اهمیت نورگیری طبیعی در ساختمان ها - سازه برتر



 

اهمیت نورگیری طبیعی در ساختمان ها

 

یک کارشناس عمران گفت: نورگیری طبیعی در ساختمانها بسیار مهم است.

علی حنیفی عنوان ‌کرد: نورگیری ساختمان‏ها از اهمیت زیادی برخوردار است و ساختمانی که نورگیری طبیعی ندارد، بهتر است از طریق نور مصنوعی فراهم می‌شود.

 

وی تصریح کرد: ساختمان مکانی است که همه مردم در آن زندگی می‌کنند و افراد میخواهند در جایی که زندگی میکنند آرامش داشته باشند؛ روشنایی یک ساختمان تأثیر بسیاری بر آرامش و اعصاب یک فرد دارد، پس باید در احداث ساختمانها بر این نکته مهم توجه زیادی شود.

 

عضو نظام مهندسی زنجان، خاطرنشان کرد: در یک ساختمان از طرف شمال و جنوب آن میتوان نور گرفت و قسمت عمده نورگیریها پنجره است، ولی نورگیری در ساختمانهای جنوبی بیشتر و بهتر از ساختمان‏های شمالی است که در یک ساختمان از سمت جنوب آن بیشتر میتوان نور گرفت و فضای روشنی ایجاد کرد.

 

وی یادآور شد: به قسمت پذیرایی و نشیمن ساختمانها باید یک پنجره بزرگ اختصاص داده شود تا قسمت عمده نورگیری یک ساختمان فراهم شود و نورگیری اتاق خوابها بسیار مهم است و یک اتاق خواب باید از طریق نور طبیعی نور بگیرد و اتاقهایی که در سمت جنوبی ساختمان قرار دارند نورگیرتر از اتاق خوابهای سمت شمالی هستند و مردم بیشتر به سمت ساختمانهایی می‌روند که نورگیری زیادی دارد و این شرایط میتواند در قیمت ساختمان هم تأثیر بگذارد.

 

منبع: بنانیوز