اجرای پتینه و نقاشی دکوراتیو - سازه برتر



اجرای پتینه و نقاشی دکوراتیو

درباره پتینه کاری چه می دانید؟ آیا اصطلاح یا عبارت پتینه را شنیده اید؟ بدون شک در اطرافتان حتما با پتینه و نقاشی دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی روبرو شده اید ولی نمی دانید به طور تخصصی چیست. در ادامه با سازه برتر همراه باشید تا پیتنه و انواع آن را معرفی کنیم.

.

اجرای پتینه

پتینه در اصل سبک هنری است برای ایجاد حس قدمت و کهنگی در خانه. این سبک حالت زنگار و قدیمی بودن را دارد و احساس عتیقه بودن را ایجاد میکند. البته امروزه سبک های مختلفی از پتینه طراحی و اجرا می شود که میتواند در رنگ ها و جلوه های مختلف به نمایش درآید.

با اجرای پتینه روی دیوارهای داخلی و سقف ها بافتی ایجاد می شود که در نهایت پوششی مناسب و جذاب برای دیوارها خواهد بود. حتی در صورتی که از طرح های مناسب در پتینه استفاده شود میتوان فضا را بزرگ‌تر و سقف ها را هم مرتفع‌تر جلوه داد.

اجرای پتینه و نقاشی دکوراتیو

.

انواع پتینه کاری

پتینه انواع مختلفی دارد که با توجه به محیط و سلیقه شخصی میتوان از هر یک استفاده کرد:

  • پتینه کاری روی دیوار
  • پتینه کاری با اسفنج
  • پتینه کاری با ورقه طلا
  • پتینه کاری با پارچه
  • پتینه کاری با کاردک
  • پتینه کاری روی چوب

.

پتینه کاری روی دیوار

پتینه روی دیوار یکی از موثرترین روش ها برای تغییر دکوراسیون داخای منازل است. به کمک ساده ترین ابزارها و وسایل میتوانید تغییرات شگفت انگیزی را در خانه شکل دهید. البته اجرای پتینه روی دیوار روش های مختلفی دارد اما در نهایت همه آنها در زیباسازی محیط استفاده می شوند.

اجرای پتینه و نقاشی دکوراتیو

.

پتینه کاری با اسفنج

پتینه کاری با اسفنج ساده ترین روش در این سبک است که پیاده سازی آن کاملا به سلیقی شخصی شما بستگی دارد. به این صورت که ابتدا رنگ پس زمینه را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا خشک شود. پس از آن یک اسفنج را به رنگ آغشته کنید، اضافاتش را با روزنامه بگیرید و سپس به دیوار ضربه بزنید. انتخاب رنگ کاملا سلیقه ای است اما بهتر است که از رنگ های مخالف هم استفاده کنید.

اجرای پتینه و نقاشی دکوراتیو

.

پتینه کاری با ورقه طلا

یکی دیگر از روش های پتینه کاری ورقه طلاست. در این روش ابتدا سطح را با رنگ روغن یا اکریلیک رنگ کنید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس چسب ورقه زینتی را با آب رقیق کنید و به آرامی با قلمو بر سطح ضربه بزنید. کمی صبر کنید تا چسب روی سطح بی رنگ شود و مواظب باشید که آلودگی و خاک روی آن قرار نگیرد. پس از اینکه چشب بی رنگ شد ورقه زینتی را به آرامی روی سطح به کمک پارچه ماساژ دهید.

اجرای پتینه و نقاشی دکوراتیو

.

پتینه کاری با پارچه

روش پتینه با پارچه تقریبا با روش اسفنج شبیه است. در این روش رنگ پس زمینه را بزنید، سپس صبر کنید تا خشک شود. پس از آن پند تکه پارچه را مچاله کنید و به رنگ آغشته نمایید و به جاهای مختلف دیوار کاملا آزادانه ضربه بزنید. یکی دیگر از روش های اجرای پتینه با پارچه به این صورت است که پارچه ها را در ابعاد بزرگتر مچاله کنید و مانند وردنه روی دیوار بکشید.

.

پتینه کاری با کاردک

یکی دیگر از روش ها برای قدیمی نشان دادن دیوارها از بین بردن رنگ هاست که با کاردک میتوان انجام داد. به این صورت که رنگ دیوار را به کمک یک کاردک تیز از روی دیوار می برند. برای نتیجه بهتر و باکیفیت تر، باید کاردک را با قدرت بیشتری روی دیوار کشید.

کاردک را باید به سمت پایین فشار داد. این روش برای دیوارهایی که رنگ‌شان ثابت است بهتر جوا میدهد. اما برای دیوارهایی که هنوز رنگ‌شان خشک نیس میتوان از تکنیک رنگ برداری استفاده کرد و رنگ بخش هایی را از بین برد.

.

پتینه کاری روی چوب

پرکاربردترین و متداول ترین روش اجرای پتینه روی چوب است. با این روش پوششی روی چوب ایجاد می کنند. چوب ها به دو دسته نرم و سخت تقسیم می شوند و رنگ پذیری آنها به تراکم و بافت آنها بستگی دارد. برخی از رنگ قادرند موج ها و گره های چوب را نمایان سازند و برخی دیگر پس از رنگ شدن مانند پوششی روی چوب ها و گره ها قرار میگیرد. پتینه کاری روی چوب همان رنگ های پوششی است.

اجرای پتینه و نقاشی دکوراتیو

.

مراحل پتینه کاری روی چوب

  • چوب مورد نظر را که قصد پتینه دارید، انتخاب کنید.
  • سطح چوب را از آلودگی ها تمیز کنید.
  • از الکل برای تمیزکاری استفاده کنید.
  • پتینه کاری روی چوب، کار را آغاز کنید.

.

.

از آنجایی که پتینه سن زیادی در کشور ما ندارد و بسیاری از مردم با آن آشنایی ندارند، شما به عنوان یک پتینه کار باید هنر خود را در معرض دید قرار دهید. یکی از روش هایی که بازدهی بسیار بالایی دارد، ثبت رپورتاژ آگهی دائمی در سایت تبلیغات ساختمان است. با این روش شما کسب و کارتان را به متخصصان در حوزه ساخت و ساز و عمران معرفی می کنید و می توانید از این طریق فعالیت و خدمات خود را به مخاطبین معرفی کنید و مشتریان جدیدی برای کسب و کار خود کسب کنید.

.

.

راه راه کردن دیوار، سبکی متفاوت از اجرای پتینه

روش راه راه کردن پرطرفدارترین سبک در اجرای پتینه است. در این روش اول از همه باید مرکز دیوار را پیدا کنید، سپس با ایجاد نوارهایی از مرکز دیوار به طرفین، آنها را با نوار چسب از هم جدا کرد. پس از این کار بین خطوط را رنگ آمیزی می کنید. ایجاد نوارها به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. سعی کنید از یک روش برای همه دیوارها استفاده نکنید. یکی دیگر از عوامل زیبایی فوق العاده این روش، انتخاب رنگ های هماهنگ است که نکته بسیار مهمی به شمار می رود.

.

.

مزایا و معایب پتینه

  • پتینه کاری در ساختمان و دکوراسیون داخلی، باعث تنوع و زیبایی بیشتر میشود.
  • روی تمامی ساختمان ها قابل اجراست و محدودیت مکانی ندارد.
  • از نظر پوشش دهی عالی است.
  • در مقابل رنگ های مشابه از دوام بیشتری برخوردار است و غبار و آلودگی روی آن مشخص نیست.
  • در صورت خرابی میتوانید آن را ترمیم کنید.
  • انواع پتینه قابل شست و شو است.
  • از ماندگاری بالایی برخوردار است.
  • در فضاهای مختلفی از ساختمان از جمله دیوارها، سقف ها، لابی، دیوار پشت تلویزیون، درب ها، طراحی اتاق خواب، سرویس ها، پنجره ها، آشپزخانه، شومینه و بسیاری دیگر قابل استفاده است.

.

اجرای پتینه و نقاشی دکوراتیو

نقاشی دکوراتیو

دیوارها و سقف عنصری هستند که در صورت طراحی شدن آنها، تاثیر بسزایی در زیبایی ساختمان دارند. در این طراحی ها مهمترین موردی که ایجاد هارمونی و کنتراست می کند، رنگ ها هستند. از نقاشی دکوراتیو معمولا روی سقف و دیوار استفاده می کنند. این نقاشی ها باید متناسب با روحیات افراد، فضای ساختمان و دکوراسیون داخلی مانند مبلمان باشد.

حتما تا بحال در سالن های تشریفاتی، کافیشاپ ها، لابی هتل ها، کلینیک های زیبایی و ... سبک های زیبایی از معماری و دکوراسیون داخلی را دیده‌اید که از نقاشی های دکوراتیو استفاده کرده اند و باعث مجلل شدن و باشکوه شدن فضا شده است.

.

.

اگر در حوزه نقاشی دکوراتیو فعالیت دارید، بهتر است به فکر رونق هنرتان باشید. امروزه تبلیغات در فضای اینترنت بهترین روش برای گسترده کردن کسب و کارهاست و نمی توان منکر اثربخشی آن شد.

سایت سازه برتر به عنوان سایت مرجع تبلیغات صنعت ساختمان فعالیت دارد و آماده همکاری با کسب و کارها در حوزه ساخت و ساز و عمران است.

مهم ترین مزیت سایت سازه برتر، حضور بازدید کنندگانی است که در حوزه عمران، معماری و ساخت و ساز ساختمان فعالیت می کنند. شما با ثبت آگهی در سایت تخصصی تبلیغات صنعت ساختمان،  می توانید کسب و کار خود را به مهندسین، پیمانکاران و کلیه فعالان صنعت ساختمان معرفی کنید و با آنها رابطه سازی کنید و از این ارتباطات برای جذب مشتریان جدید و کسب درآمد بیشتر بهره برداری کنید.