5 ایده عالی برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه - سازه برتر



5 ایده عالی برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه

اتاق خواب از مهم ترین بخش های هر خانه به حساب می آید که در دیزاین آن، توجه به خلق و خوی شخصی و استفاده از رنگ و طرح های آرامش بخش حائز اهمیت است. البته قبل از اضافه کردن المان های تزیینی یا کم کردن برخی وسایل، باید سبک دلخواهتان را انتخاب کنید. این تحولات نیازی به بودجه های کلان ندارد و با کمی خلاقیت، تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه امکان پذیر خواهد بود. ساده ترین راه نیز استفاده از وسایل متفاوت و زیبا مثل شومینه گازی برای گرمایش یا آباژور برای روشنایی اتاق است.

از ایده های جذاب برای دیزاین اتاق خواب می توان به خرید دکوری های زیبا، گل و گلدان های کوچک و مینیمال و تعویض پرده ها اشاره نمود. بسیاری از سازندگان لوازم مصرفی یا دکوری منزل، مثل شرکت های تولید کننده شومینه برقی ، آن ها را با قیمت مناسب و تنوع بالا در اختیار مشتریان قرار می دهند. بنابراین شما می توانید با پرداخت کمترین هزینه، دکور اتاق خود را تغییر دهید.

 

چطور با هزینه کم، اتاق خواب خانه را دیزاین کنیم؟

در ادامه چند ایده جذاب و کاربردی برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه ارائه می دهیم:

تغییر رنگ دیوارهای اتاق خواب

با رنگ کردن دیوارها، جلوی بسیاری از هزینه های اضافه برای خرید لوازم تزئینی جدید گرفته می شود. بسیاری از افراد به دلیل انتخاب رنگ اشتباه، با زیباترین دکوری ها و المان ها نیز نمی توانند تغییری در محیط به وجود بیاورند.

  • ابتدا محل قرارگرفتن تخت خواب را در اتاق مشخص نمایید و سپس، رنگ دیوار پشت آن را نسبت به سایر دیوارها متمایز کنید. امکان استفاده از کاغذ دیواری یا دیوارکوب نیز وجود دارد. رنگ های شاد و پر انرژی یا حتی رنگ های شارپ و جیغ نیز برای این قسمت مناسب هستند.
  • سایر دیوارهای اتاقتان را نیز می توانید با رنگ های خنثی و ملایم رنگ آمیزی کنید. پیشنهاد ما برای سایر دیوارها رنگ سفید است.
  • برای اتاق های کوچک به هیچ عنوان از رنگ های تیره استفاده نکنید، چون فضا را به هم ریخته و شلوغ نشان می دهند؛ تنها تناژهایی که مجاز به استفاده از آنها برای اتاق های کوچک هستید، رنگ های روشن هستند.

انتخاب کفپوش مناسب با دیزاین سایر بخش های اتاق

بعد از دیوارها، کف اتاق خواب بیشتر از هر عاملی توجه افراد را به خود جلب می کند؛ بنابراین باید به فکر تغییر کفپوش باشید. اما آیا امکان تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه به واسطه انتخاب کفپوش مناسب وجود دارد؟ بله، شما می توانید با انتخاب موکت های زیبا که قیمت زیادی ندارند، نمای اتاق تان را تغییر دهید.

پیشنهاد ما استفاده از موکت هایی با پرزهای بلند است. اگر از موکت یا قالی استفاده نمی کنید؛ مدل های مختلفی از انواع کفپوش تولید شده اند که می توانید متناسب با میزان بودجه تان یکی از آنها را برای اتاق خوابتان انتخاب نمایید.

تخت خواب، مهم ترین المان در اتاق

وقتی وارد یک اتاق می شود، بعد از قالب اتاق که دیوارها و کفپوش ها هستند، چه عاملی توجه تان را به خود جلب می کند؟ قطعا تخت خواب! ساده ترین ایده که نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارد، تغییر دادن محل قرارگیری تخت خواب است. با همین ترفند ساده می توانید تغییر واضحی در دکوراسیون اتاق تان به وجود بیاورید.

استفاده از ملافه های نو ایده دیگری است که نیاز به صرف هزینه زیاد ندارد. اما اگر کمی بودجه برای تغییر دکوراسیون در نظر گرفته اید، پیشنهاد می دهیم آن را برای خرید سرویس روتختی جدید هزینه کنید. در انتخاب روتختی به هماهنگی طرح و رنگ آنها با طرح ورنگ دیوارها، کفش پوش ها، پرده ها، میز و صندلی و سایر وسایل تزییناتی توجه داشته باشید.
مثلا اگر رنگ دیوارها خنثی و ساده بود، استفاده از روتختی های طرح دار ایده جالبی است. در نقطه مقابل با طرح دار بودن دیوارها، برای جلوگیری از شلوغ به نظر رسیدن محیط، استفاده از روتختی های ساده پیشنهاد می شود.

نصب شلف های چوبی به جای میز آرایش

میز آرایش نیز تاثیر زیادی در تغییر دکوراسیون اتاق دارد؛ بنابراین اگر فضای اتاقتان کوچک است، توصیه می کنیم این میز را حذف و نهایتا از یک یا 2 شلف چوبی استفاده کنید. شما می توانید با چسباندن آینه به دیوارها نیز جذابیت محیط اتاق خوابتان را افزایش دهید.

گاهی لازم به حذف کردن میز آرایش نیست! شما می توانید این میز را رنگ آمیزی کنید و مطابق با دکوراسیون اتاق خواب جدیدتان تغییر دهید تا بیشتر به محیط جلوه کند.

وسایلی که روی میز آرایش قرار می دهد نیز در تغییر دکوراسیون تاثیرگذار هستند؛ با تغییر این وسایل امکان تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه نیز وجود دارد. کافیست لوازم آرایشی یا بسته بندی های زیبا را روی آن بگذارید یا از اشیا و دکوری های زیبا برای روی این میز استفاده کنید.

توجه به دکوری ها و اکسسوری های اتاق خواب

ایده های مختلفی برای استفاده از اکسسوری ها و دکوری های متنوع برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه وجود دارد. از آنجا که قیمت انواع این اکسسوری ها متنوع هستند، بنابراین دست بازی در انتخاب و خرید آنها خواهید داشت.

شما می توانید ریسه های رنگی را بخرید و با تزیین مناسب آنها در اتاق خوابتان شب ها جلوه ای خاص به محیط ببخشید؛ همچنین امکان استفاده از گل های مختلف در اطراف تخت خوابتان را نیز دارید. تابلوهای نقاشی و عکاسی ایده جذاب دیگری هستند که به محیط جان می بخشند! اگر از یک یا چند مجسمه هنری نیز استفاده کنید، قطعا محیط اطرافتان جذابتر و زیباتر از همیشه خواهد شد.

شما همچنین می‌توانید روی تخت خواب یک شال کوچک و زیبا پهن کنید یا با شمع آرایی کردن جلوه اتاق را تغییر دهید. همچنین استفاده از کوسن های رنگی، آباژورهای زیبا، آینه های دکوراتیو، کتاب خانه های کوچک و ... جزو المان های تزئینی بسیار جذاب دیگر برای این کار به شمار می آیند.

 

کلام آخر؛ تجربه خواب آرام در اتاق زیبا!

اتاق خواب یعنی محل آرامش؛ پس برای دیزاین آن وقت صرف کنید. تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه، شدنی و آسان است. شما می توانید با تغییر رنگ دیوارهای اتاق، انتخاب کفپوش مناسب، نصب شلف های چوبی و قرار دادن المان های دکوراتیو زیبا، نمای آن را زیر و رو کنید. توجه به وسایل ضروری و انتخاب هوشمندانه آن ها نیز برای ایجاد تنوع در دکور فضای داخلی آن بسیار موثر است، مثلا به جای بخاری معمولی از شومینه های دیواری برقی یا گازی استفاده کنید.ن