راهنمای انتخاب رنگ ساختمان، بهترین رنگ نمای ساختمان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ - سازه برتر

راهنمای انتخاب رنگ ساختمان، بهترین رنگ نمای ساختمان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • شناسه : 23684


راهنمای انتخاب رنگ ساختمان، بهترین رنگ نمای ساختمان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از عوامل مهمی که در طراحی نمای ساختمانی به آن توجه می شود، رنگ نمای ساختمان است. رنگ نما برای ساختمان ها از آن جهت اهمیت دارد که باعث تغییراتی اساسی در ظاهر کل ساختمان می شود. با توجه به اینکه نمای ساختمان اولین چیزی است که توجه بیننده را جلب می کند، انتخاب رنگ مناسب اهمیت زیادی دارد. رنگ نما در مراقبت از مصالح و متریال به کار رفته در نمای ساختمان هم کاربرد دارد. رنگ، یک لایه مقاوم روی نمای ساختمان ایجاد می کند و مانع نفوذ باران و رطوبت به بافت داخلی مصالح نما می شود.

رنگ هایی که برای نمای ساختمان استفاده میشوند، انواع مختلفی دارند و برای داشتن نمایی جذاب باید بهترین نوع آن ها را انتخاب کرد. به منظور انتخاب بهترین رنگ ساختمان باید به بهترین تولیدکننده مراجعه کرد و کارخانه رنگسازان غرب یکی از بهترین تولیدکننده های خوب در این زمینه است. تنوع و مرغوبیت رنگ های ساختمانی از جمله ویژگی های محصولات عرضه شده در رنگسازان غرب است. در ادامه با چند مدل مناسب رنگ آمیزی نمای ساختمان آشنا خواهید شد.

رنگ نمای ساختمان ، عامل جذابیت سازه

ویژگی های بهترین رنگ نمای ساختمان

رنگ نمای ساختمان از تنوع بالایی برخوردار است و این موضوع یک مزیت مهم برای خریداران محسوب می شود. تنوع بالای رنگ های ساختمانی از نظر جنس، بافت و رنگ بندی کمک می کنند که خریدار، دایره انتخاب وسیع تری داشته باشد. در انتخاب رنگ نما ساختمان باید به چند نکته مهم توجه کرد تا بهترین رنگ را برای تزئین و طراحی نمای ساختمان خود انتخاب نمود. این نکات که ویژگی های بهترین رنگ نما هستند، به شرح زیر می باشند:

مقاومت نسبت به تغییرات دما

نمای ساختمان بیشتر از هر بخش دیگری در معرض نوسان دما و تغییرات جوی قرار دارد. نوسان و تغییر دمای شب و روز، تغییرات جوی و غیره روی نمای ساختمان تاثیرگذار هستند و احتمال خرابی رنگ نما را به همراه دارند. برای مثال سرد و گرم شدن هوا باعث لایه لایه ریختن رنگ های بی کیفیت می شود.

رطوبت، بارندگی، به خصوص باران های اسیدی هم باعث خرابی رنگ نما و تغییر آن در بخش های مختلف می شوند. به همین دلیل اولین موردی که می توان به عنوان ویژگی بهترین رنگ نمای ساختمانی معرفی کرد، مقاومت نسبت به تغییرات جوی و دما است.

زیبایی ساختمان با رنگ های جذاب

قابل شستشو بودن

یکی دیگر از ویژگی هایی که در انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان باید به آن توجه داشت، قابل شستشو بودن رنگ است. نمای ساختمان در معرض آلاینده ها قرار دارد و این آلاینده ها باعث کثیفی و سیاه شدن نما می شوند. برای مقابله با این مشکل اقدامی به نام نماشویی وجود دارد که با استفاده از ابزارها و مواد شوینده مختلف انجام می شود. اگر رنگ نما بی کیفیت باشد، در اثر شستشو با مواد شوینده به مرور زمان از بین می رود.

قدرت پخش بالا

قدرت پخش بالا، یکی دیگر از ویژگی های رنگ های خوب و با کیفیت برای نمای ساختمان است. این ویژگی کمک می کند که رنگ نما ظاهری یکدست داشته باشد و جلوه آن در قسمت های مختلف ساختمان، متفاوت نباشد.

 

انواع رنگ ها برای طراحی نمای ساختمان

یکی از نکات مهمی که در انتخاب رنگ نمای ساختمان باید به آن توجه داشت، نوع رنگ است. هر کدام از انواع رنگ های ساختمانی، برای نوع خاصی از سازه مناسب هستند. آشنایی با رنگ های مختلف و ویژگی های آن ها، به انتخاب ساده تر و سریع تر رنگ مناسب، کمک زیادی می کند. در ادامه با چند مدل از بهترین رنگ ها برای طراحی نمای ساختمان آشنا خواهید شد.

اجرای رنگ نمای ساختمان ، کاری تخصصی

رنگ نمای سیلیکون

یکی از بهترین انواع رنگ ها برای طراحی نمای ساختمانی، رنگ سیلیکونی است. این رنگ نمونه های مختلفی مانند رنگ سیلوکسان، سیلان و ارگانو سیلیکون دارد که هر کدام جلوه و ویژگی های خاص خود را دارند. از ویژگی های رنگ سیلیکونی می توان به عدم جذب رطوبت اشاره کرد. این رنگ خاصیت آبگیری دارد، به همین دلیل انتخابی مناسب برای مناطق بارانی است. این مدل رنگ دیگر سیالات را نیز دفع می کند و این موضوع یکی از مهم ترین مشخصه های رنگ سیلیکونی است.

رنگ نمای اپوکسی

اپوکسی از دیگر انواع رنگ هایی است که استفاده از آن برای طراحی نمای ساختمان، امکان پذیر می باشد. این رنگ از دو لایه تشکیل شده که یک لایه از آن رنگ و رزین و یک لایه هاردنر یا سخت کننده رنگ است. رنگ اپوکسی روی بیشتر سطوح قابل اجرا بوده و یک لایه مقاوم روی سطوح ایجاد می کند. این رنگ جلوه و ظاهری زیبا و تنوع بالایی از طیف ها را دارد. از این رو به گزینه ای جذاب برای نماسازی تبدیل شده است. رنگ نمای اپوکسی نوعی پوشش آنتی باکتریال روی نما ایجاد می کند.

از جمله ویژگی هایی که اجرا رنگ اپوکسی را برای نمای ساختمان ها به صرفه می کند، چسبندگی بالای آن روی سطوح است. سطح نمای سازه از هر جنسی که باشد، اپوکسی به خوبی روی آن سوار شده و لایه ای محافظ و پوششی خوب ایجاد می کند. اپوکسی ترک بر نمی دارد، پوسته پوسته نمی شود و هیچ درزی ندارد؛ بنابراین آلودگی یا قارچ لای آن نفوذ نمی کند. این رنگ خیلی راحت هم تمیز می شود؛ بنابراین استفاده از آن برای کف و نمای ساختمان هایی که در مناطقی با آلاینده های زیاد قرار دارند، کاملا به صرفه است.

رنگ های شاد مناسب برای بزرگ نشان دادن نما

رنگ نمای اکریلیک

یکی دیگر از رنگ هایی که برای طراحی و رنگ آمیزی نمای ساختمان می توان از آن استفاده کرد، رنگ اکریلیک است. در ساختار این رنگ از رزین آلی اکریلیک استفاده شده که آن را به رنگی مقاوم تبدیل می کند. این رنگ در صنعت و ساخت و ساز کاربرد زیادی دارد. به دلیل غیرقابل نفوذ بدون نسبت به آب و حالت فیزیکی خاص، این رنگ را با نام لاتکس هم می شناسند. رنگ لاتکس یا اکریلیک جزو رنگ های پایدار محسوب می شود و مشخصه آن دوام و طول عمر بالا است.

اجرای رنگ اکریلیک به دلیل قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن در پروژه های وسیع و بزرگ ساختمانی استفاده می شود. علاوه بر قیمت مناسب و مقاومت نسبت به رطوبت، این رنگ نسبت به فرسایش، اشعه یو وی، مواد قلیایی و مواد شوینده هم مقاومت خوبی دارد. به علاوه پوشش و جلوه این رنگ روی نما یکدست و زیبا است و در هر دمایی، خیلی زود خشک می شود. همه موارد گفته شده، این رنگ را به یکی از بهترین رنگ های نمای ساختمان تبدیل می کنند.

انتخاب رنگ مناسب، اصل اول نماسازی

رنگ نمای وینیل

از بی ضررترین رنگ هایی که برای نمای ساختمان استفاده می شوند، وینیل را می توان نام برد. این رنگ بر پایه آب است، به همین دلیل با نمای ساختمان سازگاری داشته و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. وینیل نوعی رنگ پلاستیکی بوده و علاوه بر نمای ساختمان، امکان استفاده از آن برای طراحی کف و دیوارهای داخلی هم وجود دارد.

رنگ وینیل به عنوان یکی از پایدارترین رنگ های ساختمانی بعد از اپوکسی شناخته می شود. این رنگ خیلی زود خشک شده و بعد از خشک شدن روی سطح باقی مانده و از آن جدا نمی شود. از دیگر ویژگی های این رنگ کاربردی ساختمانی می توان به اجرای آسان آن اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای این رنگ، تمیز کردن آن به راحتی است. آلودگی و کثیفی روی این رنگ به راحتی پاک می شود و این مسئله یکی دیگر از امتیازات این رنگ نسبت به رنگ های دیگر به شمار می رود.

رنگ نانو

رنگ نانو یکی از جدیدترین انواع رنگ های ساختمانی است که برای طراحی و تزئین نمای ساختمان هم استفاده می شود. این رنگ با تکنولوژی نانو ساخته شده و نسبت به رطوبت، حرارت و تغییرات دما مقاومت خوبی دارد. به جز رنگ هایی که منحصرا به عنوان رنگ نانو شناخته می شوند، امکان ساخت رنگ های نانو به شیوه های دیگر هم وجود دارد.

کافی است ترکیبات پودری نانو را با رنگ های مختلف ترکیب کرد تا خاصیت نانو در هر کدام از رنگ های گفته شده، ایجاد گردد. رنگ های نانو علاوه بر مقاومت نسبت به رطوبت و حرارت، نسبت به گرد و غبار، لک و کثیفی هم مقاومت بالایی دارند.

رنگ ها، عامل جلوه گری ساختمان

خدمات رنگ آمیزی رنگسازان غرب

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی و رنگ آمیزی نمای ساختمان اهمیت زیادی دارد. جهت انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان باید با ویژگی های یک رنگ خوب آشنایی داشت که در این مطلب به برخی از آن ها اشاره شد.

شرکت رنگسازان غرب با سه دهه تجربه درخشان در تولید انواع رنگ صنعتی و ساختمانی تولیدکننده خدمات اجرای انواع رنگ چون اجرای رنگ ترافیک ، رنگ آمیزی نمای ساختمان و رنگ اپوکسی را ارائه می دهد. کلیه مراحل رنگ آمیزی توسط کادر مجرب و با استفاده از مرغوب ترین رنگ شرکت رنگسازان غرب انجام می شود.