راهنمای سریع خرید بالابر پله مستقیم برای راه پله بدون آسانسور - سازه برتر



راهنمای سریع خرید بالابر پله مستقیم برای راه پله بدون آسانسور

چکیده : بالابرهای پله مستقیم دارای چند مدل هستند که به تناسب شرایط پله های ساختمان و همچنین میزان آسیب حرکتی سرنشین در پله ها می توانند در جای خود به کار برده شوند که از جمله می توان به بالابر پله ایستاده، صندلی پله پیما و بالابر ویلچربر پله را نام برد. در ادامه به این امر می پردازیم که کاربرد هرمدل در چه مواردی است.

 

بالابر یکی از عناصر ضروری در ساختمان هایی است که دارای اختلاف ارتفاع در طبقات هستند. بالابر پله نیز از فاکتورهای اثرگذار در سلامتی ساکنان خانه هایی است که تنها مسیر دسترسی به اتاق ها از طریق راه پله است. با مطالعه راهنمای خرید بالابر پله مستقیم به نکاتی که در زمان خرید باید در نظر داشت آشنا می شوید.

معمولا برای جابجایی های بین طبقات ساختمان های چند طبقه در زمان ساخت بنا، پیش بینی های لازم صورت می گیرد. اما در بعضی مواقع شرایط ساختمان ایجاب می کند که تنها راه دسترسی به طبقات مختلف منزل از طریق راه پله باشد. لذا پس از گذشت چند سال تردد مداوم در پله ها، عضلات و مفاصل دچار آسیب می شوند و نیاز به وسایلی مانند بالابر پله اجتناب ناپذیر می شود. با بکارگیری این راهکار ساده می توان سالهای بسیار طولانی تری از تمام فضای منزل استفاده کرد و لذت برد.

به طور کلی بالابر پله هایی که در بازار موجود هستند به دو صورت بالابر پله مستقیم و بالابر پله پیچشی عرضه می شوند. در این میان بالابر پله مستقیم به تعداد بسیار بیشتری استفاده می شود، چرا که مخصوصا در خانه های دوبلکس و پله های بدون چرخش به کار گرفته می شود که  استفاده از آسانسور در آن رایج نیست. در این مطلب با ما همراه باشید تا به موضوع راهنمای خرید بالابر پله مستقیم بپردازیم و شما را با بهترین راه های خرید یک بالابر پله مستقیم استاندارد آشنا کنیم.

بالابر پله مستقیم آلفاتک برای خانه بدون آسانسور

ویژگی های بالابر پله مستقیم

همانطور که قبلا اشاره کردیم، معمولا استفاده از بالابر پله مستقیم رایج تر است، چرا که به علت ساخت خانه های دوبلکس فراوان که اغلب فاقد آسانسور هستند، درشهرهایی این دستگاه بیش از سایر مناطق مورد استفاده قرار گرفت. بالابر پله در تهران یکی از مثال های مشهور در این زمینه است. از جمله وارد دیگر می توان به شهرهایی اشاره کرد کرد که ساختار سنتی دارند. دلیل استفاده ی زیاد بالابرله در اصفهان نیز همین امر است.

انواع بالابر پله مستقیم

 بالابرهای پله مستقیم دارای چند مدل هستند که به تناسب شرایط پله های ساختمان و همچنین میزان آسیب حرکتی سرنشین در پله ها می توانند در جای خود به کار برده شوند که از جمله می توان به بالابر پله ایستاده، صندلی پله پیما و بالابر ویلچربر پله را نام برد. در ادامه به این امر می پردازیم که کاربرد هرمدل در چه مواردی است.

  • بالابر پله ایستاده: این مدل از بالابر پله برای تعداد پله های کم که سرنشین ترجیح می دهد نیازی به نشستن و بلند شدن نداشته باشد اجرا می شود. در این مدل لازم است که سرنشین بتواند تعادل خود را با کمک بازوهای تعبیه شده بر روی یک کفی حفظ نماید.
  • صندلی پله پیما: این مدل از بالابر پله که به صورت نشسته قابل استفاده است، باعث می شود هیچ فشاری بر زانوهای فرد در طول مسیر حرکت وارد نشود. برای مسیرهای پله طولانی و همچنین افراد مسن از این مدل استفاده می شود تا از نظر ایمنی و راحتی، سرنشین در بهترین شرایط قرار بگیرد.
  • بالابر ویلچربر پله: این مدل از بالابر پله برای جابجایی افراد ویلچرسوار در پله ها استفاده می شود و شامل بازوها و حفاظ هایی است که از سرخوردن ویلچر در حین حرکت جلوگیری می کند. همچنین کل فرایند جمع و باز شدن کفی و جابجایی اهرم ها توسط ریموت کنترل و بدون نیاز به کمک دست انجام می شود.

نکات خرید بالابر پله مستقیم

برای خرید بالابر پله مستقیم باید به نکات زیادی توجه داشت تا بتوانید بک دستگاه با کیفیت و مناسب راه پله خود انتخاب کنید:

  • توجه به فضای اشغال شده

راه پله مسیر دسترسی به اتاق است و در آینده نیاز به جابجایی وسایل بزرگ وجود خواهد داشت، لذا اگر دستگاه فضای زیادی از راه پله را دربر بگیرد، مسیر تردد را باریک یا حتی در مواقع جابجایی وسایل مسدود می کند.

  • توجه به میزان صدای دستگاه

صدای تولید شده توسط بالابر پله باید در حدی باشد که مزاحمتی برای ساکنان ساختمان نداشته باشد. عواملی از جمله جنس ریل، نوع موتور و سیستم الکتریکی پله پیما در میزان صدای نهایی تاثیرگذار هستند.

بالابر پله مستقیم برای داخل خانه

  • توجه به ایمنی بالابر پله

سرنشینان دستگاه پله پیما عمدتا افرادی هستند که در صورت قرارگرفتن در شرایط بحرانی و خطرناک، آسیب هایی بیش از دیگران می بینند. لذا از قبل باید تمام موارد ایمنی بر اساس استانداردهای روز دنیا در دستگاه تعبیه شده باشد.

  • بررسی نوع سیستم حرکتی پله پیما

مکانیزم حرکت دستگاه پله پیما تاثیر فراوانی بر ایمنی سرنشین در بلندمدت و همچنین دوام و ماندگاری دستگاه دارد. رایج ترین سیستم حرکتی بالابر پله در بین شرکت های معتبر پله پیما، سیستم چرخ دنده و شانه (Rack&Pinion) است.

 

برای خرید بالابر پله مستقیم، چگونه شرکت معتبر پیدا کنیم؟

برای تجربه کردن یک خرید موفق و رضایت نهایی لازم است به یک شرکت معتبر مراجعه کنید. بهترین راه پیدا کردن شرکت معتبر در زمینه ی بالابر پله مشورت با افرادی است که از این دستگاه استفاده کرده اند و می توانند نظراتسان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

بالابر پله برای خانه دوبلکس

درباره شرکت پله پیما آلفاتک

پله پیما آلفاتک، یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و فروشندگان بالابر پله در سالیان اخیر توانسته است رضایت مشتریان خود را به طور کامل جلب نماید. با توجه به زیبایی به کار رفته در ساخت دستگاه پله پیما به همراه کیفیت پاسخگویی این شرکت و استفاده از واحد طراحی و مهندسی قدرتمند توانسته است نامی ماندگار در صنعت بالابر پله به حساب بیاید.

در شرکت آلفاتک همواره تلاش بر این است که رضایت مشتری پس از 2 سال استفاده از محصولات سنجیده شود. بازخوردهای ارائه شده در زمینه ی کیفیت محصولات و همچنین کیفیت خدمات مورد ارزیابی قرار می گیرد و برای اعمال به واحد موردنظر ارجاع می شود. لذا همواره ما می توانیم به روز و براساس نیاز جامعه باشیم.

 

برچسب ها : بالابر پله,پله پیما,صندلی پله پیما