7 اصل مهم در طراحی سردر ورودی ویلا و انواع آن - سازه برتر



7 اصل مهم در طراحی سردر ورودی ویلا و انواع آن

طراحی سردر ورودی ویلا، یکی از مراحل مهم در ساخت ویلا است، زیرا تاثیر زیادی روی خریداران و مهمانان خواهد گذاشت. سردر ورودی ویلا، همیشه نمایی کلی از نوع سبک ساختمان ویلایی را نشان می دهد. برای مثال یک ویلا که طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی آن به سبک کلاسیک است، لازم است که ورودی آن نیز کلاسیک باشد، همین طور ویلای مدرن باید با یک سردر ورودی به سبک مدرن به پیشواز میهمانان بیاید و نمی شود از ورودی سنتی یا چوبی در طراحی آن استفاده کرد.

در واقع با توجه به سبک‌ها و طراحی متفاوت آنها، فضایی که برای سردر ورودی ویلاها در نظر گرفته می شود دارای تنوع زیادی است.

در این مقاله از سازه برتر، ما اصول طراحی سردر ورودی ویلا و انواع مختلف آن را توضیح داده ایم، شما هم اگر به دنبال طراحی و ساخت یک سردر ورودی زیبا و شیک متناسب با سبک معماری ویلایتان هستید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 

اصول مهم طراحی سردر ورودی ویلا

اصول مهم طراحی سردر ورودی ویلا

در زمان طراحی سردر ورودی ویلا باید به نکات مهمی توجه کنیم، در حقیقت باید آگاهی داشته باشیم که ویلا در چه شهری و یا در چه منطقه ای است. زیرا بعضی از شهرها یا مناطق قوانین خاص خودشان را برای ساخت ویلا دارند و باید از این قوانین پیروی شود، به عنوان مثال در بعضی مناطق، طراحی ویلا باید از لحاظ شکل ظاهری و ساختاری، به ساختمان‌های ویلایی پیرامون آن شباهت داشته باشد.

هنگامی که از یک شکل بودن ویلا صحبت می کنیم، طراحی سردر ورودی ویلا نیز، جزو مهم همین یک شکل بودن به حساب می آید. بعضی از مناطق به صورت محلی و بومی هستند و افرادی هم که تصمیم دارند در آن منطقه ویلایی را بسازند، باید شیوه محلی بودن را به کار ببرند. برخی مناطق دیگر به سبک مدرن هستند و از فرم‌ها و سازه‌های خاصی استفاده می کنند. همین هم باعث می شود تا طراحی سردر ورودی ویلا در این مناطق نیز از این قاعده پیروی کند.

علاوه بر موردی که در بالا گفته شد، در طراحی سردر ورودی ویلا، اصول مهم زیر را نیز باید حتما رعایت کنیم:

 

1- مهمترین اصل امنیت

یکی از مهمترین اصولی که باید در زمان طراحی سردر ورودی ویلا به آن توجه کنیم، امنیت است. باید در ابتدا افرادی که می توانند از درب ورودی ویلا رفت و آمد کنند مشخص شوند. آیا ورودی برای رفت و آمد، مختص خود شماست و یا این که افراد غریبه هم در برخی مواقع می توانند از درب ورودی عبور کنند.

اگر ویلای شما دوربین مدار بسته و یا نگهبان شبانه روزی دارد، رعایت این اصل زیاد مهم نیست، اما برای ویلاهایی که پرت هستند، طراحی سردر ورودی اهمیت زیادی دارد. اگر درب، سردر و دیوار، به گونه ای طراحی شده باشند که افراد به راحتی بتوانند با بالا رفتن از آن وارد ساختمان ویلایی شوند، مهم ترین اصل طراحی یک سردر ورودی که همان امنیت است، زیر سوال می رود. به شما توصیه می کنیم در چنین مواردی یک سیستم امنیتی در بخش ورودی ویلا نصب کنید، تا بتوانید رفت و آمد افراد به داخل خانه ویلایی را تحت کنترل خود داشته باشید.

 

2- مجزا کردن سردر ورودی ویلا از قسمت‌های دیگر

یکی از با اهمیت ترین اصول معماری در طراحی هر ویلایی، این است که سردر ورودی ویلا، از قسمت‌های دیگر جدا باشد. طراحی سردر ورودی خانه ویلایی، باید آن قدر منحصر به فرد باشد که به آسانی و با یک نگاه قابل تشخیص باشد. اگر قصد دارید که ورودی ویلای خود را شاخص کنید، باید آن را به گونه ای طراحی کنید که با بخش‌ها و دیوارهای مجاور خود تفاوت داشته باشد. البته منظور این نیست که یک فرم کاملا غریبه و متضاد با کلیت نما و دیواره‌ها طراحی شود، بلکه طراحی فرمی مهم است که در عین هماهنگی کلی با بخش‌های دیگر، متفاوت و بولد باشد.

استفاده از یک بافت، متریال یا رنگ متفاوت، بیرون زدگی، تورفتگی، نورپردازی شاخص، اختلاف سطح، تغییر زاویه و تعریف فریم از نکات طراحی سردر ورودی ویلا می باشند.

 

3- توجه کردن به ظاهر نماهای ویلاهای اطراف

فضایی که ویلا شما در آن قرار دارد، بخشی است از یک مجموعه بزرگ تر به نام شهر، به همین دلیل شکل ظاهری ویلاهای شهری، در انتخاب ما برای نوع طراحی سردر ورودی ویلا تاثیر می گذارد. البته منظور این نیست که از سبک نمای ویلاهای دیگر پیروی کنیم، بلکه باید از طراحی استفاده کنیم که با ظاهر و بافت شهر بیگانه نباشد.

اگر این نکته را در طراحی‌ سردر ورودی ویلا رعایت نکنیم، در نهایت با شهرهایی رو به رو هستیم که هر جزء کوچک برای خود شکل متفاوتی دارد و ظاهر یکدست شهر از بین می رود. برای رعایت این اصل در طراحی سردر ورودی، کافی است کلیت طرح را مشابه ساختمان‌های ویلایی اطراف و ورودی آنها شکل داده و در جزئیات به سلیقه خود عمل کنیم.

 

طراحی سردر ورودی ویلا

4- توجه کردن به سازه و امکانات اجرایی

یکی از مشکلاتی که در پیاده کردن طرح‌ها و فرم‌های مختلف سردر ورودی ویلا، با آن مواجه می شویم، این است که امکان پیاده سازی و اجرای طرح وجود ندارد که معمولا به علت توجه نکردن مالک ویلا و معمار، به نحوه باز شدن و نوع سازه آن می باشد. اگر طراحی سردر ورودی بدون توجه به جزئیات انجام شود، ممکن است یک ورودی زیبا و متمایز به مرحله اجرا نرسد.

مهم نیست سردر ورودی ویلای شما چقدر طراحی زیبایی داشته باشد. تا زمانی که راهی برای اجرایی کردن وجود نداشته باشد و از بابت پیاده کردن ایده طراحی خود اطمینان کافی نداشته باشید، کارتان بی فایده خواهد بود. برای نمونه، اگر طرح‌های ساختار شکنانه و فرمال انتخاب می کنید، باید فکر بعدش را هم بکنید، در غیر این صورت در زمان اجرا دچار مشکل می شوید و یا مجبور می شوید که یک طرح دیگر انتخاب کنید.

 

5- توجه به مقیاس طرح در طراحی سردر ورودی ویلا

مقیاس طرح مورد نظر در معماری اهمیت زیادی دارد، اما توجهی که به آن می شود خیلی کم است. در واقع مقیاس تعیین می کند که یک طرح در واقعیت به چه شکلی است، شاید شما یک طراحی عالی با گرافیک قوی برای سردر ورودی ویلایتان داشته باشید، اما بعد از اجرا و پیاده سازی طرح، با این که طرحتان به دقیق ترین شکل ممکن اجرا شده است، اما چیزی که در ذهنتان تصور می کردید با چیزی که جلوی چشمتان است، تفاوت بسیاری دارد.

در واقع اندازه سردر ورودی ویلا، باید با اندازه نما و دیوار تناسب داشته باشد. برای مثال، در دیوارهایی با عرض 10 متر، نباید بیش تر از 4 متر آن را به تعریف ورودی اختصاص داد. ورودی و سردر نهایتا می توانند دو سوم سطح دیوار را به خود اختصاص دهند. برعکس آن نیز مشکل ایجاد می کند، مثلا اگر روی همان دیوار 10 متری یک سردر ورودی 1.5 متری را اجرا کنید، طرحتان در واقعیت زیاد جالب نخواهد شد.

خلاصه رعایت مقیاس استاندارد، به شما متذکر می شود که اندازه سردر ورودی ویلا، باید متناسب با اندازه دیواری باشد که قرار است روی آن به اجرا در بیاید.

 

6- طراحی سردر ورودی ویلا متناسب با سبک معماری ویلا

از نظر معماری، طراحی ویلایی زیباست که همه اجزایش با هم هماهنگ باشند و هارمونی داشته باشند. طراحی سردر ویلایی را نیز نباید بخشی جدا از ساختمان ویلایی دانست. این نکته بسیار مهم است که طراحی سردر ورودی، بر اساس سبک معماری ساختمان ویلایی صورت بگیرد. توجه داشته باشید که سردر، یک حجم یا صفحه الحاقی نیست، بلکه جزئی از ساختمان ویلایی است.

 

7- سایر جزئیات مهم و ضروری برای طراحی سردر ورودی ویلا

گاهی نیاز نیست تا سردر ورودی بخش متصل به سازه باشد و حتی در بعضی مواقع، تفکیک کردن سردر از سازه اصلی باعث ایجاد جلوه بیشتر به ساختمان ویلایی می شود.

بهره گیری از اشکالی مانند قوس و یا تعبیه ستون

استفاده از متریال مقاوم و با کیفیت در صنعت ساختمان برای اجرای سردر ورودی ویلا

طراحی و اجرای نورپردازی برای زیبایی بیشتر بخش ورودی ویلا

 

تبلیغ خدمات ساختمانی در سازه برتر

اگر ارائه کننده خدمات ساختمانی و فروشنده مصالح ساختمانی هستید، می توانید خدمات و محصولات خود را بطور کامل و بدون محدودیت در سایت سازه برتر تبلیغ کنید و کسب و کار خودتان را به مخاطبان این سایت معرفی کنید.

در این روش، یک صفحه کامل از سایت به تبلیغ شما اختصاص داده می شود و می توانید در آن توضیحات کاملی در خصوص خدمات خود ارائه کنید و تصاویر مربوطه و همچنین فیلم های تبلیغاتی مورد نظرتان را در این صفحه قرار دهید.

ضمنا تبلیغ شما برای همیشه (تا زمانی که سایت فعال است) در سایت سازه برتر نمایش داده می شود و بدین ترتیب در دراز مدت، میزان مشتریان شما نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد. برای کسب اطلاع از جزییات این روش و سفارش تبلیغ در سایت، روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

انوع سردر ورودی ویلا

انوع سردر ورودی ویلا

سردرهای ستون‌دار

ستون نماهای متصل به بدنه نما یا ستون‌های مستقل، اغلب به صورت متقارن در دو طرف ورودی اصلی قرار داده می شوند و به عنوان نگهدارنده تیر اصلی سردر عمل می کنند.

 

سردرهای برآمده از نما

این نوع سردر، به صورت اضافه شده به ساختار و سازه ویلا شکل می گیرد و برآمدگی آنها حالت پذیرش و دعوت کنندگی دارد.

 

سردرهای طاق و قوسی

قوس‌ها و طاق‌ها، سالیان طولانی است که برای سردرها و ورودی‌ها استفاده می شوند، این فرم‌ها برای نماهای کلاسیک بیشتر به کار می روند و اجرای آنها با متریال آجر حالت نوستالژیکی و سنتی را القا می کند.

 

سردرهای با احجام آبستره

به طور معمول احجامی انتزاعی با وجوه ناقص یا کامل، ورودی اصلی بنای ویلا را تعریف می کنند. این نوع سردرها برای طراحی ویلاهایی به سبک مدرن مناسب تر هستند و اجرای آنها بیشتر با بتن و قالب بندی‌های گوناگون انجام می شود.

 

سردرهای تو رفته در نمای ویلا

این نوع سردرها، به واسطه تورفتگی حجم درست می شوند و اغلب با کنده کاری‌ها و نقش برجسته‌هایی در وجوه داخلی زینت داده می شوند.

 

سردرهای صفحه ای

 این نوه سردرها با یک صفحه ترکیبی از چند صفحه و یا ساده، با حالت سایه انداز و کنسول شده اجرا می شوند، به طور معمول صفحات بتنی رایج ترین نوع آن هستند و زیر این صفحات فضای مناسبی برای جایگذاری امکانات نور پردازی وجود دارد.

 

نکات مهم طراحی سردر ورودی ویلا

مصالح مورد استفاده در طراحی سردر ویلایی

همانطور که گفته شد سردر ورودی، همراه با نمای ساختمان ویلایی طراحی و اجرا می شود و این باعث می شود که مصالحی که در اجرای نمای ویلا استفاده می شوند، برای سردر ویلایی نیز به کار روند. این سلیقه و خلاقیت طراح را می رساند که با استفاده از متریال موجود چه طرحی را برای سردر پیشنهاد دهد. طبیعتا استفاده از متریال مرغوب و با کیفیت، باعث می شود سردر ورودی ویلا، از کیفیت و طول عمر مفید و مقاومت بالایی برخوردار باشد.

در عین حال بهترین متریال‌ها آنهایی هستند که وزن سبک و استقامت بالاتری در برابر آسیب‌های محیطی داشته باشند.

 

 

طراحی سردر ورودی ویلا مدرن

اگر ویلای شما به سبک مدرن ساخته شده است، می توانید سردر ورودی ویلا را نیز متناسب با آن طراحی کنید و از عناصر طبیعی مانند گل‌های رونده و گل‌های کاغذی و ... در آن استفاده کنید، در واقع همان طور که طراحی تمام بخش‌های ویلا مدرن از مهمترین اصل آن که همان سادگی است پیروی می کند، طراحی سردر ورودی ویلا مدرن نیز از این اصل مستثنی نیست.

 

 

طراحی سردر ورودی ویلا کلاسیک

این نوع سردرها برای ویلاهای کلاسیک و اشرافی طراحی می شوند و دارای تندیس‌ها و مجسمه‌هایی هستند که به صورت نگهدارنده‌های تیرهای ورودی و حائل‌ها و یا ایجاد نقش برجسته‌هایی در بدنه دیوار کناری سردرها دیده می شوند.

 

مزایای سردر ورودی ویلا

مزایای سردر ورودی ویلا

اجرای سردر ورودی ویلا، می تواند از نفوذ بارندگی‌ها و اصابت عوامل خارجی با خود درب و ایجاد رنگ پریدگی و پوسیدگی در پیشگیری کند و باعث می شود درب طول عمر بالاتری داشته باشد. نصب سردرب علاوه بر محافظت از درب، ویلا را از نمای بسیار زیبا و لوکس بهره مند می کند و به ظاهر کلی ساختمان ویلایی جلوه بهتری می دهد.

 

 

جمع بندی

سردر ورودی ویلا، اولین چیزی است که در زمان بازدید از هر ویلایی متوجه آن می شوید و در واقع اولین برداشت را از خانه ویلایی ایجاد می کند و نشان دهنده شخصیت و سلیقه صاحبان ویلا است. طراحی یک سردر ورودی برای ویلا، با استفاده از تزیینات مجلل و رعایت اصول طراحی که دراین مطلب به آن اشاره کردیم، باعث می شود که نمای ویلای شما بسیار زیبا و چشم گیر به نظر بیاید.

با ثبت نظرات و پیشنهادات خود در خصوص این مقاله، در نوشتن مطالبی بهتر ما را راهنمایی کنید.

 

 

کلمات کلیدی:

اصول طراحی سردر ورودی, سردرب ویلایی مدرن, طراحی سردر ورودی حیاط, نمای ورودی ویلا, طراحی ورودی خانه ویلایی, سردر ویلایی مدرن, طراحی سردر ورودی ویلا, سر در ورودی ویلا, سردر ورودی ویلا, نمای سردر ورودی منزل, سردر ورودی, سر در ویلا مدرن, سردر خانه های جدید, سر در ورودی ویلا مدرن, سردر خانه ویلایی, سردر مدرن, سر در مدرن, سردر ورودی حیاط, سر در حیاط مدرن, سر در خانه ویلایی, عکس سردر خانه ویلایی, سردر ورودی خانه, نمونه سردر ورودی, سر در ویلا, ورودی ویلا مدرن, سردرب ویلایی, سردر ورودی ساختمان, طراحی سردر ورودی, طراحی سردر, طراحی سر در ورودی, طراحی ورودی ویلا, ورودی ویلا, طراحی سردر ورودی کلاسیک, سردر ورودی شهرک ویلایی, نمای سردر حیاط ویلایی, سر در ورودی خانه, سر درب مدرن, سردرب ورودی, مدل سر در حیاط, سردر ویلا, سر در ورودی ساختمان, مدل سر در خانه ویلایی, سردر سنگی ویلا, نمای سر در خانه, طراحی سردرب, سردر خانه, سردری مدرن, طراحی سر در ورودی ویلا, طراحی سر در, طرح سردر ورودی, طرح سردر ورودی ساختمان, طراحی سر درب ورودی, سردر حیاط مدرن, سر در ورودی, نمای ورودی ساختمان ویلایی