نکات نصب پرده پذیرایی و تاثیر آن در دکوراسیون منزل - سازه برتر



نکات نصب پرده پذیرایی و تاثیر آن در دکوراسیون منزل

پرده پذیرایی در دکوراسیون داخلی یکی از انتخاب های بسیار مهم است. چرا که انتخاب پرده مناسب می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی را دوچندان کند. و برعکس اگر انتخاب درستی نداشته باشید، ممکن است محیط خسته کننده و ناخوشایند شود. از همین رو لازم است در نصب پرده پذیرایی و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهید. در این مقاله به نکات مهمی که می تواند در انتخاب پرده و نصب آن کمک کند اشاره خواهیم کرد.

 

نقش پرده پذیرایی در دکوراسیون منزل

وقتی اقدام به بازسازی خانه می کنید، انجام اقدامات ساخت و ساز و تغییرات فیزیکی بخشی از آن است. انتخاب دکوراسیون مناسب و نیز استفاده از لوازم و اکسسوری های مختلف تکمیل کننده این پروژه است. پرده یکی از مهمترین انتخاب هایی است که می تواند نتیجه تمام تلاش های شما را به ثمر بنشاند. پرده نقش مهمی در زیباتر شدن محیط دارد، از جمله اینکه:

  • پرده میتواند ابعاد داخلی را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد
  • انتخاب پرده مناسب علاوه بر زیباتر شدن محیط، می تواند مانع از اتلاف انرژی نیز شود
  • پرده میتواند حریم خصوصی خانه حفظ کند
  • اگر ابعاد خانه کوچک باشد انتخاب پرده هایی با رنگ روشن محیط خانه را شادتر و بزرگتر می کند
  • انتخاب پرده مناسب به تنظیم نور ورودی به ساختمان نیز کمک می کند.

 

ویژگی‌های پرده مناسب در دکوراسیون منزل

برای اینکه بتوانید طراحی داخلی زیبایی برای خانه داشته باشید در انتخاب و نصب پرده پذیرایی و تاثیر آن در دکوراسیون منزل دقت کنید. از مهمترین ویژگی هایی که برای پرده باید در نظر گرفته شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حفظ حریم خصوصی برای ساکنان ساختمان: اگر ساختمان شما مشرف به ساختمان های دیگر بوده و دید دارد باید از پرده هایی با ضخامت مناسب استفاده شود که علاوه بر تنظیم نور ورودی به ساختمان، حریم خصوصی ساختمان نیز حفظ شود.
  2. زیباتر شدن محیط داخلی ساختمان: یکی از مهمترین تاثیرات انتخاب پرده مناسب، زیباتر شدن محیط داخلی ساختمان است. انتخاب ابعاد، جنس و دوخت مناسب می تواند تاثیر شگرفی در زیبایی بصری دکور داخلی داشته باشد.
  3. قیمت مناسب: از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب پرده، داشتن قیمت مناسب است. خرید پرده با قیمت مناسب این امکان را ایجاد می کند که دست شما برای تغییر پرده باز باشد.
  4. تنظیم نور ورودی به ساختمان: اگر نوع ساختمان از نظر نور وردی مشخص باشد، می توانید گزینه مناسبی را برای تنظیم نور طبیعی به ساختمان انتخاب کنید. به طور مثال برای خانه هایی که نورگیر زیادی است، باید از پرده های ضخیم تر استفاده شود. این در حالی است که برای خانه های پشت به نور خورشید، می توان از پرده های نازک استفاده کرد. همانطور که میدانید نور طبیعی یکی از المان های مهم در دکوراسیون داخلی ساختمان است که می تواند در کنار طراحی نورپردازی به زیباتر شدن محیط خانه کمک کند.

شما می توانید از انواع پرده های مدرن و امروزی برای دکور داخلی ساختمان استفاده کنید. شرکت کیان دکور مجری انواع سقف های کاذب کناف، و نیز طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی با به کارگیری پرده های مدرن با کیفیت است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

 

انواع پرده پذیرایی در چیدمان منزل:

اگر می خواهید پرده مناسبی برای خانه خود انتخاب کنید، گزینه مناسب چیزی است که هماهنگی کامل با سبک دکوراسیون داخلی منزل داشته باشد. برای این منظور شما می توانید یکی از انواع پرده های زیر را برای پذیرایی انتخاب کنید:

  1. پرده شید: یکی از انواع پرده های مدرن است که می توانید با برقی کردن آن میزان نور ورودی به ساختمان را تنظیم کنید.
  2. پرده دابل شید: این پرده ها نیز گزینه مناسبی برای دکوراسیون های مدرن خانه به شمار می آید. کنترل نور ورودی به ساختمان و نیز ایجاد حریم خصوصی از مهمترین مزیت های این پرده ها به شمار می آید.
  3. پرده زبرا: یکی از انواع پرکاربرد و پرطرفدار پرده های مدرن، نوع زبرا است. این پرده ها یکی از گزینه های مناسب برای پذیرایی و بخش های دیگر ساختمان است. این پرده ها به شکل عمودی و افقی تنظیم شده و می تواند علاوه بر تنظیم نور ساختمان زیبایی خیره کننده ای نیز برای خانه ایجاد کند.
  4. پرده ورتیلان: این پرده ها شبیه به پرده های زبرا است با این تفاوت که ساختار نوارهای آن به شکل عمودی است. عمدتا از این پرده برای پنجره های بزرگ استفاده می شود.
  5. پرده سان اسکرین : این پرده قابلیت دفع اشعه های مضر نور خورشید را دارد، از همین رو مانع از تابش اشعه یووی مضر خورشید به داخل ساختمان می شود.
  6. پرده های پارچه ای: یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع پرده هایی است که در اکثر خانه ها استفاده می شود.

 

نکات کاربردی مهم در نصب پرده پذیرایی

برای استفاده از پرده پذیرایی در دکوراسیون داخلی یکی از مهمترین مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، نکات مهم در نصب آن است. برای اینکه بتوانید از زیبایی پرده و تاثیر مثبت آن در دکور خانه استفاده کنید لازم است این نکات را مدنظر قرار دهید:

  1. توجه به نوع پرده: هر کدام از پرده هایی که برای خانه انتخاب می کنید باید به فاصله استانداردی از سقف یا روی دیوار قرار گیرد. به طور مثال اگر از کناف کاری سقف استفاده می کنید نصب پرده باید با احتیاط بیشتر و به شکلی باشد که آسیبی متوجه آن نشود.
  2. رعایت فاصله استاندارد میله پرده از سقف: طراحان دکوراسیون معتقدند استفاده از پرده های کوتاه برای پذیرایی یکی از موارد ممنوعه است. مگر اینکه سبک طراحی داخلی ساختمان مدرن باشد. در این شرایط می توان از انواع شید، دابل شید، سان اسکرین یا زبرا استفاده کرد. اگر در ساختمان از کناف سقف استفاده شده این موضوع در زمان نصب پرده باید مورد توجه قرار گیرد. نصب پرده باید حد فاصل قاب پنجره و سقف باشد.
  3. انتخاب طرح مناسب با دکوراسیون: انتخاب جنس، اندازه ها و شکل پرده کاملا تابع طرح کلی و سبک دکوراسیون منزل است. در انتخاب پرده به این موضوع دقت کنید.

 

نتیجه گیری

شرکت کیان دکور مجری پروژه های سقف کاذب از جمله سقف کاذب پذیرایی، سقف کاذب اتاق خواب، سقف کاذب آشپزخانه ، و غیره و نیز انواع طراحی های دکوراسیون است که طی سال های فعالیت خود تلاش کرده بیشترین رضایتمندی از مشتریان خود را کسب کند. طراحی دکوراسیون منازل به همراه انتخاب متریال و لوازم متناسب با سبک مورد نظر کارفرما یکی از پرتکرارترین پروژه های این شرکت به شمار می آید. در صورتی که قصد اجرای پروژه های طراحی داخلی ساختمان را دارید می توانید به کارشناسان این شرکت اعتماد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز بازدید میدانی از محل پروژه با کارشناسان شرکت کیان دکور تماس بگیرید.