تأثیر پرده اداری در دکوراسیون و محیط شرکت‌ها - سازه برتر



تأثیر پرده اداری در دکوراسیون و محیط شرکت‌ها

با ورود به یک شرکت، پرده‌ها احتمالاً اولین چیزی هستند که توجهٔ شما را به خود جلب می‌کنند. پرده اداری در کنار زینت بخشیدن به محیط، کنترل نور و حفظ حریم خصوصی، کارکردهای دیگری هم دارد. درواقع انتخاب یک پردهٔ مناسب برای شرکت، بر روحیهٔ کارکنان و همچنین افرادی که از بیرون وارد محیط می‌شوند، تأثیرات مثبت قابل ملاحظه‌ای می‌گذارد. پردهٔ مناسب، فضای کاری را به محیطی جذاب، شیک و حرفه‌ای تبدیل می‌کند. همچنین با ایجاد روحیهٔ مثبت و شاداب، کیفیت محیط کاری و کیفیت فعالیت‌های کارکنان را افزایش می‌دهد.

اگر تاکنون از جوانبی که در بالا ذکر شد به پرده‌های اداری توجه نکرده بودید، لطفاً این مطلب کوتاه را تا پایان بخوانید. در اینجا تأثیر پرده‌های اداری بر دکوارسیونی جذاب و بهبود کیفیت محیط شرکت‌ها را بررسی کرده‌ایم. همچنین معرفی انواع پرده‌های اداری و نکات مهم انتخاب پرده برای شرکت، مباحث دیگرِ مقالهٔ پیش‌ِروی هستند. با ما همراه باشید و با سر زدن به دنیای پرده‌های اداری، از تجربیات کاربردی در این زمینه بهره‌مند شوید.

تأثیر پرده‌ اداری در دکوراسیون و محیط شرکت‌ها

اولین موضوعاتی که درمورد تأثیر پرده اداری در دکوراسیون و محیط شرکت‌ها به چشم می‌خورد، رنگ و طرح پرده‌ها هستند. در اینجا تأثیر هرکدام را در ایجاد دکوارسیونی شیک و روحیه‌بخش مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

رنگ‌ پرده‌های اداری

رنگ‌ها بخش مهم و تأثیرگذاری از زندگی روزمرهٔ ما را تشکیل می‌دهند. شاید در طول روز، توجهٔ زیادی به رنگ‌ها نداشته باشیم؛ اما آن‌ها می‌توانند تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای بر روحیهٔ ما بگذارند. برای مثال، در بیمارستان‌ها از رنگ‌های سفید، سبز یا آبی استفاده می‌شود. این رنگ‌های آرامش‌بخش، بر روحیهٔ بیماران و کادر پزشکی تأثیرات مثبت فراوانی دارند. همین موضوع درمورد محیط‌های دیگر ازجمله محیط‌های درسی، اداری و تجاری نیز صدق می‌کند.

افراد ساعت‌های زیادی از روز را در محیط کاری سپری می‌کنند. محیطی خشک و بدون روح، احساس خستگی، کسالت و گاهی تنبلی را در افراد ایجاد می‌کند. یک تغییر جزئی در رنگ‌ها، حال و هوای شرکت‌ها و محیط کاری را به شدت تغییر می‌دهد. با انتخاب رنگ مناسب پرده برای شرکت، شادی و سرزندگی را به محیط کاری تزریق خواهید کرد. این کار در درازمدت بر راندمان کاری و کیفیت فعالیت‌های کارکنان، تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

 

طرح پرده‌های اداری

در سال‌‌های اخیر، تغییرات زیادی در محیط‌های کاری صورت گرفته‌است. اکنون این محیط‌ها از حالت خشکی، سردی و بدون روح بودن خارج شده‌اند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته‌است، تغییر طرح و الگوی پرده‌ها در ادارات بوده است. امروزه انواع متنوعی از پرده‌های مناسب برای ادارات و محیط‌ شرکت‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شود.

انواع پرده اداری

در دسته‌بندی انواع پرده، دسته‌ای تحت عنوان پرده‌های اداری وجود دارد. این پرده‌ها در محیط‌های کاری، مطب‌ها، بیمارستان‌ها، برخی از فضاهای خانه و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. نقش پرده‌ها در شرکت‌ها و محیط‌های کاری دیگر، همانند نقش آن در خانه است. به این معنی که از پرده‌های اداری نیز برای پوشش پنجره، حفظ حریم خصوصی، کنترل نور و زینت بخشیدن به فضا استفاده می‌شود. در حال حاضر، موارد ذکرشده در لیست ذیل، رایج‌ترین پرده‌های مورد استفاده در ادارات و محیط‌های کاری هستند.

  • طرح‌های پرده شید؛

  • پرده کرکره چوبی؛

  • پرده کرکره فلزی؛

  • پرده لوردراپه (پرده عمودی)؛

  • پرده‌ طرح زبرا.

هرکدام از انواع پرده‌های اداری، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و در ایجاد جلوه‌ای زیبا در دکوراسیون و محیط شرکت‌ها مؤثر هستند. البته در انتخاب طرح پرده برای هر محیط کاری، باید دقت زیادی داشته باشید. مهم‌ترین کار این است که انواع پرده اداری و کارکردهای آن‌ها را بشناسید. در ادامه راجع‌به یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین پرده‌های اداری صحبت کرده‌ایم.

پرده زبرا مناسب شرکتها و آشپزخانه‌ها

پرده زبرا نوعی پردهٔ راه‌راه و یکی از انواع پرده‌های اداری رایج و پُرطرفدار است. این پرده خط‌هایی شبیه به خط‌های روی بدن گورخر دارد که به شکل افقی و در دو رنگ متفاوت هستند. ناگفته نماند که طرح‌های متنوع این پرده در بازار، ممکن است از اصول رنگی گفته‌شده تبعیت نکنند و خط‌های آن هم‌رنگ باشند. پرده‌های زبرا همان پرده‌های کرکره چوبی یا فلزی هستند که از متریال متفاوتی برای تهیهٔ آن‌ها استفاده می‌شود. این پرده‌ها مشکلات و ضعف‌های پرده کرکره‌های قدیمی را ندارند و یک گزینهٔ عالی برای ایجاد دکوراسیونی شیک و حرفه‌ای در محیط‌های کاری به‌شمار می‌روند. به‌طورکلی پرده‌های زبرا از ویژگی‌ها و مزایای زیر برخوردارند:

  • کارایی بسیار عالی و ظاهری خاص برای ایجاد دکوراسیونی جذاب؛

  • دوام و عمر طولانی؛

  • نصب آسان و سریع؛

  • نگه‌داری و شستشوی آسان؛

  • امکان نصب برقی و کنترل از راه دور با استفاده از ریموت؛

  • دارای قابلیت رول شدن کامل به‌سمت بالا و نورگیری بهتر از خورشید؛

  • تنوع در طرح و رنگ؛

  • قابلیت سازگاری و ست شدن با کاغذ دیواری، مبل و میز اداری و سایر لوازم محیط.

 

راهکارهای انتخاب بهترین پرده‌ برای شرکت

از آنجاییکه پرده‌ها در طراحی دکوارسیون داخلی، افزایش جذابیت فضا و همچنین بهبود کیفیت کاری کارکنان نقش به‌سزایی دارند، لازم است که در انتخاب پرده برای شرکت، نهایت دقت را به خرج دهید. به‌طورکلی در اانتخاب و خرید پرده برای شرکت‌، باید معیارهای زیر موردتوجه قرار بگیرند:

  • نوع پرده: نوع می‌تواند شامل جنس پرده (پارچه‌ای، چوبی فلزی و ...)، طراحی و شکل باز و جمع‌شدن آن باشد. پرده‌های پارچه‌ای به‌دلیل قابلیت شستشو، زیبایی و طول عمر طولانی، گزینهٔ بهتری برای انتخاب هستند.

  • رنگ و الگو: رنگ یکی دیگر از پارامترهای مهم در انتخاب پرده برای ادارات است. برای این محیط‌ها بهتر است از رنگ‌های کم‌رنگ استفاده شود. البته اگر نور فضا زیاد است، بهتر است رنگ‌های روشن را کنار بگذارید. ضمن این‌که باید به هارمونی رنگ پرده با رنگ کلی فضا، کاغذ دیواری، مبلمان و کفپوش‌ها هم توجه داشته باشید.

  • اندازه و شکل: اندازهٔ پرده را متناسب با پنجره‌ها و شکل آن را متناسب با سبک مدرن و پویای محیط‌های کاری انتخاب کنید. پردهٔ ساده و کلاسیک، بهترین گزینه برای محیط‌های اداری است.

  • کارکرد پرده: کارکرد پرده اهمیت زیادی دارد و بهتر است از پرده‌هایی مانند پرده زبرا که هم نورگیری بسیار مناسب و هم قابلیت حفظ حریم خصوصی بهتری دارند، استفاده کنید.

  • کیفیت ساخت: کیفیت دوخت و مقاومت متریال پرده در برابر خرابی و سایش نیز، معیارهای دیگر انتخاب یک پردهٔ مناسب برای محیط‌های کاری هستند.

هدف از این مقاله، اشاره به تأثیر پرده اداری در دکوارسیون و محیط شرکت‌ها و هچنین ارائه راهکارهایی برای انتخاب پرده برای این محیط‌ها بود. به‌گونه‌ای که بهترین دکوراسیون را در محیط کاری خود ایجاد کرده و کیفیت کاری کارکنان را بالا ببرید. ضمن این‌که پرده‌های مناسب، در روحیهٔ افراد متفرقه نیز تأثیرات مثبتی دارند.