اراده‌ای برای استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ساخت‌ و سازهای بتنی دیده نمی‌شود - سازه برتر



اراده‌ای برای استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ساخت‌وسازهای بتنی دیده نمی‌شود,

اراده‌ای برای استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ساخت‌وسازهای بتنی دیده نمی‌شود

‌عضو فدراسیون بین‌المللی بتن گفت: در سطح مدیریتی استان اراده‌ای برای استفاده از دانش و تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت‌ و سازهای بتنی دیده نمی‌شود. علیرضا مقسمی با انتقاد از بی‌تفاوتی‌های خسارت‌بار در خصوص ادامه فعالیت‌های چند سال گذشته کمیته بتن استان گفت: از چهار سال گذشته و با همکاری مدیریت ارشد اسبق لرستان و توجه مسئولان به حساسیت‌های ساخت‌وسازهای بتنی در استان زلزله‌خیز، با پیشنهاد و پیگیری‌های شبانه‌روزی ما، کمیته بتن استان تشکیل شد.

.

وی ادامه داد: از مصوبات ارزشمند این کمیته، پیگیری کارگاه‌های فاقد مجوز و فاقد استاندارد بود که با ورود دستگاه‌های زیربط منجر به پلمب کارگاه‌های خاطی و هدایت آن‌ها به دریافت مجوز و سپس دریافت گواهی استاندارد شد و امروزه اثرات مثبت مصوبات آن‌ها در شهرهای استان را شاهد هستیم.

مقسمی با بیان حساسیت‌های ساخت‌وسازهای بتنی در استان گفت: همانند سراسر کشور، در لرستان نیز امروزه بتن، پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی است و با توجه به زلزله‌خیزی استان، به‌عنوان یکی از فعالین حوزه تکنولوژی بتن در کشور نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت استان زادگاه خود بی‌تفاوت باشیم.

.

عضو موسسه بین‌المللی‌ترمیم بتن افزود: در فاز دوم پیگیری‌ها و اصلاحات در حوزه بتن لرستان مقرر بود آزمایشگاه‌های بتن موردبررسی قرار گیرند و دانش فنی روز دنیا در این زمینه به استان منتقل شود که باکمال تأسف با تغییرات صورت گرفته در مدیریت استان و لغو برخی احکام، این موضوع نیز دچار توقف شد.

مقسمی ادامه داد: با عنایت به اقدامات فی‌سبیل‌الله و اهداف عام‌المنفعه ما در این راستا طی چند سال اخیر، هرگونه نگاه سیاسی به این اقدامات فنی مذموم بوده و همین‌جا اعلام می‌کنیم هرگونه وصله به این نگاه فنی که به آینده مردم و استان مربوط می‌شود، با منویات مقام معظم رهبری و چارچوب‌های تدوین‌شده در اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

.

عضو فدراسیون بین‌المللی بتن تأکید کرد: در حال حاضر لرستان به‌عنوان ستاد معین در بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه فعالیت‌های مثبت بسیاری دارد و این در حالی است که می‌توان از همین امروز باتدبیر و درایت در ساخت سازه‌های بتنی بادوام مقاوم از ایجاد این‌گونه خسارت‌های هنگفت در مناطق زلزله‌خیز همچون لرستان جلوگیری کرد.

وی با انتقاد از فرصت‌سوزی‌ها و عادت به جلسات بعضاً بی‌ثمر روزمره در برخی مدیران، از مسئولان مرتبط به حوزه عمرانی استان خواست توجه بیشتری به فرصت‌های فنی و اقتصادی موجود که آرزوی برخی استان‌های دیگر است، داشته باشند.

.

اراده‌ای برای استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ساخت‌وسازهای بتنی دیده نمی‌شود

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی