هزینه ساخت ساختمان در سال 1402 - سازه برتر



هزینه ساخت ساختمان در سال 1402

حداقل هزینه ساخت ساختمان در سال 1402 باید بر اساس متر مربع مشخص شود که به دلیل نوسان زیادی که در بازار مقاطع فولادی وجود دارد، کار آسانی نیست. چرا که هر روزه قیمت میلگرد آجدار در سال متغیر است. تمام اعداد و ارقامی که توسط سازمان نظام مهندسی برای ساختمان ‌های یک طبقه تا چند طبقه اعلام می ‌کند، کاملاً حدودی بوده و نمی‌توان به صورت دقیق هزینه‌ها را برآورد کرد. اگر برای مشخص کردن حداقل هزینه‌ ها نیاز به دریافت قیمت روز میلگرد دارید، کافیست با کارشناسان مجموعه خانه آهن در ارتباط باشید.

هزینه ساخت ساختمان در سال 1402

حداقل هزینه ساخت ساختمان در سال 1402 چقدر است؟

ساختمان سازی از بزرگترین صنایع رایج در سرتاسر جهان است که هر روزه در حال توسعه می‌باشد. از آنجایی که حوزه ساختمان هم به عنوان یک کالای ضروری و هم به عنوان یک کالای سرمایه‌ای مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته، محاسبه هزینه ‌های ساخت و ساز آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

با توجه به زمانبر بودن پروسه ساخت و ساز مسکن هزینه ‌های زیادی که در طی کار صرف می ‌شود، یکی از چالش ‌های مهم افراد فعال در حوزه ساختمان سازی و مشخص کردن قیمت هر متر مربع ساختمان است. چرا که برآورد هزینه‌ ها و پیش بینی قیمت ‌ها کاری بسیار تخصصی می ‌باشد.

از آنجایی که میلگرد جزء مصالح اساسی و مهم در ساخت و ساز است، دریافت قیمت روز میلگرد برای پروژه های بزرگ و کوچک اهمیت پیدا می‌کند. زیرا بخش مهمی از هزینه‌های ساختمانی مربوط به مقاطع فولادی است.

معمولا حداقل هزینه ساخت ساختمان در سال 1402 توسط دولت در سایت رسمی نظام مهندسی اعلام می ‌شود. اما توجه داشته باشید که این قیمت حداقلی بدون محاسبه قیمت زمین است و بر اساس تعداد طبقات ساختمان محاسبه می گردد. البته در اغلب مواقع هزینه ‌هایی که توسط سازمان نظام مهندسی اعلام می ‌شود، نسبت به قیمت پیمانکاران کمتر است و این تفاوت قیمت به خصوص در شهرهای بزرگ به شکل واضح مشخص می‌گردد.

 

 

عوامل موثر بر هزینه ساخت آپارتمان سال 1402

عوامل موثر بر هزینه ساخت آپارتمان سال 1402

به دلیل نوساناتی که در بازار آهن و بازار مصالح ساختمانی وجود دارد، مشخص کردن حداقل هزینه ساخت ساختمان در سال 1402 کار آسانی نیست. اما تعیین یک بازه با بررسی برخی از عوامل امکان‌پذیر است.

در این بخش به بررسی مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه ساخت آپارتمان در سال 1402 می ‌پردازیم:

·         هزینه‌های مربوط به اخذ پروانه ساخت

هزینه‌هایی که برای اخذ پروانه ساخت دریافت می ‌شود، بسته به متراژ هر ساختمان، منطقه قرارگیری ملک و بسیاری از موارد دیگر مشخص می‌شود. معمولا برای دریافت جواز باید مدارک مربوط به ملک مانند سند مالکیت، کارت شناسایی مالک زمین، فیش‌های پرداختی عوارض را به شهرداری منطقه مورد نظر ببرید، تا پس از بررسی و تأیید توسط مهندس پروژه و طراح ساختمان پروانه ساخت آن صادر شود. این مرحله جزء سخت‌ترین و طولانی‌ترین مراحل ساخت و ساز است. توجه داشته باشید که هزینه مربوط به جواز در مناطق مختلف یک شهر یکسان نبوده و در مناطق مرغوب‌تر باید هزینه بیشتری برای ساخت بدهید. 

·         قیمت زمین

یکی از عوامل مهم در هنگام محاسبه حداقل هزینه ساخت ساختمان در سال 1402 نرخ زمین است. قیمت زمین بسته به موقعیت مکانی، طول بر زمین، تراکم، وجود تسهیلات شهری، خانه‌ های نوساز اطراف و بسیاری از موارد دیگر مشخص می‌گردد. گاهی اوقات شمالی یا جنوبی بودن زمین در یک منطقه یکسان موجب تفاوت در قیمت‌ها می ‌شود.

·         هزینه مصالح ساختمانی

از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر حداقل هزینه ساخت ساختمان در سال 1402 و در تمام دوره ‌های زمانی، هزینه‌ های مربوط به مصالح ساختمانی است و در واقع عمده‌ترین بخش را شامل می ‌شود. بر اساس ساختمان ‌های روتین داخل ایران، بیشترین مصالح مورد استفاده شامل آهن، میلگرد، آجر، بلوک‌های سیمانی و مواردی از این قبیل می ‌شود. مصالح ساختمانی در سال‌ های اخیر نوسان زیادی دارند و موجب شده تا قیمت مسکن نیز با توجه به نمودار تغییرات روزانه قیمت میلگرد آجدار یا سایر میلگردها و آهن آلات دیگر تغییر پیدا کند. توجه داشته باشید که هزینه‌های مربوط به مرحله نازک کاری و سفت کاری با هزینه‌های مربوط به سازه‌های بتنی و فلزی باید به صورت مجزا محاسبه شوند و در نهایت هزینه نهایی ساختمان را تشکیل می‌دهند.

·         نوع اسکلت بتنی یا فلزی

اسکلت ساختمان را بر اساس تعداد طبقات و همچنین نوع مصالح مورد استفاده برای ساخت در دو دسته ‌بندی اسکلت فلزی و اسکلت بتنی طراحی می‌کنند. اگر بخواهیم هزینه‌ های مربوط به اسکلت فلزی یا بتنی را محاسبه کنیم، باید به بررسی قیمت میلگرد آجدار و به خصوص میلگرد 25 بپردازیم، چرا که این سایز از میلگرد در پروژه‌های بزرگ مورد استفاده قرار گرفته، تا بتواند وزن سایر مصالح دیگر را تحمل کند.

·         تعداد طبقات واحدهای ساختمان

تعداد طبقات ساختمان هر چقدر که افزایش پیدا کند، قیمت هر متر از ساختمان نیز بیشتر محاسبه می‌ شود. زیرا با افزایش طبقات نیاز به ساخت امکانات بیشتر و قوی‌تر مانند پمپ آب‌های قوی، آسانسورهای خاص و تهویه مناسب می باشد. هزینه‌های مربوط به حمل و نقل مصالح و فعالیت کارگران سطوح بالا افزایش پیدا می‌کند. چرا که باید ملزومات ایمنی خاصی مورد استفاده قرار بگیرد.

·         هزینه‌های نیروی کار

تمام بخش‌های هر ساختمان نیاز به نیروی متخصص دارند که در صورت استفاده از نیروهای ماهر و با تجربه، ضمن اطمینان از درست انجام شدن کارها باید هزینه بالاتری برای انجام کار بپردازید. پس هزینه‌های مربوط به نیروی کار را بخش مهمی از هزینه‌های مربوط به هر متر مربع ساختمان در نظر بگیرید.

·         هزینه‌های مربوط به نمای ساختمان

نمای ساختمان معمولاً به دو بخش نمای داخلی و نمای خارجی تقسیم می‌شود که برآورد هزینه آن بر حسب متر مربع است. بسته به نوع متریالی که برای هر بخش انتخاب می‌کنید، مانند سنگ‌ های لوکس و باشکوه، کاشی و سرامیک، نمای آلومینیوم و بسیاری از موارد دیگر متناسب با هزینه ‌های نصب آنها هزینه نهایی کار مشخص می ‌گردد.

·         هزینه ‌های جانبی و پیش بینی نشده

زمانی که قصد محاسبه حداقل هزینه ساخت ساختمان در سال 1402 را داشته باشید، هزینه‌ های پیش‌بینی نشده به وجود می‌آید که به دلیل تورم و نوسانات زیاد بازار کشور ما، هر لحظه اتفاقات خاصی می افتد که باید توانایی مدیریت این حوادث را هم داشته باشید. چرا که کوچک‌ترین تفاوت در قیمت بازار فولاد و میلگرد 25 هزینه‌ های زیادی را برای ساخت و ساز به دنبال دارد.

 



بررسی نقش میلگرد در ساخت و ساز

بررسی نقش میلگرد در ساخت و ساز

در ساختمان سازی مصالح مختلفی مورد استفاده قرار می ‌گیرد، اما از اصلی‌ترین متریال‌ ها که از فونداسیون هر سازه کاربرد دارد، انواع میلگرد است. به خصوص میلگرد آجدار نقش بسیار مهمی در تقویت بتن ایفا می ‌کند.

میلگرد به شکل‌ها و فرم‌های گوناگون در ساختمان برای جلوگیری از فشارهای مختلف بر سازه اصلی است. از آنجایی که بتن در برابر فشار ضعف زیادی دارد، از میلگردهای آجدار در بتن استفاده می ‌کنند تا مقاومت کششی سازه را افزایش دهند.

وجود میلگردها کمک می‌ کند در هنگام وقوع زلزله مقاومت ساختمان بیشتر شده و از تخریب سازه جلوگیری می‌کند. به همین سبب انتخاب سایز درست میلگردها به امنیت ساکنان کمک می‌کند. پس با کمک میلگردها می توان ارتفاع ساختمان‌ها را افزایش داده و امنیت آنها را نیز تضمین کرد. به همین سبب از میلگرد 25 در ساخت و سازهای بلند مرتبه استفاده زیادی می‌شود.



 

روش‌های کاهش هزینه ساخت و ساز

روش‌های کاهش هزینه ساخت و ساز

پس از اینکه حداقل هزینه ساخت ساختمان در سال 1402 مشخص شد ممکن است برای برخی از افراد پرداخت این هزینه‌ ها به راحتی میسر نباشد و به دنبال راه حلی برای کاهش هزینه باشند. در این صورت نیاز است از افراد متخصص در زمینه تأمین مواد اولیه و پرداخت هزینه نیروی کار مشاوره دریافت کنید.

پس از اینکه عوامل موثر بر هزینه ساخت و ساز را به دقت بررسی کردید، می ‌توانید از برخی روش‌ها برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنید که در ادامه به چند مورد آن می‌پردازیم:

·         کمک گرفتن از افراد با تجربه

اگر جزء افرادی هستید که تجربه کافی در زمینه احداث ساختمان ندارید، بهتر است برای دوری از پیچیدگی‌ های کار، یک شرکت پیمانکاری یا یک فرد با تجربه را انتخاب کنید، تا قدم به قدم همراه شما در مسیر ساخت و ساز باشد. این کار علاوه بر کاهش هزینه ‌های ساخت و ساز، باعث افزایش سرعت کار شده و دوام و امنیت سازه را هم تضمین می ‌کند.

·         انتخاب سازه و سقف مناسب

اسکلت هر ساختمان به عنوان شالوده آن به شمار می ‌رود و استفاده کردن از اسکلت‌های بتنی به جای اسکلت‌های فلزی 20 تا 30 درصد هزینه‌ های مربوط به ساخت را کاهش می ‌دهد. همچنین اسکلت ‌های بتنی دوام بیشتری هم دارند؛ زیرا میلگردها مقاوم بوده و وزن وارده به ساختمان را تحمل می ‌کنند و به نسبت شاخه‌های آهن قیمت مناسب‌تری هم دارند.

·         انتخاب مراکز فروش مناسب مصالح

مصالح بخش عمده و اصلی هزینه ‌های هر سازه را تشکیل می ‌دهند، پیدا کردن مراکزی که با قیمت مناسب و بدون حضور واسطه محصولات خود را ارائه می ‌دهد در این زمینه بسیار کمک کننده است. به همین سبب تمام مراکز فروش مصالح که با کارخانجات در ارتباطند مورد توجه بیشتر قرار می ‌گیرند.

·         به کارگیری فناوری ‌های نوین ساخت و ساز

روز به روز صنعت ساخت و ساز در حال پیشرفت است و به کارگیری فناوری‌های نوین مانند جوش فورجینگ باعث می ‌شود تا مصرف مصالح کاهش پیدا کرده و دوام و ماندگاری آن بیشتر شود.

 

 

هزینه‌های مربوط به مصالح ساختمانی

هزینه‌های مربوط به مصالح ساختمانی

تا اینجا دریافتیم که یکی از عوامل بسیار مهم در مشخص شدن حداقل هزینه ساخت ساختمان در سال 1402 هزینه‌های مربوط به مصالح ساختمانی است. در فرایند ساخت و ساز، متریال‌های متعددی نیاز است که وجود هر کدام از آنها برای پیشبرد سازه ضرورت دارد. به همین جهت در ادامه به بررسی برخی از این مصالح مهم می ‌پردازیم:

·         قیمت میلگرد آجدار و ساده

برای آرماتوربندی سازه نیاز است که میلگرد در سایزهای مختلف خریداری شود، معمولاً قیمت میلگرد آجدار نسبت به قیمت میلگرد ساده بیشتر است و البته کاربرد آن هم در آرماتوربندی بیشتر می‌باشد. عواملی مانند نوسانات ارزی، افزایش تقاضا برای میلگردها، تغییر در قیمت مواد اولیه و مواردی از این دست می ‌توانند بر روی نرخ میلگرد در بازار تأثیر بگذارند که با انتخاب یک مجموعه معتبر می‌توانید از نوسانات قیمت دوری کنید.

·         هزینه ‌های بتن ریزی

یک بخش مهم دیگر در ساختمان سازی هزینه‌ های مربوط به بتن ریزی است که در مرحله آرماتوربندی نیاز می ‌شود که در این بخش به غیر از هزینه ‌های بتن هزینه کارگران هم باید محاسبه شود.

·         قیمت آهن

آهن نقش بسیار مهمی در ساخت و ساز آپارتمان ‌ها دارد و در ساخت ستون، بالابندها، پایه‌ها، دیوارهای پشتی، دال‌ها و سایر اجزای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع آهن‌ها برای افزایش پایداری و مقاومت سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس حذف آنها غیر ممکن بوده و باید راه حلی برای دسترسی به قیمت مناسب آهن پیدا کرد.

·         قیمت سیمان و گچ

سیمان و گچ از مصالح ضروری برای ساخت و ساز است که به واسطه افزایش مقاومت در برابر فشار و تنش و همچنین قابلیت چسبندگی با مواد دیگر برای پوشش دیوارها، کف، سقف، ستون و سایر اجزای دیگر کاربرد دارد. پس نیاز است که با قیمت مناسب‌تری تهیه شوند، چرا که حجم استفاده از آن زیاد است.

 

دلایل روی آوردن سازندگان به اسکلت بتنی چیست؟

اسکلت در ساختمان نقش بسیار مهمی دارد، به همین جهت باید با محاسبات مهندسی، اسکلت‌ها طراحی و اجرا شوند. در سال ‌های اخیر اسکلت بتنی نسبت به اسکلت فلزی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. با پیشرفت ‌های تکنولوژی اسکلت‌های بتنی به صورت مدرن اجرا می ‌شود و سرعت انجام کار بیشتر از گذشته است.

اسکلت بتنی مقاومت بیشتری در برابر آتش داشته و افراد با تخصص کمتر هم می‌توانند اسکلت‌ های بتنی را اجرا و کنترل کنند. به همین سبب اغلب کارفرمایان تمایل دارند هزینه ‌های پروژه را کاهش دهند، در واقع دلیل روی آوردن به این اسکلت کمتر شدن هزینه‌ های مربوط به ساخت است.

 

دریافت قیمت روز میلگرد از مجموعه خانه آهن

میلگرد یکی از مقاطع فولادی بسیار مهم و پرکاربرد در ساختمان سازی و صنایع دیگر است، به همین دلیل برای تمام افراد فعال در حوزه عمران مهم است که قیمت روز میلگرد چگونه مشخص می‌ شود.

در حال حاضر مجموعه خانه آهن در زمینه تأمین تمامی مقاطع فولادی و به خصوص انواع میلگرد در سایزبندی‌ های کامل فعالیت حرفه‌ای دارد. تمام فعالان در حوزه عمرانی می ‌توانند برای سازه‌های بزرگ و کوچک خود اقدام به خرید میلگرد از این مجموعه کنند. زیرا امکان ارتباط با تمام کارخانجات برند و مطرح را فراهم کرده است. به همین سبب شرایط دسترسی به مناسب‌ترین قیمت میلگرد آجدار را با حذف کامل واسطه‌ها فراهم کرده است. 

 

از ویژگی‌ های منحصر به فرد این مجموعه می ‌توان به حضور کارشناسان متخصص اشاره کرد. به همین سبب قبل از ثبت سفارش و خرید عمده میلگرد می ‌توانید متناسب با پروژه خود سایز بندی‌های دقیق‌تری را انتخاب کنید، تا در نهایت رضایت کافی را داشته باشید. کافیست با کارشناسان این مجموعه از طریق وب سایت یا شماره‌های تماس ارتباط بگیرید.