پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌ها در سال 1403 - سازه برتر



پکیج تصفیه فاضلاب آپارتمان‌

فاضلاب تولیدشده توسط انسان‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل آلودگی محیط زیست و ازبین‌رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری است؛ به‌همین دلیل در سال‌های اخیر، شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌ها کرده‌اند تا این آسیب‌ها را به حداقل برسانند؛ اما ازآنجایی‌که تنوع دستگاه‌های موجود در بازار بسیار زیاد است، در این مقاله تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را پیرامون مزایا و اجزای تشکیل‌دهنده سیستم‌های طراحی‌شده در اختیارتان قرار دهیم. با بررسی آن‌ها می‌توانید دانش خود را افزایش داده و مدل مناسب برای ساختمان مدنظرتان را انتخاب کنید.

images_1712904974_6618db0e4f0d1.jpg

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

دستگاه‌هایی که به منظور تصفیه فاضلاب انسانی طراحی شده‌اند، اجزای مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها وظیفه خاصی را برعهده داشته و نبودشان می‌تواند کیفیت خروجی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. در ادامه مقاله، آن‌ها را معرفی کرده و توضیحات مختصری در مورد هرکدام می‌دهیم.

فیلتر آشغالگیر

اولین جزئ از پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌ها، فیلتر آشغالگیر بوده که وظیفه آن جداسازی ذرات جامد موجود در پساب‌هاست. این تجهیزات مدل‌های مختلفی دارند که از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها می‌توان به مدل‌های دستی، مکانیکی و زوج توری اشاره کرد. اصلی‌ترین وظیفه این تجهیزات جلوگیری از ورود ذرات معلق به سایر بخش‌های دستگاه است؛ به‌‌همین دلیل، متخصصان باتوجه‌به فاضلاب تولیدشده، این فیلترها را انتخاب می‌کنند.

دیوفیوز یا تجهیزات هوادهی

شاید بتوان گفت قطعات مربوط به بخش هوادهی، اصلی‌ترین قسمت سیستم تصفیه را تشکیل می‌دهند. دیوفیوزها با تزریق هوا به داخل پساب، شرایطی را فراهم می‌کنند تا مواد عالی موجود، با میکرواورگانیسم‌ها واکنش نشان داده و تصفیه شوند.

 

مخزن ته‌نشین

مخزن ته‌نشین بخش مهم دیگری از پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌هاست. پس از تجزیه مواد عالی موجود در آب‌های آلوده، میکروارگانیسم‌ها رشد کرده و توده‌های به‌هم چسبیده‌ای را تشکیل می‌دهند که بسیار سنگین است؛ به‌همین دلیل به این بخش منتقل می‌شوند تا پس از ته‌نشین شدن، از فاضلاب جدا شده و کیفیت خروجی را افزایش دهند.

مخزن انعقاد

بخش دیگری از آلودگی‌های موجود در پساب، مربوط به چربی و روغن است. برای حذف آن‌ها باید از مواد شیمیایی مخصوصی استفاده کرد. در این مخزن با کمک پلیمرها اتصالی بین کلوئیدهای موجود در آب ایجاد می‌شود و کار جداسازی آن‌ها به‌وسیله تجهیزاتی مثل اویل اسکیمرها را آسان می‌کند.

سیستم کلرزنی

از دیگر قسمت‌های پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌ها، سیستم کلرزنی است که عمل گندزدایی را انجام می‌دهد و آلودگی پساب‌ها را به حداقل می‌رساند تا بتوان از آن برای امور کشاورزی استفاده کرد. در نظر داشته باشید که میزان کلر تزریق‌شده به آب در این بخش باتوجه‌به PH آب توسط کارشناسان مشخص می‌شود.

 

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب در آپارتمان‌ها

شاید به این موضوع فکر کنید وقتی می‌توان به‌راحتی با احداث چاه‌های جذبی، فاضلاب تولیدشده در مناطق مختلف را دفع کرد، چرا باید از پکیج تصفیه فاضلاب استفاده کرد؟ در این بخش قصد داریم تا مزایای این سیستم‌ها را بررسی کنیم تا پاسخی قانع‌کننده به پرسش ایجادشده بدهیم.

حفاظت از محیط زیست

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین دلیلی که در سال‌های اخیر از سیستم‌های تصفیه در بخش خانگی استفاده می‌شود، جلوگیری از تخریب محیط زیست و نابودی گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است. از طرفی نصب دستگاه‌های گفته‌شده، از پخش شدن آلودگی در محیط و زیاد شدن جمعیت حیوانات موذی مثل سوسک‌ها جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از انتشار بو

یکی از معضلات استفاده از روش‌های سنتی مثل حفر چاه‌های جذبی، انتشار بوی بد در محیط است. مکانیزم طراحی پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌ها، به شکلی است که تمام ذرات موجود در پساب را جداسازی و خنثی کرده و از پخش بو در محیط جلوگیری می‌کند.

قیمت مناسب

عامل دیگری که موجب شده استفاده از این تجهیزات مورد استقبال قرار گیرد قیمت پکیج تصفیه فاضلاب انسانی در مقایسه با قیمت حمل و دفع فاضلاب انسانی می باشد. شما می‌توانید باتوجه‌به حجم و نوع آلودگی تولیدشده در آپارتمان، سیستم مناسبی را خریداری کنید که با کمترین هزینه ممکن، تصفیه پساب‌ها را انجام دهد. در نظر داشته باشید استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند هزینه‌های شما در بلندمدت را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. به‌عنوان مثال، نصب آن در محیط‌های مختلف از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند؛ زیرا آلودگی‌ها را به حداقل می‌رساند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

راهنمای خرید پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌ها

برای این‌که بتوانید تجهیزات متناسب با نیاز را برای محل سکونت خود تهیه کنید، باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید؛ به‌همین دلیل در این بخش از مقاله، راهنمایی خرید پکیج تصفیه فاضلاب را در اختیار شما قرار دادیم تا با کمک آن بتوانید بهترین دستگاه موجود در بازار را خریداری کنید.

ظرفیت سیستم تصفیه

اولین موردی که باید به آن توجه کنید، ظرفیت تصفیه دستگاه است. به منظور خرید یک پکیج مناسب، ابتدا باید میزان پساب تولیدشده در آپارتمان را مشخص کنید. سپس باتوجه‌به این موضوع، تجهیزاتی را خریداری کرده که پاسخگوی نیاز شما باشد. بهتر است سیستمی را انتخاب کنید که ظرفیت آن کمی بیشتر باشد تا در آینده‌ای نزدیک، مجبور به ایجاد تغییرات اساسی در آن نشوید.

بررسی قابلیت‌های پکیج

توانایی دستگاه خریداری‌شده در حذف آلاینده‌های موجود در آب، عامل مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. ممکن است شما قصد داشته باشید از خروجی دستگاه به منظور آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده کنید. درنتیجه باید پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌ها که توسط شما انتخاب می‌شود، قابلیت حذف بخش زیادی از آلودگی‌ها را داشته باشد.

نگهداری آسان و عمر مفید

ازجمله نکات مهمی که در هنگام تهیه سیستم تصفیه آب باید به آن توجه کرد، نگهداری آسان و طول عمر مفید دستگاه است. اگر نگهداری از پکیج کار سختی باشد، باید افراد متخصص را برای انجام این کار استخدام کنید که می‌تواند هزینه‌های شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. از طرفی، تجهیزات خریداری‌شده باید کیفیت بالایی داشته باشند تا بتوان از آن‌ها برای مدت طولانی استفاده کرد.

بودجه

میزان نقدینگی برای خرید پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌ها، عامل مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. برای این‌که بتوانید بهترین دستگاه موجود در بازار را تهیه کنید، به شما توصیه می‌کنیم با کارشناسانی که در این حوزه تجربه کافی دارند، مشورت کنید.

فضای نصب

یکی دیگر از مواردی که باید به شکل ویژه به آن توجه کرد، بررسی فضاست. دستگاهی که خریداری می‌کنید، باید مناسب محیط آپارتمان مدنظرتان باشد. درغیر این‌صورت امکان دارد به منظور نصب، مجبور به تخریب بخش‌هایی از بنا شوید که هزینه‌های شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. حتی ممکن است امکان جاگذاری در محل وجود نداشته باشد و شما مجبور به پرداخت هزینه مجدد برای خرید سیستمی جدید شوید.

امکان توسعه

پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌ها باید امکان توسعه داشته باشد؛ زیرا ممکن است در آینده نزدیک، میزان پساب‌های تولیدشده افزایش پیدا کند. اگر برای این موضوع فکری نکرده باشید، باید سیستم را به‌طول کامل تعویض کنید که مشکلات متعددی برایتان ایجاد می‌کند.

استفاده از فناوری‌های نوین

بهتر است دستگاه مدنظرتان با کمک جدیدترین فناوری‌ها طراحی شده باشد. چنین کاری موجب می‌شود تا هزینه‌های شما به شکل قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده و کیفیت خروجی بیشتر شود؛ به‌همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی با شرکت‌های معتبری که در این حوزه فعالیت می‌کنند، مشورت کرده تا اطلاعات جامع و کاملی در اختیار شما قرار دهند.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سیستم تصفیه فاضلاب

عوامل مختلفی بر قیمت تجهیزات تصفیه فاضلاب تاثیر می‌گذارند که در این بخش به سه مورد از اصلی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

توان تصفیه

حجم فاضلابی که سیستم نصب‌شده قادر به پاکسازی آن است، از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت به شمار می‌رود. این میزان برحسب مترمکعب محاسبه می‌شود. برای این‌که بتوانید پکیج مناسب را برای آپارتمان خود تهیه کنید، باید با بررسی میزان پساب تولیدشده در بخش‌های مختلف مثل حمام، دستشویی و ...، تخمینی حدودی از آن بزنید.

کیفیت خروجی پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌ها

عامل مهمی دیگری که بر قیمت تمام‌شده سیستم تاثیر مستقیم دارد، کیفیت خروجی است. هرچه از فیلترهای بیشتری در دستگاه طراحی‌شده استفاده شود، هزینه تمام‌شده آن افزایش پیدا می‌کند. درنتیجه ابتدا باید مشخص کنید که قصد دارید از پساب تصفیه‌شده برای چه کاری استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا تجهیزات مناسب را خریداری کنید.

سازوکار و تجهیزات

سازوکار تصفیه در دستگاه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. بسته به این‌که از چه روشی برای انجام کار استفاده می‌شود و به چه تجهیزاتی نیاز داریم، هزینه تغییر می‌کند. به‌عنوان مثال، پکیج‌هایی که از روش هوادهی گسترده استفاده می‌کنند، ارزان‌تر از مدل‌های MBBR هستند.

جمع‌بندی

بدون‌شک حفاظت از محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از عواملی که آسیب جدی به آن وارد می‌کند، فاضلاب‌های تولیدشده توسط بخش خانگی است؛ به‌همین دلیل در سال‌های اخیر، استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب مناسب آپارتمان‌ها رواج پیدا کرده و سازندگان در بسیاری از پروژه‌ها اقدام به نصب این تجهیزات می‌کنند.

در این مقاله، مزایای استفاده از این سیستم را بررسی کردیم و راهنمایی در اختیار شما قرار دادیم تا به کمک آن بتوانید بهترین دستگاه موجود در بازار را تهیه کنید. به شما توصیه می‌کنیم تجهیزات مورد نظر خود را از شرکت‌های معتبری همچون تمدن تصفیه ایرانیان که در این حوزه فعالیت می‌کنند، خریداری کنید تا دغدغه‌ای از بابت کیفیت آن نداشته باشید.