همه چیز در مورد پارتیشن سالن زیبایی - سازه برتر



همه چیز در مورد پارتیشن سالن زیبایی

یکی از کاربردی‌ترین و در عین حال مقرون‌به‌صرفه‌ترین راهکار‌ها برای تفکیک فضای داخلی آرایشگاه‌ها چه به صورت موقت و چه دائم، استفاده از پارتیشن سالن زیبایی است. از طرفی پارتیشن‌ها با مدل‌ها و طراحی‌های منحصر‌به‌فرد می‌توانند جلوه‌ای زیبا برای دکوراسیون داخلی محیط آرایشگاه ایجاد کرده و مشتریان بیشتری را جذب کنند. همچنین با کمک تکنیک‌های معماری، این امکان برای شما فراهم است تا پارتیشن‌ اداری را به‌گونه‌ای اجرا کنید که علاوه‌بر بحث زیبایی‌شناسی فضا، نهایت کاربری را از محیط داشته باشید. اگر شما هم تصمیم دارید فضای داخلی آرایشگاه خود را پارتیشن‌بندی کنید، ادامه این متن را بخوانید تا با انواع پارتیشن آرایشگاه زنانه، متریال، طرح‌بندی، کاربرد و در نهایت هزینه اجرای آن آشنا شوید.

منظور از پارتیشن آرایشگاه زنانه چیست؟

سالن‌های زیبایی یکی از محیط‌هایی بوده که معمولا بدون دیوار هستند، از‌همین‌رو برای تقسیم‌بندی فضای آرایشگاه‌ها، ایجاد نظم در محیط و حفظ حریم خصوصی مشتریان از پارتیشن سالن زیبایی استفاده می‌کنند. معمولا پارتیشن‌ها به‌عنوان یک جداکننده موقت به کار ‌می‌روند. تنوع طرح، رنگ و جنس‌های این وسایل به‌قدری زیاد است که تقریبا برای هر نوع سبک طراحی دکوراسیون که سلیقه شما باشد، می‌توانید پارتیشن‌بندی سالن زیبایی خودتان را انجام دهید.

 

انواع پارتیشن سالن زیبایی از نظر جنس

به‌طور کلی، انواع مختلفی از پارتیشن آرایشگاه زنانه وجود دارد که از‌لحاظ جنس می‌توان آن‌ها را در دو دسته پارتیشن MDF و ام دی اف و شیشه قرار دارد؛ البته شما می‌توانید با‌توجه‌به سلیقه و بودجه خود هر یک از آن‌ها را سفارش دهید. در ادامه، بیشتر درمورد این مدل پارتیشن‌بندی‌ها توضیح می‌دهیم.

 

پارتیشن‌بندی ام دی اف برای سالن زیبایی

این مدل پارتیشن از جنس ام دی اف بوده و ساخت و اجرای آن ساده‌تر است. پارتیشن‌های MDF از‌نظر وزن، سبک هستند و این قابلیت را دارند که به‌راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنید. از‌آن‌جایی که در رنگ‌ها و روکش‌های مختلف اجرا می‌شوند، با انواع مبلمان و رنگ‌بندی دکوراسیون داخلی هماهنگ خواهند شد.

 

پارتیشن ام دی اف و شیشه برای آرایشگاه زنانه

نوع دیگری از پارتیشن سالن زیبایی که بسیار پرطرفدار نیز بوده، پارتیشن ام‌دی‌اف و شیشه است. در این مدل پارتیشن‌بندی، فریم و قاب از جنس ام‌دی‌اف و قسمت‌های داخل آن از شیشه ساخته می‌شود. از‌طرفی بسته‌به سلیقه و چیدمان آرایشگاه، می‌توانید از شیشه‌های مات یا ساده استفاده کنید. پارتیشن‌های ام دی اف و شیشه علاوه‌بر زیبایی بیشتر، این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید از نور طبیعی نیز در محیط آرایشگاه نهایت بهره را ببرید.

انواع پارتیشن آرایشگاه زنانه از نظر کاربرد

اکنون که با جنس‌های مختلف پارتیشن سالن زیبایی آشنا شدید، بد نیست بدانید این محصول از‌نظر کاربرد و اجرا، به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌شود که در ادامه معرفی می‌کنیم.

 

پارتیشن‌بندی ثابت سالن زیبایی

این مدل پارتیشن توسط پیچ و مهره به زمین یا دیوار متصل شده و به‌سادگی امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد. در‌واقع، برای حمل و جابه‌جایی پارتیشن‌بندی ثابت باید از افراد ماهر کمک بگیرید تا آسیبی به وسایل وارد نشود.

از این نوع پارتیشن سالن آرایشی و زیبایی، بیشتر برای ایجاد اتاق‌های مجزا استفاده می‌کنند. همچنین، در طرح‌های متنوع همچون مشبک، با چاپ عکس و… قابلیت اجرا خواهد داشت.

 

پارتیشن‌بندی متحرک آرایشگاه زنانه

این نوع پارتیشن‌بندی، همان‌طور که از نامش پیداست، قابلیت جابه‌جایی داشته و به‌راحتی می‌توانید نوع تقسیم‌بندی فضا را متناسب با نیازتان تغییر دهید. نکته جالب توجه در‌مورد این محصول، تنوع در طرح و رنگ‌بندی آن است که پاسخگوی هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی و سلیقه‌ای خواهد بود.

قیمت پارتیشن سالن زیبایی چقدر است؟

از آنجایی که پارتیشن‌بندی آرایشگاه‌ها، انواع مختلفی دارند، قیمت آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. در‌حقیقت، هزینه اجرای این نوع پارتیشن‌ها به عوامل بسیار زیادی همچون مواد مصرفی، نوع یراق آلات، کاربرد، نوع پارتیشن، کیفیت کار و… بستگی دارد. از‌طرفی، فاکتور دیگری که بر روی قیمت پارتیشن اداری تأثیرگذار بوده، ابعاد پارتیشنی است که اجرا می‌شود. در واقع، هرچه ابعاد بزرگ‌تر باشد، متریال بیشتری مصرف شده و در‌نهایت هزینه نیز افزایش می‌یابد.

به‌طور کلی، اگر قیمت را در کنار کیفیت مدنظر قرار دهید، انواع مختلفی از پارتیشن‌ها برای سالن زیبایی قابل اجرا هستند که هزینه‌های متفاوتی نیز دارند؛ اما بهتر است از محصول با کیفیت و مرغوب استفاده کنید تا علاوه‌بر عمر طولانی پارتیشن، هنگام جابه‌جایی کمترین ضرر و خرابی متوجه شما شود. همچنین معمولا قیمت پارتیشن‌های ام دی اف و شیشه به دلیل نوع شیشه به‌کار‌رفته در آن‌ها، گران‌تر از پارتیشن‌های ام دی اف خواهد بود.

 

مزایای استفاده از پارتیشن‌بندی سالن زیبایی چیست؟

پارتیشن‌بندی فضای آرایشگاه، مزایای بسیاری برای محیط کسب‌و‌کار شما به‌همراه دارد که عبارت‌اند از:

  • نظم‌دهی به فضای داخلی سالن؛
  • ایجاد محیط شیک و زیبا برای فعالیت؛
  • استفاده بهینه از فضا؛
  • تقسیم‌بندی محیط آرایشگاه برای فعالیت‌های متفاوت؛
  • حفظ حریم خصوصی مشتریان؛
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه؛
  • مدل‌ها و رنگ‌های متنوع؛
  • جلوگیری از دید و صدای مزاحم؛
  • مقاومت بالا در برابر ضربه، حریق، رطوبت و حشرات؛
  • قابلیت استفاده از طرح‌های خاص بر روی پارتیشن.

به طور کلی، شما باید بر اساس بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، همچنین سلیقه و سبک دکوراسیون سالن آرایشی‌تان، بهترین پارتیشن‌بندی را سفارش دهید.

 

جمع‌بندی

همان‌طور که در متن نیز به این موضوع اشاره داشتیم، یکی از دلایل موفقیت و پیشرفت کسب‌و‌کار‌هایی همچون سالن‌های زیبایی در جذب مشتری بیشتر، طراحی داخلی شیک و زیبایی محیط آن است. از‌طرفی، پارتیشن‌بندی دقیق و اصولی باعث شده که علاوه‌بر حفظ حریم خصوصی مشتریان، بتوانید از فضای موجود نهایت استفاده را داشته باشید. در‌حقیقت، پارتیشن سالن زیبایی، یکی از انواع پرکاربرد پارتیشن‌بندی بوده که برای دکوراسیون فضای آرایشگاه‌ها به کار می‌رود.

در‌نهایت، این نکته را فراموش نکنید که طراحی پارتیشن آرایشگاه زنانه را به افراد حرفه‌ای بسپارید تا هم هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای برای این کار پرداخت کنید و هم خیال‌تان بابت جنس و کیفیت پارتیشن‌ها راحت باشد.