مقاومت درب های ضد سرقت چگونه است - سازه برتر



مقاومت درب های ضد سرقت چگونه است

امنیت یکی از چالش های مهم ساختمان سازان می باشد.که یکی ازامکانات مهم امنیتی علاوه بر نرده های حفاظتی ،درب های ضدسرقت می باشد.درب های ورودی ساختمان ها و درب های لابی معمولا ضدسرقت است.دراین مقاله از فانوس درب توضیحاتی راجعبه استحکام ومقاومت درب ضد سرقت خواهیم داد

 

درب ضد سرقت چه دربی است؟
این درب بدلیل ویژگی های خاصی که نسبت به درب های دیگر دارا می باشداز محصولات دیگر متمایز می باشد.بدنه چندلایه مقاوم وقفل های غیرقابل بازشو وپیشرفته از مشخصات این نوع درب میباشد.در ادامه توضیحاتی درمورد این نوع درب خواهیم داد .البته هدف مهم این است که میزان مقاومت این نوع درب را بررسی کنیم.

 

درب ضد سرقت از چه اجزایی تشکیل شده است؟
لایه داخلی این درب که معمولا ازجنس ورق های فولاد است که بایک لایه از جنس های متفاوت مثل فلز استیل ،پی وی سی ،ام دی اف و یا روکش های دیگری پوشانده شده است.یکی از مهمترین و اساسی ترین قسمت های درب ضدسرقت قفل های آن است واین درب دارای قفل های خاصی میباشد که دارای ایمنی بسیار بالایی است


اجزاء درب ضد سرقت عبارتند از:
لایه های مختلف درب ها که جنس لایه داخلی آنها معمولا از ورق های فولاد است. با یک لایه از جنس های مختلف مانند ام دی اف و یا فلز استیل، پی وی سی و یا روکش های دیگر پوشانده شود. این درب ها از قفل های مخصوصی نیز بهره می برند که دارای امنیت بالایی می باشند‌. اهمیت قفل در درب های ضد سرقت خیلی مهم نیست. چرا که یکی از اساسی ترین بخش های درب های ضد سرقت قفل های آنها می باشد.
لولا ها نیز علاوه بر قفل از تجهیزات امنیتی محسوب می شوند و به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که از دو طرف خارج و داخل قابل دیدن و دسترسی نباشند. در عین حال میزان مقاومت درب ضد سرقت با مولفه های خاصی سنجیده می شوند. درب های ضد سرقت بایستی به  تناسب محل استفاده در اندازه های مختلفی تولید گردند. معمولا به صورت یک لنگه، یک و نیم لنگه و دو لنگه ساخته می شوند‌‌.

درب ضد سرقت
میزان مقاومت درب ضد سرقت
در مورد میزان مقاومت درب های ضد سرقت بایستی نکاتی را در نظر گرفت که این نکات عبارتند از:

  • استحکام درب ضد سرقت: از متریال های اصلی دربهای ضد سرقت کیفت مواد سازنده بدنه آن می باشد که برای بدنه اصلی از لایه مرکزی فولاد و روکش آلومینیوم و یا چوب و فایبر گلاس یا دیگر مواد ساخته می شود. استحکام لایه فولادی بایستی حداقل ۶ میلی متر باشد که در برابر ضربه و حرارت مقاوت کافی را داشته باشد.
  • چهارچوب و اثر آن بر میزان مقاومت درب ضد سرقت: از اصلی ترین و موثر ترین قسمت های درب ضد سرقت چهارچوب آن می باشد که بایستی تحمل وزن درب را داشته باشد. از استحکام کافی نیز برخوردار باشد. با توجه به اندازه درب ها چهارچوب درب ها دارای ضخامت متفاوتی می باشند‌. برخی از چهارچوب ها ۱/۵ میلیمتر و برخی ۲ میلیمتر هستند. البته هرچه ضخامت چهارچوب ضخیم تر باشد از کیفیت و استحکام بالاتری بر خوردار بوده و برای درب های بزرگتر استفاده می شود‌.
  • کلاف درب ضد سرقت: سارقان از دیلم برای بازکردن درب ها استفاده می کنند. بخاطر همین کلاف درب های ضد سرقت بایستی محکم باشند. در این بخش هم ضخامت های گوناگونی برای کلاف ها در نظر می گیرند و ضخامت آن بین ۱/۲۵ الی ۱/۵ میلیمتر متفاوت می باشد‌. البته بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به وزن درب ها تناسب بین ضخامت کلاف ها و تعداد لولا ها بایستی متناسب باشد. این مسئله در میزان مقاومت درب ضد سرقت تاثیر دارد.
  • شبکه فلزی داخل درب ضد سرقت: یکی دیگر از پارامتر های مقاومتی درب ضد سرقت شبکه فلزی داخل درب می باشد که در بعضی مدل های این شبکه به صورت کامل استفاده می شود. در برخی دیگر از مدل ها بین  ۵۰ تا ۷۰ درصد از شبکه ها استفاده می شود.
  • قفل و میزان مقاومت درب ضد سرقت:از مواردی که از اهمیت ویژه ای در درب های ضد سرقت برخوردار است قفل ها می باشند. معمولا بخاطر کیفیت بالای قفل های ساخت ترکیه؛ از این نوع قفل ها استفاده می شود. البته برخی از درب های ضد سرقت قفل های شبکه ای دارند که شامل یک قفل مرکزی و چند قفل جانبی با زبانه های در جهت های مختلف می باشند.

 

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت فانوس درب ما به بررسی میزان مقاومت درب ضد سرقت پرداختیم. اما نکته پایانی این که کارخانه های متفاوتی در ساخت درب های ضد سرقت در داخل کشور فعالیت دارند. ضمن این که در حال حاضر دربهای ساخت ترکیه از لحاظ کیفی نسبت به داخلی ها بهتر هستند. اما شرکت های داخلی سازنده درب های ضد سرقت نیز در این زمینه پیشرفت خوبی داشته اند. در کل موقع خرید حتما از شرکت های تولید کننده معتبر خرید کنید. در این زمینه می توانید از افراد خبره و کسانی که در زمینه ساخت مجتمع های مسکونی فعالیت دارند مشاوره بگیرید.