عایق الاستومری چیست چه کاربردی دارد؟ - سازه برتر



عایق الاستومری چیست چه کاربردی دارد؟

 

عایق الاستومری چیست چه کاربردی دارد؟

معرفی کلی عایق الاستومری

مهم ترین صنایعی که این محصول را مورد استفاده قرار می دهند، می توان به صنایع پتروشیمی، نفتی، صنایع خودروسازی و ... اشاره کرد. این محصول از نظر مقاومت دربرابر گرما، سرما و یا آلودگی هایی مانند گرد و غبار و ... از بهترین گزینه هاست. در ادامه درباره مهم ترین دلایلی که سبب استفاده از عایق الاستومری می شوند، صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کاربرد عایق الاستومری

عایق الاستومری به منظور ممانعت از اتلاف انرژی کاربرد دارد. استفاده از این محصول سبب ذخیره انرژی در صنایع مختلف و سازه های مهندسی متفاوت می شود. از این محصول به عنوان یکی از بهترین عایق های حرارتی و برودتی یاد می شود. برای تولید این محصول از موادی مانند پروپیلن، اتیلن، داین و ... استفاده می شود. می توان از این محصول به عنوان یک جایگزین بسیار مناسب برای عایق های سنتی یاد کرد. برای تولید این محصول از مواد غیرسمی استفاده می شود. به طوری که نگرانی از بابت اسیب زدن به محیط زیست وجود ندارد.

 

عایق الاستومری چیست

عایق الاستومری دارای ساختاری به صورت سلول بسته بوده و از مقاومتی بسیار بالا دربرابر آلودگی، رطوبت و ... برخوردار است. به همین دلیل استفاده از این محصول مدتهاست که در صنعت ساختمان سازی رواج یافته است. این محصول از وزن سبکی برخوردار است و انعطاف پذیری مثال زدنی برخوردار است. می توانید از این محصول برای عایق کاری انواعی از تاسیسات ساختمانی، کانال های هوا، لوله ها و ... استفاده کنید. همچنین می توانید به کمک این محصول، سیستم های گرمایشی و سرمایشی را هم عایق کنید. در ادامه درباره عایق الاستومری بیشتر صحبت خواهیم کرد.


چرا از عایق الاستومری استفاده می شود؟

چرا از عایق الاستومری استفاده می شود؟

از مهم ترین دلایلی که سبب می شود، استفاده از این محصول را توصیه کنیم، ایفای نقش عالی این محصول به عنوان عایق حرارتی است. به طوری که دربرابر اتلاف انرژی به بهترین شکل مقاومت می کند. این محصول در ضخامت های متفاوتی تولید می شود. اما به طور معمول از ضخامت سه سانتی متری برخوردار هستند. بدلیل اینکه این محصول از فوم پلی پورتان تشکیل شده است، بهترین نقش را به عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل می کند. در ادامه درباره مهم ترین کاربرد ها و مزایای این محصول بیشتر توضیح خواهیم داد.

استحکام دربرابر نفوذ رطوبت

دربرابر رطوبت این محصول به عنوان یک عایق کاملا قدرتمند عمل می کند. این مزیت زمانی خودش را نشان می دهد که عایق در دمایی پایین تر از دمای محیط استفاده شود. درچنین شرایطی بخار آب تلاش می کند که به منظور رسیدن به تعادل به داخل عایق نفوذ کند. آب از توانایی هدایت گرمایی تا 16 برابر برخوردار است. حال این را باید بدانید که نفوذ آب سبب می شود که کارایی عایق کاسته شود.

ایفای نقش به عنوان رسانای گرما

گرما می تواند در شرایط استاتیک از مواد همگن عبور کند. از رسانایی گرمایی به عنوان قابلیت انتقال گرمای اجسام یاد می شود. در ادامه این مطلب درباره مزایای استفاده از عایق الاستومری توضیحات کاملی را خدمت شما ارائه خواهیم کرد.


مزایای استفاده از عایق الاستومری

مهم ترین دلایلی که سبب می شوند شما را به استفاده از عایق الاستومری توصیه کنیم، به شرح زیرند:

·         این محصول از وزن بسیار کمی برخوردار است. از طرف دیگر انعطاف پذیری بالای این محصول سبب می شود که از آن برای عایق کاری سیستم های مختلف استفاده کرد.

·         طول عمر و دوام عایق الاستومری بسیار مثال زدنی است.

·         عایق الاستومری نسبت به محصولاتی مانند پشم شیشه و یا پشم سنگ گزینه ای بهتر است. علی رغم اینکه این محصول قیمت بالاتری دارد، اما بدلیل بی نیازی از پوشش، گزینه ای مقرون به صرفه تلقی می شود.

·         برای تولید این محصول از مواد مضر و یا حساسیت زا استفاده نمی شود. به همین دلیل هنگام استفاده از آن نیازی به تدابیر بهداشتی مانند پوشیدن دستکش و یا ماسک و ... نیست.

·         این محصول از قابلیت رنگ پذیری نیز برخوردار است. به همین دلیل می توانید آن را در فضاهایی که در معرض دید قرار دارد، رنگ کنید.

·         مقاومت عایق الاستومری نسبت به قارچ و باکتری مثال زدنی است.

·         عایق الاستومری از هرگونه پوشش بی نیاز است. چرا که از ساختار سلول بسته ای برخوردارند که خود مانع از نفوذ آب می شود.

·         این محصول نوعی عایق دو منظوره است. هم دربرابر  حرارت و هم دربرابر برودت مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

·         قدرت جذب صدای این عایق بالاست. به طوری که استفاده از آن سبب می شود که از آلودگی صوتی محیط بیرون خانه در امان باشید.


مهم ترین کاربرد های عایق الاستومری

مزایای استفاده از این محصول سبب شده است که در آن در صنایع مختلفی استفاده شود. مهم ترین این صنایع به شرح زیرند:

·         صنایع نفتی و گازی

·         مبدل های گرمایی

·         بویلر ها و راکتور ها

·         ماشین های رنگرزی

·         اتصال های صنعتی

·         صنایع نیروگاهی

·         مخازن دخیره مواد شیمیایی

·         تجهیزات دارای اشکال پیچیده

·         خطوط انتقال مواد شیمیایی

در ادامه نگاهی به انواع عایق الاستومری خواهیم انداخت. توصیه می کنیم که حتما قسمت بعدی را بادقت مطالعه کنید.


عایق الاستومری و انواع آن

مهم ترین انواع عایق الاستومری را در لیست زیر آورده ایم:

·         عایق پروتکت بلک : این محصول همانطور که ازنامش برداشت می شود از پروتکت بلک پوشیده شده است. از این محصول به عنوان نوعی عایق حرارتی منعطف یاد می شود. ساختار این عایق متخلخل است و دربرابر عواملی چون آب، رطوبت، آلودگی و ... به خوبی مفاومت از خود نشان می دهد.

·         عایق الاستومری پشت چسب دار : استفاده از عایق های سنتی سبب بروز آلرژی و مشکلات تنفسی می شود. همچنین برای تولید این محصول باید پروسه ای زمان بر را طی کرد. برای همین امروزه از عایق های الاستومری استفاده می شود تا موارد مذکور بروز نکنند. استفاده از این محصول سبب صرفه جویی در وقت و هزینه های مربوط به نصب عایق می شوند.

·         عایق الاستومری رولی : این محصول امروزه در ضخامت های مختلف دیده می شود که وابسته به شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این محصول برای فضاهای داخلی و خارجی امری رایج است. از این محصول به عنوان یک جایگزین مناسب برای پشم شیشه یاد می شود.


سخن پایانی

در این مطلب درباره عایق الاستومری توضیحات کاملی را خدمت شما ارائه کردیم. این محصول بدلیل برخورداری از ویژگی هایی مانند ممانعت از اتلاف حرارت، جلوگیری از نفوذ صدا و رطوبت، برخورداری از انعطاف پذیری و ... امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است. درباره مزایا و کاربرد های این محصول هم توضیحات کاملی خدمت شما ارائه شد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.