گچبری پیش ساخته کلاسیک جدید - سازه برتر



گچبری پیش ساخته کلاسیک جدید

گچبری پیش ساخته کلاسیک یکی از زیباترین هنرهایی برای ایجاد یک سبک خاص در دکوراسیون است. از زمان قدیم تا زمان حال استفاده از انواع گچبری ها در معماری ایرانی رواج داشته است. با گذر زمان از دوره های مختلف، شکل و نوع گچبری ها در معماری ایرانی تغییر کرده است. در حال حاضر  استفاده از شکل های کلاسیک گچبری در کل دنیا ترند شده و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

گچبری پیش ساخته کلاسیک جدید

در گچبری پیش ساخته کلاسیک در ابتدا شما باید یک فضای بدون هیچ دکوری داشته باشید یعنی فضایی که در سقف دارید بدون هیچ نو مخفی، باکس و... باشد، در واقع شما باید یک سطح صافی داشته  باشید. گچبری کلاسیک زیبا با نورپردازی صحیح و اصولی می تواند تاثیر بسیار چشم گیری در نمای داخلی فضای خانه داشته باشد.

 تزئینات زیادی وجود دارد که می تواند در چهره کلی خانه شما تاثیر بگذارد و دکوراسیون داخلی خانه شما را جذاب تر کند، یکی از این تزئینات گچبری ها که عموما مورد استفاده قرار می گیرد، تزئیناتی روی سقف می باشد. امروزه در بسیاری از خانه های ایرانی به گچبری سنتی و گل و بوته تمایل دارند. گچبری کلاسیک و نئوکلاسیک در قسمت های مختلف از سقف پذیرایی ها و لابی های ساختمان های نو ساز کاربرد دارد زیرا فعلا این هنر در دکوراسیون های دخلی منازل استفاده می شود. کم کم این نورپردازی های بی کیفیت در خانه های مسکونی شهر جای خود را از دست داده و گچبری کلاسیک جای آن را پر کرده است.

 

گچبری پیش ساخته کلاسیک چگونه است؟

این گچبری پیش ساخته یک نوع هنر تزئینی می باشد که استادان حرفه ای وقتی به شکل دادن گچ می پردازند از دل آن نقش های بسیار زیبا و اصیل می سازند. محل اجرای گچبری کلاسیک روی دیوارها، سقف ها، ستون ها می باشد و جلوه بی نظیری به فضا می بخشد. گچبری به دو سبک مدرن و کلاسیک انجام می شود.

 گچبری کلاسیک: در این گچبری هیچ محدودیتی در انتخاب شکل و خطوط و نقش های مختلف نیست. وقتی به معماری های قدیمی نگاه می کنیم شاهد زیبایی های این نوع گچبری می شویم. گچبری از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی داشته است. هنگام اجرای گچبری کلاسیک نسبت به گچبری مدرن بیشتر به جزئیات توجه می شود.

 موقع اجرای این گچبری از نقش های انسانی، گیاهی، حیوانات، گل، شکل های انسانی استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید که خانه ای که از گچبری کلاسیک استفاده می شود  باید تمامی وسایل آن نیز کلاسیک باشد.

 گچبری مدرن: انجام گچبری فضای منزل را از حالت سادگی و بیروحی خارج می کند و به ساکنین آن نشاط و شادی می بخشد، دلیل استفاده از گچبری در تالارها، مجالس های لاکچری هم به این دلیل می باشد تا افرادی که در این محیط قرار می گیرند با گچبری های زیبا آشنا شوند.

 

تفاوت گچبری پیش ساخته کلاسیک و گچبری مدرن

اکنون که با ویژگی ها و به طور کلی با گچبری کلاسیک آشنا شدید، شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که تفاوت کلاسیک و مدرن در چیست؟ در ادامه به این سوال شما پاسخ داده می شود:

تفاوت گچبری پیش ساخته کلاسیک و گچبری مدرن

در گچبری کلاسیک بیشتر از ابزار و آلات سنتی قدیمی استفاده می شود اما در مقابل گچبری مدرن بر پایه روش های جدید و امروزی است و به طور کلی سبک ساده تری دارد. در گچبری مدرن تمامی قوانین و الگوهای سنتی شکسته شده و شیوه های جدیدتری جایگزین می شود.

 هر شخصی ممکن است سلیقه و علایق خاصی داشته باشد به همین خاطر نمی توان گفت که کدام شیوه های گچبری بهتر است. هر کدام از این گچبری ها رویکردی متفاوت، خاص و خلاقانه ای دارند. اگر هر کدام از این گچبری ها به طور صحیح و در محلی مناسب استفاده شود تاثیرات چشمگیری بر زیبایی محیط می گذارد. ویژگی های این گچبری عبارتند از:

ویژگی‌های گچبری پیش ساخته مدرن:

  • استفاده از شکل ها ی هندسی نوآورانه و کاملا جدید
  • استفاده از رگ ها و طرح های ساده و شیک
  • استفاده از روش های پیشرفته و دستگاه ها برای گچبری

ویژگی‌های گچبری کلاسیک:

  • استفاده از اشکال سنتی و قدیمی
  • استفاده از رنگ های گرم و غنی
  • پیاده سازی آن کاملا بصورت دستی و بدون استفاده از دستگاه

 

اجرای گچبری پیشس ساخته کلاسیک روی دیوار

در گچبری کلاسیک، دیوارها بسیار مهم می باشند و جز عناصر تاثیرگذار در زیبایی محیط تلقی می شود. در این سبک از گچبری به طور معمول دیوارها را قاب بندی می کنند و با ابزارها و شیوه های مختلف به زیبایی آن می افزایند. قاب بندی دیوارها مخصوصا در بخش پذیرایی باعث جذابیت بیشتر فضای خانه خواهد شد.

 با کمک گچبری هر دیواری به صورت مجزا قاب بندی می شود و جلوه ای مستقل پیدا می کند. علاوه بر پذیرایی، در اتاق خواب نیز می توان از گچبری کلاسیک جدید نیز استفاده کرد و فضای اتاق را زیباتر کرد، البته در این فضا معمولا از نقش و سبک های ساده تری استفاده می کنند تا تاثیر مناسبی ایجاد نمایند. آشپزخانه محل دیگریست که استفاده گچبری در آن رایج است.

اگرچه در این فضا به طور معمول از کاشی و سرامیک استفاده می شود اما در بخش هایی نیز می توان از هنر اصیل گچبری استفاده کرد. علاوه بر موارد گفته شده، در دیوارها و راهروها نیز می توان با استفاده از گچبری کلاسیک جلوه های بی نظیری ایجاد کرد.

 

گچبری پیش ساخته روی کاغذ دیواری

مکانی که کاغذ دیواری دارد باید از گچبری های ساده تر استفاده کرد تا شلوغ نشود و همچنین گچبری باعث نشود که جلوه کاغذ دیواری از بین رود.

گچبری پیش ساخته روی کاغذ دیواری

گچبری سقف آشپزخانه: از هر سبکی که در گچبری وجود دارد می توانید در سقف آشپزخانه خود استفاده کنید. بسته به محیط آشپزخانه می توانید از گچبری کلاسیک پرکار یا مدرن استفاده نمایید. گچبری سقف یکی از موارد مهم برای تزئین و زیبایی دکوراسیون داخلی می باشد.

گچبری لابی: از موارد مهمی که گچبری کلاسیک کاربرد زیادی دارد، گچبری های لابی هتل ها و برج ها می باشد که برای ایجاد یک محیطی زیبا و آرامش بخش از گچبری کلاسیک به همراه نورپردازی مخفی استفاده می کنند.

 گچبری آتلیه عکاسی: آتلیه عکاسی از آنجایی که با مردم سروکار دارد و جذاب بودن این محیط زیبا باعث جذب مشتری بیشتری می شود پس توجه به زیبایی این مکان ها بسیار اهمیت دارد. در آتلیه های عکاسی گچبری قاب نسبت به گچبری های دیگر کاربردی تر است.

 

گچبری پیش ساخته کلاسیک

امروزه شکل دیگری از گچبری ها در بناها مورد استفاده قرار می گیرد که به گچبری پیش ساخته معروف است. در این شیوه گچبری از قبل طراحی و اشکال هندسی آمده درون قالب قرار گرفته و فشرده می شود.

پس از خشک شدن و شکل گیری، این قالب ها آماده می شوند و برای نصب آماده خواهند شد. گچبری پیش ساخته سرعت انجام کار را به طور ویژه ای افزایش می دهد و طرح ها با استفاده از چسب به سطح  چسبانده می شود. استفاده از گچبری کلاسیک جدید امروزه بسیار رواج داشته و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.