روش های نصب پارکت | تایل‌های پارکت با این روش‌ها چیده و نصب می‌شوند - سازه برتر



اجرای پارکت یعنی؛ زیرسازی، چیدمان و نصب

پارکت در دکوراسیون مدرن کاربرد فراوانی دارد. پارکت‌ها از جمله آیتم‌هایی هستند جلوه زیبایی به فضاهای داخلی می‌بخشند. اما دلیل این زیبایی، فقط رنگ و جنس پارکت نیست. روش‌های چیدمان و نصب این متریال نیز در زیبایی آن تاثیر زیادی دارند. برای مثال روش خط مستقیم در چیدمان پارکت تنها روش موجود نیست و از روش‌های دیگری نیز می‌توان استفاده کرد. روش های نصب پارکت از تنوع بالایی برخوردار هستند که در این مطلب با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

اجرای پارکت

نکاتی که باید قبل از نصب پارکت رعایت کنیم

قبل از نصب پارکت باید به یکسری از نکات مهم توجه کرد که تاثیر بسیاری در نصب حرفه‌ای و افزایش زیبایی پارکت‌ها دارند. بدون شک مهم‌ترین مرحله قبل از نصب پارکت، زیرسازی آن است. زیرسازی به این صورت است که سطحی که قرار است پارکت بر روی آن قرار گیرد باید بدون هرگونه فرورفتگی و برآمدگی باشد. برای این کار باید از بتونه‌های مخصوص و سمباده استفاده کرد تا بتوان سطحی صاف و مناسب برای نصب پارکت را فراهم کرد. همچنین دمای تایل‌های پارکت باید با محیط یکسان باشد. می‌توان پارکت‌ها را حداقل از دو روز قبل از نصب در محیط قرار داد تا دمای پارکت با محیط یکسان شود. طول و عرض محیط را نیز باید قبل از خریداری پارکت محاسبه کنید.

در برخی موارد پارکت‌ها روی سطح سرامیک قرار می‌گیرند. برای این کار حتما از لق نبودن سرامیک زیر پارکت مطمئن شوید. در آخر باید میزان رطوبت محیطی که قرار است پارکت در آن‌جا نصب شود را بسنجید تا به مرور زمان، پارکت دچار پوسیدگی نشود.

 

انواع روش های نصب پارکت

زمانی‌که مصرف کنندگان، پارکت چوبی را خریداری می‌کنند و تصمیم به نصب آن می‌گیرند، بهتر است با روش‌های نصب پارکت آشنایی داشته باشند. روش‌های بسیاری برای نصب پارکت وجود دارند که با توجه به مدل آن و سلایق خریدار متفاوت است. این روش‌ها عبارتند از: چسباندن پارکت، میخ‌کاری پارکت و پیچ‌کردن پارکت. در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شویم.

چسباندن پارکت چگونه انجام می‌شود؟

چسباندن پارکت چگونه انجام می‌شود؟

برای چسباندن پارکت‌ها به‌خصوص پارکت چوبی باید از چسب مخصوص کف‌پوش با قابلیت انعطاف‌پذیری استفاده کنید. این چسب مخصوص باعث ایجاد یک پیوند کامل بین تمامی سطوح می‌شود. با استفاده از ماله چسب را به زیر هر کف‌پوش در تمامی ابعاد آن اضافه کنید. سپس تخته‌های کف‌پوش را درکنار هم قرار دهید و محکم به سطح مورد نظر بچسبانید.

برای محکم چسباندن پارکت به سطح مورد نظر می‌توان از بندهای کف‌پوش استفاده کرد. بندها کمک خواهند کرد که پارکت‌ها به خوبی و منظم در کنار هم قرار بگیرند. زمانی‌که چسب‌ها خشک شوند، پارکت‌ها کاملا انعطاف‌پذیر می‌شوند. چسب مخصوص با انعطاف‌پذیری خود این اجازه را به کف‌پوش می‌دهد تا بدون توجه به تغییر دما و رطوبت و بدون ترک‌خوردگی به‌طور طبیعی حرکت کنند.

 

میخ‌کاری پارکت

یکی از روش های نصب پارکت میخ‌کاری است. برای میخ‌کاری پارکت‌ها نیاز به یک ابزار خاص به نام Portanailer دارید. این ابزار به شکل چنگک‌هایی مسطح است که دارای دندانه‌هایی در هر دو قسمت خود می‌باشد. خاصیت این دندانه‌ها نگهداری و چسباندن محکم کف‌پوش به سطح زمین است. از ابزارهایی مانند Paslode  یا Bradnailer استفاده نکنید؛ زیرا دندانه‌های سطحی ندارند و نمی‌توانند کف‌پوش را به خوبی نگه دارند که باعث ایجاد حباب یا کج شدن کف‌پوش می‌شوند.

 

پیچ‌کردن پارکت؛ یکی از روش های رایج نصب پارکت

پیچ‌کردن پارکت روش شبیه به میخ‌کاری است. برای پیچ‌کردن، کف‌پوش باید دارای تخته کف یا تخته سه‌لایه از جنس چوب باشد تا بتواند پیچ را نگه داشته و محکم به زمین بچسبد. در این روش از پیچ‌های مخصوصی مانند Tongue-Tite استفاده می‌شود که با زاویه 45 درجه به قسمت زبانه‌دار پارکت چوبی پیچ می‌شوند. این زاویه به این دلیل است که پس از نصب پارکت، پیچ‌ها مشخص نباشند.

روش های چیدمان برای نصب پارکت

روش های چیدمان برای نصب پارکت

وقتی از طرح پارکت صحبت می‌کنیم، عموما به یاد طرح‌های روی تایل‌های پارکت می‌افتیم. این درحالی است که نوع چیدمان پارکت در زمان نصب نیز باعث ایجاد یک طرح کلی می‌شود. به‌همین دلیل، نصابان برای ایجاد طرح‌های مختلف، از روش‌های مختلفی برای چیدمان و نصب استفاده می‌کند.

برخی از روش‌های چیدمان پارکت را با هم مرور می‌کنیم:

  • طرح خطی یا مستقیم: یکی از طرح‌هایی که بسیار از آن استفاده می‌شود، طرح خطی و مستقیم است. این طرح بسیار رایج و آسان است و تقریبا تمام مصرف کنندگان پارکت با آن آشنا هستند. در روش خطی پارکت‌ها موازی درب ورودی فضا یا عمود بر درب ورودی قرار می‌گیرند
  • طرح طول و عرض متفاوت: یکی از روش های نصب پارکت چیدمان آن‌ها با عرض و طول متفاوت است. استفاده از این روش علاوه‌بر زیبایی منحصر به فرد، فضایی پرتحرک و متفاوت را ایجاد می‌کند. همچنین در این روش می‌توانید تم‌ها طرح‌های مختلفی ایجاد کنید
  • طرح خط مورب: این نوع طرح مانند همان طرح خطی یا مستقیم است با این تفاوت که در زمان نصب پارکت در این طرح، پارکت‌ها با زاویه 45 درجه نسبت به دیوارها در کنار هم قرار می‌گیرند. با توجه سلایق افراد این زاویه می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد
  • طرح چیدمان جناغی: این طرح برای استفاده در فضای سنتی کاربرد بیشتری دارد. طرح جناغی همان زیگزاگ است. به‌طوری‌که پارکت‌ها به‌صورت راسته و عمود بر یکدیگر قرار می‌گیرند
  • چیدمان به شکل هفت و هشت: طرح هفت و هشتی از طرح‌های سنتی در دکوراسیون داخلی است. این طرح در ظاهر شباهت زیادی به روش جناغی دارد با این تفاوت که پارکت‌ها بر هم عمود نیستند
  • چیدمان لوکس و اختصاصی: ایده‌های خلاقانه و طرح‌های خاص و متفاوت در این روش چیدمان، فضای لوکس و زیبایی را ایجاد می‌کنند. برای اجرای این طرح می‌توان از الگوهای متفاوت استفاده کرد و البته به تجربه بالایی نیاز دارد

نصب حرفه‌ای پارکت

نصب حرفه‌ای پارکت با روش های گوناگون به کمک پارس آرای کوهستان

پارکت‌‍‌ها از جمله زیباترین و بهترین گزینه‌های کفپوش هستند که فضایی متفاوت، جذاب و لوکس را ایجاد می‌کنند. با این حال خرید پارکت، تنها یک مرحله از کار است و مرحله مهم دیگری نیز وجود دارد که همان نصب و اجرای پارکت است. فروشگاه پارس آرای کوهستان یکی از برترین مراکز عرضه محصولات چوبی و ترموود از جمله انواع پارکت است. ما همچنین علاوه‌بر عرضه این محصولات، خدمات نصب حرفه‌ای پارکت را متناسب با سلیقه شما در طرح‌های جدید ارائه می‌دهیم.

 

برچسب ها : پارکت,پارکت چوبی,اجرای پارکت