دانلود جزوه متره و برآورد - سازه برتر



جزوه-متره

دانلود جزوه متره و برآورد

در این مطلب از سازه برتر جزوه متره و برآورد را برای دانلود آماده کرده ایم. این جزوه در قالب pdf و در 15 صفحه توسط دوست خوبمان آقای سجاد نوری تهیه و برای ما ارسال شده که کمال تشکر را از ایشان داریم. متره و برآورد یکی از فاکتورهای اساسی در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز و تعیین و محاسبه مقادیر مصالح مورد نیاز و سپس برآورد ریالی پروژه از روی مقادیر محاسبه شده می باشد. متره واژه ای است فرانسوی که معنی آن متر کردن و یا اندازه گرفتن می باشد و در زبان فارسی این لغت بیشتر در علم مهندسی کاربرد دارد. اهداف مهم در متره و برآورد تعیین مقادیر مصالح مصرفی و تعیین قیمت ریالی یا ارزی پروژه می باشد.

واحدهای مورد نیاز در متره:

1- کارهایی که با مترمکعب اندازه گیری می شود عبارتند از: عملیات خاکی ، کارهای آجری ، کارهای بتنی ، مصالح ( از قبیل شن ، ماسه ، سنگ و ... ) 2- کارهایی که با مترمربع اندازه گیری می شود عبارتند از: اندودهای مختلف داخلی و خارجی ، انواع عایق کاری ، رنگ کاری در و پنجره و دیوار و سقف ، آسفالت و ... 3- کارهایی که با مترطول اندازه گیری می شود عبارتند از: انواع قرنیزها ، جدول کشی ، انواع کابل ها ، سیم کشی ها و ... 4- کارهایی که با وزن ( تن یا کیلوگرم ) اندازه گیری می شود عبارتند از: کلیه کارهای فلزی ( اسکلت و آرماتور و ...) ، حمل مصالح ( آجر ، سیمان ، گچ و ... ) 5-کارهایی که با عدد اندازه گیری می شود عبارتند از: کلیه ادوات برقی ( کلید ، پریز و ... ) 6- کارهایی که با دستگاه اندازه گیری می شوند عبارتند از: لوازم بهداشتی ( ظرفشویی ، دوش و ... )

.

عنوان: جزوه متره و برآورد فرمت: pdf حجم: 166 KB

رمز: www.saze20.ir

متره و برآورد , جزوه متره و برآورد , دانلود جزوه متره و برآورد

.

پیشنهاد می کنیم بخشی از پروژه های متره و برآورد که در سازه برتر منتشر شده را از لینک های زیر دانلود نمایید:

دانلود پروژه متره ( پروژه متره و برآورد – 16 ) دانلود پروژه متره ( پروژه متره و برآورد – ۱۵ ) دانلود پروژه متره (۱۴) دانلود پروژه متره (۱۳) دانلود پروژه متره ساختمان مسکونی دانلود پروژه متره با جزییات کامل دانلود پروژه متره کامل دانلود پروژه متره .

پروژه عمران | دانلود پاورپوینت عمران و دانلود پاورپوینت معماری


 width= sazee3