بهترین برند لوله برای لوله کشی آب و فاضلاب - سازه برتر



بهترین برند لوله برای لوله کشی آب و فاضلاب

بهترین برند لوله برای لوله کشی آب و فاضلاب : تأسیسات یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ساختمان است که نیاز به انواع لوله دارد. این لوله‌ها وظیفه انتقال آب، گاز، سیم برق و... دارند. لوله‌هایی که برای لوله‌کشی آب و فاضلاب استفاده می‌شوند، باید ویژگی خاص خود را داشته باشند و از دوام و استحکام کافی برخوردار باشند تا انتقال گاز به لوله‌ها به بهترین شکل ممکن انجام شود. یکی از انواع لوله‌های مستحکم برای انتقال آب و فاضلاب، لوله‌های فولادی است. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین برند لوله برای لوله کشی آب و فاضلاب را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید در این زمینه قیمت لوله گاز اطلاعات کسب کنید، همراه ahanup باشید.  

 

تاریخچه اولین استفاده از لوله برای انتقال آب

بهترین برند لوله برای لوله کشی آب و فاضلاب

اولین تاریخچه استفاده از لوله برای انتقال آب را می‌توان به روم باستان نسبت داد. 97 سال پس از میلاد مسیح در رم، برای اولین بار کانال آبی تاسیس و بعد از آن هم از لوله برای انتقال آب استفاده شد. در آن زمان آب از طریق این کانال‌ها وارد شهر می‌شد. بعد از آن یونان باستان از لوله‌های سفالی برای انتقال آب و فاصلاب استفاده کرد. 

 

کاربرد لوله سیاه در قسمت‌های مختلف ساختمان

در مناطق مسکونی شهری و روستایی می‌توان از لوله سیاه برای کاربردهای مختلفی استفاده کرد. این لوله‌ها همان‌طور که از اسم آن‌ها مشخص است، دارای ظاهری سیاه و تیره هستند و روکش خاصی ندارند. معمولاً از این محصول در لوله‌کشی گاز ساختمان استفاده می‌شود، البته برای چاه‌های فاضلاب هم کاربرد دارد. از لوله سیاه می‌توان برای مراکز مسکونی شهری و روستایی هم استفاده کرد. 

 

بهترین لوله‌های مورداستفاده در یک ساختمان چه ویژگی‌هایی دارد؟

لوله‌هایی که برای ساختمان استفاده می‌شوند؛ باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند. در صورت خرابی و نصب نادرست لوله‌کشی مشکلات زیادی برای ساختمان ایجاد خواهد شد. ویژگی‌هایی که برای لوله‌کشی ساختمان استفاده می‌شوند؛ باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • مقاوم در برابر خوردگی و رطوبت
  • وزن کم
  • دوام و استحکام بالا
  • قیمت مناسب
  • حفظ کیفیت آب آشامیدنی

لوله‌هایی که برای ساختمان استفاده می‌شوند؛ باید دوام و استحکام بالایی داشته باشند. سالم‌بودن لوله هم یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید مدنظر داشته باشید. اگر لوله بشکند، دوام کافی نداشته باشد، قطعاً نمی‌توان آن را به‌درستی برای ساختمان استفاده کرد. لوله‌های ساختمانی استفاده شده باید وزن کمتری نسبت به سایر لوله‌ها داشته باشند. اگر وزن این محصولات کمتر باشد، فرایند ساختمان‌سازی هم بسیار زودتر به اتمام می‌رسد.

به‌غیراز این موارد، این محصول باید مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی داشته باشد. لوله فرسوده اصلاً گزینه خوبی برای ساختمان نیست! همچنین این محصولات باید مقاومت خوبی در برابر فشار بالای آب داشته باشند تا بتوانند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. لوله‌های ساختمانی باید قابلیت این را داشته باشند که بتوانند دماهای مختلف را تحمل کنند. 

 

انواع لوله‌های آب و فاضلاب

بهترین برند لوله برای لوله کشی آب و فاضلاب

برای سیستم لوله‌کشی فاضلاب از لوله‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. معمولاً لوله‌های آب و فاضلاب به دودسته لوله فلزی و لوله غیرفلزی تقسیم می‌شوند که مزایا و معایب مختلفی دارند. از انواع لوله‌های آب و فاضلاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوله pvc
  • لوله upvc(لوله پلیکا)
  •  لوله پلی‌اتیلن
  •  لوله‌های پوشیفت
  • لوله فاضلاب سایلنت
  • لوله فاضلاب دوجداره کاروگیت
  • لوله فاضلاب چدنی

در یک دسته‌بندی کلی می‌توان این محصولات را به دودسته لوله فلزی و لوله غیرفلزی در ahanup  تقسیم کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. 

 

لوله‌های فلزی

لوله فلزی گالوانیزه یکی از بادوام‌ترین و مقاوم‌ترین لوله‌های آب و فاضلاب در ahanup است و حتی در برخی از موارد برای آب شرب هم قابل‌استفاده هستند. روی این محصول فلزی روی آبکاری شده در نظر گرفته شده و جنس این لوله در اصل از نوع فولاد است که همین موضوع باعث می‌شود که دوام بالایی داشته باشد و در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و پوسیدگی مقاوم است. 

 

لوله‌های غیرفلزی

لوله‌های غیرفلزی که در ahanup برای آب و فاضلاب استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند:

  1. لوله فاضلابی کاروگیت: دوام و استحکام بالا، دوجداره بودن و... را می‌توان از ویژگی‌های این نوع لوله دانست. این نوع لوله‌ها علاوه بر این سطح داخلی صاف دارند در برابر فشار هم مقاومت بالایی دارند. 
  2. لوله فاضلابی چدنی و مسی: معمولاً درگذشته از این نوع لوله‌ها بیشتر استفاده می‌شود و امروز محدود شده است. عایق بودن صدا، دوام و طول عمر بالا را می‌توان از ویژگی‌های لوله فاضلابی چدنی و مسی دانست. 
  3. لوله فاضلابی پوش فیت: جنس این لوله‌ها از پلی‌پروپیلن است و در طولانی‌مدت، دارای عملکرد مناسبی هستند. 
  4.  لوله فاضلابی پلی‌پروپیلن: این محصولات در رده بهترین لوله‌های برای فاضلاب هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. وزن سبک را می‌توان مهم‌ترین ویژگی این نوع لوله آب و فاضلاب دانست. 
  5. لوله فاضلابی پلی‌اتیلن PE: این محصولات دوجداره هستند. این نوع لوله‌ها مقاومت بالایی در برابر فشارهای داخلی دارند و به همین دلیل برای سیستم آب و فاضلاب به‌وفور استفاده خواهند شد. قیمت مناسب این نوع لوله را می‌توان مهم‌ترین ویژگی آن دانست. 
  6. لوله فاضلابی پلیکا UPVC: مقاومت بسیار بالا و طول عمر طولانی را می‌توان به این نوع لوله‌های آب و فاضلاب نسبت داد. این محصولات در برابر گرما و خوردگی مقاومت بالایی از خود دارند. 
  7. لوله فاضلابی PVC: این محصولات علاوه بر قیمت مناسب، دوام و استحکام بالایی دارند و یکی از بهترین نوع لوله‌های فاضلاب هستند.

 

بهترین برند داخلی و خارجی لوله آب و فاضلاب

قیمت لوله گاز

معمولاً برای تأسیسات و سیستم‌های آب و فاضلاب از لوله گازی استفاده می‌شود. این لوله‌ها باید بهترین کیفیت و استحکام را داشته باشند تا انتقالات گاز را به‌خوبی انجام دهند. اگر قرار است که لوله آب و فاضلاب خریداری کنید باید بتوانید بهترین برند را شناسایی کنید تا در نهایت انتخاب خوبی داشته باشید. در ادامه بهترین برند لوله برای لوله کشی آب و فاضلاب را معرفی می‌کنیم. بدون شک تعداد کارخانه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، کم نیستند؛ اما کارخانه‌های زیر جزء بهترین برندهای لوله فولادی برای تولید انواع لوله گاز و تأسیسات آب و فاضلاب هستند که هرکدام لوله‌هایی با ویژگی‌های خاص تولید خواهند کرد. 

 

کارخانه لوله گاز سنگین سپاهان

کارخانه لوله گاز سنگین سپاهان یکی از بهترین و پرافتخارترین شرکت‌های تولیدکننده لوله گاز است. این کارخانه در سال ظرفیت بالای 42000 هزار تن دارد و با بهره‌گیری از صنعت‌گران ماهر، تجهیزات مدرن و کادر حرفه‌ای یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده لوله گاز سنگین است. محصولات تولید شده در این کارخانه مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید شده و کیفیت بسیار بالایی دارند؛ به همین دلیل شاید نسبت به سایر لوله‌های فولادی دیگر قیمت بالایی داشته باشند. این مجتمع حتی قادر به تولید انواع لوله داربستی در اندازه‌های مختلف است.

 

کارخانه کچو

کارخانه  کچو یکی از کارخانه‌های مطرح و معروف در زمینه تولید لوله و پروفیل‌های فولادی است که بیش از 100 هزار تن در سال لوله و پروفیل تولید می‌کند. این شرکت انواع لوله‌های گاز، لوله‌های گاز API، لوله‌های داربستی و لوله‌های صنعتی را تولید می‌کند. این کارخانه با تجهیزات مدرن و به‌روز و داشتن دستگاه‌های پیشرفته، بهترین و باکیفیت‌ترین لوله‌های فولادی را تولید می‌کند که حتی با وجود این تجهیزات، ظرفیت تولید آن به 5000 هزار تن در سال رسیده است. محصولات کارخانه کچو طی این سال‌ها گواهینامه‌های ایزو و حتی گواهینامه‌های ملی دریافت کرده است. این مجتمع فولادی انواع لوله گاز توکار کچو و لوله گاز روکار کچو را تولید می‌کند که هرکدام برای کاربردهای خاصی قابل‌استفاده هستند. 

برای خرید لوله گازی به‌منظور استفاده در تأسیسات و سیستم آب و فاضلاب می‌توانید از برندهای مختلفی استفاده کنید؛ اما کارخانه کچو و کارخانه سپاهان دو مورد از برترین کارخانه‌های تولیدی لوله گاز هستند. این دو کارخانه از معروفیت خاصی برخوردار هستند و شما می‌توانید از محصولات این کارخانه خرید داشته باشید. 

 

سخن پایانی

برای اتصالات لوله و فاضلاب ساختمان شما به‌غیراز مصالح ساختمانی به تجهیزات دیگری مانند لوله‌های آب و فاضلاب نیاز دارید. لوله‌های آب و فاضلاب انواع مختلفی دارند و از هرکدام می‌توان برای کاربردهای مختلفی استفاده کرد. در برخی از برندهای تولید شده این لوله، می‌توان ویژگی‌های متمایزی دید. جنس لوله‌های انتخاب شده و اتصالات فاضلاب باید محکم باشد و در برابر ضربه، شکستگی، پوسیدگی و... مقاومت بالایی داشته باشند تا بتوان بهترین عملکرد را از این محصولات انتظار داشت. در زمان خرید این محصولات باید بهترین برند لوله برای لوله‌کشی آب و فاضلاب را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای این منظور می‌توانید با کارشناسانی که در این زمینه فعالیت دارند، مشورت‌های لازم را داشته باشید.

برای خرید انواع لوله آب و فاضلاب و قیمت لوله فاضلاب می‌توانید با شماره 03138030000 در تماس باشید تا کارشناسان ما بهترین مشاوره و راهنمایی را در اختیار شما قرار دهند. همچنین شما مشتریان عزیز میتوانید برای پیش بینی قیمت آهن در سال 1403 به لینک مربوطه مراجعه کنید.