ویلا‌سازی در مناطق گردشگری - سازه برتر



بدون شک همه آرزو دارند یک ویلای شیک در یک منطقه خوش آب و هوا داشته باشند. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا ویلای رویایی خودتان را داشته باشید.

 

ویلا سازی در مناطق گردشگری:

ساخت ویلا در مناطق خوش آب و هوا، همیشه مورد توجه افراد سرمایه‌گذار است. از قدیم خرید زمین و ساخت خانه، یک سرمایه‌گذاری مطمئن بوده است. با‌ توجه به نوع زندگی مردم و فشارهای مختلف کاری، اقتصادی و اجتماعی، همه دوست دارند اوقات فراغت خود را در یک مکان خوش آب وهوا، راحت و زیبا بگذرانند. از این رو افراد زیادی سرمایه‌های خود را صرف ساخت ویلای شخصی می‌کنند.

ساخت ویلا در مناطق گردشگری یک تصمیم دو سر سود است زیرا در طراحی و ساخت ویلای خودتان بهترین مصالح را استفاده خواهید کرد، هم ارزش ویلا بالا می‌رود  و هم یک ویلای مستحکم خواهید داشت. در کنار سرمایه گذاری مطمئن، می‌توانید از ویلای شخصی و شیک خود لذت ببرید.

شمال ایران از پر‌طرفدارترین مناطق گردشگری است که باعث شده است ساخت ویلا در شمال، یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌ها باشد. شهرهای شمالی را می‌توان بهشت طبیعت ایران دانست. همه‌ی ایرانی ها از جنوب، شرق، غرب و مرکز ایران دوست دارند تعطیلات و اوقات فراغت خود را در مناطق جنگلی یا ساحلی شمال بگذرانند.

 

ساخت ویلا

ساخت ویلا

 

کدام مناطق گردشگری برای ساخت ویلا پیشنهاد می‌شوند؟

بهترین استان برای ساخت ویلا، استان مازندران و البرز می‌باشد. داشتن طبیعت منحصر به‌فرد، آب و هوای عالی و تمیز و نزدیکی به تهران، فاکتور‌های ارزنده‌ای برای سرمایه‌گذاری در این مناطق است. ساخت و طراحی ویلا در شمال از جمله در شهر‌های نوشهر، رامسر، بابلسر، نور، چمستان، محمودآباد، عباس آباد، کلاردشت و ... همیشه مورد استقبال سازندگان و سرمایه‌گذاران زیادی است.

جنگل‌های شمال ایران یکی از بی‌نظیرترین مناطق سبز خاورمیانه است. پوشش گیاهی متنوع و هوای خنک کوهستانی به واسطه رشته کوه‌های البرز، این مناطق را هم برای مسافران و هم برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده است.

یکی دیگر از مناطقی که در سال‌های اخیر مورد توجه سازندگان ویلا قرارگرفته است، منطقه‌ی کردان استان البرز است. نزدیکی به پایتخت و داشتن آب و هوای تمیز و فرح‌بخش باعث شده است تهرانی‌ها برای فرار از آلودگی هوا و شلوغی شهر به یک روستای خوش آب و هوا با مناظر طبیعی عالی پناه ببرند.

برای ساخت و طراحی ویلا در کردان، بهتر است از یک تیم حرفه ای و مجرب کمک بگیرید تا سرمایه شما از بین نرود. گروه آرکاورجوند با داشتن کارشناسان متخصص در حوزه طراحی و ساخت ویلا، در تمامی مراحل ویلاسازی در کنار شما هستند. از جمله خرید زمین در بهترین منطقه که پتانسیل ساخت و ساز ویلا داشته باشد تا ساخت و طراحی ویلا با توجه به منطقه و بودجه سازنده.

 

 

چه نکاتی را برای ساخت و طراحی ویلا در شمال باید مد‌نظر قرار داد؟

برای ساخت ویلا باید نکات زیر را در نظر گرفت:

موقعیت جغرافیایی زمین:

زمین مورد نظر در چه منطقه آب و هوایی قرار گرفته است. در دل جنگل است یا کنار ساحل، در منطقه روستایی یا شهری قرار دارد، زمین شیبدار است یا صاف و در نظر گرفتن جهت باد در منطقه و همچنین تابش نور خورشید.

بودجه لازم برای ساخت ویلا:

متراژ زمین و انتخاب نوع ویلا و همچنین کیفیت مواد ومصالح روی میزان بودجه لازم برای ساخت ویلا موثر است. در بعضی از مناطق شمالی به ناچار باید از متریال خاصی استفاده کنید تا نمای ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا در برابر رطوبت بالای منطقه دچار پوسیدگی و تغییر شکل نشوند.

اگر بخواهید هزینه ساخت ویلا کاهش پیدا کند باید به فکر ساخت ویلای فلت باشید چون ساخت ویلاهای نیم پیلوت، دوبلکس و تریپلکس به مراتب هزینه‌های بالاتری دارند.

انتخاب سبک طراحی ویلا:

ویلاها از نظر سبک ساخت به دسته‌های مدرن، کلاسیک و روستیک تقسیم می‌شوند. ویلای سبک مدرن، ظاهری جدید و امروزی تر دارند و در آن از امکانات رفاهی جدید و مدرن استفاده می‌شود. در ویلاهای مدرن، سه المان سنگ، چوب و شیشه به صورت قابل توجهی به چشم می آیند.

در طراحی ویلا به سبک مدرن، سادگی در کنار رفاه بیشتر دیده می‌شود و سعی می‌شود در همان نگاه اول به کل ویلا، احساس آرامش منتقل شود. پنجره های بزرگ و استفاده بهینه از نور طبیعی از دیگر خصوصیات این سبک است. دکوراسیون داخلی ویلا در سبک مدرن از انعطاف بالایی برخوردار است.

طراحی ویلا در شمال

طراحی ویلا در شمال

 

اما در طراحی ویلا به سبک کلاسیک، حس و حال قدیمی تداعی می‌شود و از المان سنگ، به‌صورت چشمگیری استفاده می‌شود. همچنین ستون‌های سنگی بلند و قطور و پله‌های زیاد و مجسمه‌های سنگی بزرگ از دیگر مشخصه‌های سبک کلاسیک است. در دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک نیز شاخص‌های بکار رفته باید چشمگیر و ارزشمند باشند و تداعی‌کننده خانه‌های سنتی و مجلل ایرانی باشند.

ساخت ویلا در شمال

ساخت ویلا در شمال

در سبک روستیک طراحی ویلا تداعی کننده خانه باغ روستایی است و شبیه خانه‌های ییلاقی ساخته می‌شود. ساخت ویلا به سبک روستیک هزینه پایین تری خواهد داشت و المان‌های بکار رفته مطابق با طبیعت است و بیشتر از عناصر طبیعی استفاده می‌شود.

 

طراحی ویلا

طراحی ویلا

 

آیا بازسازی ویلا به صرفه است؟

در برخی مواقع بازسازی ویلا بجای خرید و یا ساخت ویلا میتواند پیشنهاد عاقلانه ای باشد. اگر موقعیت مکانی یک ویلای قدیمی، عالی است و یا اینکه اسکلت و ساختار اصلی ویلا آسیب ندیده است، می‌توان تقریبا با یک سوم هزینه خرید یک ویلای جدید، صاحب یک ویلای بازسازی شده شیک شوید.

میتوان گفت بازسازی ویلا در شمال، خود یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه است اما با توجه به اهداف بازسازی ویلا، بودجه های متفاوتی را شامل میشود:

تعمیر و تعویض تاسیسات ساختمانی ویلا

تعمیر و تقویت اسکلت ویلا

تغییر و بازسازی فضای داخلی ویلا

اضافه کردن آیتم های جدید به ویلا مثل استخر یا روف گاردن

تغییر دکوراسیون داخلی یا باز طراحی نمای بیرونی ویلا

 

اگر فکر می‌کنید که بازسازی ویلا کار ساده ای است و خودتان می‌توانید آن‌را جمع و جور کنید، باید در تصمیم‌تان بازنگری کنید. چون ویلاهای قدیمی ممکن است در اثر زلزله، تغییرات دمایی و رطوبت بیش از حد افت کرده باشند و دچار ترک خوردگی و پوسیدگی شده باشند.

بازسازی ویلا

بازسازی ویلا

همچنین تاسیسات فنی ویلا نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد به همین علت، گرفتن مشاوره از کارشناس بازسازی ویلا برای انتخاب مواد با کیفیت، تعیین بودجه کافی و چگونگی انجام کار بصورت ایمن حائز اهمیت است.

اغلب، بازسازی ویلا در شمال شامل اضافه کردن استخر، آلاچیق و فضاهای جدید است یا رنگ آمیزی در، دیوار و پنجره‌ها است. در صورت استفاده از کاغذ دیواری، به علت رطوبت بالا در ویلاهای جنگلی و ساحلی باید کاغذ دیواری های پی وی سی و ضد‌آب را انتخاب کنید.

 

کلام پایانی:

همانطور که میدانید منطقه شمال مهد ویلاسازی است اما به علت شرایط آب و هوایی منطقه و رطوبت بالا، طراحی ویلا و بازسازی ویلا در شمال همانند ساخت ویلا نیاز به کارشناس و متخصص دارد. گروه مهندسین کاراجوند با بیش از 10 سال تجربه طراحی و ساخت از صفر تا صد ویلاسازی را در کنار شما هستند.