برای خرید درب ضد سرقت ویلایی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ - سازه برتر



برای خرید درب ضد سرقت ویلایی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

با توجه به اینکه، هنوز عده بیشماری از مردم اطلاعات کاملی پیرامون درب ضد سرقت ندارند؛ متاسفانه این موضوع باعث شده تا برخی از شرکت های سودجو از ناآگاهی و عدم اطلاع مردم سوء استفاده‌ کنند .

جای صد افسوس است که این شرکت ها، به خود اجازه می دهند تا درب هایی با شکل و شمایل درب های ضدسرقت را به مشتریان بفروشند که هیچ استاندارد و کارآیی خاصی ندارند و از منظر ضد سرقت بودن فقط نامی از آن را یدک می کشند.

 

اهمیت استفاده از درب ضد سرقت برای ویلا 

 

 در مورد استفاده از درب ضد سرقت برای ویلا موضوع حساس تر است، زیرا معمولاً ویلا ها در مکان هایی دنج و خارج از شهرها ساخته می شوند و خلوتی این مکان ها احتمال وقوع سرقت از ویلاها را بیشتر می کند. همچنین صاحبان ویلا ها امکان حضور همیشگی در فضای ویلا را ندارند و اغلب در ایام خاصی که تعطیلات باشد به آن جا سر میزنند.

این بدین معناست که ویلا ها در بیشتر روزهای سال خالی از سکنه می باشد. در نهایت برای حفظ امنیت ویلاها باید چاره ای اندیشید. یکی از این راه حل ها استفاده از درب ضد سرقت مناسب است که آنقدر مستحکم باشد تا در زمان نبودن صاحب ملک، به راحتی باز نشود.

شک نکنید یافتن درب ضد سرقت مناسب با کارایی و اثربخشی زیاد کار آسانی است، تنها اگر شما قبل از خرید نکاتی را پیرامون آن بدانید و با توجه به این نکات مهم اقدام به خرید کنید.

در ادامه قصد داریم تا به بیان فاکتورهای مهم و حیاتی برای انتخاب یک درب ضد سرقت مناسب برای ویلا بپردازیم .

 

درب ضد سرقت مناسب برای ویلا 

این سوالی است که جواب آن بیشتر به شرایط آب و هوایی منطقه ای که ویلای شما در آن جا قرار دارد ، بر می گردد. معمولاً جنس دربی که برای شرایط آب و هوایی منطقه ای به شدت بارانی یا برفی، یا منطقه ی جغرافیایی که در بیشتر روزهای سال هوا در آن ناحیه سرد است، استفاده می شود؛ با دربی که در منطقه ای با تابش شدید نور خورشید و در شرایطی که در بیشتر روزهای سال در آن منطقه گرما و حرارت وجود دارد، بسیار متفاوت است.

پس برای انتخاب درب ضد سرقت مناسب برای ویلا ابتدا به وضعیت آب و هوایی منطقه ای که ویلای شما در آن جا قرار گرفته است، دقت کنید. در این صورت می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و بهترین نتیجه را بگیرید.

 

ویژگی های انتخاب بهترین درب ضد سرقت مخصوص ویلا

 به صورت کلی انتخاب و خرید درب ضد سرقت برای ویلا کار آسانی نیست و بسیار پیش می آید که افراد در میان انواع و اقسام و مدل های مختلف درب هایی که وجود دارد ، گیج شوند. اما دقت به چند فاکتور ضرورت دارد.

 

ویژگی های درب ضد سرقت ویلایی

 

درب ضدسرقت برای ویلا معمولاً در اندازه هایی که مشتری سفارش داده است و مطابق با نوع ساختمان و بلندی دیوار آن ساخته می شود‌.البته می توان استاندارد حداقلی را برای آن در نظر گرفت. اصولاً درب ضد سرقت ویلایی یک و نیم لنگه با عرض ۱۴۵ سانتی متر می باشد، البته قسمت بازشو درب ضد سرقت ویلایی در بهترین حالت ۹۵ سانتی متر و نیم لنگه آن ۳۵ سانتی متر می باشد. در مواردی نیز درب ضدسرقت برخی از خانه های ویلایی بخاطر نوع ساختمان این درب ها، قدری بزرگتر ساخته می شوند. ضمن اینکه اندازه و کیفیت درب استاندارد و خوش ساخت مثل وزن درب، استقامت چارچوب و کلاف های درب، استحکام لولا ها و رگلاژ درب پس از نصب ، را نیز باید مورد توجه قرار داد.

 

جنس درب ضد سرقت 

درست است که برای ساختن نمای ظاهری درب ها ، از چوب و یا روکش ام دی اف استفاده می شود؛ اما در  داخل همه ی این درب ها ورقه فولادی مستحکمی تعبیه شده است. از آنجا که درب ورودی ساختمان های ویلایی، بیشتر در معرض آفتاب، رطوبت ، نم و دیگر جریانات طبیعی و جوی قرار می گیرد، بیشتر این درب ها از جنس فلز ساخته می شوند و آهنی هستند. با توجه به رطوبت هوا، نوع رنگی که برای رنگ کردن این درب ها استفاده می شود نیز بسیار مهم است . معمولا این درب های ضدسرقت فلزی مخصوص ویلا را با رنگ استاتیک، رنگ می کنند تا بر برابر نم و رطوبت کمتر دچار زنگ زدگی شود و مقاوم تر باشد.

 

انتخاب رنگ مناسب برای درب ضدسرقت ویلا 

شما می توانید در صورت تمایل رنگ دلخواه خود را بر روی درب ضد سرقت ویلا بکار ببرید. انتخاب رنگ متفاوت و مناسب می تواند حال و هوای تازه ای به نمای ساختمان ویلای شما بدهد. برای این کار بهتر است ابتدا درب را از چهارچوب جدا کنید، همچنین اگر یراق آلات را هم کامل باز کنید ، رنگ آمیزی بهتر پیش خواهد رفت. اگر باز کردن کامل یراق آلات برای شما سخت است، روی آن ها را بپوشانید تا در حین رنگ کردن ، رنگی نشوند . لازم است تا رنگ های مقاوم در برابر رطوبت را انتخاب کنید تا نتیجه کار بهتر شود. این رنگ ها ماندگاری و طول عمر بیشتری نیز دارند.

 

پیشنهادهایی برای بکار گرفتن درب های ضد سرقت

اگر قصد دارید تا برای ویلای خود ،درب ضد سرقت خریداری کنید، توصیه ما به شما این است که هارمونی بین درب رنگ و ساختمان را نیز در نظر بگیرید، این موضوع کمک می کند تا ویلای شما ظاهر شیک تر و آراسته تر داشته باشد. یک پیشنهاد خوب دیگر این است که، برای درب ضدسرقت ویلا، حتما از درب هایی با روکش فایبر گلاس و یا فلز استیل استفاده کنید. استفاده از فلز استیل بخاطر مقاومت بالایی که دارد برای آب و هوای مرطوب مناسب است.

 

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی درب ضدسرقت برای ویلا پرداختیم‌. لازم است تا برای خرید درب ضد سرقت مناسب ویلا، حتما با کارشناسان حاضر در شرکت آتاک درب مشورت نمائید. بدون تردید آن ها بهترین گزینه را به شما معرفی خواهند کرد و در نهایت شما بهترین انتخاب را خواهید داشت.