پنج ورق پلاستیکی پرکاربرد در دکوراسیون - سازه برتر



پنج ورق پلاستیکی پرکاربرد در دکوراسیون

مقدمه

در این مقاله می خواهیم به بررسی 5 ورق پلاستیکی پرکاربرد در صنایع دکوراسیون بپردازیم شاید برای شما هم پیش آمده باشد که متریال‌های مختلفی را در دیزاین‌های مختلف دکوراسیون‌های داخلی دیده باشید اما به دلیل ناآشنا بودن با نام و کاربرد و قیمت این متریال‌ها از استفاده از آنها صرف نظر کرده باشید.

با توجه به پیشرفت روز افزون ورق‌های پلاستیکی دیگر نیازی به استفاده از فلزات گران و همچنین سنگ نماهای گران و هزینه‌های زیاد نصب و جابجایی نیست. امروزه ورق‌های پلاستیکی متعددی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند که می‌تواند نیاز دیزاینرهای حرفه‌ای و حتی آماتور را کاملاً برطرف کند اما استفاده از این ورق‌ها نیاز به دانش و آشنایی‌های اولیه‌ای از جنس،  رنگ و کاربرد آنها را دارد.

در این مقاله به بررسی مهمترین و پرکاربردترین ورق‌های پلاستیکی مورد استفاده در دکوراسیون‌های داخلی می پردازیم پس با ما همراه باشید تا ایده‌های جدیدتری و خلاقانه‌تری برای دیزاین‌های داخلی خود را به دست آورید.

 

ورق پلکسی گلاس شفاف

پلکسی گلاس یک ماده پلاستیکی شفاف با استحکام، سفتی و شفافیت نوری فوق العاده است. ورق پلکسی به راحتی ساخته می شود، به خوبی با چسب ها و حلال ها می چسبد و به راحتی در دمای مناسب خم می شود. در مقایسه با بسیاری از پلاستیک های شفاف دیگر خواص ضد اکسید شوندگی عالی دارد.

ورق پلکسی ویژگی های شیشه ای مانند شفافیت، درخشندگی و شفافیت را نشان می دهد، اما با نصف وزن و چندین برابر مقاومت در برابر ضربه نسبت به شیشه. از تابلوها و نورگیرهای بادوام گرفته تا وسایل خرده فروشی چشم نواز، نمایشگرها و قفسه ها، پلاستیک های اکریلیک تطبیق پذیری، دوام و کیفیت های زیبایی شناسی برجسته ای را ارائه می دهند.

در ضخامت های مختلف ارائه می شود و هم چنین در ابعاد 122 در 183 و همچنین 200 در 300 نیز موجود می باشد. برای خرید پلکسی می توانید به فروشگاه های معتبر مانند تابش شاپ مراجعه کنید.

 

ورق پلکسی رنگی

پلکسی رنگی بسیاری از ویژگی های مشابه پلکسی شفاف را ارائه می دهد که قبلاً با آن آشنا شدیم. یکی از پرکاربردترین استفاده های پلکسی رنگی استفاده در پنجره های سنتی رنگی می باشد. همه شما با دیدن پنجره های رنگی احساس خوبی دارید و با دیدن نورهای رنگی که ازاین شیشه ها عبور می کند به وجد می آیید. امروزه دیگر از شیشه های رنگی برای پنجره ها استفاده نمیشود زیرا پلکسی رنگی شفاف مزایای زیادی را از جمله :

  • قیمت پایین
  • شفافیت بالا
  • برش کاری ساده
  • امنیت بالا

را در اختیار طراحان قرار می دهد.

در مقابل نوع دیگری از پلکسی های رنگی وجود دارد که مات هستند و کی توانید برای ساخت انواع میز، صندلی و دیگر اکسسوری های دیگر مورد استفاده قرار دهید

  • برش کاری ساده
  • خم کاری آسان
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و خمش

مزایایی هستند که این ورق ها را به بهترین گزینه برای ساخت وسایل سفارشی تبدیل می کند.

 

پلکسی طلایی

وجود این ورق امروزه به یکی از اساسی ترین متریال ها برای اکثر صنایع ساخت وسایل دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. آینه پلکسی طلایی تقریبا در اکثر وسایل خانگی که نقش زیبا سازی دارند دیده میشود.

  • تایلو های دیواری
  • آینه کاری های دیواری و سقفی
  • مبل سازی
  • میز و صندلی ها
  • جعبه های گل و گلدان ها
  • روکش طلایی برای کابینت کاری ها

و بسیاری از وسایل دیگر با این ورق ها ادغام میشوند و زیباترین ها را می توان با آنها خلق کرد.

 

مولتی استایل طلایی

مولتی استایل یک ورق دولایه است که از یک لایه فلز و یک لایه پلاستیکی تشکیل شده است. مقاومت و ماندگاری این ورق بسیار بالا می باشد اما قابلیت خم شدن ندارد اما می توان همانند پلکسی آن را برش زد و بر روی آن حکاکی انجام داد.

مطمئنا تابلو های رومیزی اداری را دیده اید یا تابلو های راهنما بر سردر اتاق های اداری، تمامی این تابلو ها با مولتی استایل طلایی خش دار ساخته شده اند.

کاربرد مولتی استایل طلایی تنها به ساخت تابلو محدود نمی شود بلکه از نوع نازک آن که می توان آن را پشت چسبدار کرد برای ساخت روکش بر روی وسایل ، ستون ها و بسیاری دیگر از ایده هایی که می تواند به ذهنتان بیاید استفاده شود.

برای خرید مولتی استایل حتما از فروشگاه های معتبر بازدید و قبل از خرید با کارشناسان صحبت کنید تا بهترین متریال را دریافت کنید.

 

ماربل شیت

شاید شما هم دوست داشته باشید از سنگ های تزیینی مانند سنگ مرمر، سنگ گرانیت و … برای فضای داخلی خود استفاده کنید اما همانطور که میدانید هزینه های بسیاری را متحمل خواهید شد و در صورت تغییر دکوراسیون نمی توانید مجددا آن هزینه ها را از اول متقبل شوید، پس راه کار چیست؟

استفاده از ماربل شیت بهترین پاسخ به حل این مشکل است. ماربل شیت عمدتاً از پودر سنگ (پودر کربنات کلسیم) و پلاستیک (رزین پی وی سی) ساخته و عرضه می شود. با نام سنگ مصنوعی نیز شناخته می‌شود و ایده آل برای تزئین و دکوراسیون داخلی است. ورق ماربل شیت طرح مرمر می تواند در بسیاری از مکان ها به دلیل ویژگی های برجسته اش، به خصوص برای مکان های تجاری عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

  • بسیار جذاب
  • مقرون به صرفه
  • ضد آب
  • ضد حریق
  • با شرایط نصب و نگهداری آسان است

و می تواند هزینه زیادی را برای صاحبان مشاغل در دکوراسیون دیوارها، تعمیر و مرمت دیوار و بازسازی دیوار صرفه جویی کند. ماربل شیت جایگزین سایر دیوارهای داخلی و مواد تزئینی مانند چوب، فلز، سنگ طبیعی و سایر مواد مصنوعی و ترکیبی می شود. فروشگاه تابش این محصول را در دو نوع ورق ماربل شیت بک لایت و ساده ارائه می دهد که دونوع پرطرفدار و پرفروش در بازار می باشند.

برای خرید ماربل شیت می توانید به فروشگاه آنلاین تابش شاپ مراجعه کرده و انواع طرح های موجود را ببینید و خرید خود را انجام دهید.

پیشنهادات برای مطالعه:

مزایا و معایب ماربل شیت

نظرات و سوالات خریداران ورق های ماربل شیت