چوب پلاست انتخابی به زیبایی چوب و به نفع طبیعت - سازه برتر

چوب پلاست انتخابی به زیبایی چوب و به نفع طبیعت

  • شناسه : 23538
  • برچسب ها :


چوب پلاست انتخابی به زیبایی چوب و به نفع طبیعت

اگر علاقه‌مند به طرح و نمای چوبی هستید اما از مقاومت چوب در برابر خوردگی نگران هستید به پیشنهاد دکورد این مقاله را بخوانید.

 

استفاده از نمای چوبی یکی از موارد پر طرفدار در صنعت ساختمان است. داشتن ترکیب رنگ فوق العاده و القای حس طبیعت و درختان به فضای منزل یا محیط کار با استفاده از ترکیبات چوبی امکان پذیر است اما برای این کار چه تعداد درخت از محیط زیست باید کم شود؟ با پیشرفت در زمینه های مختلف از جمله صنعت ساختمان ترکیبات جدیدی با نام Wood Plastic Composite یا چوب پلاست ساخته شدند که با استفاده از ترکیبات پلیمری و چوبی علاوه بر حس زیبایی به محیط زیست نیز کمک می کند تا درختان کمتری قطع شوند.

چوب پلاستیک کاربرد بسیار زیادی دارد و جایگزین بسیار خوبی برای چوب در نماهای چوبی است. چوب پلاست یک ماده کامپوزیت ساخته شده از پلاستیک بازیافتی و الیاف چوب است که آن را هم بادوام و هم سبک می کند. می توان از آن برای پروژه های مختلف، از مبلمان گرفته تا عرشه و نرده ها استفاده کرد. در مقایسه با چوب سنتی، چوب پلاستیک دارای مزایای بسیاری مانند ضد آب بودن، مقاوم در برابر پوسیدگی، مقاوم در برابر حشرات، پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش و نگهداری کم است. علاوه بر این، نسبت به الوار سنتی مقرون به صرفه تر است.

این امر چوب پلاستیک را به انتخابی عالی برای مصارف مختلف مانند مبلمان فضای باز، تخته های عرشه و نرده ها تبدیل می کند. همچنین به دلیل فرآیند نصب آسان، می‌توان از آن در داخل خانه یا محیط کار مانند کابینت یا پوشش دیواری استفاده کرد. در مقایسه با محصولات چوبی سنتی مانند سدر یا چوب قرمز، چوب پلاستیک دوام بیشتری را با هزینه کمتر ارائه می دهد و در عین حال همان جذابیت زیبایی را دارد.

با توجه به ترکیب مواد بازیافتی و پلیمری  چوب پلاست یک شگفتی در چرخه بازیافتی مواد و مصالح ساختمانی محسوب می شود.

پس از فرآیند فرآوری مواد اولیه به شیوه های پیشرفته این مواد به صورت خمیر در آمده و آماده برای شکل گیری در قالب های مخصوص هستند. در زمان تولید ماده خمیری شکل می توان با اضافه کردن رنگ به ماده ترکیبی از رنگ های مختلف درست کرد.

درصد ترکیب مواد و جنس مواد اولیه استفاده شده در کیفیت مواد ساخته شده تاثیرگذار است. هرچه کیفیت چوب پلاست خریداری شده بیشتر باشد طبیعتا هزینه نگهداری کمتری خواهند داشت.

چوب پلاست

موارد استفاده چوب پلاست

کفپوش: از جمله مکان های معروف مورد استفاده چوب پلاست می توان به پل طبیعت تهران اشاره کرد.

دکوراسیون داخلی: مقاوت بیشتر، وزن کمتر و زیبایی تمام مورادی است که به خاطر آن می توانید از چوب پلاست در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

نمای ساختمان: استفاده از چوب پلاست به دلیل مقاومت بالا برای نمای ساختمان امکان پذیر است.

فروشگاه اینترنتی دکورد به شما کمک میکند تا متناسب با فضای مورد نظر بهترین انتخاب را داشته باشید. چوب پلاست انتخاب مناسب برای کسانی نمای چوبی می خواهئد و مقاومت پلاستیک.

 

استفاده از چوب پلاست در فضای باز

با توجه به اهمیت نیمکت های طرح چوب در فضای باز چند خط بعدی را به توضیح مزیت های چوب پلاست برای استفاده در فضای باز صحبت می کنیم.

اولین خصوصیتی که به شما کمک می کند تا با خیال راحت از چوب پلاست در فضای باز استفاده کنید عدم خوردگی چوب پلاست برخلاف چوب است. نگهداری چوب پلاست به مراتب راحت تر و کم هزینه تر از متریالی مانند چوب است.

طول عمر محصولات چوب پلاستی دومین خصوصیت مهم برای استفاده از آنها در طبیعت است. شاید وجود ترکیبات پلاستیکی نکته ی منفی در نظر گرفته شود اما طول عمر طولانی محصولات و جلوگیری از قطع شدن درختان نکات مثبتی است که این محصول را بیشتر از اینکه محصولی مضر برای محیط زیست تبدیل کند به یک محصول دوستدار محیط زیست تبدیل می کند.

 

در نوشته ی زیر مزایا و معایب چوب پلاست را به صورت موردی به آن اشاره کرده ایم:

مزایای چوب پلاست:

  • ظاهری زیبا همانند چوب
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • بهینه بودن از لحاظ عمر محصول
  • هزینه مناسب در کنار تنوع طرح

معایب چوب پلاست:

  • امکان تغییر نگ در مقابل آفتاب شدید در طولانی مدت

 

نکات اجرایی چوب پلاست

برای اجرای چوب پلاست یکی از مهمترین موارد تراز بودن سطح زیرین آن است. اگر هنگام اجرای چوب پلاست به نکته توجه کافی نداشته باشیم یکسان نبودن سطح چوب پلاست اجرا شده مشکلات متعددی را برای شما بوجود خواهد آورد. برای اجرای آن بهتر است از یک مختصص کمک بگیرید چرا که نحوه ی چینش ونصب چوب پلاست ها در فضاهای متفاوت نکات مخصوص به خود را دارد.