خرید سوله دست دوم باید مراقب چه چیزهایی باشم؟ - سازه برتر



خرید سوله دست دوم باید مراقب چه چیزهایی باشم؟

چکیده : نکاتی که در خرید سوله دست دوم باید مراقب آن باشیم. مزایا و معایب خرید این نوع سوله

در مورد خرید ماشین دست دوم مطالب زیادی وجود دارد. اول همه بررسی با قیمت مناسب برای ساخت، سال، مسافت پیموده شده و شرایط خاص. سپس از جنبه مکانیکی به چه چیزی توجه کنیم؟ ویژگی های خاص هر مارک و مدل. و البته مذاکره در مورد چگونگی ارزیابی فروشنده و چانه زنی برای بهترین معامله.

اما در مورد خرید سوله دست دوم مطالب زیادی نوشته نشده است.

خرید سوله کارکرده بسیار کمتر از خرید خودروی دست دوم است زیرا زمانی که سوله ساخته شد، معمولا تا پایان عمر در محل نصب باقی می مانند. همچنین سوله ها چرخ ندارند، بنابراین حمل و نقل آنها بسیار کمتر است.

علی رغم موارد فوق، سوله های دست دوم در بازار دست دوم موجود است و اگر دقت کنید می توانید کاملاً معامله خوبی داشته باشید.

در کشور های خارجی نیز سوله دست دوم خرید و فروش میشود. میتوانید نگاهی به سایت علی بابا بیندارید.

 

مزایای خرید سوله دست دوم چیست؟

بزرگترین مزیت خرید سوله کارکرده دست دوم قیمت است. از آنجا که بازار بسیار کوچک است و همچنین برچیدن و حمل یک سوله می تواند دردسرساز باشد، قیمتی که برای یک سوله «پیش از قبل دوست داشته شده» می پردازید بسیار کمتر از سوله سازی جدید خواهد بود.

همچنین خرید یک سوله فرصت خوبی است تا ببینید که یک سوله چگونه عمر کرده است و آیا به اندازه کافی قوی است که برای شما کار مفید انجام دهد. اغلب اگر یک سوله جدید را به صورت آنلاین خریداری کنید، ممکن است این فرصت را نداشته باشید که آن را بررسی کنید و قبل از خرید ببینید که چگونه ساخته شده است. اگر یک سوله دست دوم می‌خرید، همیشه توصیه می‌کنم که به دقت بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

تهیه سوله از شرکت سوله سازی مستلزم زمان است. یک جنبه عالی خرید سوله دست دوم این است که هیچ انتظاری وجود ندارد. اغلب هنگام خرید سوله یا از یک تامین کننده یا از طریق اینترنت، باید منتظر تحویل باشید. اگر یک سوله کارکرده بخرید، فروشنده اغلب بسیار خوشحال می شود که سوله را از آنجا ببرید و به محض اینکه بتوانید حمل و نقل را انجام دهید.

معایب خرید سوله دست دوم چیست؟

اولین قانون خرید سوله استوک مانند خرید ماشین دست دوم است، به عنوان خریدار مراقب باشید! فروشنده سوله دلیلی برای فروش سوله دارد و ممکن است دلیل پنهانی نیز وجود داشته باشد. باید دریابید که دلیل واقعی فروش سوله چیست. ممکن است آنها در حال تغییر شغل هستند و می خواهند زمین را تا حد امکان برای خریدار آینده بزرگ جلوه دهند. ممکن است فروشنده در حال بازسازی زمین خود باشد و یک سوله جدیدتر نصب کند. ممکن است سوله شروع به پوسیدگی و نشتی کرده باشد و تلاش برای فروش آن گزینه بهتری نسبت به پرداخت پول برای بردن آن باشد!

دومین مورد در لیست شما باید ارزیابی وضعیت سوله باشد. به سقف نگاه کنید، آیا نشتی و خرابی دارد؟ آیا روی سازه لکه وجود دارد؟ آیا داخل سوله احساس رطوبت می کنید؟ مکان دیگری که باید به دنبال تخریب سوله بود، در پایه است. اگر سوله فلزی است مراقب پوسیدگی چوب در اطراف پایه یا خوردگی فولاد باشید.

مراقب علائم نگهداری منظم (خوب) یا تعمیرات (احتمالاً نه چندان خوب) باشید. همچنین برای علائم آسیب به سوله مانند سقوط شاخه درخت یا ضربه احتمالی.

اگر دلیل فروش سوله را پیدا کردید و دیدید که وضعیت مناسبی برای اهداف شما دارد، باید نحوه انتقال آن را به محل جدید خود بیابید.

بزرگترین عاملی که ممکن است مجبور شوید با آن روبرو شوید حمل و نقل است

نحوه حمل و نقل سوله ممکن است سخت باشد. اگر فقط نیاز به جابجایی سوله در امتداد خیابان دارید، ممکن است امکان جابجایی آن به صورت یک ماشین وجود داشته باشد. سایر سوله ها را می توان به پانل ها و سوله های کیت فلزی را اغلب می توان به اجزای جداگانه تقسیم کرد.

اندازه پانل ها و اجزا تعیین می کند که آیا می توانید سوله جدا شده را در پشت وانت خود قرار دهید، آن را به سقف ببندید یا اینکه آیا به یک تریلر نیاز دارید.

هنگامی که به جدا کردن سوله نگاه می کنید، با مشکل خوردگی پیچ و مهره ها و اتصالات میخ شده مواجه خواهید شد. حل این مشکلات بدون آسیب رساندن به بدنه سوله بخشی از هزینه ای است که برای خرید دست دوم می پردازید. ممکن است معامله ای داشته باشید، اما تقریباً همیشه زمان بیشتری نسبت به سفارش یک سوله جدید از یک فروشنده را شامل می شود. با این حال برای بسیاری این بخشی از چالش است.

چالش خرید سوله انباری دست دوم را می توان به صورت زیر خلاصه کرد

مزایای خرید سوله دست دوم عبارتند از:

قیمت - شما بسیار کمتر از قیمت نو پرداخت خواهید کرد

شرایط - شما می‌توانید سوله را که می‌گیرید بررسی کنید و ببینید چقدر شرایط خوبی دارد.

تحویل - زمان انتظاری برای آمدن آن وجود نخواهد داشت.

با این حال، مثل همیشه، اینها با نکاتی که باید مراقب آنها باشید، متعادل می شوند، از جمله؛

ارزیابی خوبی از وضعیت سوله

کار کردن با قیمت مناسب (و نه پرداخت بیش از حد)

برچیدن و حمل سوله بدون آسیب رساندن به آن

تا جایی که من می دانم راهنمای قیمتی برای خرید سوله دست دوم وجود ندارد

عالی خواهد بود اگر بتوانید قیمت مدل، سال را جستجو کنید و کمی از نظر مسافت پیموده شده و وضعیت آن را تنظیم کنید. در مورد سوله ها اینطور نیست.

وقتی نوبت به خرید یک سوله انباری دست دوم می رسد، خودتان هستید. این هم یک چالش است و هم فرصت. ممکن است از نظر مالی سود زیادی به دست آورید، اما باید زمان و عملی بودن را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که برای شما خریدار خوب است.