نکات مهم قبل از بازسازی ویلا در شمال - سازه برتر



نکات مهم قبل از بازسازی ویلا در شمال

خرید و فروش ویلا در شمال همیشه جزو خرید و وفروش های پررونق محسوب می شود. گاهی اوقات ویلاهایی که برای فروش گذاشته می شوند؛ نیاز به تعمیر و بازسازی دارند. حتی نیاز است برای بهتر فروش رفتن ویلا قسمت هایی از آن را تخریب کرد. چند نکته در بازسازی ویلا در شمال حائز اهمیت است؛ که در این مطلب بدان پرداخته می شود.

اگر قصد خرید ویلا دارید و ویلایی به شما پیشنهاد شده است که از نظر موقعیت و متراژ مطابق میل شما است؛ اما از نظر ظاهری چندان مورد پسند نیست و نیاز به بازسازی دارد؛ معامله را به هم نزنید شما می توانید در این معامله سود خوبی به دست آورید؛ به شرط آنکه هشیار باشید. ویلایی که نیاز به بازسازی دارد؛ قطعا با قیمت کمتری به فروش می رسد و شما می توانید تخفیف خوبی از فروشنده بگیرید.

اگر قصد فروش ویلا دارید و ویلای شما قدیمی شده است؛ پیشنهاد می شود که قبل از فروش، ویلا را بازسازی و تعمیر کنید و حتی اگر امکان آن را دارید سبک ویلا را تغییر دهید و به سبک های مدرن و پرطرفدار ویلا را بازسازی کنید؛ از این طریق می توان ویلا را با قیمت خیلی بیشتر به فروش رساند.

از آنجا که بازسازی ویلا یک امر تخصصی است؛ حتما با طراحان و متخصصان بازسازی و طراحان دکوراسیون داخلی مشورت داشته باشید. زیرا متخصصان و طراحان متناسب با بودجه شما بهترین تغییرات را در کمترین زمان ممکن در محیط ایجاد می کنند و از هدر رفت سرمایه به طور چشمگیری جلوگیری می کنند.


نکات مهمی که قبل از بازسازی ویلا در شمال باید بدانید

قبل از تعمیر و تخریب ویلا، بهتر است هدف خود را از بازسازی مشخص کنید. بازسازی ویلا می تواند سطحی، اساسی و متوسط باشد. به عنوان مثال اگر از زمان ساخت ویلا بیش از 20 سال می گذرد و ویلا روی گسل یا نزدیک دریا ساخته شده است و در اثر زلزله، فرونشست زمین و وارد شدن آب به پی ساختمان آسیب های جدی دیده است؛ هزینه دادن برای بازسازی سطحی ویلا هدررفت هزینه محسوب می شود و باید به فکر بازسازی اساسی بود. اما اگر از زمان ساخت ویلا کمتر از ده سال می گذرد؛ و ساختمان پی محکمی دارد و آسیب جدی ندیده است؛ می توان به بازسازی سطحی مانند کاغذ دیواری کردن، سنگفرش کردن محوطه، تغییرات کابینت و... بسنده کرد و صرفا محیط ویلا را دلبازتر و زیباتر کرد.

بعد از اینکه میزان فضای بازسازی را مشخص کردید؛ لازم است بودجه لازم برای بازسازی را به کمک یک کارشناس تعیین کنید. میزان بودجه به شما کمک می کند که به خوبی بسنجید که فروش ویلا و خرید ویلای جدید صرفه بیشتری دارد یا بازسازی آن؟ بعد از تعیین این دو پارامتر، سبک طراحی ویلا را نیز مشخص کنید. البته تعیین سبک طراحی وابستگی تنگاتنگی با مرحله تعیین بودجه دارد. زیرا کارشناس، زمان تعیین بودجه برای بازسازی ویلا قطعا سبک طراحی بازسازی مثل مدرن، روستیک یا سنتی را از شما می پرسد.


افزایش چند برابری سرمایه با بازسازی ویلاهای قدیمی در شمال

برخی از مناطق شمال کشور مانند سرخرود و چمستان، در روستاهایشان ویلاهایی بسیار قدیمی با قیمت بسیار بسیار مناسب پیدا می شود. می توان با خرید و بازسازی این ویلاها در شمال کشور، سرمایه خود را حداقل دو تا سه برابر کنید. روستاهای شمال کشور با روستاهای مناطق دیگر کشور تفاوت بسیار زیادی دارد؛ اول اینکه روستاهای شمال کشور به محیط شهری بسیار نزدیک هستند و با طی مسافت 5 تا ده کیلومتر به راحتی می توان به شهر رفت. دوم اینکه روستاهای شمال کشور ظرفیت گردشگری و اقتصادی بسیار بالایی دارند و می توان با خیال راحت از طریق خرید و بازسازی ویلا در شمال سرمایه گذاری کرد.

شاید بازسازی ویلاهای خیلی قدیمی در شمال کشور، مدت زمان زیادی طول بکشد یا نیاز به سرمایه نسبتاً بالایی داشته باشد؛ اما رشدی که به سرمایه شما می دهد تصاعدی است و بسیار به صرفه تر از خرید ویلاهای گران قیمت است.


هزینه بازسازی ویلاهای قدیمی در شمال

هزینه بازسازی ویلا در شمال به پارامترهای متعددی بستگی دارد. قدمت ویلا، میزان آسیب وارد شده به بنا، مصالح مورد استفاده در بازسازی، سبک بازسازی ویلا، مقاومت سازه و کیفیت سازه، نصب و راه اندازی تجهیزات و سیستم های تاسیساتی و عایق بندی ساختمان از جمله این پارامترها است. به عنوان مثال هنگام بازسازی ویلاهای قدیمی مقاومت سازه مورد بررسی کارشناسان قرار می گیرد؛ اگر سازه مقاومت کافی نداشته باشد؛ هزینه مقاوم سازی و ایجاد رایزر و کانال به لیست هزینه بازسازی اضافه می شود که هزینه کمی هم نیست. از آنجا که در شمال کشور رطوبت و نم به مقدار زیادی وجود دارد؛ در بازسازی ویلا در شمال کشور برای جلوگیری از تخریب سازه و افزایش طول عمر بنا عایق های رطوبتی در سازه به کار می رود که در بازسازی های اساسی و اصولی این مورد را نیز باید اضافه کرد.

به طور کلی برای بررسی دقیق هزینه بازسازی ویلا در شمال باید نظر کارگروه هایی که متشکل از کارشناسان معماری، طراحی دکوراسیون داخلی، برق کار، عمران، مصالح فروش و... است را جویا شد.


سبک های بازسازی ویلا در شمال کشور

ویلاهای موجود در شمال کشور از نظر سازه و ظاهر در سبک های مختلفی هستند. به عنوان مثال ویلاهای مدیترانه ای که در مناطق رو به دریا ساخته می شوند از جمله سبک های پرطرفدار در شمال کشور است. حیاط بزرگ، استخر و باغچه های طراحی شده با سبزه و گل و نمای بیرونی ساده و سفید براق از ویژگی های این سبک ویلا است. ویلاهای سنتی ایرانی که دارای گچبری و کاشی کاری های زیبا در بیرون و داخل ویلا است؛ وجود شومینه در داخل پذیرایی و استفاده از سنگ مرمر و چوب در مصالح از ویژگی های این سبک از ویلا است. ویلاهای ییلاقی که در مناطق کوهستانی و در دل جنگل ها ساخته می شوند و نسبت به ویلاهای دیگر هزینه بازسازی و ساخت کمتری دارند؛ از سبک های دیگر ویلا در شمال کشور است که می تواند ترکیبی از سبک مدیترانه ای و سنتی ایرانی باشد. مصالح چوبی در این ویلاها بیشتر به کار می رود.

ویلاهای لاکچری ویلاهایی بسیار بزرگ با نمای سنگ مرمر، نورپردازی های منحصر به فرد، پنجره های بزرگ دو جداره در اتاق ها و استخر و جکوزی شناخته می شوند؛ از گران ترین و پرطرفدارترین ویلاها در شمال کشور هستند که بیشتر در مناطق لوکس ساخته می شوند. در هنگام بازسازی ویلا در شمال بهتر است با این سبک ویلاها آشنا شوید تا بهتر بتوانید؛ هنگام بازسازی تصمیم گیری کنید. سایت اول خونه می تواند با کمک کارشناسان مجرب خود به شما در زمینه بازسازی ویلا در شمال مشورت دهد.