هزینه سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور در تهران چقدر می باشد؟ - سازه برتر



هزینه سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور در تهران چقدر می باشد؟

هزینه سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور

شهر تهران یکی از شلوغ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است. گسترش ساخت‌وساز و ساخت ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش در مناطق مختلف این شهر نیاز به خدمات ساختمانی را بیش‌ازپیش کرده است.

یکی از خدماتی که به‌صورت گسترده در شهر تهران ارائه می‌شود سرویس و نگهداری آُسانسور است. آسانسور بخش جدایی‌ناپذیر از ساختمان‌های امروزی و مدرن است و عملکرد درست آن بیش از هر چیزی اهمیت دارد. برای اینکه آسانسور به‌خوبی کار کند نیاز به سرویس ماهانه دارد.

اما سؤال اینجاست که هزینه سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور در شهر تهران چقدر است؟ چه شرکت‌هایی خدمات سرویس آسانسور را ارائه می‌کنند و قیمت سرویس و نگهداری آسانسور را چه کسی تعیین می‌کند؟

 

هزینه سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور در تهران چگونه تعیین می‌شود؟

تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور هرساله تحت عنوان نرخ نامه مصوب سندیکا برای سرویس و نگهداری سالانه منتشر می‌شود. شرکت‌های تعمیر و سرویس آسانسور با مراجعه به این نرخ نامه، هزینه سرویس ماهانه را با توجه به نوع آسانسور، ساختمان، تعداد توقف و ... مشخص می‌کنند.

قرارداد سرویس و تعمیر آسانسور سالانه بسته می‌شود و شرکت موظف است هرماه برای بررسی آسانسور، تکنسین را به محل اعزام کند.

به‌عنوان مدیر ساختمان برای اطمینان از عملکرد تکنسین بهتر است تنها با شرکت‌های عضو سندیکا قرارداد ببندید. این کار مانع از پرداخت هزینه‌های غیرقانونی و اضافه می‌شود. شرکت مدنظر باید دارای پروانه کسب و دفتر کار بوده و امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات را داشته باشد.

برای دریافت لیست قیمت سرویس و نگهداری آسانسور می‌توانید به سایت سندیکای صنایع آسانسور و پله‌برقی ایران مراجعه کنید.

 

هزینه تعمیر و نگهداری ماهانه آسانسور در تهران به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از عوامل اصلی برای تعیین تعرفه سرویس آسانسور، تعداد توقف آسانسور است. ملاک اصلی برای شرکت‌ها حداقل ۵ توقف است. آسانسورهایی که ۲، ۳ یا ۴ توقف دارند ۵ توقف در نظر گرفته می‌شوند.

هزینه سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور در تهران به نوع ساختمان و کاربری آن هم ارتباط دارد.

طبق تقسیم‌بندی سندیکا، ساختمان‌ها به ۵ گروه تقسیم می‌شوند که هرکدام تعرفه مشخصی برای سرویس و نگهداری دارند.

  • گروه ۱: ساختمان‌های مسکونی
  • گروه ۲: ساختمان اداری تا ۱۰ واحد
  • گروه ۳: ساختمان اداری ۱۰ واحد به بالا، مجتمع تجاری، بانک، ساختمان پزشکان، خوابگاه، مسافرخانه و ...
  • گروه ۴: بیمارستان، درمانگاه، کلینیک و مراکز درمانی
  • گروه ۵: وزارت خانه، سازمان‌های بزرگ دولتی، دادسرا و دادگاه، پادگان‌ها و ...

نوع آسانسور اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هم در تعیین هزینه سرویس آسانسور مؤثر است.

برای مثال هزینه سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور برای ساختمان‌های گرو ه ۱ تا ۵ توقف و آسانسور نیمه اتوماتیک ۱۱۲۰۰۰ تومان در ماه است.

قوانین و مقررات مربوط به تعمیر و سرویس آسانسور

قوانین و مقررات مربوط به تعمیر و سرویس آسانسور

قرارداد سرویس و تعمیر آسانسور باید یک‌ساله باشد. طبق مقررات سندیکای تعمیر و سرویس آسانسور، تعمیر موردی یا مراجعه به‌صورت خرابی به خرابی ممنوع است.

به این نکته توجه داشته باشید تعمیر فوری آسانسور در مواقع ضروری نیاز به پرداخت هزینه جداگانه به شرکت دارد. تکنسین تنها در ساعات اداری برای سرویس و تعمیر مراجعه می‌کند.

 حال اگر آسانسور نیاز به تعمیر قطعه در روزهای تعطیل و خارج از ساعات اداری داشته باشد، هزینه تعمیر و سرویس با توافق طرفین بیشتر می‌شود.

در هنگام مراجعه تکنسین برای سرویس، اگر قطعه‌ای نیاز به تعمیر داشته باشد هزینه دستمزد و تعویض قطعه نیز محاسبه می‌شود. برای مثال اگر کابین آسانسور نیاز به بازسازی داشته باشد، هزینه بازسازی کابین آسانسور علاوه بر هزینه سرویس ماهانه باید پرداخت شود. درصورتی‌که آسانسور گارانتی داشته باشد که اغلب اوقات یک‌ساله است، خدمات تعمیر و تعویض آسانسور رایگان است.

هزینه‌های اعلامی از سوی سندیکا برای مراکز استان‌ها است. اعزام تکنسین به شهرهای اطراف و حاشیه شهرهای بزرگ و خارج از محدوده بیشتر است.

همه آسانسورها باید دارای بیمه‌نامه مسئولیت مدنی باشند و انجام این کار به عهده مدیر ساختمان است.

 

چگونه شرکت مناسب برای سرویس و نگهداری آسانسور در تهران پیدا کنیم؟

برای سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور لازم است شرکت معتبر برای این کار را پیدا کنیم. شرکت‌های معتبر برای تعمیر و سرویس آسانسور مورد تائید سندیکای تعمیر و سرویس آسانسور هستند.

این شرکت باید سابقه کاری و تجربه مناسبی در این زمینه داشته و رضایت مشتریان خود را کسب کرده باشد. داشتن اعتبار و دفتر کاری مشخص و برخورداری از تکنسین‌های مجرب از ویژگی‌های شرکت معتبر تعمیر آسانسور است.

برای تعمیر و سرویس منظم آسانسور لازم است قرارداد قانونی بین مدیر یا مالک ساحتمان و شرکت بسته شود. این قرارداد دارای ۱۴ بند است که در ۴ نسخه تنظیم‌شده و با امضای طرفین اعتبار پیدا می‌کند.

درصورتی‌که شرکت تعهدات خود را انجام ندهد امکان شکایت و دریافت خسارت از سوی مدیر ساختمان وجود دارد.

بهتر است با شرکتی قرارداد ببندید که علاوه بر داشتن تجهیزات لازم، قطعات اصل و معتبر را به همراه گارانتی برای آسانسور تأمین کند. در این صورت می‌توانید از عملکرد درست دستگاه بعد از تعویض قطعه مطمئن شوید.

لیست شرکت‌های معتبر تعمیر و نگهداری آسانسور در تهران و دیگر شهرستان‌ها در سایت سندیکای تعمیر و نگهداری آسانسور وجود دارد.

 

کلام پایانی

هزینه سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور در تهران و دیگر شهرستان‌ها توسط سندیکا تعمیر و نگهداری آسانسور تعیین می‌شود. با مراجعه به شرکت‌های معتبر می‌توانید قرارداد یک‌ساله برای تعمیر و سرویس آسانسور ببندید تا تکنسین به‌صورت منظم و ماهانه برای سرویس آسانسور مراجعه کند.

سرویس منظم و دوره‌ای ماهانه، شش‌ماهه و یک‌ساله عملکرد درست و ایمن آسانسور ا تضمین کرده و مانع از خرابی قطعات و تحمیل هزینه بیشتر می‌شود.