راهنمای گام به گام نورپردازی فروشگاهی - سازه برتر



راهنمای گام به گام نورپردازی فروشگاهی

نورپردازی فروشگاهی با توجه آمار اعلام شده و مطالعه تجربه صاحبان فروشگاه ، تاثیر بسیار مثبتی بر جذب مخاطب از فروشگاه و در نهایت افزایش فروش دارد. بدین ترتیب اگر صاحب یک فروشگاه هستید و یا دغدغه نورپردازی فروشگاه، شوروم، نمایشگاه یا گالری را دارید، باید به اصول آن توجه بسیار ویژه ای کنید. در این مقاله به صورت گام به گام به شرح نورپردازی بخش‌های مختلف فروشگاه، از راهرو و فضای اصلی گرفته تا ویترین پرداخته‌ایم تا بتوانید هر بخش از فروشگاه خود را به صورت اصولی نورپردازی کنید.

 

روشنایی فروشگاه

به صورت کلی نورپردازی تجاری شامل مجموعه‌ای متنوع از انواع چراغ‌های ال ای دی و غیر ال ای دی با پخش نور زیاد یا به صورت متمرکز است.ما برای درست دیدن اجسام داخل فروشگاه به نور کافی و یکدست نیاز داریم اما یکپارچگی نور در فروشگاه ممکن است از نظر مخاطبان حوصله‌سربر به نظر برسد. به همین دلیل نیاز است تا در قسمت‌های مختلف فروشگاه و نورپردازی آن‌ها تنوع لازم را ایجاد کنیم تا هم دکوراسیون خلاقانه‌ای داشته باشیم و هم روشنایی به اندازه کافی تامین شود.

  • نورپردازی ویترین فروشگاه

نورپردازی تجاری

ویترین فروشگاه شما اولین معرفی شما برای مخاطبان بالقوه‌ای است که هریک می‌توانند تبدیل به مشتری بالفعل شما شوند. به همین دلیل نیاز است تا به صورت ویژه‌ای دیده شود. نورپردازی ویترین فروشگاه باید به گونه‌ای انجام شود که بیشترین نور مناسب برای دیدن را ( در حدود 1000 تا 1500 لوکس) داشته‌باشد. پس اگر به فکر روشنایی ویترین هستید، به سراغ چراغ‌هایی با توان بالاتر نظیر چراغ ریلی 60 وات، چراغ توکار گرد 60 وات COB و یا چراغ‌های چندخانه AR111 بروید.

 

  • روشنایی و نورپردازی مسیر حرکت مشتریان

فرض کنید که در قدم اول یعنی نورپردازی ویترین موفق عمل کرده‌اید و فردی با مشاهده نورپردازی اصولی محصولات شما در ویترین، به دیدن آن‌ها از نزدیک علاقه‌مند شده و وارد فروشگاه شما می‌شود. گام بعدی شما چیست؟ چطور می‌توان این فرد را به میز فروش نزدیک‌تر کرد؟ واضح است که همیشه تعداد کارکنان به صورت کلی از تعداد مشتریان کمتر است و نمی‌توان انتظار داشت که هر مشتری توسط یک فروشنده یا اپراتور راهنمایی شود، بنابراین دکوراسیون فضا با چینش صحیح می‌تواند بخشی از این نقش را به عهده بگیرد. شما می‌توانید برای هدایت مخاطبان و مراجعان به قسمت‌های دلخواه از چراغ ریلی و یا چراغ خطی استفاده کنید. از منظر علمی ثابت شده است که چشم انسان خطوط را دنبال می‌کند تا پایان آن را مشاهده کند. با استفاده از این نکته می‌توان جانمایی چراغ‌های ریلی و خطی را به گونه‌ای انجام داد که مراجعان با دنبال کردن خطوط نوری، به سمت مورد نظر شما هدایت شوند. قابلیت سفارشی‌سازی چراغ خطی باعث شده تا در هر فضایی بتوانید با استفاده از چراغ خطی توکار، روکار و یا آویز، این کار را به راحتی انجام دهید.

 

  • نورپردازی محصولات داخل فروشگاه

پس از این که مخاطب را به بخش دلخواه خود از فروشگاه هدایت کردید، حالا نوبت مرحله آخر و ارائه محصول نهایی است. در این جا، نورپردازی دقیق و اصولی محصول ضروری‌ترین و مهم‌ترین نکته به شمار می‌رود. نورپردازی خوب و اصولی بر خلاف باور برخی تنها به معنی روشنایی زیاد نیست، بلکه علاوه بر این نکته، مهم است که نور به محل مورد نیاز تابیده و علاوه بر این، رنگ‌ها را در واقعی‌ترین شکل ممکن نمایش دهد. این امر در چراغ‌هایی با شاخص نمود رنگ بیشتر از 95 (CRI>95) اتفاق می‌افتد.

علاوه بر چراغ خطی که در همه فضاها از بهترین چراغ‌هاست، چراغ‌هایی که بسته به دکوراسیون شما قابلیت چرخش و جابجایی دارند نیز می‌توانند محصول مورد نظرتان را دقیق‌تر نمایش دهند.

چراغ ریلی، چراغ توکار 60 وات و 35 وات و همچنین چراغ‌های توکار چندخانه با قابلیت چرخش در قاب  از بهترین چراغ‌ها برای روشنایی محصولات در فروشگاه هستند.

 

  • نورپردازی دکوراتیو، به هزار و یک دلیل!

نورپردازی خاص و خلاقانه فضا باعث می‌شود تا در میان فروشگاه‌های زیادی که مشتری به آن‌ها سر می‌زند، فروشگاه شما بیش از سایرین در ذهن او باقی بماند. یکی از بهترین راه‌های نورپردازی خاص و خلاقانه استفاده از نورهای دکوراتیو است. از خرید چراغ دکوراتیو مطمئن باشید و به سود آن برای کسب و کارتان شک نکنید .استفاده از چراغ‌هایی با شکل‌های هندسی نامتعارف نظیر چراغ خطی چند ضلعی آویز دو طرفه، چراغ‌های دکوراتیو ادیسونی و بتنی یا سایر چراغ‌های دکوراتیو، از راه‌های نسبتا کم هزینه‌تر برای روشنایی دکوراتیو است.

نکات بالا مهم‌ترین نکات برای نورپردازی فروشگاهی در فضاهای مختلف تجاری بود. برای مشاهده و سفارش محصولات تخصصی نورپردازی اکووات به وبسایت ما به آدرس ecowat.com مراجعه کرده و همچنین جهت مشاوره رایگان نورپردازی از طریق شماره 58642-021 با ما تماس بگیرید.

 

برچسب ها : نورپردازی فروشگاهی,نورپردازی تجاری,نور فروشگاه,چراغ فروشگاهی,چراغ فروشگاه