راهنمای خرید بهترین دیزل ژنراتور برای مصارف مختلف - سازه برتر

راهنمای خرید بهترین دیزل ژنراتور برای مصارف مختلف

  • شناسه : 23685
  • برچسب ها :


راهنمای خرید بهترین دیزل ژنراتور با قیمت مناسب

امروزه کمپانی های زیادی در حوزه تولید دیزل ژنراتور در مدل های مختلف فعالیت میکنند و توانسته اند تا گزینه های زیادی در مقابل خریداران قرار بدهند . برای انتخاب یک گزینه ی مناسب در بین این تولیدات ، باید به یکسری نکات اساسی توجه داشته باشید . از جمله مهم ترین نکات در خرید دیزل ژنراتور ، توجه ویژه به مقدار مقاومت و استقامت دستگاه است .

چرا که با توجه به این مورد ، دیزل ژنراتور قاعدتا از طول عمر بالاتری برخوردار خواهد بود . علاوه بر این مورد شما پیش از انتخاب یک دیزل ژنراتور مناسب برای مصارف خود ، میبایست به مقدار توان مصرفی دستگاه دقت کنید . امروز در این مقاله قرار است تا به نکات مهم در خرید یک دیزل ژنراتور بپردازیم . با مطالعه ی این مقاله شما قادر خواهید بود تا یک دیزل ژنراتور متناسب با مقدار توان مصرفی خود خریداری کنید . به علاوه در این مقاله قرار است که به عوامل تاثیر گذار در قیمت دیزل ژنراتور اشاره کنیم . در انتها نیز به برند تعدادی از دیزل ژنراتور های مطرح روز بازار خواهیم پرداخت .

 

 

 

عوامل موثر در قیمت دیزل ژنراتور

یکی از عوامل اساسی و مهم در انتخاب یک دیزل ژنراتور تعیین توان تولیدی دستگاه است . برای تعیین توان دیزل ژنراتور مورد نیاز خود ، باید ابتدا مقدار توان مصرفی لوازم برقی خود را بررسی کنید . چرا که با اینکار ، از پرداخت هزینه ی اضافی جلوگیری خواهید کرد . برای اطلاع از توان مصرفی لوازم برقی موجود ، باید از یک کارشناس برق درخواست مشاوره کنید .

یک متخصص برق با بررسی توان مصرفی لوازم شما ، یک دیزل ژنراتور متناسب با توان مصرفی لوازم برقی به شما معرفی خواهد کرد . همچنین کارشناس پس از اطلاع از توان مصرفی دستگاه های شما ، به بررسی برخی موارد با اهمیت همچون : محیط کار دستگاه ، بررسی تاسیسات محیط ، نهایت جریان برق ، شرایط جوی محیط و مقدار ولتاژ ساختمان خواهد پرداخت . با بررسی این موارد ، کارشناس یک دیزل ژنراتور با بهترین مشخصات را متناسب با شرایط محیط به خریدار پیشنهاد خواهد کرد .

 

کاربرد دیزل ژنراتور ها

دیزل ژنراتور ها یکی از کاربردی ترین مولد های برق حال حاضر دنیا به شمار میروند . با نگهداری و مدیریت صحیح از این ابزارآلات ، میتوانید از آنها در بسیاری از مصارف کوچک و همچنین مصارف بسیار بزرگ استفاده کنید . برای استفاده از این ابزار ، پیش از هر چیزی باید مقدار توان مصرفی لوازم برقی را مشخص کنید . برای اطلاع از توان مصرفی لوازم برقی موجود ، باید به لیبل یا بر چسب درج شده بر روی دستگاه یا به کاتالوگ دستگاه مراجعه نمایید .

پس از اطلاعات از تعداد دستگاه های مصرفی و همچنین مقدار توان مصرفی آنها ، همانطور که گفته شد با یک متخصص برق تماس گرفته و در خواست یک مشاوره ی تخصصی کنید . با اینکار یک دیزل ژنراتور مناسب برای مصارف خود خریداری خواهید کرد و از پرداخت هزینه ی اضافی جلوگیری خواهید شد . اما توجه داشته باشید که توان مصرفی دستگاه های موجود را به کاوا یا کیلووات محسابه کنید .

 

دلیل اهمیت توان تولیدی دیزل ژنراتور

شاید از خودتان بپرسید دلیل تاکید در تعیین توان تولیدی دیزل ژنراتور چیست ؟؟

در جواب این سوال ، باید گفت که در صورت پایین بودن توان تولیدی دستگاه از توان مصرفی لوازم برقی ، دیزل ژنراتور دچار مشکل خواهد شد . چرا که این توان تولیدی متناسب با توان مصرفی نبوده و متحمل فشار به دیزل ژنراتور میشود . با این اتفاق قطعات دیزل ژنراتور در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب هایی جدی خواهند شد که در نتیجه طول عمر دستگاه نیز بسیار کاهش خواهد یافت . اما در صورت بالا تر بودن توان تولیدی دیزل ژنراتور از لوازم برقی مصرفی علاوه بر اضافی بودن توان تولیدی دستگاه و عدم استفاده از تمام توان تولیدی ، دیزل ژنراتور هزینه های بیشتری را برای سرویس و سوخت دستگاه به خریدار تحمیل می کند .

 

 

تعیین توان تولیدی دیزل ژنراتور

تعیین صحیح توان تولیدی دیزل ژنراتور برای راه اندازی لوازم برقی مصرفی بسیار اهمیت دارد . چرا که برخی از ابزارآلات در هنگام استارت یا راه اندازی ، به توان بیشتری در مقایسه با توان عادی دستگاه نیاز دارند . پس حتما باید در زمان تعیین مقدار توان مصرفی دستگاه ها ، به مقدار توان استارتی آن ها نیز توجه داشته باشید . برای تعیین مقدار توان استارتی لوازم برقی میباست به دفترچه ی راهنمای آن ها مراجعه نمایید . در صورت عدم دستیابی به مقدار توان استارتی دستگاه باید از یک آمپرمتر استفاده کنید . آمپر متر را در ورودی برق اصلی تجهیزات خود قرار داده و سپس میزان توان مصرفی دستگاه را محاسبه کنید .

 

 



کاربرد دیزل ژنراتور ها بر اساس توان تولیدی

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب یک دیزل ژنراتور مناسب ، کاربرد دیزل ژنراتور مده نظر می باشد . کاربرد این دستگاه به مکان یا محیط آن بستگی دارد . میتوان کاربرد دیزل ژنراتور ها را به دو دسته ی خانگی و صنعتی تقسیم بندی کرد . برای استفاده از دیزل ژنراتور ها در مصارف خانگی ، میتوانید از دیزل ژنراتوری با توان تولیدی 5 کاوا تا 50 کاوا استفاده کنید .

چرا که این مقدار توان تولیدی برای پیشتیبانی از مصارف خانگی مناسب میباشد . برای استفاده از دیزل ژنراتور در مصارف صنعتی باید از یک دیزل ژنراتور با مقدار توان تولیدی 50 کاوا تا 3000 کاوا استفاده کنید . چرا که مصارف صنعتی نیازمند یک دیزل ژنراتور با توان بالا هستند . از این دسته دیزل ژنراتور ها معمولا در مصارف بیمارستان ، ساختمان سازی ، راه سازی ، کشاورزی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ماینینگ و در معادن استفاده میشود . تعیین نوع کاربرد دیزل ژنراتور ، از دیگر موارد مهم در انتخاب یک دیزل ژنراتور مناسب میباشد .

برای درک بهتر کاربرد دیزل ژنراتور های صنعتی به موارد زیر توجه کنید .

دیزل ژنراتور 100 کاوا را میتوانید در مصارفی همچون تامین برق مصرفی ساختمان ، برق مصرفی گلخانه ها، مصارف پرورش ماهی استفاده کنید .

دیزل ژنراتور 250 کاوا و دیزل ژنراتور 300 کاوا را میتوانید در مصارفی همچون تامین برق مورد نیاز مجتمع‌های بزرگ تجاری و اداری و ... استفاده کنید .

دیزل ژنراتور 350 کاوا را میتوانید در تامین برق ساختمان های مسکونی ، تامین برق مورد نیازصنایع نفت و گاز استفاده کنید .

دیزل ژنراتور 800kva را میتوانید در مصارفی همچون فعالیت‌های حساس و اضطراری ساختمانی، مجتمع‌های بزرگ تجاری ، ماینینگ و تولید برق مورد نیاز نهادهای بزرگ مانند بیمارستان استفاده کنید .

دیزل ژنراتور 1000 کاوا را میتوانید در تامین برق ماینر ها ، استفاده در معادن و ... استفاده کنید .

موارد ذکر شدن در بالا از جمله دیزل ژنراتورهای صنعتی به شمار میروند . چرا که توان تولیدی آنها بین 50 کاوا تا 3000 کاوا میباشد و میتوان از آنها در مصارف ذکر شده استفاده کرد .



نوع کاربردی دیزل ژنراتور ها

دیزل ژنراتور ها را میتوان از نوع کاربری به سه دسته تقسیم کرد . چرا که دیزل ژنراتور ها در شرایط های مختلف همچون شرایط جوی و محیطی در یک توان ثابت کار نمیکنند .

کاربری پرایم : دیزل ژنراتور ها با بهره گیری از کاربری پرایم قادر هستند که با 90 درصد توان اسمی یا توان نامی دستگاه ، به مدت زمان حداکثر 8 ساعت کار کنند . توان اسمی یا توان نامی 10 درصد از توان اضطراری کمتر میباشد . یک دیزل ژنراتور توانایی کار به مدت یک شیفت کاری با این مقدار توان را دارد .

کاربری اضطراری : دیزل ژنراتور ها میتوانند در صورت فراهم بودن شرایطی همچون ارتفاع از سطح دریا در صورت وجود دریا در محیط اطراف ، ضریب قدرت ، فیلتر های غبارگیر و فیلتر های دمای هوای محیط ، در مدت زمان 1 ساعت با توان اضطراری کار کنند .

کاربری دائم کار : امروزه اکثر مردم برای استفاده ی شبانه روزی به فکر خرید یک دیزل ژنراتور دائم کار می افتند . دیزل ژنراتور دائم کار از 65 الی 70 درصد توان نامی دستگاه استفاده میکند . چرا که با گذشت زمان ، دستگاه دچار افت توان خواهد شد . برای مثال یک دیزل ژنراتور با مقدار توان تولیدی 100 کاوا را در نظر بگیرید . اگر خریدار نیاز داشته باشد که دیزل ژنراتور تنها به مدت زمان 1 الی 2 ساعت کار کند ، دیزل ژنراتور با توان 100 کاوا به کار خود ادامه خواهد داد .

اما با گذشت مدت زمان درج شده ، دستگاه دچار افت توان میشود . دیزل ژنراتور با گذشت 1 تا 2 ساعت دیگر با 100 در صد توان خود به کار ادامه نخواهد داد و به مدت زمان 8 ساعت با مقدار توان 90 کاوا به فعالیت خود ادامه خواهد داد . اما اگر شما نیاز دارید که دیزل ژنراتور به صورت شبانه روزی و دائم مشغول به کار باشد ، دیزل ژنراتور در توان 65 الی 70 کاوا به فعالیت خود ادامه خواهد داد . از اصلی ترین کاربرد های دیزل ژنراتور ها در زمان کاربری دائم دستگاه ، ماینینگ یا استخراج ارز های دیجیتال میباشد .

از دیگر کاربرد های این دسته کاربری میتوان به تامین برق اضطراری خانه و آپارتمان ها ، تامین برق مصارف صنایع غذایی ، تامین برق مصرفی مرغداری ، تامین برق مورد نیاز پرورش ماهی و ... اشاره کرد .



برترین تولیدکنندگان دیزل ژنراتور در دنیا و ایران

از جمله مهم ترین نکات و تاثیر گذار در قیمت یک دیزل ژنراتور ، برند سازنده ی دستگاه است . از جمله با کیفیت ترین دیزل ژنراتور های موجود در بازار میتوان به دیزل ژنراتور اسکانیا ، دیزل ژنراتور کامینز ، دیزل ژنراتور بادوین ، دیزل ژنراتور پرکینز تبریز ، دیزل ژنراتور پرکینز استمفورد ، دیزل ژنراتور تلک ، دیزل ژنراتور ولوو پنتا و دیزل ژنراتور موتورسازان تبریز اشاره کرد .

دیزل ژنراتور های ولوو و دیزل ژنراتور های پرکینز از جمله بهترین دیزل ژنراتور های حال حاضر دنیا به شمار میروند . برای خرید دیزل ژنراتور پرکینز و برای خرید دیزل ژنراتور ولوو با یکی از کارشناسان ما در ارتباط باشید . دیزل ژنراتورپرکینز و دیزل ژنراتور ولوو نمایندگی های زیادی در اقصی نقاط دنیا دارند و سالانه هزاران دیزل ژنراتور به بازار های جهانی صادر میکنند . برای اطلاع از لیست قیمت دیزل ژنراتور پرکینز و ولوو با یکی از مشاوران ما در تماس باشید . همچنین شرکت های چینی امروزه به یکی از رقبای شرکت های اروپایی در این حوزه تبدیل شده اند .

دیزل ژنراتور چینی از کیفیت به نسبت بالایی برخوردار بوده و همچنین از قیمت بسیار مناسب تری به نسبت برند های مشابه برخوردار است . دیزل ژنراتور ساخت ایران از جمله مزایای زیادی همچون خدمات پس از فروش ، گارانتی ، دسترسی به قطعات یدکی و ... برخوردار است . از جمله بهترین تولیدکنندگان ایرانی دیزل ژنراتور میتوان به موتور سازان تبریز و پرکینز تبریز اشاره کرد .

 

خرید دیزل ژنراتور دست دوم

همانطور که اشاره شد تعیین توان مصرفی لوازم برقی موجود ، میتواند در کاهش هزینه ی دیزل ژنراتور تاثیر چشمگیری داشته باشد . با این حال هزینه ی دیزل ژنراتور ها به نسبت بالا میباشند . در چنین شرایطی که فرد خریدار ، به یک دیزل ژنراتور با حداقل قیمت نیاز دارد ، خرید دیزل ژنراتور دست دوم یک گزینه ی مناسب به شمار میرود .