چسب دوقلو - سازه برتر



چسب دوقلو

امروزه اطراف ما از وسایل فلزی مانند ماشین آلات گرفته تا وسایل تزئینی مانند جواهرات احاطه شده است و همه ما هر روز از آنها استفاده می کنیم. حتی امروز هم ممکن است فکر کنید که اگر فلز شکسته باشد، تنها راه رفع آن، جوش دادن آنها است، اما بدانید که این تنها راه حل پیش روی شما نیست و استفاده از چسب براي اتصال آنها امکان پذیر است. چسب دوقلو با قابلیت چسباندن فلز به هم می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی زیادی کند.استحكام فوق‌العاده اين چسب می‌تواند شما را از دوام کارایی محصول مطمئن سازد.

 

چسب دوقلو چیست؟

شاید وسیله ای که دوست دارید یا هر روز از آن استفاده می کنید در اثر سهل انگاری یا تصادف شکسته شود و بخواهید در اسرع وقت آن را وصل کنید اما می ترسید كه آن را خراب کنید یا پس ازمدتی دوباره شكسته شود، پس بايد بدانید از کدام چسب برای تعمیر استفاده کنید. یک چسب دوقلو در اینجا ایده آل به نظر می رسد.
چسب دوقلو چسبی است که همه ما می توانیم در زندگی روزمره با آن کار کنیم. این چسب به دلیل اینکه حاوی دو تيوپ مجزا است اما با هم فروخته می شود به چسب دوقلو معروف است. محتویات داخل تیوپ این دو چسب با یکدیگر متفاوت است و باید به میزان استفاده از آنها توجه کرد. چسب دوقلو حاوی رزین در یک لوله و کاتالیزور در لوله دیگر است که ترکیب این دو بسیار بادوام و قوی است.

 

كاربرد چسب دوقلو

چسب دوقلو تعمیر اشیاء شکسته یا ترک خورده را آسان می کند و دوام و استحکام را تضمین می کند. استفاده از این چسب فراتر از چسباندن اجسام کوچک و شکسته است. با استفاده از این چسب می توانید به راحتی یک فرش یا شی فلزی بزرگتر و یا حتی یک میز چوبی یا کتابخانه را بچسبانید و از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد.همچنین از چسب دوقلو می توان برای تعمیر ابزار، دارو یا قطعاتی از ماشین خود استفاده کرد. از این چسب می توان برای چسباندن سنگ های مورد استفاده در آبنما نیز استفاده کرد.


ویژگی های چسب دوقلو

یکی از نکاتی که باعث محبوبیت این چسب شده، چسبندگی آن به تمام سطوح است. برای مثال می توان از چسب دوقلو برای چسباندن آسان اجسام پلاستیکی مانند لوله های شکسته استفاده کرد. اجسام فلزی مانند بدلیجات گران قیمت ممکن است به هر دلیلی آسیب ببینند یا بشکنند که در این صورت برای صرفه جویی در هزینه و زمان استفاده از چسب دوقلو بهترین و سریع ترین راه حل ممکن است. شما می توانید به راحتی بهترین برندهای چسب دوقلو را در اینترنت پیدا کنید و به راحتی محصول مورد نظر خود را با توجه به نیاز خود سفارش دهید و قیمت چسب دوقلو را بررسی کرده و در مورد ویژگی های آن تحقیق کنید تا در کمترین زمان ممکن بهترین محصول را با کیفیت دریافت کنید. یکی دیگر از مزایای این چسب سهولت استفاده از آن است که نیاز به دانش و ابزار خاصی ندارد و در تمامی موارد در دسترس همگان است.
پس از خشک شدن ترک نمی‌خورد، انعطاف‌پذیر است و در برخی موارد بهبود می‌یابد، مقاوم در برابر لک است و پس از خشک شدن قابل رنگ‌آمیزی است. این باعث می شود که یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین چسب ها برای تمام طبقات باشد.
این چسب در برابر رطوبت، گرماو آب نیز بسیار مقاوم است به همین دلیل در تعمیر قطعات موتور خودرو نیز از آن استفاده می شود. جالب است بدانید که چسب دوقلو ساده مقاومت بیشتری نسبت به نوع شفاف خود دارند.

 

روش صحیح استفاده از چوب قلو

به سادگی سطح اولیه را سنباده بزنید تا صاف شود، سپس تمیز کنید و ذرات رطوبت و روغن و گرد و غبار را پاک کنید، قسمت های مساوی از دو چسب را مخلوط کرده و فشار ملایمی وارد کنید. بگذارید 5 دقیقه خشک شود اما برای چسبندگی کامل باید حداقل 1 ساعت آن را بگذارید و تکان ندهید و بگذارید در جای خود بماند تا کاملا خشک شود زیرا در نهایت بهترین نتیجه را خواهید داشت.

 

انواع چسب دوقلو

چسب دوقلو انواع مختلفی دارد که در این قسمت شناخته شده ترین و پرکاربردترین انواع آن را ذکر می کنیم:
1)چسب فولاد دوقلو
این چسب یکی از محبوب ترین چسب های دو طرفه است که برای چسباندن قطعات فولادی استفاده می شود و قبل از استفاده باید خوب مخلوط شود.
2) چسب شفاف
برای چسباندن شیشه، کاشی و سرامیک استفاده می شود.
3) چسب دوقلو همه کاره
همانطور که از نام آن پیداست، در هر سطحی قابل استفاده است.

 

برندهای معروف چسب دوقلو

جلاسنج
رازی

هل

غفاری

 

نکات متمایز در استفاده از چسب دوقلو

پس از خرید چسب دوقلو آن را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.
بلافاصله پس از تماس با چشم، چشم ها را با آب بشویید، در صورت بروز سوزش یا قرمزی، بلافاصله با پزشک مشورت کنید.
چسب تاریخ گذشته استحکام و کارایی بالایی نخواهد داشت.