آیا ویدئو پروژکتور نیاز به فضای بزرگ دارد؟ - سازه برتر



آیا ویدئو پروژکتور نیاز به فضای بزرگ دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا ویدئو پروژکتور نیاز به فضای بزرگ دارد یا خیر، می­توان گفت راه اندازی و استفاده از پروژکتور ارتباط چندانی با اندازه اتاق ندارد. در واقع کیفیت ویدئو پروژکتور از ابعاد فضا مهمتر است. در این رابطه بهتر است فاکتورهای دیگری مانند اندازه صفحه نمایش، فاصله پروژکتور تا صفحه نمایش و... در نظر گرفته شود.

به طور کلی می­توان در فضاهای کوچکتر، از پروژکتورهای کوچک با کیفیت بالا تهیه کرد و در فضاهای بزرگ نیز، بهتر است از پروژکتورهای بزرگ و باکیفیت استفاده کرد. از همین رو توصیه می­شود ویدئوپروژکتور متناسب با فضا و ابعاد مکان مورد نظر خریداری شود.

انواع مختلف ویدئو پروژکتور

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که، هر پروژکتور کاربرد مخصوص به خود را داشته و برای فضایی خاص مورد استفاده قرار می­گیرد. در ادامه به برخی از رایج ­ترین انواع پروژکتور پرداخته شده است:

  • ویدئو پروژکتورهای لیزری دارای کیفیت بالا و ماندگاری و دوام طولانی هستند. علاوه بر این نیازی به تعویض لامپ در آن­ها وجود ندارد.
  • ویدئو پروژکتورهای جیبی و قابل حمل وزن کمی داشته و به سادگی قابل جابجایی هستند. در این پروژکتورها اغلب از LED یا DLP استفاده می­شود.
  • ویدئو پروژکتورهای تعاملی از آن ها بیشتر در محیط ­های آموزشی استفاده می­شود. در برخی از آن­ها دوربین­ هایی جهت تشخیص حرکت تعبیه شده است.

 

چرا باید ویدئو پروژکتور بخریم

امروزه ویدئو پروژکتور جایگزین بسیاری از وسایل الکتریکی مختلف شده است. در ادارات، مدارس و دانشگاه ­ها، سالن­های آمفی تئاتر، مکان­های عمومی و... از این وسیله استفاده می­شود. پروژکتورها مزیت­های متعددی را به دنبال دارند که در ادامه به آن­ها پرداخته شده است.

بارزترین مزیت ویدئو پروژکتور این است که امکان بزرگ­نمایی تصاویر را فراهم می­کند. با استفاده از این وسیله می­توان عکس یا فیلم مورد نظر را، در ابعاد بزرگ و برای عده زیادی از افراد به نمایش گذاشت.

نمودارها، جداول، داده­ها و سایر اطلاعاتی که توسط ویدئو پروژکتور پخش می­شوند، باعث تسهیل و تسریع بسیاری از مسائل می­شوند. به عنوان مثال استفاده از این ابزار در محیط ­های آموزشی تاثیر زیادی در تفهیم بهتر و ساده­ تر مطالب، هم برای مدرس و هم برای دانش آموزان به دنبال دارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده تاثیر استفاده از ویدئو پروژکتور، در محیط­ های آموزشی، جلسات اداری، سالن­های آمفی تئاتر و... بیشتر از سایر روش­های موجود است.

در نهایت، خرید یک ویدئو پروژکتور برای خانه، تجربه سینما خانگی را ایجاد کرده و تماشای فیلم در ابعاد بزرگ را ممکن می­سازد.

 

ویدئو پروژکتور لیزری چه مزیت ­هایی دارد

در این مدل از ویدئو پروژکتور به جای لامپ از منابع نور لیزری استفاده می­شود. این امر باعث شده تا نیازی به تعویض لامپ نباشد. در زیر به سایر مزیت­ های این نوع ویدئو پروژکتور اشاره شده است:

یکی از مهمترین مزیت­های این مدل، ماندگاری و دوام بالا به حساب می­آید. از آن جایی که نیازی به تعویض پی در پی لامپ نیست، طول عمر تخمینی آن­ها در حدود 20000 ساعت است.

نسبت به سایر مدل ­های پروژکتور، نوع لیزری دما و گرمای کمتری در حین استفاده تولید می­کند. به همین دلیل تاثیر زیادی بر کاهش مصرف انرژی دارد.

میزان کنتراست در این دستگاه ­ها نیز بالا است. کنتراست بالا باعث بهبود کیفیت و وضوح تصویر می­شود. همچنین در محیط­ هایی که نور طبیعی زیاد باشد، استفاده از پروژکتورهای لیزری باعث حفظ کیفیت تصویر می­شوند.

کیفیت تصویر خروجی در این پروژکتورها بالا است. این امر باعث شده تا بتوان در محیط­هایی مانند سینمای خانگی یا سالن­های کنفرانس از آن­ها استفاده کرد.

از دیگر مزیت­ های پروژکتور لیزری، می­توان به زنده­ تر بودن رنگ­ های موجود در تصویر اشاره کرد.

 

نحوه خرید ویدئو پروژکتور لیرزی

به منظور خرید ویدئو پروژکتور لیزری باید به نکات مختلفی توجه کرد. یکی از فاکتورهای مهم در حین خرید، توجه به برند و شرکت سازنده دستگاه است. در حال حاضر رقابت سنگینی بین شرکت­های مختلف، جهت تولید باکیفیت ترین پروژکتور وجود دارد. با این حال خریدار باید شرکتی را انتخاب کند، که باکیفیت­ ترین محصولات را ارائه دهد.

شرکت دای تک از جمله شرکت­ های معتبر و باسابقه، در زمینه فروش انواع ویدئو پروژکتور به شمار می­رود. محصولات این شرکت همگی با کیفیت بوده و رضایت مشتری را به دنبال دارند. همچنین افراد پیش از خرید نهایی، می­توانند از راهنمای خرید ویدئو پروژکتور بهره ببرند.

علاوه بر موارد فوق تمامی محصولات مجموعه دای تک دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. افراد می­توانند در صورتی که پس از خرید دستگاه دچار هرگونه مشکل و یا سوالی شدند، با تیم پشتیبانی تماس گرفته و پاسخ مورد نظر را دریافت کنند.

 

جمع بندی

امروزه ویدئو پروژکتور به بخشی جدانشدنی از سیستم آموزشی، اداری و... تبدیل شده است. از این رو کیفیت این وسیله از اهمیت بالایی برخوردار است. پیش از خرید دستگاه باید به نکات متعددی از قبیل ابعاد فضای مورد نظر، صفحه نمایش، کیفیت تصویر، نوع پروژکتور، بودجه و شرکت تولید کننده توجه شود. بهتر است پروژکتور از شرکت و نمایندگی­ های معتبر، قابل اطمینان و باسابقه خریداری شود. دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش نیز، از دیگر مواردی است که اصالت و کیفیت محصول را تضمین می­کند.