قیمت چسب بتن پودری، خرید آنلاین از بتن شیمی خاتم - سازه برتر



به احتمال زیاد شما هم تا کنون مشاهده کرده‌اید که سنگ‌ها و بتن‌هایی که در یک ساختمان به کار رفته‌اند، پس از مدتی در اثر عوامل مختلف خارجی و داخلی دچار فرسودگی شده‌اند یا نما و زیبایی ظاهری خود را از دست داده‌اند. به نظر شما در چنین شرایطی چه کاری باید انجام داد؟ آیا باید ساختمان را بازسازی کرد؟ آیا باید ملات‌های جدیدی را درون این بتن‌ها بریزیم؟ در اصل در این شرایط شما باید از پودرها و چسب‌هایی استفاده کنید که قدرت چسبندگی بالایی دارند و می‌تواند از لق شدن و جدا شدن بتن‌ها، کاشی‌ها و سرامیک‌های به کار رفته در یک ساختمان جلوگیری کنند. در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با چسب‌های پودری بتن آشنا کنیم.

 

چسب بتن پودری چیست؟

چسب بتن پودری یا پودر چسب بتنی و سرامیک به نوعی از چسب‌ها گفته می‌شود که اغلب اوقات با استفاده از مواد شیمیایی و گاه بر پایه‌ی آب تولید می‌شود و انواع مختلفی دارد. این نوع از چسب‌ها انتخابی بسیار مناسب برای ترمیم نمای یک ساختمان، آب بندی کف ساختمان و پوشاندن در‌های بین بتن به شمار می‌آیند. به همین دلیل در تمامی محیط‌ها از جمله محیط‌های خانگی، صنعت، اداری، تفریحی و حتی سرویس‌های بهداشتی هم از این نوع از چسب‌ها استفاده می‌شود.

این نوع از چسب‌ها در اصل نوعی ملات پودری هستند که پس از ترکیب شدن با موادی همچون سیمان و آب و ...، در یک محیط به کار گرفته می‌شوند. اگر‌چه این چسب باید با آب مخلوط شود تا یک دوغاب روان را به وجود بیاورد اما بعد از این‌ که در یک محیط استفاده می‌شود و خشک می‌گردد، در مقابل نفوذ آب مقاومت بالایی را از خود نشان می‌‌دهد. شاید دلیل محبوبیت این چسب‌ها هم همین ویژگی‌هایی باشد که آن‌ها در ساختار خود جای داده‌اند.

 

ویژگی‌های چسب بتن پودری

ویژگی‌هایی زیادی درون ساختار چسب بتن پودری جای گرفته‌اند که هر کدام از این ویژگی‌ها به قدری کارآمد هستند که هر مشتری را در انتخاب این چسب‌ها برای افزایش مقاومت بتن مصمم‌تر می‌کنند. این نوع از چسب‌های بتن دارای ویژگی‌های زیر هستند:

۱: اگر بخواهید با استفاده از این چسب‌ها سرامیک و کاشی را در یک محیط نصب کنید، سرعت کار بالایی را مشاهده خواهید کرد چرا که این چسب‌ها سریع خشک می‌شوند.

۲: چسب بتن پودری در مقابل زلزله مقاومت زیادی دارد و استحکام زیادی را در دراز مدت از خود نشان می‌دهد.

۳: این چسب‌ها ضد ارتعاش هستند و سنگ‌ها و بتن‌های به کار رفته در یک ساختمان را نیز ضد ارتعاش می‌کنند.

۴:در مناطق سردسیر و مناطق گرمسیر از این چسب‌ها برای بهبود کیفیت نما و افزایش زیبایی ظاهری نمای یک ساختمان بهره گرفته می‌شود.

۵: عایق رطوبت بودن و مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ آب این نوع از چسب‌ها را به بهترین چسب آب بند بتن تبدیل کرده است.

۶: این چسب‌های وزن کمی دارند و به خوبی با ساختار یک ساختمان عجیب می‌شوند.

 

 

چگونه از چسب بتن پودری استفاده کنیم؟

حال که تا حدودی با چسب‌های بتنی آشنا شدید، لازم است که در مورد طرز استفاده از این چسب‌ها هم بیشتر بدانید. امروزه برای این که از چسب‌های بتن پودری به بهترین شکل ممکن استفاده کنند، ابتدا پیمانه‌هایی از این چسب را در یک ظرف مشخص می‌ریزند و سپس با توجه به میزان پیمانه، به آن آب اضافه می‌کنند. حال این مواد را ۱۵ دقیقه با یکدیگر مخلوط می‌کنند تا در نهایت یک خمیر صفت و شفاف به دست بیاید. حال این چسب آماده شده است و تا یک ساعت پس از آماده شدن قابل استفاده است. این را بدانید که گاهی اوقات برای افزایش مقاومت این چسب‌ها، از سیمان‌ها در ساختار آن‌ها استفاده می‌شود.

پس از این که چسب را آماده سازی کردید، باید آن را بر روی سطحی که مد نظر است، قرار دهید. این کار بدون استفاده از ابزارهایی همچنین ماله کمی دشوار است. پس از این که چسب را بر روی سطح مربوطه قرار دادید، اجازه دهید که این سطح خشک شود. حال یک لایه‌ی دیگر از این ملات را بر روی سطوح مورد نظر قرار دهید در نهایت هم با ماله کشی، اضافات این ملات را از سطح خارج کنید. اینجا است که می‌توانید مقاومت بالایی را در این سطوح به وجود بیاورید.

 

 

نکات مهم جهت استفاده از چسب بتن پودری

  • برای این که به بهترین شکل ممکن بتوانید از این چسب‌ها استفاده کنید، باید آن‌ها را در دمای پنج درجه‌ی سانتی گراد یا بالاتر به کار ببندید. توجه داشته باشید که اگر احتمال می‌دهید که هوا سردتر از پنج درجه می‌شود، نباید از این چسب‌ها استفاده نمایید چرا که تا جای این چسب‌ها گرم نباشد، نمی‌توانند به خوبی خشک شوند و ممکن است کارایی چندانی هم نداشته باشند.
  • این نوع از چسب‌ها پس از این که با آب مخلوط می‌شوند، به مدت یک ساعت کاربرد دارند اما پس از آن خشک شده و چسب به کار نمی‌ایند. پس بهتر است این چسب‌ها را کم کم با آب مخلوط کنید تا از هدر رفتن آن‌ها جلوگیری نمایید.
  • مقدار مصرف این چسب‌ها یا صاف بودن یا نبودن سطح بستگی دارد. بدیهی است که سطوح صاف به چسب کمتری هم احتیاج دارند.
  • اغلب اوقات چسب‌های پودری را در کیسه‌های 20 و 25 کیلویی به بازار عرضه می‌کنند اما برخی از فروشگاه‌ها فروش جزئی هم دارند.

 

قیمت چسب بتن پودری

برای همه‌ی ما پیش آمده است که برای انجام امور ساختمان سازی خود، دست به خرید مصالح ساختمانی زده‌ایم. چسب بتن پودری هم از جمله‌ی این مصالح است که قیمت گذاری خاصی هم بر روی آن انجام شده است. برای افرادی که دوست دارند با قیمت این نوع از چسب‌ها آشنا شوند باید بگوییم که امروزه چسب‌های پودری را در ابعاد مختلف و در برند‌های گوناگون تولید می‌کنند که همین امر باعث بروز تفاوت در قیمت چسب بتن پودری می‌شود. به طور کلی چسب پودری قیمت مناسبی دارد. این چسب کارایی فوق‌‌العاده‌ای را از خود به نمایش می‌گذارد و با توجه به این کارایی ویژه‌ی خود، انتخاب بسیار منحصر به فرد برای انجام تمامی  امور ساختمان به شمار می‌آید.

افزون بر موارد فوق، بسیار اهمیت دارد که شما چسب‌های بتن را از فروشگاه‌های معتبر که از نظر قیمت هم بسیار منصف هستند، خریداری کنید. با انتخاب این فروشگاه‌ها علاوه بر این که یک سود اقتصادی از خرید این چسب‌ها می‌رسید، می‌توانید باکیفیت‌ترین چسب‌های پودری بتن را هم از آن خود کنید. پس همین حالا با ما در بتن شیمی خاتم تماس بگیرید و سفارشات خرید این نوع از چسب‌ها را ثبت نمایید.

 

خرید چسب بتن پودری

شاید برخی از افراد تصور کنند که خرید چسب‌های بتن پودری به سادگی انجام می‌شود اما اگر شما در این زمینه به نکات مهم و ویژه‌ای که تدوین شده‌اند توجه کافی نداشته باشید، بدون شک نمی‌توانید از پس خرید این چسب‌ها به خوبی بر بیایید. اولین نکته در این زمینه، توجه به قیمت چسب است. متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها قیمت‌هایی غیر متعارف را به مشتریان خود ارائه می‌کنند و از نیازهای آن‌ها سوء استفاده می‌نمایند. در این شرایط، شما باید بهترین فروشگاه را که نزد مشتریان اعتبار هم دارد انتخاب کنید و خریدهای خود را از این فروشگاه انجام دهید. نکته‌ی بعد به حجم چسب‌های پودری ربط دارد. این چسب‌ها با حجم‌های گوناگونی در بازار وجود دارند. اگر شما می‌دانید که به صورت گسترده به این چسب‌ها نیاز دارید، بهتر است که آن‌ها را به صورت عمده خریداری کنید اما اگر فقط می‌خواهید درزها و ترک‌ها را بپوشانید، کافی است که چسب‌هایی در مقیاس کم را از ما بخرید.

نکته‌ی دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است، کارایی چسب است. این را بدانید که چسباندن کاشی با این چسب‌ها ممکن است به چسب خاصی نیاز داشته باشد و چسباندن سرامیک با این چسب‌ها نیز ممکن این نوع خاصی از چسب‌های پودری را بطلبد که در هر دو صورت شما باید به نوع چسب نیز توجه داشته باشید. با استفاده از این نکات می‌توانید بهترین چسب‌ها را خریداری کنید.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد چسب بتن پودری و مزایا و ویژگی‌هایی که این چسب برای یک بتن به وجود می‌آورد، با شما صحبت کردیم. امروزه چسب‌های بتن را نوعی چسب شیمیایی می‌دانند که کاربرد زیادی در سیمان سازی دارد. این چسب که به صورت‌ محلول آب و پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای پوشش دادن درزها، شکاف‌ها و ترک‌هایی که در نمای ساختمان و ساختار بتن‌های به‌ کار رفته در یک ساختمان وجود دارند، استفاده می‌شود اما این تنها کاربرد این نوع از چسب‌ها نیست چرا که تاسیس اولیه‌ی نمای ساختمان نیز مستلزم به کار گرفتن چسب‌های قدرتمندی همچون چسب پودری است. شما عزیزانی که تمایل به خرید چسب پودری دارید، می‌توانید از طریق همین وب سایت اقدام به خرید این چسب‌ها کنید و پس از ثبت سفارش، چسب مد نظر خود را در حجمی که انتخاب کرده‌اید از ما تحویل بگیرید.

 

برچسب ها : بتن,مصالح ساختمانی,ساختمان,مسکن,خانه