تلویزیون شهری چیست و نحوه نصب آن - سازه برتر



تلویزیون شهری چیست و نحوه نصب آن

تلویزیون شهری (Urban Television) یکی از ابزارهای تبلیغاتی نوین است که در مکان‌های پررفت‌وآمد مانند محیط‌های شهری، بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، میادین، پارک‌ها، سینماها، پاساژها، مراکز درمانی و غیره نصب می‌شود و با نمایش محتوای ویدئویی، کسب‌وکارهای مختلف را معرفی و تبلیغ می‌کند. با توجه به افزایش رقابت بین کسب‌‌وکارها، استفاده از روش‌های تبلیغاتی مدرن و مؤثری مانند تلویزیون شهری، تأثیر زیادی در برندینگ و جذب مشتری دارد. برندهای تولیدکنندهٔ تلویزیون شهری قیمت محصولات خود را با توجه به عوامل متعددی تعیین می‌کنند. برای خرید تلویزیون شهری قیمت مناسب، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم دربارهٔ اجزای تشکیل‌دهنده، انواع و مزایای تلویزیون شهری، نحوهٔ نصب تلویزیون‌های شهری و عوامل مؤثر در قیمت تلویزیون شهری صحبت کنیم و در انتها بهترین مجموعهٔ واردکننده و فروشندهٔ تلویزیون‌های شهری و قطعات آن در ایران را معرفی کنیم.

 

آشنایی با مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهندهٔ تلویزیون شهری

قبل از این‌که با اجزای تشکیل‌دهندهٔ تلویزیون‌های شهری آشنا شوید، به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت اجزای تشکیل‌دهندهٔ تلویزیون شهری، قیمت این نمایشگر تبلیغاتی را به شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. برندهای معتبر تولیدکنندهٔ انواع تلویزیون شهری برای طراحی و ساخت این نمایشگرهای تبلیغاتی، از بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات استفاده می‌کنند. قطعات به‌کاررفته در ساختار تمام تلویزیون‌های شهری شامل موارد زیر است:

  • ماژول یا نمایشگر ال‌ای‌دی:

به بلوک‌های ال‌‌ای‌دی که به‌صورت دقیق و منظم در کنار هم قرار گرفته‌اند و برای نمایش محتوای تصویری، ویدئویی و متنی کاربرد دارند، ماژول یا نمایشگر گفته می‌شود. ماژول‌ها به‌صورت تک‌رنگ، سه‌رنگ و تمام‌رنگ هستند.

  • منبع تغذیه با پاور سویچینگ (SMPS):

منبع تغذیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطعات تلویزیون شهری، قیمت مدل‌های مختلف این نوع نمایشگر تبلیغاتی را تحت‌‌تأثیر می‌گذارد. این قطعهٔ مهم انرژی الکتریکی لازم برای قطعاتی مانند ماژول‌ها و برد کنترل را تامین می‌کند.

  • کارت کنترلر یا پردازشگر:

کارت کنترلر یا پردازشگر یکی دیگر از قطعات به‌کاررفته در ساختار تلویزیون شهری است که کار برنامه‌نویسی ماژول‌های ال‌ای‌دی را انجام می‌دهد. برخی از پردازنده‌ها دارای حافظه هستند و به‌صورت آنلاین، تصاویر پخش‌شده را ضبط می‌کنند. برخی دیگر نیز آفلاین هستند و حافظه ندارند.

  • فریم با کابینت (Cabinet):

به قابی که برای اتصال ماژول‌های تلویزیون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد، کابینت می‌گویند. برای تلویزیون‌های شهری سیال یا رنتال، از کابینت‌های سبک با قابلیت جابه‌جایی استفاده می‌شود. جنس فریم یا کابینت در تلویزیون‌های شهری با آلومینیوم یا CNC ساخته شده‌است.

  • سیستم خنک‌کننده یا کولر (Cooler):

برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد قطعات تلویزیون‌های شهری، از یک سیستم تهویه یا خنک‌کننده در ساختار مدل‌های مختلف این نمایشگرهای تبلیغاتی دیجیتال استفاده می‌شود.

  • سازه تلویزیون شهری:

یکی دیگر از اجزای تشکیل‌دهندهٔ تلویزیون شهری، سازه است که برای نگه‌داری آن کاربرد دارد. سازهٔ آهنی با تحمل وزن تلویزیون شهری در ارتفاع، این نمایشگر تبلیغاتی را در مقابل طوفان و بادهای شدید به‌صورت ثابت و مستحکم نگه می‌دارد. باکیفیت بودن جنس سازه و بزرگ بودن ابعاد آن در تلویزیون شهری، قیمت نصب این نمایشگرهای تبلیغاتی را افزایش می‌دهد.

معرفی انواع مختلف تلویزیون شهری از نظر کاربرد به همراه مزایا

تلویزیون شهری از نظر کاربرد، به دو گروه تلویزیون شهری خارجی یا Out Door و تلویزیون شهری داخلی یا In Door تقسیم می‌شوند. نوع تلویزیون شهری قیمت آن را تعیین می‌کند. همان‌طور که از نام تلویزیون‌های شهری اوت دور مشخص است، این نمایشگرهای تبلیغاتی بیشتر در فضای باز مانند خیابان‌ها، میادین، بزرگراه‌ها و معابر شهری نصب می‌شوند‌. از مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون‌های شهری اوت دور یا خارجی می‌توان به مقاومت بالا در مقابل باد، باران، طوفان و نور خورشید اشاره کرد. از تلویزیون‌های ایندور بیشتر در محیط‌های داخلی مانند آمفی‌تئاتر، سینما، سالن ورزشی، اتاق کنفرانس و غیره استفاده می‌شود. کیفیت بالا، رزولوشن بالا، فرکانس بالا، نور استاندارد و پایین بودن مصرف انرژی، ویژگی‌های مهم تلویزیون‌های ایندور است. استفاده از انواع مختلف تلویزیون‌های شهری اوت دور و ایندور مزایای زیادی به همراه دارد. مهم مزایا عبارتند از:

  • قابلیت بالا برای جلب توجهٔ مخاطبان؛

  • انعطاف‌پذیری در نمایش محتوا؛

  • پشتیبانی از تمام رنگ‌ها؛

  • راندمان و بازدهی بالا؛

  • نمایش تصاویر با بهترین کیفیت؛

  • ایجاد زاویه‌دید گسترده و وسیع؛

  • قابلیت نصب آسان در محیط‌های شهری و محیط‌های سرپوشیده؛

  • کمک به صرفه‌جویی در مصرف انرژی؛

  • ایجاد فضایی زیبا در شهر به دلیل مدرنیته بودن؛

  • قابلیت جدا کردن قطعات خراب و تعویض آن‌ها؛

  • امکان کنترل کردن تلویزیون‌های شهری از راه دور؛

  • نمایش محتوای ویدئویی و تصویری در زیر نور خورشید؛

  • قابلیت نصب بر روی دیوار؛

  • معرفی کسب‌وکارها به تعداد زیادی از مردم و جذب مشتری؛

  • نصب و استفادهٔ آسان؛

  • به نمایش گذاشتن تمام فرمت‌ها؛

  • و... .

نحوهٔ نصب تلویزیون شهری به چه صورت است؟

قبل از این‌که مراحل نصب تلوزیون شهری را توضیح دهیم، به این نکتهٔ مهم توجه داشته باشید که استفاده از خدمات نصب تلویزیون شهری، قیمت نهایی این نمایشگر دیجیتالی و هزینه‌های تبلیغاتی کسب‌وکارهای مختلف را افزایش می‌دهد. بنابراین کسب‌وکارها در زمان محاسبهٔ هزینه‌های استفاده از این روش تبلیغاتی برای جذب مشتری و فروش بیشتر، باید هزینه‌های مربوط به نصب را نیز به سایر هزینه‌ها اضافه کنند.

  • انتخاب مکان مناسب برای نصب و دریافت مجوز نصب از شهرداری

در اولین مرحله از مراحل نصب تلویزیون شهری، باید یکی از مکان‌های پررفت‌وآمد در سطح شهر را که از همه جهات دید دارد، برای نصب نمایشگر شهری انتخاب کرده و پس از پشت سر گذاشتن پروسهٔ قانونی و روال اداری، مجوز نصب تلویزیون‌های شهری را از شهرداری دریافت کنید. مهم‌ترین مراحل دریافت مجوز عبارتند از: ارائه درخواست نصب به سازمان مربوط و دریافت تأییدیه برای اجرای مراحل نصب.

  • اجرا کردن فونداسیون یا نگه‌دارنده

دومین مرحله از مراحل نصب تلویزیون‌‌های شهری، اجرا کردن فونداسیون یا نگه‌دارنده است. این مرحله حتماً باید تحت‌نظر معتبرترین شرکت‌های مربوط به نصب تلویزیون‌های شهری و مهندسان عمران انجام شود. هرچه فونداسیون باکیفیت‌تر اجرا شود، ایمنی و مقاومت تلویزیون شهری افزایش می‌یابد. برای افزایش استحکام فونداسیون، حداقل ده روز بعد از آرماتوربندی و صفحه‌گذاری ستون‌ها و بتن‌ریزی، نصب ستون انجام می‌شود.

  • نصب کردن ستون اصلی

در مرحلهٔ بعدی، نوبت به نصب کردن ستون اصلی تلویزیون شهری به صفحه ستون فونداسیون می‌رسد. نصاب‌ها برای اطمینان از کیفیت کار و نصب ستون اصلی، از تست جوش کمک می‌گیرند.

  • نصب کردن پایهٔ صفحه‌نمایش تلویزیون شهری

بعد از این‌که مرحلهٔ نصب ستون اصلی به اتمام رسید، باید پایهٔ نمایشگر روی ستون اصلی نصب شود. بعد از آن نیز ساندویچ پنل نمایشگر را نصب می‌کنند تا شرایط لازم برای نصب کابینت‌ها آماده شود. در زمان ساخت پایهٔ صفحه‌نمایش، حتماً باید سایز و اندازهٔ صفحه‌نمایش تلویزیون شهری در نظر گرفته شود تا پایه توانایی لازم برای نگه‌داری آن را داشته باشد.

  • اجرا کردن نمای ستون و پایه با پنل‌های کامپوزیت

بعد از به اتمام رسیدن مرحلهٔ نصب پایه، برای افزایش زیبایی ظاهری نمای تلویزیون شهری، پایهٔ نمایشگر و همچنین صفحهٔ اصلی را با استفاده از پنل‌های کامپوزیتی نما می‌کنند تا از نظر بصری، جلوهٔ زیبایی داشته باشد و توجهٔ عابران را به‌سمت خود جلب کند.

  • اتمام مراحل نصب با اتصال کابینت‌ها روی پایهٔ نمایشگر

در آخرین مرحله از مراحل نصب تلویزیون‌های شهری و بعد از اتصال کابینت‌ها روی پایهٔ نمایشگر، مراحل نصب به پایان می‌رسد. حالا برای نمایش تبلیغات کسب‌وکار، باید نرم‌افزارهای موردنیاز را روی تلویزیون شهری نصب کرد.‌ خدمات نصب تلویزیون شهری قیمت متفاوتی دارد. برای کاهش هزینه‌های نصب، از یک شرکت معتبر کمک بگیرید.

 

چه عواملی باعث می‌شود که تلویزیون شهری قیمت مختلفی داشته باشد؟

عوامل و فاکتورهای متعددی باعث می‌شوند که تلویزیون شهری قیمت مختلفی داشته باشد‌. اولین عامل تأثیرگذار روی قیمت مدل‌های مختلف تلویزیون‌های شهری، ابعاد و اندازهٔ تلویزیون است. تلویزیون‌های شهری بزر‌گ‌تر برای نصب در مکان‌های مختلف، به پایه و ستون مستحکم و پرقدرتی نیاز دارند. تعداد ماژول‌ها و پاورها نیز با بزرگ شدن سایز تلویزیون افزایش می‌یابد. همهٔ این موارد در قیمت نهایی تلویزیون‌های شهری تأثیرگذار هستند. دومین فاکتوری که باعث می‌شود تلویزیون شهری قیمت مختلفی داشته باشد، نوع سیستم خنک‌کننده یا کولر به‌کاررفته در این دستگاه است. منبع تعذیه در تلویزیون شهری، به‌صورت طبیعی بعد از مدتی کارکردن باعث ایجاد حرارت می‌شود. برای افزایش طول عمر تلویزیون‌های شهری و خنک‌سازی قطعات داخلی آن، از یک خنک‌کننده یا کولر استفاده می‌کنند‌. معمولاً در مناطق گرمسیر، از تلویزیون‌های دارای سیستم خنک‌کنندهٔ پرقدرت استفاده می‌کنند. قیمت تلویزیون‌های شهری دارای سیستم خنک‌کنندهٔ قوی گران‌تر است. سایر عوامل که باعث می‌شوند تلویزیون شهری قیمت متنوعی داشته باشد عبارتند از:

  • هزینه‌های مربوط به زیباسازی پایهٔ نمایشگر؛

  • جنس قطعات به‌کاررفته در ساخت تلویزیون شهری؛

  • میزان امنیت تلویزیون شهری و نصب تجهیزات ایمنی روی آن؛

  • میزان اعتبار و شهرت برند تولیدکنندهٔ تلویزیون شهری.

 

جمع‌بندی؛ خرید تلویزیون شهری از مجموعهٔ ای اس آی لایت

در این مقاله راجع‌به اجزای تشکیل‌دهنده، انواع و مزایای استفاده از تلویزیون‌های شهری برای تبلیغ کسب‌وکارها صحبت کردیم و مراحل نصب تلویزیون‌های شهری را توضیح دادیم. در پایان نیز توضیح دادیم که چه عواملی باعث می‌شود که انواع تلویزیون شهری قیمت مختلفی داشته باشند‌. کسب‌وکارهایی که قصد خرید تلویزیون شهری را دارند، برای خرید باکیفیت‌ترین نمایشگر تبلیغاتی، می‌توانند به مجموعهٔ ای اس آی لایت مراجعه کنند. مجموعه ای اس آی لایت علاوه‌بر فروش انواع مختلف نمایشگرهای تبلیغاتی و قطعات آن‌ها، درزمینهٔ ارائه خدمات نصب تلویزیون‌های شهری نیز فعالیت دارند. امیدواریم با مطالعهٔ این مقاله، به اطلاعات موردنیاز خود دست پیدا کرده باشید.