بهترین نوع پارچه برای پوشش سایبان خودرو کدام است؟ - سازه برتر



بهترین نوع پارچه برای پوشش سایبان خودرو کدام است؟

برای انتخاب بهترین پارچه برای پوشش سایبان خودرو باید به بسیاری از نکات توجه داشته باشید، زیرا این نوع پوشش ها نقش بسیار مهمی در طول عمر این سازه ها دارد. هنگام انتخاب بهترین پارچه باید پوششی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی داشته باشد.

 بهترین نوع پارچه برای پوشش سایبان خودرو کدام است؟

هنگام تولید پارچه های سایبان خودرو معمولا از پلی استر، پلی اتیلن، وینیل و... استفاده شده است که هر کدام از آن ها مزایای مخصوص خودشان را دارد که شما باید قبل از خرید این سازه ها به این نکات توجه داشته باشید.

سایبان خودرو پارچه ای

سایبان خودرو پارچه ای نمونه ای از سایبان های پرکاربرد برای شما به حساب می آید که در روند طراحی آن از پارچه های مختلفی استفاده شده است که شما بهتر است اطلاعات کاملی در ارتباط با پارچه های بکار رفته در سایبان داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

پارچه سایبان ماشین پلی‌اتیلن

پارچه سایبان ماشین پلی‌اتیلن

پارچه سایبان ماشین متحرک پلی اتیلن یکی از سایبان های پرکاربرد است که به راحتی می توان آن را برای محیط های بیرونی بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد. این نوع پارچه ها مقاومت بسیار بالایی در شرایط آب و هوایی متفاوت دارد که طول عمر بالایی داشته و بیشترین کاربرد را برای سازه های بیرونی دارد.

 پلی اتیلن با توجه به مقاومت بالایی که در برابر آب دارد گزینه بسیار مناسبی در برابر نفوذ آب می باشد و برای مناطقی که شدت بارندگی در آن بالا است بیشترین استفاده را می تواند داشته باشد. از پلی اتیلن می توان برای سقف اتومبیل ها یا دیگر سازه های نیمه دائمی استفاده کرد. این پارچه ها دچار سایش یا پارگی نمی شوند به همین دلیل می تواند گزینه مناسبی برای پوشش سایبان برقی مغازه باشد.

 

پارچه سایبان خودرو پلی استر

یکی از پارچه های پر کاربرد در سایبان خودرو پلی استر است، زیرا دفع آب بالایی دارد و برای محیط هایی با شرایط آب و هوایی سخت بیشترین کاربرد را خواهد داشت. ضخامت پارچه های پلی استر باید طوری باشد که از محیط شما در برابر عوامل های محیطی مختلف حفاظت کند، توجه داشته باشید هر چقدر پارچه استفاده شده ضخامت بیشتری داشته باشد در نتیجه مقاومت بیشتری در برابر شرایط جوی دارد.

پارچه های پلی استر با توجه به مزایایی که دارد بهترین انتخاب برای فضاهای باز به حساب می آید؛ زیرا از ورود برف یا باران به داخل محیط جلوگیری خواهد کرد اما توجه داشته باشید که این پارچه ها ضدآب نیستند، در صورتی که باران شدت بالایی داشته باشد امکان ورود آب به داخل سایبان وجود دارد. یکی دیگر از مزایایی که در مورد سایبان های پارچه ای باید بدانید محافظت آن در برابر اشعه های ماورا بنفش است که برای منطقه های جنوبی کشور بسیار مناسب می باشد.

پارچه سایبان ماشین وینیل

اگر می خواهید که سایبان ماشین ضدآب داشته باشید می توانید از پارچه وینیل استفاده کنید، این ماده به تنهایی می تواند مقاومت سایبان را نیز افزایش دهد. این مدل پارچه ها بسیار مقاوم هستند و دوام بالایی دارند به همین دلیل بهترین انتخاب برای سایبان های برقی به حساب می آید.

 پارچه های وینیل در برابر آتش سوزی بسیار ایمن است و با توجه به ضخامت بالایی که دارد در صورتی که تمام شب زیر باران باشد هیچ مشکلی برای آن بوجود نخواهد آمد.

 

در میان پارچه های گفته شده که به عنوان پوشش سایبان برقی استفاده می شود می توان گفت پارچه های پلی استر به دلیل قیمت مناسب، وزن سبک و نصب راحتی که دارند می توانند بهترین سایبان ماشین برای کولرهای آبی به حساب بیایند. سایبان هایی با پوشش پلی استر با توجه به وزن سبک و مقاومت بالایی که دارند انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی است که تمایل دارند این سازه ها را خریداری کنند. پلی استر در رنگ های مختلفی وجود دارد که بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با سلیقه شما مطابقت داشته باشد.

پارچه سایبان خودرو از نوع کانتینری

پارچه های کانتینری از جمله پارچه هایی می باشند که مقاومت بسیار بالایی دارند که علاوه بر پوشش سایبان خودرو می تواند برای موارد دیگری از جمله سقف ماشین های سنگین نیز استفاده کرد. یکی از مهم ترین مشخصات این نوع پارچه ها می توان به نسوز بودن و ضدآب بودن آن نیز اشاره کرد. قابل ذکر است که این پارچه ها به راحتی پاره نخواهند شد؛ به همین دلیل می تواند انتخاب مناسبی برای محیط هایی باشد که آن را به عنوان چادر مسافرتی یا چادرهای کمپینگ استفاده کنند.

پارچه سایبان ماشین برزنتی

برزنت یکی دیگر از پارچه هایی است که مقاومت بالایی در شرایط آب و هوایی متفاوت دارد که همچنین از جمله پارچه های نسوز است که می توان بدون هیچ محدودیتی آن ها را برای سایبان ماشین خود نیز استفاده کرد. برای مناطقی که شدت تابش نور خورشید در آن بالا است استفاده از پارچه های برزنتی می تواند گزینه ی مناسبی باشد، همچنین این نوع پارچه ها ضد آب می باشند.

 یکی از معایب پارچه های برزنتی می توان به این موضوع اشاره کرد که این پارچه ها ظاهر زیبایی ندارند و برای افرادی که خواستار زیبایی هستند انتخاب مناسبی نمی باشد. یکی از مدل های این پارچه می توان به پارچه برزنت نایلونی نیز اشاره کرد.

پارچه سایبان خودرو از نوع نایلونی

پارچه های نایلونی مانند نایلون ضدآب است و برای محیط هایی که بارش باران و برف در آن زیاد است می تواند کاربردی باشد اما بهتر است بدانید که این نوع پارچه ها برای مناطق جنوبی کشور اصلا مناسب نیست زیرا در برابر اشعه خورشید و پرتوهای uv عملکرد مناسبی ندارد.

پارچه سایبان خودرو از نوع نایلونی

پارچه سایبان ماشین از نوع اولفین

نمونه ای دیگر از پارچه های مناسب که برای سایبان ماشین استفاده می شود می توان به پارچه های اولفین اشاره کرد که مقاومت بسیار بالایی در شرایط آب و هوایی مختلف دارد. یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از پارچه های اولفین می توان به شست و شوی راحت آن ها اشاره کرد، همچنین می توان از مواد سفید کننده و وایتکس برای شست و شو آن کمک گرفت بدون آن که در ظاهر آن تغییری ایجاد شود.

یکی دیگر از نکاتی که بهتر است در ارتباط با این پارچه ها بدانید این است که محصولات تنوع رنگ بالایی دارند و مشتری ها می توانند مطابق با سلیقه خودشان بدون هیچ محدودیتی آن را خریداری نمایند. بهتر است بدانید که افرادی که در مناطق شمالی کشور و سردسیر زندگی می کنند خریداران این نوع سایبان ماشین هستند؛ زیرا مقاومت بسیار بالایی در برابر باران دارد و در طولانی مدت دچار کپک و پارگی نخواهند شد.

پارچه سایبان خودرو از نوع آکریلیک ‏

در میان پارچه های گفته شده برای سایبان خودرو می توان گفت که پارچه های آکریلیک محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید دارد که با مرور زمان تغییر رنگ پیدا نمی کند که با توجه به تنوع بالایی که دارد افراد با سلیقه های مختلف می توانند آن را خریداری نمایند.

شما براساس نیاز خود می توانید، می توانید پارچه اکریلیک را استفاده کنید و زیبایی بصری را به محیط خود به وجود بیاورید. قابل ذکر است که بدانید پارچه های اکریلیک بیشترین استفاده را برای سایبان های چتری دارد.

ویژگی‌های بهترین پارچه برای سایبان خودرو

پارچه هایی که برای سایبان خودرو سایه سازان استفاده می شوند باید ویژگی هایی داشته باشد که به آن ها نیز اشاره می کنیم:

 

·        پارچه سایبان برقی باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که قابلیت شستشو را داشته باشد. ‏

·        مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و آتش سوزی داشته باشد. ‏

·        تنوع رنگی بسیار بالایی داشته باشد. ‏

·        قیمت مناسب و به صرفه‌ای داشته باشد. ‏

·        دوخت راحتی داشته باشد و بتوان مدل‌های مختلفی را بر روی آن پیاده کرد. ‏

·        مقاومت بالایی در برابر اشعه‌های فرابنفش و شرایط آب و هوایی داشته باشد. ‏