مناقصات ایاب و ذهاب ، راهبری و خدمات نقلیه - سازه برتر



مناقصات ایاب و ذهاب ، راهبری و خدمات نقلیه

ایاب و ذهاب :

 ایاب و ذهاب از جمله مزایایی است که در شرایط خاص مشمول کارگران قانون کار، می‌گردد ، در صورت دوری کارگاه و عدم تکافوی وسیله نقلیه عمومی ، صاحب کار باید برای رفت و برگشت کارکنان خود وسیله نقلیه مناسب در اختیار آنان قرار دهد . ازاین تعریف اینگونه برداشت می‌شود که کارفرمایان ملزم هستند بصورت غیرنقدی به کارکنان در امر حمل و نقل کمک کنند.

طبق این تعریف حق ایاب و ذهاب مشمول کارگرانی می‌شود که:

  • عدم تکافو یا کمبود وسیله نقلیه عمومی در مسیر رفت و آمد کارگران
  • فاصله محل زندگی آنها از محل کار دور باشد.

برچه معیاری عدم تکافوی وسیله نقلیه سنجیده میشود :

شاید منظوراز عدم تکافوی وسیله حمل و نقل این است که به طور کلی مسیر رفت و آمد کارگر به کارگاه، غیرقابل تردد است. در نتیجه هیچگونه وسیله حمل و نقلی در آن مسیر وجود نداشته یا ساعات کاری کارگران به گونه ای است که در آن ساعت با عدم عبور و مرور وسایل حمل و نقل و یا کمبود آن مواجه شوند و مجبور باشند ساعت های زیادی را منتظر باشند.

آیا کارفرما میتواند هزینه ی حمل و نقل را به صورت نقدی نیز به کارگران خود پرداخت کند؟

اگر مسیر کارگران یک کارگاه متعدد باشد و کارفرما نتواند سرویس ایاب و ذهاب برای آنها بگیرد، دراینصورت کلیه کارگران میتوانند با کارفرما توافق کنند تا مبلغی را بابت حمل و نقل به آنها بپردازد. درواقع اگر یک کارگاه فاقد عرف و روال مقرر در ماده مزبور باشد در اینصورت پرداخت حق ایاب و ذهاب بصورت نقدی و غیرنقدی منوط به موافقت کارفرما است.

منظور از کارگران چیست ؟

منظور از کارکنان دو دسته از کارگرانی است که کار نوبتی و غیرنوبتی انجام میدهند و کار نوبتی، عبارت است از کاری که در طول ماه گردش دارد، به نحوی که نوبت‌ها آن در صبح یا عصر یا شب واقع می‌شود

راهبری و یا لیدر شیپ:

راهبری یا لیدرشیپ هم یک حوزه تحقیق است و هم یک مهارت عملی که شامل توانایی یک فرد یا سازمان برای “هدایت” یا راهنمایی سایر افراد، تیم‌ها یا کل سازمان‌ها می‌شود یا در واقع رویه‌ها و فرایندهایی که طبق آن‌ها سازمان هدایت و کنترل می‌شود. ساختار راهبری شرکتی توزیع حقوق و مسئولیت‌ها بین فعالان مختلف سازمان – مثل هیئت مدیره مدیران، سهام‌داران، و دیگر ذی‌نفعان - را مشخص می‌کند؛ و قواعد و رویه‌هایی را برای تصمیم‌سازی معین می‌کند

خصوصیات یک راهبر و یا لیدر چیست :

  • خلاقیت : برای یافتن جواب یا راه حل به او مراجعه کند، این وظیفه شماست که هنگام بروز هرگونه مسئله، خارج از چارچوب فکر کنید.
  • الهام بخشی :  باید الهام بخش باشید و شروع به یافتن راه‌هایی برای الهام بخشیدن به تیم خود کنید. این وظیفه شماست که روحیه خود را حفظ کنید و این کار را با قدردانی از زحمات تیمتان و انگیزه دادن به آنها انجام دهید.
  • یکدلی : داشتن همدلی به عنوان یک راهبر بسیار مؤثر است. همدلی توانایی درک و احساس آن چیزی است که دیگران تجربه می‌کنند و این به آن معناست که رهبران خارق العاده در ملاء عام ستایش می‌کنند و مشکلات را به صورت خصوصی برطرف می‌کنند.
  • پاسخ گویی : یک رهبر خوب مسئولیت عملکرد هر کس و همچنین خود را بر عهده دارد. وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود، آن‌ها تمجید می‌کنند. با این وجود وقتی مشکلات پیش می‌آید ، آن‌ها را به سرعت شناسایی می‌کنند و به دنبال راه حل هستند و تیم را به عقب می‌کشند.
  • اشتیاق : یک راهبر خوب مشتاق کار یا علت آن است. مردم با صراحت بیشتری نسبت به شخص پرشور و فداکار پاسخ خواهند داد. رهبران باید بتوانند منبع الهام بخش باشند و انگیزه‌ای برای اقدام یا علت مورد نیاز آن باشند.
  • تمرکز : یک رهبر خوب به طور کلی متمرکز است و قادر به تفکر منطقی است. یک رهبر خوب نه تنها یک وضعیت را به طور کلی می‌بیند، بلکه می‌تواند علت‌ها را دقیق‌تر و ریزتر ببیند و همچنین راه حل مسئله را پیدا می‌کند
  • مسئولیت پذیری : آخرین خصوصیتی که راهبر خوب را تعریف می‌کند مسئولیت پذیری است. راهبران بزرگ می‌دانند وقتی صحبت از شرکت یا محل کارشان می‌شود، آن‌ها باید شخصاً مسئولیت عدم موفقیت را به عهده بگیرند ، یک لیدر خوب بهانه نمی‌گیرد؛ بدون در نظر گرفتن مقصر عمل می‌کند و می‌فهمد که چگونه مشکل در اسرع وقت برطرف شود.
  • فروتنی :  همیشه از خود گذشتگی دارد و در مورد تیم خود فکر می‌کند. به همین دلیل است که سبک‌های رهبری که بیشتر رهبران بزرگ آن را اتخاذ می‌کنند، به جای تمرکز بر ارتقاء خود، تأکید زیادی بر حل مسئله و پویایی تیم می‌کنند.

خدمات نقلیه چیست :

خدمات وسایل نقلیه شامل مجموعه ای از خدمات مرتبط با نگهداری، تعمیر و تعویض قطعات وسایل نقلیه است. این خدمات شامل خدماتی مانند تعمیر موتور، تعویض روغن و فیلتر، تعمیرات بدنه و رنگ، تعمیرات سیستم های الکتریکی و مکانیکی و تعویض لاستیک ها می باشد. این خدمات برای نگهداری و حفظ وسایل نقلیه بسیار حائز اهمیت هستند، چراکه با استفاده مناسب از این خدمات می توان از عمر وسایل نقلیه بهره بیشتری برد و هزینه های تعمیر و تعویض را به حداقل رساند.

انواع خدمات خودرو :

  • تعویض روغن و فیلترها: یکی از اصلی‌ترین خدمات خودرو، تعویض روغن موتور و فیلترهای هوا، روغن و سوخت است. تعویض منظم این موارد باعث حفظ عملکرد بهینه موتور و کاهش مصرف سوخت می‌شود.
  • تعویض لنت‌ها: لنت‌های ترمز از جمله قطعاتی هستند که با گذشت زمان و استفاده، به‌درستی کار نمی‌کنند و نیاز به تعویض دارند. تعویض لنت‌ها به‌صورت منظم، از ایمنی و کارایی ترمز خودرو اطمینان حاصل می‌کند.
  • تعمیرات معمولی: تعمیرات روتینی مانند تعمیرات سیستم‌های الکتریکی، تعمیرات جلوبندی و عقب‌بندی، تعمیرات روغن گیربکس و … نیز به‌منظور حفظ عمر و کارایی خودرو انجام می‌شود .
  • خدمات تعمیرات تخصصی: خدمات تعمیرات تخصصی مانند تعمیرات موتور، سیستم‌های تعلیق و دیگر اجزای پیچیده خودرو نیاز به تخصص و مهارت‌های خاص دارند که توسط تکنسین‌های حرفه‌ای انجام می‌شود .

اهمیت خدمات خودرو :

  • افزایش عمر مفید خودرو
  • ایمنی در رانندگی
  • کاهش هزینه‌های تعمیرات بزرگتر

نکات قابل توجه در خدمات خودرو :

  • رعایت برنامه خدمات دوره‌ای
  • نتخاب مرکز خدمات معتبر
  • اهمیت تست رانندگی

خدمات خودرو به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی از ما رانندگان و مالکان خودروها می‌طلبد تا به‌صورت منظم و مداوم از خودروهایمان مراقبت کنیم و آن‌ها را به مراکز خدمات معتبر مراجعه داده و با تکنسین‌های مجرب و ماشین‌آلات حرفه‌ای اصولی‌ترین و بهترین خدمات را برای آن‌ها انتخاب کنیم. این اقدامات نه تنها کمک به حفظ کارکرد بهینه و ایمنی خودروها می‌کند بلکه می‌تواند از هزینه‌های ناگهانی و زیاد تعمیرات جلوگیری نماید. به این ترتیب، می‌توانیم لذت کامل و امنیت رانندگی را از خودروهایمان به‌دست آوریم.

در پایان برای موفقیت بیشتر و شرکت در بهترین و مطمئن ترین مناقصه ها ، مزایده ها و استعلام ها در این زمینه، شما را به مرکز اطلاعات مناقصات و مزایدات ایران (زنجیره معاملاتی آریاتندر) راهنمایی مینمایم.