دستگاهی که هر چیزی را تبدیل به پلاستیک میکند! - سازه برتر



دستگاهی که هر چیزی را تبدیل به پلاستیک میکند!

آیا واقعا میتوان هر چیزی را تبدیل به پلاستیک کرد؟آیا دستگاهی برای تولید انبوه پلاستیک وجود دارد؟اگر به دنبال پاسخ این سوال ها هستید حتما تا آخر همراه ما باشید.قرار است در این مطلب به معرفی دستگاهی بپردازیم که افراد بسیاری به دنبال آن هستند.دستگاه تزریق پلاستیک جواب تمام این سوال هاست.در ادامه بیشتر  راجب این ماشین قدرتمند توضیح میدهیم.

 

معرفی دستگاه تزریق پلاستیک

این دستگاه غول آسا محصولات پلاستیکی تولید میکند.اما طرز کار آن این گونه است که پلاستیک ذوب شده به شکل مذاب به داخل قالب‌های ساخته‌شده و تحت فشار قرار می‌گیرند. استفاده از این فرایند برای تولید انواع قطعات پلاستیکی ازجمله پالت پلاستیکی در اشکال و اندازه‌های مختلف کاربرد دارد. دستگاه تزریق پلاستیک، یکی از مهم‌ترین ماشین‌آلات در صنعت پلاستیک است.

 

بخش ها و اجزاهای ماشین تزریق پلاستیک

به طور کلی این دستگاه از دو بخش اصلی تشکیل شده است:واحد تزریق و واحد گیره

واحد تزریق

این بخش فرایند ذوب کردن و ریختن داخل قالب را انجام میدهد.واحد تزریق، از اجزای زیر تشکیل شده است:

  1. موتور: موتور، نیروی لازم برای حرکت ماردون را تامین می‌کند.
  2. ماردون: ماردون، پلاستیک را تحت فشار قرار می‌دهد و آن را به حالت مذاب تبدیل می‌کند.
  3. پیستون تزریق: پیستون تزریق، پلاستیک مذاب را به داخل قالب تزریق می‌کند.
  4. سیستم هیدرولیک یا پنوماتیکی: سیستم هیدرولیک یا پنوماتیکی، نیروی لازم برای حرکت ماردون و پیستون تزریق را تامین می‌کند.
  5. سیستم کنترل: سیستم کنترل، عملکرد دستگاه تزریق را کنترل می‌کند.

واحد گیره

این واحد در هنگام تزریق پلاستیک و ریختن داخل قالب وظیفه دارد تا قالب را در جای خود محکم نگه دارد.واحد گیره از قطعات زیر تشکیل شده است:

  1. صفحه گیره: صفحه گیره، قالب را در جای خود نگه می‌دارد.
  2. سیلندر گیره: سیلندر گیره، صفحه گیره را حرکت می‌دهد.
  3. سیستم هیدرولیک یا پنوماتیکی: سیستم هیدرولیک یا پنوماتیکی، نیروی لازم برای حرکت سیلندر گیره را تامین می‌کند.
  4. سیستم کنترل: سیستم کنترل، عملکرد واحد گیره را کنترل می‌کند.

در  برخی از دستگاه ها قطعات دیگری هم قرار میدهند.این قطعات عبارتند از :

  • سیستم خنک‌کننده: سیستم خنک‌کننده، قالب را پس از تزریق پلاستیک، خنک می‌کند.
  • سیستم کنترل دما: این سیستم دمای پلاستیک را در حین تزریق کنترل می‌کند.
  • سیستم تخلیه پلاستیک: در واقع این سیستم پلاستیک باقیمانده در ماردون را تخلیه می‌کند.

 

فرایند تزریق پلاستیک

قرار است به طور کامل پروسه تزریق پلاستیک را توضیح دهیم.این فرایند مراحل متعددی دارد در ابتدا باید مواد اولیه را بارگیری کنیم.مواد اولیه پلاستیک پودر یا گرانول هستند که داخل دستگاه میروند و سپس در یک مخرن ذخیره میشوند.بعد از این کار نوبت به ذوب کردن این مواد میرسد.این مواد داخل ماردون که یک لوله مارپیچی است تحت فشار قرار میگرند و ذوب میشوند.

در این مرحله، مواد اولیه پلاستیک، در یک ماردون تحت فشار قرار می‌گیرند و ذوب می‌شوند. ماردون، یک لوله مارپیچی است که در داخل آن، یک پیچ قرار دارد. پیچ، مواد اولیه پلاستیک را به سمت جلو حرکت می‌دهد و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد.حالا باید صبر کنیم تا حرارت پلاستیک کم شود.برای این کار از سیستم خنک کننده قالب  استفاده میشود.بعد  از خنک شدن قالب را باز کرده و محصول نهایی خارج میشود.محصول نهایی که از قالب جدا شد قالب هم از پلاستیک باقیمانده تخلیه میشود.فرایند

تزریق پلاستیک، یک فرایند تکرارشونده است. یعنی پس از تولید یک محصول، فرایند تزریق پلاستیک برای تولید محصول بعدی، دوباره آغاز می‌شود.

 

دستگاه های تزریق قالب چه محصولاتی را تولید میکنند؟

دستگاه های تزریق قالب برای تولید انواع قطعات و محصولات تزریق پلاستیک استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه می‌توان محصولات متنوعی تولید کرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قطعات خودرو
  • لوازم خانگی
  • لوازم التحریر
  • اسباب بازی و لوازم کودک
  • بسته بندی
  • محصولات پزشکی
  • محصولات خوراکی

 

انواع دستگاه های تزریق پلاستیک 

ماشین‌های تزریق به شکل و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و بسته به نیاز صنعتی و نوع قطعات پلاستیکی مورد تولید، متنوع هستند. برخی از انواع دستگاه‌های تزریق قالب عبارتند از:

  • دستگاه تزریق عمودی: در این دستگاه، قالب تزریق بر روی یک صفحه عمودی قرار دارد و مواد پلاستیکی از بالا وارد قالب تزریق می‌شوند. این نوع دستگاه برای تولید قطعاتی با ابعاد کوچک و ریز مناسب است.
  • دستگاه تزریق افقی: در این دستگاه، قالب تزریق بر روی یک صفحه افقی قرار دارد و مواد پلاستیکی از جانب قالب وارد آن می‌شوند. دستگاه تزریق افقی به صورت عمومی برای تولید قطعات بزرگتر و با ابعاد بزرگتر استفاده می‌شود.
  • دستگاه تزریق دو رنگ: این دستگاه قابلیت تزریق دو نوع مواد پلاستیکی مختلف را دارد. با استفاده از این دستگاه، می‌توان قطعات پلاستیکی دو رنگ یا با ساختارهای متفاوت تولید کرد.
  • دستگاه تزریق الاستومری: این دستگاه برای تزریق مواد پلاستیکی الاستومری یا لاستیکی استفاده می‌شود. این نوع دستگاه معمولاً در صنعت خودروسازی، صنایع پزشکی و صنایع مرتبط با لاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دستگاه تزریق سیلیکون: این دستگاه برای تزریق مواد پلاستیکی سیلیکونی استفاده می‌شود. مواد پلاستیکی سیلیکونی خاصیت انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر حرارت را دارند و در صنایع پزشکی، خوراکی و بسیاری از برنامه‌های صنعتی استفاده می‌شوند.

همچنین، دستگاه‌های تزریق بر اساس ظرفیت و توان تزریق ممکن است از نوع کوچک، متوسط و بزرگ باشند که به تولید قطعات با حجم‌ها و ابعاد مختلف کمک می‌کنند.

 

خرید اینترنتی دستگاه تزریق پلاستیک در سراسر کشور

با توجه به رقابت هایی که بین تولید کنندگان داخلی و کارخانه های تولید دستگاه های مختلف برای تولید پلاستیک وجود دارد. شرکت شایان اعتماد بر اساس احترام بیشتر به مشتریان خود و با عرضه ماشین های تزریق قالب باکیفیت ارائه میدهد. مشتریان گرامی می توانند خرید آنلاین و استعلام قیمت این دستگاه ها را بدون واسطه از شرکت شایان اعتماد داشته باشند و محصول انتخابی خود را سفارش دهند و همراه لوگو تحویل بگیرند.

کارخانه تزریق پلاستیک شایان اعتماد با تجهیز خطوط تولید خود به دستگاه های فوق مدرن تزریق قالب که توانائی تولید قطعات تا وزن ۱۵ کیلوگرم را دارا می باشند؛ پتانسیل تولید خود را افزایش داده است. و با استفاده از مواد اولیه درجه یک و آمیخته کردن آن با تکنولوژی روز دنیا و نیز ‏نیروی کاری متخصص مجرب، با هدف ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات آماده خدمات رسانی و عرضه جدیدترین دستگاه تزریق پلاستیک کره ای، دستگاه تزریق پلاستیک چینی، دستگاه تزریق پلاستیک آلمانی و… به ‏هموطنان عزیز و گرامی در سرتاسر میهن عزیزمان ایران می باشد.‏

 

شایان اعتماد عرضه کننده پالت های پلاستیکی و دستگاه های تزریق پلاستیک

شرکت و کارخانجات تولیدی، صنعتی شایان اعتماد با بيش از نیم قرن سابقه درخشان پيشرو در زمينه توليد انواع قطعات صنعتي پلاستيکي و ايجاد سهولت در فروش محصولات توليدي ، فعاليت خود را در زمينه تامين سبد پلاستیکی مورد نياز کارخانجات صنايع لبني ، آبزیان ، غذايي ، کشاورزي، صنعتی، خودروسازي و … آغاز نموده است و در اين مسير ضمن توجه به ارتقاء هر چه بيشتر کمي و کيفي محصولات ، فعاليتها ، بهبود فرآيندها را نيز مد نظر قرار داده است. شرکت شایان اعتماد با تجهیز خطوط تولید خود به دستگاههای فوق مدرن تزریق پلاستیک که توانائی تولید قطعات تا وزن ۱۵ کیلوگرم را دارا می باشند پتانسیل تولید خود را افزایش داده است و با استفاده از مواد اولیه درجه یک و آمیخته کردن آن با تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از ‏نیروی کاری متخصص مجرب و با هدف ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات آماده خدمات رسانی به ‏هموطنان عزیز و گرامی در سرتاسر میهن عزیزمان ایران می باشد.‏

 

راه های ارتباطی شرکت

آدرس:

تهران، شهرک صنعتی عباس آباد، بلوار ابن سینا، خیابان ۵۷، پلاک ۱۳۳۰ 

 قزوین- جاده قدیم تاکستان- خروجی مهدی آباد کیلومتر ۲۰ جاده مهدی آباد

شرکت شایان اعتماد نگین دشتابی:

 ۰۲۸۳۵۵۲۷۶۹۱-۹

دفتر قزوین:

 ۰۲۸۳۳۶۹۴۰۶۳-۶

شرکت تهران:

 ۰۲۱۳۶۴۲۵۵۳۴-۷

دفتر تاکستان:

 ۰۲۸۳۵۲۴۱۷۵۳-۶

وب سایت :  shayanetemad.com

 

برچسب ها : شایان اعتماد,دستگاه تزریق پلاستیک,سبد پلاستیکی,خرید پالت پلاستیکی