از چه تکنیکی برای روشن کردن استخر استفاده کنیم؟ + نکات و ترفندها - سازه برتر



همه دوست دارند یک مکان اختصاصی برای تفریح و استراحت داشته باشند. چه چیزی بهتر از یک استخر شنا؟ برای آن دسته از افراد خوش‌شانسی که درحال حاضر یکی دارند یا درحال برنامه‌ریزی برای ساختش هستند، ما یک مقاله‌ی کاربردی درمورد نورپردازی استخر و بهترین نمونه‌های چراغ استخری ال ای دی آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

استخر شخصی

 

روشنایی استخر، ایمنی هنگام شنا را تضمین می کند و درکنار آن، با ایجاد بازی نور، به زیباسازی نمای بیرونی یک خانه، ویلا یا هتل کمک می‌کند.

چراغ های استخر باید شرایط خاصی را داشته باشند که به آنها اجازه دهد در اتاق هایی با رطوبت بالا و همچنین در زیر آب قرار بگیرند. یکی از معیارهای اصلی در انتخاب چراغ‌های استخر، مقاومت در برابر رطوبت است. یک استخر نورانی یک چشم‌انداز برجسته است که محیط باغ شما را دلپذیرتر می‌کند. خود را برای نگاه های حسادت آمیز همسایگان، دوستان و اعضای خانواده خود آماده کنید…

 

 

نمونه‌هایی از چراغ‌های لوکس استخر

به طور کلی لامپ‌های استخر به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

برای روشنایی عمومی فضا

برای نورپردازی کانتور

مدل‌های زیر آب

دستگاه‌های نورپردازی برای روشنایی عمومی که در باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولاً در سقف یا دیوارها به سبک صنعتی ساخته می‌شوند و نور منتشر می‌کنند.

 

استخر سرپوشیده

 

به عنوان یک قاعده، کاربرد چراغ‌های روشنایی که برای نورپردازی کانتور استفاده می‌شوند، تأکید و نشان دادن مرزهای استخر است، اما همچنین توسط هتل‌ها برای اهداف تزئینی استفاده می‌شود. برای نورپردازی استخرهای سرپوشیده، لازم است چندین نوع لامپ را ترکیب کنید: لامپ‌های زیر آب و دیواری یا سقفی. این به دلیل این واقعیت است که پرتوهایی که از بالا می‌آیند عملاً از آب عبور نمی‌کنند و این امر باعث می‌شود تا شرایط برای شنای راحت و ایمن، دشوار شود.

چراغ‌های زیر آب به طور گسترده در استخرهای روباز مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها از مواد بادوام ساخته شده اند که در برابر خوردگی مقاوم هستند.

 

 

با این چراغ‌های استخر بیشتر الهام بگیرید

هنگام خرید چراغ‌های استخر شنا، پروژکتور ال ای دی RGB ارزش در نظر گرفتن دارد. حتی اگر طرفدار نورپردازی رنگی نیستید، RGB می‌تواند به شما ارزش افزوده بدهد. با نورپردازی با رنگ آبی روشن، رنگ طبیعی آب و پوشش دیوار برجسته می‌شود. البته، همیشه می‌توانید رنگ‌های برجسته تر مانند سبز، زرد، قرمز یا بنفش را انتخاب کنید.

بدون شک گزینه مناسبی برای نورپردازی استخر خود خواهید یافت. اما چند عدد باید بخرید؟ از آنجا که آب به عنوان یک بازتابنده عمل می‌کند، چند منبع نور می‌تواند کل استخر را روشن کند. یک راهنمای خوب، 1 لامپ در هر 3 تا 4 متر است.

 

روشنایی استخر در شب

 

 

نورپردازی اطراف استخر

وقتی به نورپردازی استخر فکر می‌کنیم، ابتدا چراغ‌های زیر آب در دیواره‌های استخر را به خاطر می‌آوریم. اما بیشتر استخرها با گیاهان، آثار هنری یا تراس‌های آفتابگیر احاطه شده اند. نورپردازی را نیز می‌توان در آنجا نیز انجام داد.

اگر استخر بالاتر از محیط اطراف است، می‌توانید از نوار LED ضدآب برای برجسته کردن این اختلاف ارتفاع استفاده کنید.

 

مزایای نورپردازی استخر و اسپا

نورپردازی استخر می‌تواند به ایجاد یک تجربه‌ی رویایی کمک کند. در اینجا برخی از مزایای متعدد نورپردازی استخر آورده شده است:

  • ایجاد افکت‌های درخشان بر روی سطوح آب در شب
  • افزودن حس جنب و جوش و طراوت به فضا
  • کاربری استخر را تا عصر افزایش می‌دهد.
  • درام و رمز و راز به محیط استخر اضافه می‌کند.
  • دید و ایمنی در شب را بهبود می‌بخشد.
  • جذابیت افزونه‌های آبی مانند فواره‌ها، آبشارها و چشمه‌ها را ارتقا می‌دهد.
  • می‌تواند کل حیاط را روشن کند.
  • دیوارها، عرشه‌ها و عناصر معماری را برجسته و مشخص می‌کند.

 

 

نکات پایانی

اضافه کردن نور به استخر شما می‌تواند حال و هوای استخر شما را تغییر دهد و ظرافت را به محیط حیاط خلوت شما بیفزاید. این می‌تواند کاربرد استخر شما را افزایش دهد تا بتوانید از شب‌های تابستان نهایت استفاده را ببرید. از شنا و یک زندگی اجتماعی فعال در کنار استخر در شب‌های زیبا لذت ببرید.

مقاله در اینجا به پایان می‌رسد. با اینکه ما سعی کردیم نکات مختلفی را پوشش دهیم اما ممکن است همچنان سوالاتی داشته باشید. به عنوان نکته‌ی پایانی، جهت دریافت مشاوره در مورد خرید تجهیزات و یا سفارش نورپردازی استخر، شرکت نورپردازی فانا را به شما معرفی می‌کنیم. در زمان نگارش این متن، این شرکت پیشنهاد نخست موتور جستجوی گوگل در نتایج جستجوی کلمه‌ی «شرکت نورپردازی» است. این شرکت به طور تخصصی در حوزه‌ی نورپردازی استخر و آبنما، فضای سبز و به طور کلی فضاهای خارجی و مرطوب و طراحی آبنما فعالیت می‌کند و با بسیاری از ارگان‌ها و شرکت های دولتی و خصوصی کشور همکاری داشته است:

https://noorfana.com