عزم جدی برای ورود مجریان ذی‌صلاح در ساخت و ساز - سازه برتر



ورود مجریان ذی ‌صلاح در ساخت و ساز,مجریان ذی ‌صلاح در ساخت و ساز,ساخت و ساز, مسکن , ساخت و ساز , اخباراقتصادی , مهندسان,

عزم جدی برای ورود مجریان ذی‌صلاح در ساخت و ساز

عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان گفت: ورود دادستان و وزارت راه برای حضور مجریان ذی‌صلاح در این حوزه می‌تواند،مشکلات موجود در این بخش را کاهش دهد.

عزمی راسخ برای ورود مجریان ذیصلاح در ساخت و سازهابیژن خطیبی عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سازندگان مسکن هیچ یک از قوانین موجود را در ساخت و ساز را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: نفوذ سازندگان غیر ذی‌صلاح به ساخت و سازهای کشور باعث کاهش امنیت ساختمانها شده است.

.

وی در ادامه افزود: باید همیشه قانون پیشگیری بهتر از درمان را در حوزه ساخت و ساز قرار دهیم زیر هزینه های بازسازی به ویژه بر اثر حوادثی مانند زلزله بسیار سر سام آور است، در نتیجه باید از همان ابتدا مقاوم سازی را در این بخش رعایت کنیم.

عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بیشتر ساختمان‌های نوساز در استان تهران بدون مجری ذی‌صلاح و ارگان نظارتی ساخته شده و این موضوع از سوی هیچ‌ یک از متولیان پیگیری نمی‌شود.

.

خطیبی با بیان اینکه باید عزم جدی برای مقاوم سازی صورت بگیرد، گفت: ورود دادستان و وزارت راه وشهرسازی برای حضور مجریان ذی‌صلاح در این حوزه می‌تواند، مشکلات موجود در این بخش را کاهش دهد.

وی توضیح داد: هیچ تفاوتی در مقاومت ساختمانهای فلزی و بتنی در برابر زلزله وجود ندارد، بنابراین اگر هر دوی آنها طبق قانون نظام مهندسی ساخته شوند، می‌توانند در برابر زلزله‌های بالا مقاومت کنند .

.

عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پایان تاکید کرد: باید همواره مقاوم سازی و درست سازی را در حوزه‌های ساخت و ساز رعایت کنیم تا شاهد حوادثی مانند حادثه پلاسکو در تهران نباشیم.

.

عزم جدی برای ورود مجریان ذی‌صلاح در ساخت و ساز

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی