5 تا از بهترین کلاس‌های آموزش تری دی مکس در ایران (آنلاین/حضوری) - سازه برتر



5 تا از بهترین کلاس‌های آموزش تری دی مکس در ایران (آنلاین/حضوری)

قبل از هر چیز باید بگوییم که موضوع انتخاب مدرس، کلاس یا هر مواد آموزشی مثل نرم‌افزارها و فیلم‌های آموزشی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. زیرا بسیاری روش برای سه بعدی سازی در نرم‌افزار تری دی مکس وجود دارند که ممکن است فقط یکی از آن‌ها برای شما بهترین و راحت‌تر باشد. اگر استاد، دوره آموزشی یا وب سایتی، روش نادرست را به شما آموزش دهند، زمان یادگیری شما طولانی‌تر می‌شود حتی ممکن است اشتیاق شما نسبت به یادگیری نرم‌افزار کم شود.

یادگیری نرم‌افزار تری دی مکس از حساسیت بالایی برخوردار است. نه تنها نسبت به تمام نرم‌افزارهایی که کار کرده‌اید زمان بیشتری می‌برد، بلکه یادگیری آن می‌تواند بر آینده شما تاثیر به سزایی داشته باشد. یادگیری تری دی مکس بین 5 ماه (سطح متوسط) تا 3 سال ممکن است طول بکشد که این موضوع بسیار بستگی به شما و زمانی که برای تمرین نرم‌افزار قرار می‌دهید دارد.

بهترین کلاس‌های آموزش تری دی مکس

با یادگیری تری دی مکس نه تنها در موسسات مهندس مشاور و دفاتر معماری عالی کشور بلکه در دفاتر طراحی خارج از کشور (خصوصا کشورهای عربی مثل عمان و قطر که اخیرا متخصصان تری دی مکس از ایران جذب می‌کنند) به راحتی مشغول به کار شوید.

دقت کنید به عنوان یک معمار، انیمیشن کار، بازی ساز، طراح و … حتما به ۲ نرم‌افزار تری دی مکس و فتوشاپ به صورت همزمان نیاز خواهید داشت. این ۲ نرم‌افزار به نرم‌افزارهای مادر سایر نرم‌افزارها معروف هستند. یعنی با یادگیری آن‌ها، چارچوب بقیه نرم‌افزارهای مشابه را یاد گرفته‌اید.

اگر در شهرستان‌ها یا هر جایی غیر از تهران ساکن هستید و دسترسی به کلاس‌های حضوری ندارید حتما به یکی از موسسات آموزشی برای یادگیری غیر حضوری و آنلاین برای آموزش مراجعه کنید.

 

آیا به صورت خودآموز هم می‌توان تری دی مکس را یاد گرفت؟

قطعا می‌توانید. این موضوع بستگی به استعداد شما، علاقه، زمانی که می‌گذارید و کیفیت منابع آموزشی مورد استفاده دارد. می‌توانید با کمک منابع آموزشی رایگان در فضای اینترنت به صورت خودآموز تری دی مکس را یاد بگیرید.
بعد از اینکه در حد مقدماتی _ متوسط این خودآموزها را کار کردید می‌توانید برای رفع اشکال در حد یکی دو جلسه یا بیشتر (بسته به نیاز شما) به یک موسسه آموزش نرم‌افزار به صورت خصوصی یا عمومی برای یادگیری تکمیلی مراجعه کنید یا آنلاین از اساتید استفاده کنید.

این نکته را بدانید که هر جایی کلاس تری دی مکس بروید و با هر استادی بخواهید کار کنید، قطعا بعد از آن باید مدتی در بازار، پروژه‌های مختلف کار کنید تا با چالش‌های مختلف روبرو شوید و آنگاه برای کار در داخل یا خارج از کشور آماده‌اید.

 

رتبه بندی کلاس ها بر چه اساسی بوده است؟

  • نسبت هزینه به آموزشی که دریافت می‌کنید

  • تجربه استاد و مهارت تدریس

  • امکانات و تجهیزات آموزشی و محیط یادگیری

  • اعتبار ملی موسسه

 

1- مجتمع فنی تهران

 

قطعا چه کسانی که در شهرستان هستند و چه کسانی که در تهران زندگی می کنند با نام مجتمع فنی آشنایی دارند. علت هم این است که این مجتمع شعب مختلفی در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، همدان، مشهد، اهواز، یزد و … دارد. این موسسه دارای تجهیزات مناسبی است و هزینه‌ای که بابت کلاس ها می پردازید، تقریبا نسبت به ساعات آموزش متعادل است. مدرک آن اعتبار تقریبا قابل قبولی دارد و اساتید برجسته‌ای در شعب این موسسه در حال تدریس هستند.

 

2- دارک آفیس

دارک آفیس

اگر در فضای مجازی یا از بچه‌های رشته معماری در مورد یادگیری تری دی مکس پرس و جو کرده باشید قطعا اسم تیم دارک افیس را شنیده‌اید که اولین آموزشگاه پروژه محور تری دی مکس و سایر نرم افزارهای معماری هستند.

گروه اموزشی دارک آفیس متشکل از برترین اساتید و فارغ التحصیلان معماری در سال 1396 با پشتکار فراوان با هدف تدریس تخصصی آموزش حضوری و غیرحضوری  نرم‌افزارهای شبیه سازی معماری تاسیس شد. گروه آموزشی دارک آفیس با سیستم پشتیبانی خاص و بدون محدودیت توسط اساتید مجرب و رضایت بالای هنرجویان با ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت شما را حمایت خواهد کرد.

 

3- آکادمی بین المللی کیوسکدیا

شما در آکادمی بین المللی کیوسکدیا می‌توانید از سراسر ایران جهان بدون محدودیت زمان و مکان، آخرین آموزش‌های روز جهان با هدف ورود به بازار کار در رشته‌های معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، آموزش شرکت در مسابقات بین المللی طراحی و معماری در جهان و کمک به برندینگ در ایران و جهان، آموزش چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه را گذرانید و برای ورود به بازار کار و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین‌الملل) آماده می‌شوید.

4- مرکز معماری ایران

این مرکز آموزشی به این دلیل در این لیست مطرح می‌شود که شما با حضور در کلاس‌های آن نه تنها مدرک معتبری دریافت می‌کنید بلکه می‌توانید روابط کاری مفیدی نیز برقرار کنید. همچنین قیمت‌ها نسبتا مناسب است و اساتید جوان و بروزی دارد. این مرکز را برای وقتی که بخواهید روابط کاری مستحکمی برگزار کنید یا با بزرگان حوزه طراحی و معماری آشنا شوید بهترین انتخاب است.

 

5- آموزشگاه آپادمی

آموزشگاه آپادمی

آموزشگاه آپادمی با بیش از 15 سال سابقه در زمینه آموزش حضوری و مجازی نرم افزارهای معماری و طراحی داخلی، گرافیک، عمران، طراحی لباس و طراحی طلا و جواهرات، تا کنون پذیرای حدود 30.000 هنرجو بوده است. تمام دوره‌های آموزشی آپادمی به صورت 0 تا 100 بوده و با توجه به نیازهای بازار کار ایران و حتی بازارهای بین المللی طراحی و تولید شده‌اند. بیش از 80 درصد دانشجویان و هنرجویان آپادمی، بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی آپادمی موفق شده‌اند در بهترین شرکت‌ها و مجموعه‌ها مشغول به کار شده یا به عنوان فریلنسرهای حرفه‌ای (به صورت پروژه‌ای) با کارفرمایان داخل و خارج از کشور همکاری داشته باشند.

ما در این لیست سعی کردیم برترین مراکز آموزش تری دی مکس را به شما معرفی کنیم اما در نهایت اینکه کدام موسسه و کدام مدرس را برای یادگیری تری دی مکس انتخاب می‌کنید بستگی دارد به این که چه مقدار قصد دارید هزینه کنید و چگونه با مدرس و لحن و طرز تدریس او ارتباط می‌گیرید.