بازاریابی شبکه های اجتماعی در صنعت ساختمان - سازه برتر



آنچه در این مقاله می خوانید: (برای مشاهده توضیحات هر کدام، روی عنوان مورد نظر کلیک کنید.)

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای شرکت های ساختمانی

در عصر حاظر با ظهور شبکه های اجتماعی و استقبال مخاطبان از این رسانه ها مواجه هستیم و طبیعتا نحوه استفاده ما از این رسانه ها، با نحوه استفاده افراد عادی تفاوت های زیادی دارد. در حقیقت مدیران شرکت های ساختمانی و معماری از این رسانه ها برای تقویت فرایند بازاریابی شرکت ساختمانی خود سود خواهند برد، در حالی که افراد عادی از این رسانه ها برای سرگرمی و گذراندن اوقات خود استفاده می کنند. در این مقاله از سایت سازه برتر در خصوص بازاریابی شبکه های اجتماعی در صنعت ساختمان و بصورت ویژه برای شرکت های ساختمانی و معماری، توضیحات جامع و ارزشمندی را ارائه کرده ایم که می تواند نقشه راه مدیران برای استفاده بهینه از این رسانه ها باشد.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی در صنعت ساختمان

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM چیست؟

Social Media Marketing که بصورت مخفف با نام SMM نیز شناخته می شود، به معنای بازاریابی رسانه های اجتماعی است که یکی از روش های بازاریابی اینترنتی محسوب می شود و با توجه به اینکه مخاطبان زیادی از این رسانه ها استفاده می کنند، فرصت بسیار خوبی را برای برندسازی، بازاریابی و جذب مشتری فراهم کرده اند که شرکت های ساختمانی و معماری هم باید از این فرصت برای افزایش درآمد خود استفاده کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی در واقع استفاده از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبین و بازاریابی محصولات و خدمات است. افزایش بازدید سایت شرکت، برندسازی و افزایش درآمد سه هدف مهم شرکت های ساختمانی در بازاریابی رسانه های اجتماعی به شمار می رود.

 

 

مزایای مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی برای شرکت های ساختمانی

بازاریابی شبکه های اجتماعی، مزایای خاص خود را دارد و همین مزایا باعث شده مدیران شرکت هایی که به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند، وارد این حوزه شوند. 6 مورد از مهمترین مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی را در ادامه ذکر کرده ایم.

 

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

1- تقویت برندینگ شرکت ساختمانی

اگر بطور منظم با مخاطبان و مشتریان شرکتتان در ارتباط باشید، حسن نیت خود را به آنها نشان خواهید داد. افراد برای تعریف یا شکایت از محصول یا خدماتی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و در صورتی که بتوانید ارتباط نزدیکی با مخاطبان خود داشته باشید، آنها نیز در مورد برند شرکت شما با دیگران صحبت خواهند کرد و هر بار که نام برند شرکت شما را برای دوستانشان ارسال کنند، مخاطبان جدیدی با شما آشنا خواهند شد.

هرچقدر افراد بیشتری در شبکه های اجتماعی در مورد شما صحبت کنند، برند شما برای مخاطبان جدید، معتبرتر و بانفوذتر خواهد شد. اگر با چهره های مشهور در شبکه های اجتماعی تعامل داشته باشید، مشاهده خواهید کرد که شهرت و نفوذتان با سرعتی نجومی افزایش می یابد. و تمام این موارد به تقویت برند سازی شرکت ساختمانی شما کمک خواهد کرد.

 

2- امکان جذب مشتری بیشتر

هر مطلبی که در یک شبکه اجتماعی ارسال می کنید، موقعیتی برای جذب مشتری جدید است. با جذب دنبال کننده های جدید، در واقع به مشتریان جدید دسترسی خواهید داشت و می توانید با آنها تعامل داشته باشید. هر کدام از دنبال کننده های شما ممکن است به پیام، عکس، ویدیو یا نظری که به اشتراک می‌گذارید واکنش نشان بدهند و این فرصتی برای ایجاد ارتباط بیشتر و در نهایت فروش خواهد بود.

البته طبیعی است که همه این ارتباطات منجر به جذب مشتری نخواهند شد، اما هر واکنش مثبتی احتمال جذب مشتری را افزایش می‌دهد. به یاد داشته باشید که هر واکنشی به محتوای شما می تواند به عنوان یک سرنخ برای ارتباط بیشتر و ارائه محصولات و خدمات به مخاطبان خواهد بود.

 

3- افزایش بازدید سایت ساختمانی

در بسیاری از مواقع می توانید محتوایی که در سایت ساختمانی خود منتشر کرده اید را با کمی ویرایش در شبکه های اجتماعی خودتان نیز منتشر کنید. یا می توانید در خصوص محصولات و خدمات شرکتتان محتوا تبلیغاتی یا آموزشی آماده کنید و در رسانه های اجتماعی منتشر کنید و در این محتوا، مخاطبان را به سایت خود هدایت کنید. همچنین می توانید طرح های ویژه ای در سایت ایجاد کنید و به مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی، اطلاع رسانی کنید تا از این فرصت و طرح ویژه استفاده کنند.

همانطور که ملاحضه می کنید، روش های مختلفی برای هدایت مخاطبان شبکه های اجتماعی به سایت وجود دارد و می توانید با روش های مختلف بازدید سایت شرکت خود را افزایش دهید و به این ترتیب می توانید اهداف دیگری از بازاریابی شرکت را اجرایی کنید. به عنوان مثال می توانید با ارائه مشاوره رایگان در سایت، لیستی از اطلاعات تماس مخاطبان علاقمند را جمع آوری کنید و در مراحل بعدی، محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنید.

 

4- بهبود سئو سایت ساختمانی

در بخش قبل درباره نحوه افزایش بازدید سایت با استفاده از رسانه های اجتماعی، توضیحاتی را ارائه کردیم که همین افزایش بازدید سایت، می تواند منجر به بهبود سئو سایت شرکت شما شود.

علاوه بر این، حتی اگر هیچ بازدیدی از این طریق برای سایت شما ایجاد نشود، باز هم به دلیل وجود لینک های سایت شما در رسانه های مختلف، سایت شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب خواهد کرد. در واقع هر کدام از این لینک ها، یک امتیاز برای سایت شما محسوب می شوند و افزایش این امتیازات، موجب می شود که گوگل برای سایت شما ارزش بیشتری قائل شده و آنرا در نتایج جستجو، بالاتر از سایر رقبا نمایش دهد.

همچنین این امکان وجود دارد که مخاطبان شما، اسم برند یا خدمات و محصولات شرکت شما را در گوگل جستجو کنند و بطور مستقیم وارد سایت شما شوند. که این موضوع نیز در بهبود سئو سایت شما تاثیر قابل توجهی دارد.

 

5- تعامل بیشتر با مخاطبان و مشتریان

هدف شبکه های اجتماعی، ایجاد ارتباطات بیشتر و سریعتر است. هرچقدر ارتباطات میان یک شرکت ساختمانی با دنبال کنندگانش نزدیکتر و صمیمی‌تر باشد، میزان تعامل مخاطبان با این شرکت نیز بیشتر خواهد شد.

این اتفاق، یک فرصت ویژه را برای شرکت های ساختمانی بوجود می آورد و بدین ترتیب می توانید نیازهای مخاطبان خود را شناسایی کنید و همچنین از نظرات مشتریانتان را در مورد محصولات و خدمات شرکتتان مطلع شوید.

همین اطلاعات به شما کمک می کند که محصولات و خدمات خودتان را مطابق با نیازها و خواسته های مخاطبان و مشتریان طراحی کنید و بدین ترتیب می توانید میزان فروش محصولات ساختمانی خود را افزایش دهید و علاوه بر آن، میزان رضایت مشتریان شما نیز بیشتر خواهد شد، چون محصولات شرکت شما دقیقا همان چیزی است که مشتریان به دنبال آن هستند.

 

6- افزایش وفاداری مشتریان

یکی از بزرگترین اهداف بازاریابی در صنعت ساختمان، ایجاد گروهی از مشتریان وفادار است زیرا مشتریان وفادارتان هم برای خریدهای بعدیِ خودشان به سراغ شما می آیند و هم شرکت شما را به دوستان و همکاران پیشنهاد می کنند.

طبق گزارشی از دانشگاه فناوری تگزاس، برندهای فعال در شبکه های اجتماعی مشتریان وفادار بیشتری دارند. گزارش فوق به این نتیجه رسید که "شرکت ها باید از ابزارهای ارائه شده توسط شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنند. ترویج یک برنامه باز و استراتژیک در شبکه های اجتماعی به طور موثر وفاداری مشتریان برند شما را تثبیت می کند."

مطالعات مشاوران وب سایت Convince & Convert نیز نشان می دهد که 53 درصد از آمریکایی هایی که برند مورد علاقه خود را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند، بیشتر به آن برند وفادار هستند.

 

 

معایب بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی در کنار مزایای زیادش، معایبی را نیز به همراه دارد و ما باید یکسری حقایق تلخ در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی را با شما در میان بگذاریم. در سال های اخیر با گسترش کسب و کارهای اینترنتی، فضای بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز به شدت رقابتی شده و با تبلیغات گوناگونی پر شده است که باعث شده راه های ورود و رشد بسیار سخت تر از قبل شود.

 

نیاز به صرف وقت و تلاش زیاد

برخلاف سایت شرکت ساختمانی که سیستم سازی در آن به راحتی انجام می شود و بسیاری از کارها بصورت اتوماتیک انجام می شود، در شبکه های اجتماعی به فعالیت دائم نیروی انسانی نیاز است.

ضمنا با توجه به اینکه برای کسب نتایج بهتر در بازاریابی رسانه های اجتماعی، لازم است که محتوای ویدیویی تولید کنید و آن را بصورت حرفه ای ویرایش کنید؛ این فعالیت ها زمان زیادی را از شما خواهد گرفت.

 

کم توجهی مخاطبان

با توجه به اینکه مخاطبان در شبکه های اجتماعی در معرض انواع محتوا از شرکت های مختلف هستند، تمرکز کمتری به محتواهای این رسانه ها دارند و مانند سایت شرکت ساختمانی نیست که تمام محتوای آن مربوط به خود شما باشد و بتوانید توجه مخاطب را بطور کامل جذب کنید.

 

نرخ پایین بازگشت سرمایه

اگرچه تقریباً 77٪ از بازاریابان رسانه های اجتماعی حداقل از یک پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده می کنند اما تنها 48 درصد از کسب و کارها با فعالیت در شبکه های مجازی توانسته اند شاخص بازگشت سرمایه خود را بهبود بخشند. این تفاوت با توجه به رشد و حجم این مشاغل بسیار قابل توجه است.

 

 

پیش نیازهای سوشال مارکتینگ در صنعت ساختمان

پیش نیازهای اجرای سوشال مدیا مارکتینگ در صنعت ساختمان

مانند هر کار دیگری، برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی هم باید پیش نیازهایی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین بازدهی را کسب کنید.

با آماده کردن و پیاده سازی این پیش نیازها، عملا معایب بازاریابی رسانه های اجتماعی را حذف خواهید کرد و می توانید به اهداف بازاریابی خود برسید.

 

آماده سازی سایت شرکت ساختمانی و معماری

با راه اندازی و طراحی سایت ساختمانی می توانید یک پایگاه قدرتمند برای اجرای کمپین های تبلیغات اینترنتی خود داشته باشید و از این سایت برای افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری استفاده کنید.

همانطور که گفته شد، یکی از معایب بزرگ بازاریابی در شبکه های اجتماعی این است که مخاطبان این رسانه ها، به محتوای شما توجه کافی ندارند و همین موضوع سبب کاهش نرخ تبدیل و کاهش نرخ بازگشت سرمایه می شود. اما در صورتی که از سایت استفاده کنید و مخاطبان خود را از شبکه های اجتماعی به سایتتان هدایت کنید، آنگاه می توانید تمام توجه آنها را به مطالب و محتوای خودتان جلب کنید و محصول مورد نظر خودتان را بطور کامل به آنها معرفی کنید و در نهایت با افزایش فروش خدمات و محصولات ساختمانی خود، علاوه بر بازگشت سرمایه، درآمد خوبی هم کسب کنید.

 

تعیین میزان بودجه مورد نیاز

برای اینکه بتوانید با دید روشنتری به جستجوی صفحات تبلیغاتی بپردازید، لازم است که بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنید. با این کار می توانید صفحاتی را پیدا کنید که تعرفه تبلیغاتی آنها با میزان بودجه شما متناسب است و پس از آن فقط باید همین صفحات را بررسی کنید و بهترین ها را برای اجرای تبلیغات خود انتخاب کنید.

 

تدوین استراتژی بازاریابی

مشخص کردن هدف و نحوه رسیدن به آن، به راحتی میزان موفقیت شما را در هر کدام از انواع تبلیغات ساختمانی، چند برابر می کند.

با تدوین یک استراتژی بازاریابی عالی، می توانید صفحات تبلیغاتی هدف، مخاطبان هدف، محتوای تبلیغاتی و سایر جزییات دقیق مربوط به تبلیغات صنعت ساختمان در شبکه های اجتماعی را مشخص کنید و با کمترین خطا به اهداف خود برسید.

 

 

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی برای شرکت های ساختمانی

بازاریابی شبکه های اجتماعی انواع مختلفی دارد. ولی به طور کلی این فرایند در چهار بخش اصلی زیر قرار می گیرد:

1- شبکه سازی اجتماعی (فیسبوک و لینکدین)

2- میکروبلاگینگ (توییتر و تامبلر)

3- به اشتراک گذاری تصویر (اینستاگرام، پینترست)

4- به اشتراک گذاری ویدیو (یوتیوب، آپارات، اینستاگرام، فیسبوک لایو)

 

 

تکنیک های سوشال مدیا مارکتینگ

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی برای شرکت های ساختمانی

برای اینکه بخواهید در برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت خود موفق عمل کنید، تکنیک ها و ترفندهای زیادی وجود دارد. در ادامه به معرفی مهمترین نکاتی اشاره می کنیم که بواسطه تجربیات افراد مختلف کسب شده اند:

1- تدوین استراتژی حضور و محتوا

2- استفاده از داستان سرایی و ابزارهای مناسب

3- پرداخت هزینه‌های لازم برای بازاریابی و تبلیغات

4- درنظر گرفتن محتوای ویدیویی به عنوان بخشی از استراتژی محتوایی

5- رعایت موارد اصولی و بنیادی

6- استفاده از تبلیغات هدفمند

7- معرفی خودتان به عنوان منبع معتبر و موثق محتوا

8- استمرار در تولید و انتشار محتوا به ویژه محتوای ویدیویی

9- تمرکز ویژه روی برقراری ارتباط با فالوئرها

10- پوشش اخبار حوزه کاری

11- تبدیل مشتریان به سفیران برند

12- به‌کارگیری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

13- خطاب قرار دادن کاربران با اسم

14- برقراری تعامل دوسویه

15- شناخت دقیق مخاطبان هدف

16- همکاری با تیم فروش برای درک بهتر مسیر سفر مشتری

17- اجتماعی بودن

18- نمایش جنبه‌های جذاب کسب و کار

19- بیان موفقیت‌ها و شکست‌ها

20- پرسیدن سوال از دنبال کننده ها

21- لحن و سبک سفارشی

22- خلق شخصیت برای برند

23- همکاری با اینفلوئنسرها

24- استفاده از آمار، ارقام و اینفوگرافی

25- برگزاری مسابقات و برنامه‌های چالشی

 

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی در صنعت ساختمان

مراحل تدوین استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی و اجرای آن

همانطور که گفته شد، داشتن یک راهنما و استراتژی لازمه موفقیت در فرایند بازاریابی اینترنتی صنعت ساختمان است. به همین منظور در ادامه یک راهنمای 9 مرحله ای برای طراحی استراتژی بازاریابی و نحوه اجرای آن را برای شما قرار داده ایم.

 

1- تعیین هدف بازاریابی

بدون داشتن هدف، نمی توان مسیر درستی را مشخص کرد. البته یک هدف باید ویژگی هایی را داشته باشد تا بتواند موثر واقع شود. یک هدف بازاریابی خوب، واضح و شفاف است و آمار و ارقام در آن بصورت دقیق مشخص شده اند. همچنین زمان دستیابی به هدف نیز باید دقیق و مشخص باشد و هدفی که ندانیم یک ماه دیگر به آن می رسیم یا یک سال دیگر، فقط یک توهم یا یک رویا خواهد بود.

 

2- تعیین مخاطب هدف

با توجه به محصول یا خدمتی که قصد دارید برای آن تبلیغات کنید، باید مخاطبان علاقمند و افرادی که به آن محصول نیاز دارند را بصورت شفاف مشخص کنید تا بتوانید نوع محتوای تبلیغاتی خود را به بهترین شکل طراحی و تولید کنید و همچنین رسانه ها و صفحاتی که این مخاطبان در آنجا حضور دارند را شناسایی کنید.

 

3- شناسایی رقبا

یکی از مواردی که به موفقیت بیشتر تبلیغات ساختمانی شما کمک می کند، شناسایی رقبا و نحوه فعالیت آنهاست که از این طریق می توانید اطلاعات ارزشمندی را در خصوص نحوه برخورد با مخاطبان و جذب آنها کسب کنید. همچنین می توانید نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کنید و علاوه بر اینکه نقاط قوت آنها را در تبلیغاتتان لحاظ می کنید، نقاط ضعف موجود را پوشش داده و تبلیغات بهینه‌تر و اثرگذارتری طراحی و تولید کنید.

 

4- بودجه بندی

با توجه به هدفی که از بازاریابی در رسانه های اجتماعی دارید، باید بودجه متناسبی را برای تبلیغات در نظر بگیرید. درست است که هرچقدر بودجه بیشتری داشته باشید، کار ساده‌تری خواهید داشت و می توانید به اهداف بزرگتر هم برسید؛ اما باید در نظر داشته باشید که این مبلغ را بصورت اصولی برای تبلیغات هزینه کنید و نباید آن را هدر بدهید.

اگر بودجه زیادی دارید و هزینه های تبلیغاتی برای شما اهمیتی ندارد و دست یافتن به اهداف تبلیغاتی هم برای شما مهم نیست، می توانید بدون حساب و کتاب برای تبلیغات هزینه کنید؛ اما در صورتی که بودجه شما سقف مشخصی دارد، و می خواهید به اهداف تعیین شده برسید، باید باید متناسب با اهداف بازاریابی شرکت خود، بودجه تبلیغاتی مشخص کنید.

 

5- انتخاب رسانه مناسب

پس از تعیین هدف بازاریابی شبکه های اجتماعی و تعیین مخاطبین هدف و بودجه بندی، زمان انتخاب رسانه های مناسب برای اجرای تبلیغات فرا می رسد. نکته مهم اینجاست که باید رسانه هایی را برای تبلیغاتتان انتخاب کنید که بیشترین مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند و بیشترین تعامل را با آن رسانه ها دارند. و هر چقدر ارتباط بین مخاطبان با آن رسانه بیشتر و صمیمی‌تر باشد، قطعا نتیجه بهتری از تبلیغات کسب خواهید کرد.

 

6- تعیین چگونگی برقراری ارتباط با مخاطبین

در این مرحله، با توجه به رسانه هایی که برای اجرای تبلیغات انتخاب می کنید، باید نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان آن رسانه ها را نیز مشخص کنید. کاری که باید انجام دهید این است که محتوایی که آن رسانه منتشر می کند را بررسی کنید و ببینید که مخاطبان با کدامیک از مطالب آن، تعامل بیشتری داشته اند. و شما هم باید محتوا شبیه به همان مطالب را آماده کنید و باید با همان لحن با مخاطبان آن رسانه ارتباط داشته باشید تا بازدهی بیشتری را از تبلیغات خود کسب کنید.

 

7- تدوین استراتژی تولید محتوا

در بخش قبل اشاره ای به این موضوع داشتیم که باید لحن محتوا هر کدام از رسانه هایی که برای تبلیغات انتخاب کرده اید را بررسی کنید و پربازدیدترین و محبوبترین محتوای آنها را نیز بررسی کنید.

سپس با اطلاعاتی که به دست می آورید، می توانید یک استراتژی جذاب و متناسب برای تبلیغات خود طراحی کنید و باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شروع تبلیغ شما باید به اندازه کافی جذاب باشد تا مخاطبان را به مشاهده ادامه آن تشویق کند و بتوانید توجه مخاطبان را بطور کامل به تبلیغ خود جذب کنید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

 

8- تولید محتوا

در هنگام تولید محتوا باید تمام جزییات را در نظر بگیرید و باید با بالاترین کیفیت ممکن محتوای تبلیغاتی خود را تولید کنید. کیفیت تصویر، اجرای سناریو، افکت ها و جلوه های ویژه و تمام قسمت های محتوا باید به بهترین شکل ممکن طراحی و اجرا شوند و محتوای ویدیویی شما باید بصورت حرفه ای تدوین شده باشد تا بیشترین اثرگذاری را روی مخاطبان داشته باشد.

 

9- انتشار محتوا

زمان انتشار محتوا تبلیغاتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. لازم است زمان اوج بازدید هر رسانه را مشخص کرده باشید و از آنها بخواهید که در همان ساعت، محتوای تبلیغاتی شما را منتشر کنند. ضمنا برای تعیین زمان اوج بازدید هر کدام از صفحات، می توانید از مدیران همان صفحات کمک بگیرید.

زمانی که محتوای تبلیغاتی شما در صفحات و رسانه های مختلف منتشر می شود، باید فعالیت بیشتری داشته باشید و برای پاسخگویی به مخاطبان جدید آمادگی کامل داشته باشید. قطعا بهترین زمان پاسخگویی و پشتیبانی از مخاطبان جدید، در همان دقایق ابتدایی است که با شما آشنا شده اند و به دنبال اطلاعات بیشتری در خصوص خدمات و محصولات شما هستند. هر چقدر این زمان طولانی‌تر شود، نرخ تبدیل شما به شدت کاهش خواهد داشت و حتی ممکن است با وجود اضافه شدن مخاطبان زیاد برای شما، میزان فروش شما بسیار کم شده و سود زیادی را از دست بدهید.

 

 

بهترین شبکه های اجتماعی برای شرکت های ساختمانی

شرکت های ساختمانی از کدام شبکه های اجتماعی استفاده کنند؟

مهمترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی شرکت های ساختمانی

شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند که می توان از آنها برای اجرای عملیات بازاریابی و برندسازی استفاده کرد، اما با توجه به فعالیت در هر کدام نیازمند صرف زمان و تولید محتوای اختصاصی است و با در نظر گرفتن میزان بازدهی هر کدام، بهتر است که تمرکز خود را بر روی شبکه هایی قرار دهید که می تواند بازدهی مناسبی برای شما داشته باشد.

 

اینستاگرام

قرار دادن تصاویر و ویدیوهای جذاب از معرفی محصولات و خدمات شما در اینستاگرام، می تواند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد تجارت الکترونیک داشته باشد. این موضوع اینستاگرام را که عمدتاً بر روی محتوای بصری متمرکز است، به بستری مهم و کلیدی برای معرفی بیشتر و بهتر کسب و کارهای اینترنتی تبدیل می کند. به خصوص که چند ده میلیون ایرانی در این شبکه اجتماعی حضور دارند.

در مقاله بازاریابی ویدویی صنعت ساختمان، نکات مهمی در خصوص نحوه تولید ویدیوهای تبلیغاتی را بیان کرده ایم که رعایت این نکات در محتوای ویدیویی شما در اینستاگرام، اثر مثبت قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

 

لینکدین

لینکدین به عنوان یک شبکه رسمی برای کسب و کارها، بیشترین استفاده را در بین افراد متخصص در زمینه های مختلف کاری و بخصوص در بین فعالان صنعت ساختمان دارد و امکان ایجاد ارتباط شرکت های مرتبط را فراهم می کند. بسیاری از مدیران کسب و کارهای مختلف فعال در لینکدین با انتشار مطالب مرتبط با دانش و تجربه کاری خود و همچنین مطالب مرتبط با مسائل فرهنگی سعی در تبلیغ شرکت خود به صورت غیر مستقیم دارند.

 

فیسبوک

فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است و کاربران آن هر روز محتوای متفاوتی را مشاهده می کنند که توسط کسب و کارهای فعال در اینترنت منتشر می شود. با انتشار منظم محتوای حاوی اطلاعات حوزه کاری، اخبار شرکت و تبلیغ محصولات و خدماتتان در این رسانه، امکان افزایش فروش و وفاداری مخاطبان به برند شرکت ساختمانی شما بیشتر خواهد بود. اگرچه در ایران به دلیل فیلتر شدن این پلتفرم کاربرد محدودی دارد، اما همچنان می توان انتظاراتی داشت و کاربران را جذب کرد.

علاوه بر این، فعالیت اصولی در فیسبوک به سئو سایت شما نیز کمک می کند که توضیحات کاملتر در این خصوص را در بخش مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی بیان کرده ایم.

 

توییتر

اگر با برنامه ریزی مناسب در این توییتر فعال باشید، نتایج به دست آمده می تواند به اندازه نتایج حاصل از فعالیت های اینستاگرام برای شما موثر باشد. فعال بودن در این شبکه اجتماعی و ارتباط با کاربران آن در کنار استفاده از برنامه های مدونِ مرتبط با بازاریابی محتوایی که در فیسبوک مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند به شما کمک کند تا در سایر پلتفرم های شبکه های اجتماعی هم موثرتر باشید و باعث معرفی بهتر و تقویت برند شرکت شما شود.

 

 

جمع بندی

کسب نتیجه مطلوب از بازاریابی در رسانه های اجتماعی نیازمند تخصص و صرف زمان زیاد است اما در صورتی که استراتژی درستی برای آن داشته باشید و طبق برنامه عمل کنید، قطعا نتایج فوق العاده ای را کسب خواهید کرد.

البته که نتیجه دلخواه شبه به دست نمی آید و نیازمند مداومت و شکیبایی است و به همین جهت باید در زمان بندی اهداف خود برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا همان سوشال مدیا مارکتینگ، حداقل بازه زمانی یک سال را در نظر بگیرید و در این مدت هم حداقل یک فرد متخصص را برای اجرای برنامه به این کار اختصاص دهید.