همه چیز درباره نورپردازی ساختمان - سازه برتر



همه چیز درباره نورپردازی ساختمان

طراحی نورپردازی مرحله نهایی و تکمیل کننده بنا و ساختمان است و یادگیری نورپردازی ساختمان بصورت  تخصصی و حرفه ای سرمایه گذاری غیرمستقیم با بازده بسیار بالا است که در ایران و جهان به تازگی به آن توجه ویژه می کنند. به کمک روشنایی و نورپردازی می توان در درجه اول برای یک ساختمان زیبایی و چشم نوازی ایجاد کرد که باعث ایجاد ارزش افزوده می شود و همچنین روایتگری را در دید ناظرین به شکل قابل توجهی ارتقا داده و بنا را با اهمیت و ویژه خواهد کرد.

اگر مایل هستید با نورپردازی ساختمان و اجراآن آشنا شوید و یا خودتون در پی آموزش طراحی نورپردازی هستین با ما همراه باشید.

 

چرا نیاز به نورپردازی ساختمان هست؟

بصورت کلی پیش از آنکه بخواهیم تاثیر روشنایی و نورپردازی را بررسی کنیم، لازم است بدانیم چه تغییرات مثبتی می تواند در محیط اطراف ما به وجود بیاورد.:

1) افزایش ارزش ملک

انسان ذات زیباپسندی دارد وما  همواره در جست و جوی زیبایی هستیم. بدون شک یک ساختمان  با نمای زیبا و طراحی چشم نواز بدون نورپردازی اصولی و متناسب با فضا درست دیده نمی شود وناتمام و رها شده به نظر خواهد رسید. تحقیقات نشان می دهد نورپردازی صحیح بطور مستقیم باعث افزایش قیمت فروش یا اجاره یک ملک می شود.

. صورتی که مایل به بررسی دقیق تر تاثیر نورپردازی  بر پروژه معماری خود هستین می توانید از مشاوره رایگان بهرمند شوید.

2)افزایش بهره وری فضا و آسایش محیطی

باید توجه داشته باشین که هدف از نورپردازی صرفا ایجاد روشنایی و یا ایجاد زیبایی بصیری نیست.بلکه رسالت اصلی یک طراح روایتگری فضا متناسب با سازه و ویژگی های آن و نیاز ناظرین و بهره مندان از آن فضاست. به همین علت نورپردازی ساختمان مسکونی، اداری، آموزشی و.... بسیار متفاوت خواهد بود..

3)ایجاد زیبایی بصیری

طراحی نورپردازی با توجه به قوانین زیبایی شناسی و متناسب با فضا و بنا صورت میگیرد و در نتیجه در ایجاد حس مطلوب و فراهم آوری محیطی خوش آیند تاثیرگزار است.

یک طراح نورپرداز باید علاوه بر داشتن نگاه و دید معمارانه و زیبا شناسی ، دانش و مهارت و تجربه کافی را دارا باشد و بازار مواد اولیه را بشناسد و با علم روز جهان همراه باشد.

4)افزایش کارایی

از دیگر مزایایی که نورپردازی  برای ما به همراه خواهد داشت، ایجاد تنوع در فضا و تغییراتی مطابق نیاز و کاربری ما است، طوری که محیط را برایمان دلپذیرتر و کاراتر  می کند. وقتی در یک محیط همه چیز هماهنگ با خواسته ها و نیازهای ما باشد،  به ما احساس رضایت ذهنی و حس تعلق خاطر و امنیت می دهد. بدین ترتیب با حضور و تجربه محیط احساس لذت و آرامش نماییم و کارایی فضا افزایش چشمگیری خواهد داشت.

کاربرد های نورپردازی

طراحی نورپردازی و روشنایی در تمام حوزه های ساختمان و معماری کاربرد و اهمیت دارد.

علاوه بر نمای ساختمان و طراحی نورپردازی داخلی  در حوزه شهری، فضای باز و حیاط، ویلا، محیط های آموزشی،نورپردازی تعاملی و نمایشی و.... بصورت چشمگیری در حال پیشرفت  می باشد که این تنوع در ضمینه های مختلف، متخصصین را به این حوزه علاقمند کرده است.

 

اهمیت مشاوره قبل از اجرا پروژه

باید دقت داشته باشین که نور و روشنایی همانطور که در ایجاد حس مطلوب و فضای متناسب نقش دارد ممکن است با یک طراحی نا مناسب و استفاده از متریال نامرغوب و با بقا کم سبب ایجاد نتایج نامطلوبی گردد. بررسی ها نشان داده همانطور که روشنایی مناسب سبب ایجاد آسایش روانی وحتی جسمانی در افراد میشود، روشنایی نا مطلوب می تواند آثار روانی مخرب و حتی موجب بروز مشکلات جسمانی از جمله خستگی، سردرد، چشم درد و... شود.

در نتیجه مشاوره برای طراحی نورپردازی در جهت انتخاب نوع، رنگ و محل قرارگیری لامپ ها بسیار مهم است.

دقت داشته باشین که طراحی روشنایی شما نباید تحت تاثیر تبلیغات فروشندگان لامپ قرارگیرد و نباید طبق سلیقه و نظر فروشندگان اجرا شود. پس از متخصیص این حوزه که آگاه به بازار هستند راهنمایی بخواهید.

 

چطور بصورت اصولی تمام مراحل نورپردازی ساختمان را بیاموزیم؟

نورپردازی اهمیت ویژه ای در صنعت معماری، ساختمان و شهرسازی دارد. ناظرین در مواجهه با فضاهایی که بصورت حرفه ای طراحی نورپردازی شده اند حس مطلوبتری دارند، راحتتر ارتباط برقرار میکنند و اعتماد برقرار میشود.در واقع قضاوت مثبتی نسبت به فضا و افراد حاضر ایجاد میشود که این برای شرکت ها و مراکز تجاری و... بسیار مهم خواهد بود. مطالعات علمی تایید می کند که قضاوت یا تصویراولیه ، تاثیر عمده ای بر تصمیم گیری نهایی افراد دارد.

برای طراحی روشنایی شما میتوانید تمام مراحل از طراحی تا اجرا را به تیم متخصص بسپارین و با خیال راحت از نتیجه لذت ببرین.

همچنین برای آموزش طراحی نورپردازی میتوانید در دوره های تخصصی شرکت کنید.

نورپردازی نمای ساختمان چقدر هزینه دارد؟

همانطور که اشاره کردیم مزایا و اهمیت نورپردازی نما ساختمان چنان حايز اهمیت است که هزینه ها را کاملا پوشش میدهد.

البته توجه به این نکته که استفاده از متریال متناسب بسیار در بازدهی کار حائز اهمیت است و گروه طراحی نورپردازی به سبب کسب تجربه و دانش و در پی آشنایی با بازار مواد اولیه در ایران شما را در بهروری هرچه بیشتر همراهی خواهد کرد.

« گروه زوم لایت » به طور ویژه و تخصصی در این زمینه فعالیت می کند و نمونه کارهای پیشرو و متفاوتی مطابق با اصول علمی و دانش جهانی دارند. در واقع از « بهترین تیم های طراحی نورپردازی » کشوراست که متشکل از تیم متخصص و حرفه ای و اساتید دانشگاهی می باشد.

جوایز،مقالات و پروژه های اجرا شده توسط این تیم بسیار چشمگیر هستند وهمواره در جهت ارتقا، بهبود و آموزش این تخصص در تلاش هستند.

علاوه بر مشاوره و اجرا پروژه های نورپردازی، آموزش طراحی نورپردازی هم توسط گروه زوم برگزار میشود:

 

 



  1. Arefe

    واقعااا عالی بود این مطلب و تخصصی و کامل

  2. صارم

    خیلی مفید بود

  3. سپیده

    نکات خوبی بود واقعا نورپردازی ساختمان خیلی تاثیر داره

  4. عارفه

    واقعا گروه نورپردازی زوم لایت از بهترین های ایران هستن و متخصص ترین شرکت در زمینه طراحی نورپردازی حرفه ای