مزایای عایق الاستومری لوله ای - سازه برتر



مزایای عایق الاستومری لوله ای

برای جلوگیری از چگالش در لوله های آب سرد و همچنین جلوگیری از یخ زدگی محتویات لوله آب از عایق الاستومری لوله ای استفاده می شود؛ همچنین در سیستم های گرمایشی مانند تاسیسات و لوله های آب گرم موتورخانه ها که جلوگیری از افت انرژی حرارتی در لوله های آب گرم ضروری می باشد این عایق بسیار کاربرد دارد. علاوه بر جلوگیری از افت حرارت و بردوت در لوله ها، یکی از کاربردهای این عایق به عنوان پوشش می تواند از زنگ زدگی و اکسیداسیون بدنه بیرونی لوله ها جلوگیری کند.

عایق الاستومری لوله ای

بصورت کلی عایق الاستومری لوله ای به عنوان یک عایق حرارتی-برودتی و حتی صوتی در سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق ها در کارخانجات بصورت خام با ضخامت های مختلف تولید می شود. به صورت عایق لوله ای ساده(خام، بدون چسب، بدون کاور آلومینیومی و....) می باشد.

 

مزایای کاربرد عایق الاستومری لوله ای

  • انعطاف پذیری بالایی دارند.
  • وزن عایق های الاستومری بسیار سبک و به راحتی قابل حمل می باشد.
  • ضریب انتقال حرارتی بسیار پایین است.
  • کاربرد عایق های الاستومری باعث افت هزینه های اضافی در زمینه های انرژی می شود.
  • آسانی مراحل نصب و تعبیه عایق لوله ای یکی از مزایای این عایق ها نسبت به دیگر نمونه ها محسوب می شود.
  • این عایق ها در برابر نفوذ رطوبت، بخارات، روغن، مواد شیمیایی، خوردگی و رشد کپک بسیار مقاوم می باشند.
  • این عایق ها هیچگونه عوارض فیزیکی و انسانی برای کاربر و نصاب ها ایجاد نمی کنند و فاقد هرگونه عوارض انسانی می باشد.

 

انواع عایق الاستومری لوله ای

  1. عایق لوله ای ساده:

این عایق ها اولین محصول خروجی از کارخانه می باشد که بصورت خام و بدون چسب می باشد. عایق های الاستومری ساده محافظ بسیار خوبی در برابر کندانس و تجمع قارچ و کپک روی ساختار لوله ای می باشد. از نتایج مثبت عایق الاستومری لوله ای ساده جلوگیری از اصراف و هدررفت انرژی در پروژه های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و.... است. با توجه به خام بودن این عایق برای محیط های سرپوشیده بسیار توصیعه می شود.

  1. عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم ساده:

عایق های الاستومری ساده که در محیط های روباز در معرض عوامل فرساینده می باشد بنا به ضرورت و حفظ ساختار عایق های لوله ای به ناچار باید از کاور یا پوشش محافظ بر روی سطح این عایق ها استفاده کرد به همین منظور خدمات ثانوی بر روی ساختار عایق لوله ای ساده که همانا فویلدار کردن آن است اقدام خواهیم کرد.

در واقع عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومنیوم ساده همان عایق لوله ای ساده با پوشش فویل آلومنیوم ساده در ضخامت های مختلف می باشد. این پوشش آلومنیومی می تواند دارای ضخامت های متنوعی از قبیل 130-170-220 و 270 میکرون باشد. ضخامت فویل و پوشش آلومنیومی عایق های الاستومری لوله ای به خشونت آب و هوایی و ضریب فرسایش محیط بستگی دارد، هر چقدر ضریب بالاتر باشد ضخامت این فویل نیز بیشتر است.

  1. عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم مسلح:

عایق های الاستومری که در محیط هایی با فرسایش بالا علاوه بر عوامل فرساینده از قبیل آب باران و برف و گرد و خاک و... در معرض ضربه و آسیب های فیزیکی بالا بکار رفته باشد برای محافظت از عایق های لوله ای از فویل آلومنیوم نخدار یا مسلح به عنوان پوشش روی عایق های لوله ای استفاده خواهد شد.

 ضخامت های فویل پوشش عایق الاستومری از 170 میکرون به بالا می باشد. مقاومتی که فویل آلومنیومی مسلح روی ساختار عایق های الاستومری لوله ای ایجاد می کند به مراتب بالاتر از عایق الاستومری لوله ای آلومنیومی با فویل ساده  می باشد.

 عایق های الاستومری در سیستم های تهویه مطبوع، گرمایش، لوله کشی و حفاظت از آتش سوزی کاربرد گسترده ای دارد. عایق های الاستومری به 2 شکل عایق لوله ای و رولی بصورت ساده و روکش دار تولید و عرضه می شود.

 

اما بدانید از : نصب و اجرای عایق الاستومری

 

عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری یکی از بهترین و کارآمدترین عایق ها در هر دو دسته عایق های حرارتی و برودتی محسوب می شود. از مواد تشکیل دهنده این عایق ها می توان به اتیلن و پروپن اشاره کرد که علاوه بر استحکام زیاد بسیار انعطاف پذیر هستند.

 از آنجا که عایق الاستومری نقش بسزایی در حفظ محیط زیست ایفا می کنند می توان آن ها را بجای عایق های معدنی حرارتی و برودتی قدیمی مثل پشم شیشه و پشم سنگ به کار گرفت، چرا که در ترکیب مواد سازنده این نوع عایق ها، مواد مضر و زیان آور که سلامت انسان را به خطر می اندازند وجود ندارد و می توان با خیال راحت این عایق ها را برای انواع فعالیت های ساختمانی و صنعتی به کار گرفت.

عایق الاستومری چیست؟

ویژگی های منحصر به فرد عایق های الاستومری باعث شده اند که این عایق ها در زمینه های مختلف  و صنایع گوناگون نقش کلیدی داشته باشند؛ به همین خاطر است که ردپای استفاده از این عایق ها در انواع صنایع نفتی و پتروشیمی دیده می شود و حتی در صنعت ماشین سازی نیز حضور عایق الاستومری به وضوح مشهود است.

 این عایق های مستحکم در برابر نفوذ برودت و حرارت در درجه و مقدارهای بالا مقاومت بسیاری دارند و می توانند در مقابل نفوذ رطوبت و گرد و خاک نیز پایداری کنند. همین ویژگی ها باعث شده که این عایق ها جایگاه مناسبی را در انواع فعالیت های صنعتی و تولیدی از آن خود کنند.

 

انواع کارایی عایق های الاستومری

این عایق الاستومری در عایق کاری تجهیزات حرارتی و برودتی در تاسیسات و صنایع  وسیع کاربرد دارند. بصورت کلی در تاسیسات ساختمانی، صنعتی و در صنایع کارخانه های بزرگ از آنجایی که مقادیر حرارت منتقل شده به لوله ها و مجاری مختلف تاسیساتی بالا است، به منظور ممانعت از هدر رفتن انرژی و کاهش هزینه های اضافی برای عایق کاری لوله ها و کانال ها از عایق های الاستومری بهره می گیرند تا این عایق ها به سبب قابلیت ها و جنبه های مثبتشان از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند.

انواع کارایی عایق های الاستومری

قابل ذکر است که در عایق کاری لوله های کارخانه ها و صنایع بزرگ از عایق های الاستومری لوله ای بهره می گیرند. این عایق ها در ابعاد مختلف تولید می شود، ضخامت و قطر هر یک از عایق ها متفاوت است و کارشناسان می توانند به تناسب اندازه و ابعاد لوله های تعبیه شده در کارخانه ها و خط تولید یا سیستم سرمایش و گرمایش پروژه خود طبق جدول و محاسبات فنی این عایق های لوله ای را انتخاب می نمایند.

عایق های الاستومری صوتی

عایق های صوتی گروهی از عایق های الاستومری هستند که در انواع عایق های صوتی ساده و موج دار طراحی و تولید می شود. در مکان های مختلف مانند ساختمان های اداری، مسکونی و آموزشی برای ممانعت از انتقال صدا به محل های گوناگون ساختمان، فضاهایی مانند سقف، کف و دیوارها با این عایق های الاستومری صوتی پوشش می دهند.

ساختار بندی عایق های صوتی به گونه ای است که در آن روزنه های مختلفی دیده می شود و به عبارتی سطح این عایق ها دارای تخلخل هستند، همین امر باعث می شود که صداهای بلند به محیط داخلی ساختمان ورود پیدا نکند.

در نصب عایق های صوتی موج دار باید به این نکته توجه کرد که لایه یا سطح موج دار عایق های صوتی در برابر مبدا صوت تعبیه می شود تا مطابق این شیوه عایق صوتی بتواند به بهترین نحو ممکن اصوات تولید شده را جذب کند.

در چه مکان هایی از عایق الاستومری استفاده می شود؟

  • عایق های الاستومری علاه بر نقش جلوگیری از انتقال و پراکندگی نابجای سرما و گرما، در فضاهایی که باید از نفوذ محلول آب و نمک جلوگیری شود استفاده می شوند.
  • این عایق ها در روند ترمیم و بازسازی سطوح فرسوده کاربرد دارند.
  • برای عایق بندی مکان هایی مانند فاضلاب ها و مخازن آب از این عایق ها استفاده می شود.
  • همچنین در عایق کردن مکن هایی که در معرض رطوبت قرار دارند از این عایق ها نیز استفاده می کنند.

اطلاعات تماس عایق الاستومری کایفلکس

 

آدرس : تهران، شیراز جنوبی، پایین تر از اتوبان همت

نبش رضوان، مجتمع آبی، واحد 16

 

تلفن : 9 - 88055097