آلومینیوم استفاده می‌شود. اگر بخواهیم در یک اصطلاح ساده کرتین وال را به شما توضیح دهیم، باید بگوییم این اصطلاح در زبان انگلیسی برای نوعی نما به‌کار گرفته می‌شود که معادل آن در فارسی با عبارت دیوار پرده‌ای شناخته می‌شود.

 

ویژگی‌های نمای کرتین وال

از مهمترین ویژگی‌های نمای کرتین وال می‌توان به عایق حرارتی، رطوبت و عایق صوتی بودن آن اشاره کرد که باعث بهینه‌سازی دمای محیط و نور می‌شود؛ در نتیجه مصرف انرژی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

ضمن اینکه نمای کرتین وال مقاومت خوبی در برابر زلزله‌های شدید دارد و یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث پرکاربرد بودن این نما شده، نصب سریع آن است.

این نماها همچنین زیبایی نمای ساختمان شما را دوچندان می‌کنند و با توجه اینکه از نظر قیمت نسبت به دیگر نماهای ساختمانی مقرون‌ به‌صرفه‌تر هستند، ساختمان های زیادی هستند که از این نمای مقرون‌ به‌صرفه و زیبا استفاده می‌کنند.

ویژگی های نمای کرتین وال بطور خلاصه:

عایق حرارتی

عایقی برای جلوگیری از نفود آب

مقاوم در برابر نیروی باد

مقاوم در برابر زلزله

امنیت بالا کرتینوال

دارا بودن خاصیت اکوستیک

قابل اجرا در ابعاد بزرگ

 

انواع کرتین وال در ایران

انواع کرتین وال در ایران

متداول‌ترین سیستم های مورد استفاده نمای کرتین وال در ایران شامل نمای کرتین وال فیس کپ (Face Cap) یا همان درپوش خور و کرتین وال فریم لس (Frame less) یا بدون قاب هستند و تمایز این دو نما در درپوش هایی از آلومینیوم اکسترود شده است که روی نما قرار می گیرد.

 

نمای کرتین وال فیکس کپ (Face Cap)

در نمای فیس کپ از درپوش آلومینیوم اکسترود استفاده می شود اما نمای فریم لس فاقد آن است.

سیستم نمای فریملس و فول فریملس یک روش مدرن بر پایه حذف تمام فریم ها در نمای ساختمان است.

 

نمای کرتین وال فریم لس

در نمای فریملس کرتین وال امکان ایجاد بازشو بدون تغییر در نمای ظاهری وجود دارد.

در پروفیل فریملس امکان استفاده از شیشه با ضخامت های مختلف وجود دارد.

نمای کرتین وال فریملس عایق بسیار قوی صدا و حرارت می باشد.

فاصله بین هر کدام از شیشه ها تنها 15 میلیمتر می باشد.

شایان ذکر است، سیستم فول فریم لس به عنوان محبوب‌ترین و البته گران‌قیمت‌ترین سیستم نمای کرتین وال است.

سیستم فریم لس به جهت یکدستی سطح شیشه ای قسمت خارجی نما دارای محبوبیت بیشتری می باشد.

حد فاصل بین شیشه ها در این سیستم فول فریم می تواند تا 20 میلیمتر کاهش می یابد.

در نمای کرتین وال جهت آب بندی نما از لاستیک EPDM استفاده می شود.

 

 

نرده شیشه ای

شیشه ها عناصر بسیار زیبایی هستند و اگر به عنوان عنصری در طراحی داخلی ساختمان استفاده شوند، زیبایی دو چندانی به فضا می بخشند. بنابراین شیشه در طراحی داخلی امروزی به طور گسترده ای استفاده می شود. استفاده شیشه تنها به پنجره در ساختمان ها محدود نمی شود، امروزه از شیشه برای مصارف مختلفی مانند درهای شیشه ای، بالکن های شیشه ای، پارتیشن های شیشه ای و ... نیز استفاده می شود که یکی از جدیدترین و خلاقانه‌ترین کاربردهای شیشه، نرده شیشه ای است. نرده های شیشه ای کاربرد، انواع مختلف و ویژگی های منحصر به فردی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

مزایای نرده شیشه ای

1- مقاومت در برابر رطوبت و ضربه

2- ضدآب و ضدزنگ هستند. رنگ و جلای‌شان را از دست نمی‌دهند

3- مقاومت بالا در دما و شرایط مختلف آب و هوایی

4- وقتی با سایر مصالح ترکیب شود استحکام بیشتری پیدا می‌کند.

5- تغییرفرم و تغییررنگ نمی‌دهند.

6- به راحتی قابل تمیز شدن است.

7- نوع شیشه سکوریت با پوشش لمینت، ایمنی بسیار بالایی دارد و نشکن است.

8- شفافیت شیشه باعث می‌شود فضای داخل نورگیر شود و دید مناظر بیرون محدود نمی‌شود.

9- ظاهری لوکس و مدرن به فضا می‌دهد.

 

انواع نرده شیشه ای بر اساس روش نصب

فیکس پوینت:

پنل های شیشه ای به ضخامت 12 تا 16 میلیمتر با استفاده از مهارهای دکمه ای آلومینیومی یا فولادی روی زمین ثابت می شوند که روی آن ها نرده ها قرار می گیرد. اجرای فیکس پوینت با محاسبات دقیق برای نصب صحیح و دقیق سوراخ های شیشه انجام می شود. زیرا کوچکترین اشتباه می تواند کل سیستم نصب را دچار مشکل کند.

فیکس پوینت

 

اکسپوز:

در این روش شیشه ها در قطعات آلومینیومی U شکل قرار می گیرند و با فاصله 15 تا 25 سانتی متری روی زمین نصب می شوند. شیشه ها با ثابت کردن عناصر داخل پایه U شکل در جای خود ثابت می شوند.

اکسپوز

 

اسپیگات:

نصب با این روش بسیار سریع و آسان است. پانل های شیشه ای محکم و با طول های 3 تا 4 متر قابل استفاده است. در این روش هر صفحه شیشه بر روی دو پایه پین به ارتفاع 12 تا 15 سانتی متر نصب می شود.

اسپیگات

 

پایه شیشه‌گیر:

این روش نسبت به سایر روش ها ارزان‌تر است و در عین حال استحکام کمتری دارد. در یک نرده شیشه ای با پایه نگهدارنده شیشه، پایه های آلومینیومی یا فولادی از قطعات U شکل برای اتصال به شیشه و محدود کردن وزن آن استفاده می کنند. ضخامت چنین شیشه ای 12 میلی متر است.

نرده شیشه ای

 

بالکن شیشه ای

در گذشته از فضای بالکن بصورت بهینه استفاده نمی شد و بیشتر از این فضای مهم برای نگهداری وسایل یا قرار دادن بند رخت برای پهن کردن لباس استفاده می شد، اما امروزه بالکن به قطب مهم یک خانه لوکس تبدیل شده است که می توانید در آن مطالعه کنید، استراحت کنید، کمی وقت بگذارید، دورهمی دوستانه داشته باشید و از فضای مقابل لذت ببرید.

این بهره وری از بالکن ها را می توان با نصب شیشه های تاشو به نام شیشه بالکن به دست آورد. در سیستم بالکن شیشه ای، شیشه ها را به صورت استاندارد از 40 تا 60 سانتیمتر تقسیم می کنند که بسته به عرض دهانه، به هر کدام از این شیشه ها لت می گویند. هر لت را از بالا در داخل فک قرار می دهند و سپس آنها را مونتاژ کرده و روی سقف و داخل ریل روی زمین قرار می دهند.

لت های شیشه روی ریل حرکت میکنند و با توجه به جهت بازشو در بالکن دوطرف بازشو شیشه اول و آخر و در بالکن یه طرف بازشو تنها اولین شیشه از سمت راست یا چپ به صورت لولایی حول محور دیوار باز می شوند.

 

مزایای بالکن شیشه ای

بالکن های شیشه ای به دو صورت ثابت و متحرک طراحی و اجرا می شوند. افرادی که می خواهند در تمام طول سال از بالکن استفاده کنند، نوع متحرک آن را انتخاب می کنند. در بالکن شیشه ای متحرک، می توان تمامی پنل ها را باز کرد و در صورت لزوم مجددا آنها را به شکل دیوار شیشه ای کنار هم قرار داد.

در یک بالکن شیشه ای ثابت، قطعات شیشه ای کنار هم قرار می گیرند، اما قابل جابجایی نیستند. تنها پنل اول عملکرد درب بالکن را دارد که بنا به موقعیت با لولا یا کشویی باز و بسته می شود.

بالکن شیشه ای

اگه قصد اجرا و استعلام قیمت این محصولات را دارید به سایت پنجره شهر مراجعه کنید.

برای اجرای این محصولات و دیگر سازه های شیشه ای برای خانه و محل کار خود از پنجره شهر کمک بگیرید. شرکت پنجره شهر با بیش از 10 سال سابقه درخشان و نیروی کار ماهر مجری انواع درب و پنجره دوجداره و انواع سازه شیشه ای می باشید.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی کرتین وال، نرده شیشه ای و بالکن شیشه ای پرداختیم. استفاده از این محصولات به لوکس‌تر شدن خانه شما کمک می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید این تجهیزات، می توانید به سایت پنجره شهر (https://panjereshahr.com) مراجعه نمایید و یا با شماره های 01132323297 - 09113180050 - 09113180040 تماس بگیرید.