پله آهنی - سازه برتر



پله آهنی

راه پله های فلزی یکی از اصلی ترین مدل های پله می باشد از این نظر که هر راه پله ای که بخواهیم اجرا کنیم اسکلت و سازه اصلی آن را حتما باید از فلز حال یا آهن یا استیل باید بسازیم. به دلیل محکم بودن و استحکام بسیار قوی پله آهنی طول عمر آن نسبت به سایر متریال های دیگر بالاتر است برخی اوقات سلیقه شخصی کارفرما ایجاب میکند که از چوب یا سنگ در پوشش سطحی راه پله بهره بگیریم. این امر خود باعث چشم گیر شدن و بالا بردن سطح زیبایی محصول آهنی ما خواهد شد. و در برخی اوقات تا جایی پیش خواهد رفت که ما دیگر اثری از فلز در مسیر راه پله نخواهیم دید. که این باور غلط در ذهن افراد شکل خواهد گرفت که صفر تا صد اجرای راه پله مثلا با چوب بوده است. ولی بیننده خبری از شاسی کشی اصلی و آهنی در زیر چوب ندارد که کل طراحی پله آهنی گرد بر اساس مقدار زاویه و فرم دادن همین آهن خلق شده است.

 

چه مقدار فضا باید به ساخت پله آهنی اختصاص داد؟

امروزه روز به دلیل بالا رفتن سطح کیفیت اجرایی سازندگان این حوضه همچون پله گرد نوربخش خواهند توانست در کوچک ترین و نا متقارن ترین وید های ساختمانی برای شما راه پله آهنی طراحی کنند. پس ذهن خودتان را درگیر مقدار ابعاد و فضا نکنید ولی بهتر است قبل از اختصاص دادن محیطی به ساخت پله گرد با چند نفر در مورد این موضوع مشورت کنید.

 

پله معلق چیست؟

هر پله ای که در ساخت و طراحی آن از ستون و بهتر بگویم نگهدارنده زمینی استفاده نشده باشد. را پله معلق یا شناور می گویند ممکن است نگهدارنده پله همان نرده های سیم بکسلی دور آن باشد. ولی به دلیل اینکه از سطح پله به زمین اتصالی ندارد بلکه نقطه اتصال آن از سقف به هر کف پله گرفته شده است. قوانین و قواعد ساخت پله شناور را نقض نکرده است و به درستی به این نام نامگذاری شده است.

 

اجزای تشکیل دهنده پله دوبلکس:

ابتدا برای طراحی یک پله دوبلکس باید از شاسی های اصلی آن شروع کنیم. و بعد به سراغ کف پله ها برویم و در صورت نیاز و در شرایطی که مسیر راه پله طولانی بود و بیش از 15عدد کف پله داشت سازنده پله دوبلکس موظف خواهد بود همچون پله گرد نوربخش از پاگرد استفاده کند. و در مرحله آخر نوبت به اجرای نرده دور مطابق با هر سبک و سیاقی که کارفرما می پسندد اجرا شود. ولی ایمنی حرف ائل را در طرح نرده پله آهنی خواهد زد به گونه ای که فاصله بین اجزای نرده نباید از 10سانتی متر بیشتر شود به دلیل سقوط ناگهانی افراد خردسال از راه پله.