سازه فضاكار چيست؟ - سازه برتر



 

دانلود مقاله سازه فضاكار

 

چکیده

امروزه با توجه به استفاده روزافزون از سازه هاي فضاكار و با بوجود آمدن نرم افزارها در عرصه مهندسي عمران (سازه)، نوآوري هايي در زمينه طراحي و ساخت سازه هاي فضاكار صورت گرفته به نحوي كه امروزه در دنيا شاهد محبوبيت روزافزون اين نوع سازه ها هستيم و اين محبوبيت ناشي از قابليت منحصر بفرد اين سازه ها است كه عبارت از پوشش دهنه هاي بزرگ به جلوه هاي زيبا، وزن كم، سادگي توليد، سرعت نصب و ... است

 

از طرفي با پيشرفت علم و  تكنولوژي نيازها و خواسته هاي جديد در زمينه مهندسي سازه رخ داده است . عامل زمان اهميت بيشتري يافته و باعث روي آوردن به سازه هاي پيش ساخته شده است، همچنين با افزايش جمعيت، جوامع بشري علاقه به داشتن فضاهاي بزرگ بدون حضور ستون هاي مياني از جمله مراكز خريد و سوپر ماركت ها، مساجد ، پل ها و سازه هايي كه در مدار زمين قرار مي گيرند نظير بشقاب مخابراتي اشاره كرد .

 

اين نوع سازه ها بدليل اشكال بسيار متنوع از جمله گنبدي، چليكي، قوسي، شبكه اي مسطح دو يا چند لايه و ... داراي جذابيت فراوان هستند . در اين مقاله سعي ش ده است كلياتي مفيد و قابل كاربرد در زمينه سازه هاي فضاكار اجمالا بيان شود تا مورد استفاده دانشجويان قرار گيرد.

 

فرمت: pdf

حجم: 357 KB

تعداد صفحات: 8

رمز فایل: www.saze20.ir

دانلود