سریع‌ترین راه برای تعمیر برد آسانسور را بشناسید؟! - سازه برتر



سریع‌ترین راه برای تعمیر برد آسانسور را بشناسید؟!

تعمیر برد آسانسور

برد آسانسور سیستم ضروری آسانسور است که حرکت کابین آسانسور، باز و بسته شدن درها و سیستم اضطراری آسانسور را کنترل می‌کند. نام دیگر این سیستم تابلو فرمان است و حتی با نام‌های کنترلر آسانسور و کنترل سیستم هم شناخته می‌شود. اما باید به‌یاد داشت که برد کنترل آسانسور نباید با پنل کنترل آسانسور اشتباه گرفته شود. 

برد آسانسور، کنترل‌کننده‌ای است که از ریزپردازنده‌ (مغز سیستم)، حافظه، ماژول‌های ورودی/خروجی (I/O) و رابط‌های ارتباطی تشکیل شده است و با توجه به شرایط آسانسور و ساختمان انواع متفاوتی دارد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. یکی از انواع مهم برد آسانسور دوسرعته و تک‌سرعته (درایودار) است که تک‌سرعته با سرعت ثابت و دوسرعته با دو سرعت متفاوت کار می‌کنند. به‌جز این نوع از برد آسانسور می‌توان به بردهای رله‌ای و هیبردی نیز اشاره کرد. 

اما این سیستم نیز همانند هر سیستم دیگری به مرور زمان دچار اختلال و مشکل یا خرابی خواهد شد. در این صورت نیاز به تعمیر و مراقبت دارد. در این مقاله می‌خواهیم انواع مشکلاتی که ممکن است برای برد به‌وجود بیاید و همچنین تعمیر برد آسانسور و هزینه آن، صحبت کرده و راهکار آن را نیز در اختیار شما بگذاریم. 

 

انواع مشکلات برد و خرابی هایی که ممکن است به وجود آید

همان‌طور که گفته شد برد آسانسور بخش ضروری و مهم آسانسور است. اگر به‌درستی کار نکند و مشکلی برای آن به‌وجود آید حتی اگر مسئله جزئی باشد آسانسور با شرایط سخت جدی‌ای روبه‌رو خواهد شد. این شرایط سخت، به خرابی قطعات مختلف منجر خواهد شد.

خرابی‌ها ممکن است گزینه‌های نام‌برده باشند: بسته نشدن درب، باز نشدن درب، حرکت نکردن آسانسور، توقف آسانسور بین طبقات (افراد نمی‌توانند در طبقه مدنظر بیرون بیایند)، ناهموار حرکت کردن آسانسور، ایجاد صداهای عجیب و غریب، انتخاب طبقه نادرست (ممکن است به طبقه انتخاب‌شده نرفته و در طبقه اشتباهی توقف کند، کار نکردن سیستم اضطراری، باز و بسته شدن مکرر درب‌، نصفه باز شدن درب، لرزش کابین آسانسور، کند حرکت کردن کابین، هم‌سطح نشدن کابین آسانسور با کف، و بسیاری از خرابی‌های دیگر که باعث می‌شود آسانسور کیفیت کارایی خود را از دست بدهد و نیاز به تعمیر برد آسانسور باشد. 

اما حال این سوال پیش می‌آید که چه مشکلاتی در برد آسانسور به‌وجود می‌آید که این خرابی‌ها (خرابی‌های ذکر شده در بالا) را ایجاد می‌کند؟! در اینجا با چند نمونه از این عوامل آشنا خواهید شد. 

  • مسائل الکتریکی: مشکلات الکتریکی ممکن است به دلیل نوسانات برق، برخورد صاعقه، یا سایر اختلالات الکتریکی که می‌تواند به برد کنترل آسیب برساند، رخ دهد.
  • مشکلات نرم افزاری: نرم افزاری که برد کنترل آسانسور را اجرا می‌کند، گاهی اوقات ممکن است خراب یا قدیمی شده و منجر به نقص در سیستم آسانسور شود.
  • مشکلات سنسور: از سنسورها برای تشخیص موقعیت کابین آسانسور و اطمینان از توقف آن در طبقه صحیح استفاده می‌شود. اگر این سنسورها کار نکنند، آسانسور ممکن است در طبقه اشتباه متوقف شود یا اصلا متوقف نشود.
  • مشکلات ارتباطی: برد کنترل آسانسور با سایر اجزای سیستم آسانسور مانند سنسور موتور و درب ارتباط برقرار می‌کند. در صورت وجود مشکلات ارتباطی بین این قطعات، می‌تواند باعث اختلال در کار آسانسور شود.

هزینه تعمیر برد آسانسور

  • سایش و پارگی: با گذشت زمان، اجزای برد کنترل آسانسور ممکن است فرسوده یا آسیب ببینند و منجر به نقص در سیستم آسانسور شود.
  • عدم نگهداری: اگر برد کنترل آسانسور به‌درستی نگهداری نشود، می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد و سایر مشکلات سیستم آسانسور شود. نگهداری و بازرسی منظم برای اطمینان از عملکرد صحیح برد کنترل آسانسور و جلوگیری از خرابی ضروری است.
  • عوامل محیطی: دمای زیاد، رطوبت یا قرار گرفتن در معرض آب می‌تواند به برد آسانسور آسیب برساند و باعث اختلال در عملکرد آن شود.
  • گذشت زمان: با بالا رفتن سن آسانسور، قطعات ممکن است فرسود یا قدیمی شده و منجر به نقص و خرابی شوند.

در نتیجه باید به تعمیر برد آسانسور توجه کرد و هر از چندگاهی توسط فرد مجرب چک شده تا احتمال خطرات را پیش‌بینی کره یا اگر مشکلی به‌وجود آمده رفع کند. در صورت بی‌توجهی به این موضوع و رفع نشدن مشکل ممکن است آسیب‌های جدی‌ای به‌وجود آمده یا باعث خسارت‌های جبران‌ناپذیر شود. موارد گفته شده تنها بخشی از خرابی‌های آسانسور است که علت آن برد آسانسور است. علل خرابی آسانسور بسیار گسترده است که باید حتما توسط یه متخصص بررسی و رفع مشکل شود.

 

هزینه تعمیر برد آسانسور به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تعمیر برد کنترل آسانسور به عوامل بسیاری بستگی دارد که هر کدام با توجه به شرایط‌شان سنجیده می‌شوند، از جمله:

  1. نوع آسانسور: نوع آسانسور مانند هیدرولیک یا کششی می‌تواند بر هزینه برد کنترل تاثیر بگذارد. 
  2. سازنده: تولید کنندگان مختلف سیاست‌های قیمت‌گذاری متفاوتی دارند، بنابراین هزینه برد کنترل بسته به سازنده می‌تواند متفاوت باشد.
  3. قدمت آسانسور: اگر آسانسور قدیمی باشد، پیدا کردن قطعات جایگزین ممکن است مشکل باشد که این موضوع هزینه برد کنترل را افزایش دهد.
  4. پیچیدگی برد کنترل: هر چه برد کنترل پیچیده‌تر باشد، ممکن است هزینه تعویض آن بیشتر باشد.
  5. در دسترس بودن قطعات جایگزین: اگر قطعات جایگزین به‌راحتی در دسترس باشند، هزینه برد کنترل ممکن است کمتر شود.
  6. هزینه نیروی کار: هزینه نیروی کار برای نصب و برنامه‌ریزی برد کنترل نیز می‌تواند بر هزینه کلی تأثیر بگذارد.
  7. گارانتی: اگر برد کنترل تحت گارانتی باشد، هزینه تعویض ممکن است توسط سازنده تامین شود.

بهترین شرکت تعمیر برد آسانسور

بهترین شرکت برای خدمات تعمیر برد آسانسور 

ممکن است وجود شرکت‌های متفاوت برای سرویس‌دهی و تعمیر برد آسانسور انتخاب شما را سخت کرده باشد و شما سردرگم باشید که کدام شرکت مناسب است تا بتوانید به آن اطمینان کرده و تعمیر برد آسانسور خود را به آن بسپارید.

چرا که آسانسور بخش مهم یک ساختمان مخصوصا ساختمان‌هایی با طبقات زیاد است و اگر مشکلی برای آن به‌وجود آید در رفت‌وآمد ساکنین طبقات اختلال ایجاد می‌کند و اگر تعمیر به‌درستی انجام نشود علاوه بر اختلال رفت‌وآمد ممکن است حتی خطرات جدی مالی و جانی هم در پی داشته باشد. همچنین اجزاء آسانسور مخصوصا برد کنترل آسانسور سیستم‌های پیچیده و حساسی‌اند که لازم و ضروری است که افراد ماهر آن را تعمیر ‌کنند؛ کسانی که در کار خود آموزش دیده و خبره باشند.

اگر به‌دنبال شرکتی هستید تا تعمیر برد آسانسور خود را با خیالی راحت به آن‌ها بسپارید در اینجا شرکت تخصصی آمانج را به شما معرفی می‌کنیم. آمانج به عنوان نخستین مجموعه تخصصی در زمینه تعمیر، بازسازی، سرویس و نگهداری آسانسور، خدمت‌رسان شما خواهد بود. 

آمانج با تجربه‌ای درخشان در مناطق مختلف پایتخت، این را تضمین می‌کند که دانش و تخصص لازم برای انجام هر نوع تعمیرات آسانسور را دارد. آمانج امکاناتی را فراهم کرده که شما می‌توانید از طریق پر کردن فرم درخواست سرویس آنلاین در سایت و یا همچنین تماس تلفنی با مشاوران ارتباط بگیرید و توضیحات و مشاوره دقیق درباره فرآیند رفع خرابی آسانسور را دریافت کنید. شما می‌توانید برای تعمیر آسانسور ساختمان خود بر روی لینک کلیک کنید تا از متخصصان مشاوره گرفته و مشکل برد کنترل آسانسور خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنید.

تعمیر و نگهداری و بازرسی منظم آسانسور می‌تواند به جلوگیری از این مشکلات کمک کند و اطمینان حاصل شود که آسانسورها به‌طور ایمن و کارآمد کار می‌کنند. برای این منظور شما می‌توانید با شرکت آمانج که به‌صورت 24ساعته توسط افراد خبره خدمات ارائه می‌دهد تماس حاصل فرمایید.  

 

برچسب ها : آسانسور,تعمیر آسانسور,شرکت خدمات آسانسور